Standardy MIL-STD 810F w laptopie

Data: 2009-07-07 14:33:04
Autor: Technolog
Standardy MIL-STD 810F w laptopie
Witam, interesuję się laptopem, który może się pobrudzić, pomoczyć czy
spaść w warunkach zewnętrznych. Myślę o modelu Dell Latitude E6400 ATG, bo
Toughbooki są ciut drogawe. Ten spełnia normy z tematu. Znalazłem sobie
oczywiście jakieś opracowania w tej sprawie, jednak to techniczne i ogólne
sformułowania http://en.wikipedia.org/wiki/MIL-STD-810

Czy jest jakieś opracowanie praktyczne (może być po angielsku) jak tami
laptop się sprawuje, co ma wytrzymać? Toughbooki mają coś takiego w
opisach. Chodzi mi o to: z jakiej wysokości może spaść, czy można go zalać
wodą, czy może wpaść w błoto etc. Może jest jakaś strona z praktycznymi
wyjaśnieniami tyc standardów?

Pozdrawiam

Data: 2009-07-07 20:43:42
Autor: Chrispl27
Standardy MIL-STD 810F w laptopie
Dell XFR E6400 może i wytrzyma te testy ale ATG to tylko zmieniona pokrywa
na normalnym biznesowym E6400, plus zawsze lepszy ekran (jaśniejszy 500 nit)
oraz zawsze podświetlana klawiatura. Dodatkiem są osłony na porty.  Jeśli
laptop ma służyć na prawdę w g..nych warunkach - to tylko jednak
Panasonic....

Data: 2009-07-07 21:56:37
Autor: Technolog
Dnia Tue, 7 Jul 2009 20:43:42 +0200, Chrispl27 napisał(a):

[...]

Dzięki. Warunki raczej znośne - warsztat samochodowy, dwa poprzednie
laptopy zostały przypadkiem zalane napojem, w tym jeden raz to klient
zalał. Jeden też spadł, ale po samym upadku działał dalej. Doszliśmy do
wniosku, że takich zalań całkowicie wyeliminować się nie da (nie licząć np.
więziennego rygoru w warsztacie), więc lepiej wyjdzie kupić jakiś
odporniejszy. Ale jeśli już byłby odporny na zalanie, to na upadek z
powiedzmy 1 metra także mógłby być.

Data: 2009-07-07 23:21:15
Autor: tg
[...]

CF-Y7 kosztuje niewiele wiecej niz e6400 atg (fakt ze wydajnosc maja raczej
niezbyt porownywalna)

a calkiem ogumowane CF-18 czy CF-29 jakies poleasingowe mozna kupic za
niewiele ponad polowe tej sumy, wszystko zalezy jakiej wydajnosci
potrzebujesz i czy ma byc to nowy sprzet

Data: 2009-07-08 09:40:24
Autor: Chrispl27
Standardy MIL-STD 810F w laptopie
Zdecydowanie najlepszym pomysłem jest kupienie używanych http://allegro.pl/item682704018_pancerny_panasonic_cf_29_centrino_1_3_dotykowa_mat.html   - to jako PRZYKŁAD

http://allegro.pl/item680409544_panasonic_toughbook_cf_28_matryca_dotykowa_cf28.html   - słabszy ale aplikacje diagnostyczne pociągnie ... a zapewniam wszelkie UPADKI itp. wytrzyma , nikt nie będzie się musiał z nimi cackać... mogę tylko polecić zamianę dysku 1,8" (chociaż tam pewnie jest 2,5")  na jakiś najtańszy SSD ... najlepiej OCZ Vertex 30 GB. Taki dysk zrekompensuje wydajność do tego stopnia że laptop będzie zachowywał się wzorowo (najwolniejsze w tych kompach są własnie dyski w podgrzewanych komorach , mają tylko 4200 rpm aby wytrzymywać upadki , najlepszy pomysł to ten laptop+ dysk SSD).

Data: 2009-07-08 16:30:41
Autor: Zbylut
Standardy MIL-STD 810F w laptopie
Technolog zapodal(a):

Witam, interesuję się laptopem, który może się pobrudzić, pomoczyć czy
spaść w warunkach zewnętrznych. Myślę o modelu Dell Latitude E6400 ATG, bo

ciekawe masz zainteresowania ;)

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-07-08 21:01:51
Autor: Technolog
Standardy MIL-STD 810F w laptopie
Dnia Wed, 8 Jul 2009 16:30:41 +0000 (UTC), Zbylut napisał(a):

Technolog zapodal(a):

Witam, interesuję się laptopem, który może się pobrudzić, pomoczyć czy
spaść w warunkach zewnętrznych. Myślę o modelu Dell Latitude E6400 ATG, bo

ciekawe masz zainteresowania ;)

Zapomniałem dodać, ma znieść 100 uderzeń pejczem.

Dziennie ;p

Data: 2009-08-20 11:16:38
Autor: tadeusz arasimowicz
On 8 Lip, 15:01, Technolog <technokra...@gmail.kropka.com> wrote:
> [...]

> Technolog zapodal(a):

> ciekawe masz zainteresowania ;)

Zapomniałem dodać, ma znieść 100 uderzeń pejczem.

moze nieco nie wpore dozucam cos do tematu
ale jesli ktos szuka czegos naprawde mocnego za rozsadna kase to
plecam
koma walkabout hammerhead ja wlasnie cwicze wersje XRT to taki tablet
ktorym mozesz pod woda gwozdzie wbijac
i to doslownie obudowa klasy IP67 panasonic sie chowa niestety do
zdobycia glownie w stanach na ebay-u ale zato cena rewela...

Data: 2009-07-08 16:45:21
Autor: astro
On Tue, 7 Jul 2009 14:33:04 +0200, Technolog wrote:
interesuję się laptopem, który może się pobrudzić, pomoczyć czy
spaść w warunkach zewnętrznych.

www.lenovo.com/services_warranty/US/en/thinkpad_protection.html

Myślę o modelu Dell Latitude E6400 AT

www.dell.com/xfr