Standardowo - co do ok.8 tys?

Data: 2009-09-07 09:02:53
Autor: Marcin Jan
Standardowo - co do ok.8 tys?
colidar pisze:
Witam szanowną grupę.

Kupuję pierwszy samochód. Taki, że nauczyć się jeździć i nie płakać, jak otrę zderzak o jakiś kosz na śmieci na parkingu, wiadomo. Cena około 8 tysięcy zł.

Wiele godzin spędziłem czytając grupę, różne fora, i oglądając ogłoszenia na otomoto. Mam swoje preferencje:

- samochód dość duży, wielkość rzędu Escorta Combi, nawet Mondeo, Fiat Marea (najlepiej combi), Laguna, Astra Combi itp; nie ma mowy o Corsie, Clio, Punto czy Golfie.
- marka jak wyżej, za te pieniądze tylko takie są znajdywalne
- diesel, i najlepiej z klimą

Oczywiście na pierwszy rzut oka diesel z klimą, i taka klasa, za 8 tysięcy brzmi smiesznie, ale takich egzemplarzy jest trochę. Klima zresztą nie jest wymogiem koniecznym, po prostu wiele z nich tą klimę posiada. Chodzi o roczniki 1997-1999, zależnie od konkretnego modelu i jego stanu.

Takie mam zachcianki. I teraz Wy: poradźcie, odradźcie, nakierujcie. Wiecie, że np. Escorty rdzewieją, a Mazdy mają trudno dostępne części. Ja takich rzeczy nie wiem. Zależy mi na względnej bezawaryjności (wiem, to zależy od egzemplarza, ale jednak wiadomo że Ford mniej się psuje niż Polonez, a Audi mniej niż Ford). Zależy mi też na dostępności i niskiej cenie części, czyli np. lepiej Fiata niż Lagunę (tak przypuszczam).

Co sądzicie?
Dzięki za wszelkie wskazówki

hej
weź pod uwagę jeszcze citroena xantie. tak tak wiem  hydro, ale dobrze poczytasz to wyjdzie że nie jest droższe w utrzymaniu niż zwykła zawiecha. raczej łatwo kupić z klimą etc. a silnik 1.9 diesel nie do zdarcia. i rdzy się nie boi.
osobiście jeździłem laguną 2.0 benzyna. oczywiście jak to francuz auto wygodne ale miał problemy z elektryką - rozrusznik, przekaźniki, kable etc. przednie zawieszenie stosunkowo tanie w utrzymaniu. denerwowały mnie też różne pierdułki - oparcie kierowcy latało, luz na kolumnie kierownicy (stuki), zacinający się centralny.
generalnie doradzę jak poprzednicy patrz tylko na jakość auta nie na markę.

--
Z pozdrowieniem
marcin jan

"Nienawidzę Twoich poglądów, ale dam się zabić abyś mógł je głosić"

Data: 2009-09-07 23:20:11
Autor: Maciek
Standardowo - co do ok.8 tys?
Dnia Mon, 07 Sep 2009 09:02:53 +0200, Marcin Jan napisał(a):

weź pod uwagę jeszcze citroena xantie.

Jesli przyjac, ze Xantia to taki lepszy BX, to chyba warto. BX-y znam,
Xantii nie, ale o tym dieslu tez slyszalem, ze duzo wytrzymuje. Kosztami
utrzymania hydropneumatyki nie ma sie co przejmowac, bo sa mniejsze niz w
przypadku wiekszosci popularnych niemieckich wozow drabiniastych :)

--
pozdrawiam, Maciek
"Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF

Standardowo - co do ok.8 tys?