Stanisław Pietrow człowiek który uratował Ziemię.

Data: 2015-08-29 08:57:38
Autor: Zenek Kapelinder
Stanisław Pietrow człowiek który uratował Ziemię.
W czasach zimnej wojny radziecki stelita wykrył odpalenie na terenie bazy rkietowej w USA rakiety międzykontynentalnej. A po chwili jeszcze trzech.. Dowódca zmiany w radzieckim centrum wczesnego ostrzegania uznał że to bł±d systemu. I nie autoryzował zdarzenia. ZSRR nie odpaliło w odwecie swoich rakiet. Wygl±da na to że zwdzięczamu mu że żyjemy.

Data: 2015-08-29 18:29:41
Autor: jsen
W dniu sobota, 29 sierpnia 2015 17:57:40 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

co wa¶ć ch...sz? jakie życie i komu?
gdyby ruskie mogli, to nawet teraz wybiliby nas doszczętnie.
że nie odpalił rakiet? ciekawe, czy wogóle mógłby.

jacek

Data: 2015-08-30 10:33:26
Autor: Chiron
Stanisław Pietrow człowiek który uratował Ziemię.

Użytkownik <jsen@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:94b1cb41-1dbc-4d5d-ba1f-6509ad74b3aegooglegroups.com...
[...]

=======================================

Je¶li kiedy¶ przechodziłe¶ przez jezdnię, a ja zatrzymałem samochód- to zawdzięczasz mi życie
:-)

--

Chiron

Data: 2015-09-09 18:07:24
Autor: jsen
W dniu niedziela, 30 sierpnia 2015 10:33:26 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
> [...]

gdyby ruskie mogli, to nawet teraz wybiliby nas doszczętnie.
że nie odpalił rakiet? ciekawe, czy wogóle mógłby.

no tak, księżycu - lebo planetoido, jak większo¶ć przyjmuje. mitologia, mitologia - zawsze miałem z ni± kłopoty i znałem słyszenia
ciał niebieskich wcze¶niej, niż sk±d one się bior±.
wracaj±c do tematu; bardzo słuszna uwaga, nawet w dwójnasób
(powiedzmy, co by dla niego samego znaczyło, gdyby nawet mógł nie zatrzymać
samochodu, nawet gdyby był jego własno¶ci±)
bardzo słuszna uwaga. i piękna.

jacek

Data: 2015-08-29 21:29:40
Autor: Marek Czaplicki
Zenek Kapelinder pisze na pl.soc.polityka w sobota, 29 sierpnia 2015 17:57:

W czasach zimnej wojny radziecki stelita wykrył odpalenie na terenie bazy
rkietowej w USA rakiety międzykontynentalnej. A po chwili jeszcze trzech.
Dowódca zmiany w radzieckim centrum wczesnego ostrzegania uznał że to błąd
systemu. I nie autoryzował zdarzenia. ZSRR nie odpaliło w odwecie swoich
rakiet. Wygląda na to że zwdzięczamu mu że żyjemy.

Jakby "meteoryt tunguski" spóźniĹ‚ siÄ™ kilkadziesiÄ…t lat i walnÄ…Ĺ‚ w tajgÄ™ w  czasach "kryzysu kubaĹ„skiego" to kamieĹ„ na kamieniu by nie zostaĹ‚. W domniemanym odwecie zrobiĹ‚oby siÄ™ od razu z powodu wystrzeliwanych rakiet jak na SĹ‚oĹ„cu.

Data: 2015-08-29 13:20:19
Autor: Zenek Kapelinder
Stanisław Pietrow człowiek który uratował Ziemię.
S±dzę ze nie było by zgrożenia i odpalania rakiet. Astronomia w czasie kryzysu kubańskiego była na o wiele wyższym poziomie niż kilkadziesi±t lat wcze¶niej i było by wiadomo mniej więcej gdzie przywali i że to zdarzenie losowe a nie atak. Pietrow tłumaczył jakimi kategoriami my¶lał. Nie wykryli żadnej awarii systemu. Ocenił że jak by został zaatakowany ZSRR to nie była by to jedna rakieta a setki rakiet.. I nawet jak wystrzelili to albo był to wypadek, albo awaria. I nie zgodził się na odplalenie rakiet zanim ta jedna nie spadnie. Potem satelita zgłosił odpalenie z tej samej bazy jeszcze trzech rakiet. Tez za mało na zniszczenie ZSRR. Postawili w stan gotowo¶ci wszystko co maj± i czekali. Mówił że Amerykanie mieli dwie wpadki z awari± systemu. W jednym przypdku wysłali bombowce strategiczne.

Data: 2015-08-30 11:58:41
Autor: Marek Czaplicki
Stanisław Pietrow człowiek który uratował Ziemię.
Zenek Kapelinder pisze na pl.soc.polityka w sobota, 29 sierpnia 2015 22:20:

Sądzę ze nie było by zgrożenia i odpalania rakiet. Astronomia w czasie kryzysu
kubańskiego była na o wiele wyższym poziomie niż kilkadziesiąt lat wcześniej i
było by wiadomo mniej więcej gdzie przywali i że to zdarzenie losowe a nie
atak.

Nigdy się nie jest pewnym co by było gdyby. A wracając do "ocalenia" świata przez Rosjanina, to tylko cud sprawił że podczas odpalenia Car Bomby, przez Rosjan z polecenia Chruszczowa, nad Nową Ziemią nie wszedł w reakcję termonuklearną deuter w Oceanie Arktycznym. Wtedy to jedno wielkie bum byłoby na całej Ziemi.

Stanisław Pietrow człowiek który uratował Ziemię.