Staniszkis o przesunieciu wieku emerytalnego

Data: 2012-03-24 21:36:23
Autor: michu
Staniszkis o przesunieciu wieku emerytalnego
Data: 2012-03-24 21:38:54
Autor: Marek Czaplicki
Staniszkis o przesunieciu wieku emerytalnego
michu pisze na pl.soc.polityka w dniu sobota 24 marzec 2012 21:36:

http://biznes.interia.pl/raport/emerytury/news/nie-robic-z-ludzi-
dozywotnich-wyrobnikow,1775604

Ta pani już dziesięć lat temu osiągnęła wiek emerytalny. Co porabia w mediach?

Data: 2012-03-24 15:16:09
Autor: Jacek Biały
On 24 Mar, 21:38, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

dozywotnich-wyrobnikow,1775604

Ta pani już dziesięć lat temu osiągnęła wiek emerytalny. Co porabia w mediach?

Kocha swoją pracę.
Myślisz, że swoimi felietonami odbiera komuś chleb?
jb

Data: 2012-03-24 23:24:48
Autor: Marek Czaplicki
Jacek Biały pisze na pl.soc.polityka w dniu sobota 24 marzec 2012 23:16:

> [...]

mediach?

Kocha swoją pracę.
Myślisz, że swoimi felietonami odbiera komuś chleb?

Ja też lubię swoją pracę. Parę lat temu rozmawiałem z kumplem. Mówił mi o pewnej trudności jaką miał ze swoją mamą. Pracowała w jakimś biurze. Ot po prostu przekładała papierki. On chciał ją zatrudnić u siebie w firmie. Obiecywał jej taką samą pracę za większe pieniądze. Ona nie chciała. Wspólnie zastanowiliśmy się. Dlaczego. Doszliśmy do wniosku, że starsi ludzie poprzez pracę osiągają nie tylko satysfakcję materialną ale i można tak nazwać społeczną. Dla nich praca nie jest tylko przykrym obowiązkiem jak dla niektórych, ale i sposobem dzięki którym osiągają satysfakcję jako ludzie.
Czy satysfakcję z jak najdłuższej pracy mają mieć tylko ci, którzy swobodnie mogą sobie decydować kiedy powiedzieć dość? ja po prostu stwierdzam prostą rzecz, że wiek emerytalny 67 lat w przypadku kobiet będzie miał miejsce dopiero w roku 2040. Kto z nas wie jaka wtedy będzie praca. Może po prostu naciskanie guziczków czy też klikanie na kompach. :-)

Data: 2012-03-25 10:20:32
Autor: jr
On 25 Mar, 00:24, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

pewnej trudności jaką miał ze swoją mamą. Pracowała w jakimś biurze. Ot po

Możesz się nie zgadzać z pania Staniszkis, ale porównywanie jej
działalności publicystycznej do przekładania papierków nie jest
arumentem merytorycznym.
jb

Data: 2012-03-25 19:39:41
Autor: u2
W dniu 2012-03-25 19:20, jr pisze:
Możesz się nie zgadzać z pania Staniszkis, ale porównywanie jej
działalności publicystycznej do przekładania papierków nie jest
arumentem merytorycznym.

Ale praca czaplika na tym polega ;) Czego chcesz od chlopa nadajacego z
gwna ? :)

Data: 2012-03-25 17:44:15
Autor: Obserwator
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
> [...]
> arumentem merytorycznym.

Ale praca czaplika na tym polega ;) Czego chcesz od chlopa nadajacego z

a twoja na czym polega? Juz bialy nie jest dla ciebie esbekiem ?

Data: 2012-03-25 19:46:58
Autor: u2
W dniu 2012-03-25 19:44,  Obserwator pisze:
a twoja na czym polega? Juz bialy nie jest dla ciebie esbekiem ?

Ma najwyrazniej rozdwojenie jazni, raz sie podpisuje jb a drugi jr :)

Data: 2012-03-25 12:38:13
Autor: jr
On 25 Mar, 19:46, u2 <u...@o2.pl> wrote:
W dniu2012-03-2519:44,  Obserwator pisze:

> a twoja na czym polega? Juz bialy nie jest dla ciebie esbekiem ?

Ma najwyrazniej rozdwojenie jazni, raz sie podpisuje jb a drugi jr :)

Podpisuję sie 'jb', ale kiedyś p... się na 'jr' i tak powstał ten
nick.
jb

Data: 2012-03-25 22:05:18
Autor: u2
W dniu 2012-03-25 21:38, jr pisze:
Ma najwyrazniej rozdwojenie jazni, raz sie podpisuje jb a drugi jr :)
Podpisuję sie 'jb', ale kiedyś p... się na 'jr' i tak powstał ten
nick.

To w koncu jestes bialy czy cza-r-ny ?

Data: 2012-03-24 20:47:16
Autor: Obserwator
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> napisał(a):
Ta pani już dziesięć lat temu osiągnęła wiek emerytalny. Co porabia w
mediach?

Jest na emeryturze bo pracowala w TV?

Czy dlatego, ze jest emerytka, to powinna juz polozyc sie do trumny, wlozyc knebel do ust i czekac na smierc ? Niezly z ciebie kandydat na kapo obozowego...

Data: 2012-03-24 20:53:01
Autor: Obserwator
Staniszkis o przesunieciu wieku emerytalnego

...znajac twoja gotowosc do prowadzenia durnych przepychanek slownych, wytlumacze dlaczego napisalem o tym kapo.

Nie tak dawno pod tekstem j.b. o emeryturach, zamiesciles tekst w ktorym
stwierdziles, ze ci starzy wyzdychaja (sic!) na tych posadkach w mlochach.. ( w kazdym razie tak mniej wiecej to brzmialo, a mnie utrwalily sie glownie dwa slowa : starzy - wyzdychaja.

Nie odpisuj, Bo dla mnie EOT.

Data: 2012-03-24 15:03:11
Autor: Jacek Biały
Staniszkis o przesunieciu wieku emerytalnego
On 24 Mar, 21:53, " Obserwator" <fajny.d.arzbor.SKA...@gazeta.pl>
wrote:
[...]

Czaplicki pisał o zdychajacych etatach.
Proszę cię, abyś więcej nie używał moich sformułowań.

_biały

Data: 2012-03-24 22:18:27
Autor: Obserwator
Staniszkis o przesunieciu wieku emerytalnego
Jacek Biały <jacekbialy0@tlen.pl> napisał(a): Proszę cię, abyś więcej nie używał moich sformułowań.

**************************************

twoje sformulowania? A moze juz i twoja grupa?

Masz cos z glowa? To moze idz sie lecz do psychiatry?

Data: 2012-03-24 15:47:07
Autor: Jacek Biały
Staniszkis o przesunieciu wieku emerytalnego
On 24 Mar, 23:18, " Obserwator" <fajny.d.arzbor.SKA...@gazeta.pl>
wrote:
Jacek Biały <jacekbia...@tlen.pl> napisał(a):

Proszę cię, abyś więcej nie używał moich sformułowań.

**************************************

twoje sformulowania?

Powiem inaczej: Nie przytaczaj moich sformułowań.
jb

Data: 2012-03-24 23:03:16
Autor: Obserwator
Staniszkis o przesunieciu wieku emerytalnego
Jacek Biały <jacekbialy0@tlen.pl> napisał(a):
Powiem inaczej: Nie przytaczaj moich sformulowania.

moze napisz, bo tego co powiedziales nie slysze.

Moze zrob tez liste sformulowan ktorych nie nalezy uzywac na tej grupie, bo sa twoje.

Data: 2012-03-25 10:15:37
Autor: jr
Staniszkis o przesunieciu wieku emerytalnego
On 25 Mar, 01:03, " Obserwator" <fajny.d.arzbor.SKA...@gazeta.pl>
wrote:
Jacek Biały <jacekbia...@tlen.pl> napisał(a):

> Powiem inaczej:Nieprzytaczaj moich sformulowania.

moze napisz, bo tego copowiedzialesnieslysze.

kup se trabkę!

jb

Data: 2012-03-25 17:26:43
Autor: Obserwator
wrote:
> Jacek Bia=B3y <jacekbia...@tlen.pl> napisa=B3(a):

> moze napisz, bo tego copowiedzialesnieslysze.

kup se trabke

..te ruska czy sowiecka, ktora ty uzywasz, a ktora wsadziles sobie w tylek?

Data: 2012-03-24 21:55:08
Autor: Marek Czaplicki
 Obserwator pisze na pl.soc.polityka w dniu sobota 24 marzec 2012 21:53:

[...]

Nie tak dawno temu pisałem o tzw etatach. Ja już nie pamiętam jak wygląda etat, myślę że za ileś lat i inni zapomną.

Data: 2012-03-24 21:50:14
Autor: Marek Czaplicki
 Obserwator pisze na pl.soc.polityka w dniu sobota 24 marzec 2012 21:47:

[...]

Chodzi tylko o to, że pani Staniszkis mówi w skrócie, że nie chce aby społeczeństwo składało się z dożywotnich itd... Co porabia w życiu publicznym i dlaczego chce zabronić aktywności zawodowej innym?

Data: 2012-03-24 21:01:14
Autor: Obserwator
[...]

tak to jest jak czyta sie tylko naglowki tekstow... Nie pierwszy raz zle interpretujesz cudze wypowiedzi i poglady...Ona nikomu nie chce niczego zabronic !
Mnie przejrzenie tekstu i zrozumienie przekazu zajelo 2 min.

Teksty nie gryza, trzeba je czytac przed skomentowaniem...

Data: 2012-03-24 22:07:33
Autor: Marek Czaplicki
 Obserwator pisze na pl.soc.polityka w dniu sobota 24 marzec 2012 22:01:

[...]

A czy pani Staniszkis wie w ogóle dlaczego rząd chce wydłużyć wiek emerytalny/ Widać po działalności publicznej niektórych, że możliwa jest aktywność po dzisiejszym przekroczeniu wieku emerytalnego. Kto z nas wie jakiego rodzaju aktywności będzie się oczekiwało od pracownika za trzydzieści lat? Człowiek uczy się całe życie. Dzisiaj pracuje jako ten... jutro już jako kto inny.

Data: 2012-03-24 15:35:47
Autor: Jacek Biały
On 24 Mar, 22:07, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

uczy się całe życie. Dzisiaj pracuje jako ten... jutro już jako kto inny.

Dobrze..
Mogliby zostawić w spokoju chociaż tych peerlczyków. Znam ludzi
zniszconych zarówno lenistwem jaki i ciężka harówą (o czym tu gadać?).
Można było bardziej przesunąć na póżniejsze pokolenia i nie byłoby
zadym (młodzi o tym nie myślą), a i rankingi siedziałyby cicho. Wydaje
się, że rządowi nie chodzi o aktywność przyszłych generacji, lecz o
dzisiejszą buchalterię, czyli o opóźnienie wypłat.
jb

Data: 2012-03-24 22:42:53
Autor: Kaczysta

Użytkownik "Marek Czaplicki"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jkld2m$5s3$5@node2.news.atman.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Wydłużenie wieku emerytalnego ma wyłącznie jeden cel - zmniejszyć liczbę uprawnionych do jej otrzymywania.
No i dlaczego ma dotyczyć tych, którzy w 1999 roku weszli w nowy system emerytalny, wyliczony dokładnie dla prognoz demograficznych do 2050 roku (a te prognozy byli zbliżone do obecnych - że drastycznie przybędzie emerytów i ubędzie pracujących i płacących składki). Poza tym dla urodzonych przed 1962 rokiem ówczesna reforma nie przewidywała żadnych rewolucji, bo dla tych generacji zostało wyliczone, że po przejściu na emeryturę średni czas jej pobierania (a więc życia) wynosi ok. 4 lat. A pomysł Tuska ma właśnie także dotyczyć roczników sprzed 1962 roku. Sporej rzeszy obywateli, którzy mają w tej chwili 56 lat (kobiety) i 61 lat (mężczyźni). Oni cały drżą, czy aby nie stracą pracy - mają w tej chwili pewien luksus, bo weszli w wiek ochronny. I oni się dowiadują teraz, że okres ochronny się im przesunie i trzeba będzie jeszcze pracować o 2 lata dłużej. W obecnej sytuacji na rynku pracy jest niemal pewne, że pracodawcy szybko skorzystają z okazji, aby ich zwolnić. Pracownik w wieku przedemerytalnym jest dla firmy niewydajny, często jest na zwolnieniu, z dnia na dzień jego wydolność umysłowa spada (takie są prawidła opisane przez psychologię rozwojową).
Dla roczników obecnych 30-latków te zmiany są raczej abstrakcyjne, bo w tym wieku absolutnie się o tym nie myśli.
Reforma polegałaby na tym, aby nie odcinać pracowników od świadczeń emerytalnych przez zabieg z podniesieniem wieku, tylko doprowadzić do tego, aby wzrosły fundusze emerytalne: ze śmieciowych umów, tak bardzo ulubionych przez elity BCC i Konfederacji Pracodawców Polskich nie ma żadnych wpływów na te fundusze. Tak samo, jak od całej rzeszy bezrobotnych.
AZ

Data: 2012-03-24 22:48:52
Autor: Marek Czaplicki
Kaczysta pisze na pl.soc.polityka w dniu sobota 24 marzec 2012 22:42:

Pracownik w wieku przedemerytalnym jest dla firmy niewydajny, często jest na
zwolnieniu, z dnia na dzień jego wydolność umysłowa spada (takie są prawidła
opisane przez psychologię rozwojową).

Więc po jakiego grzyba pani Staniszkis zamiast zająć się wnukami czy co tam ma piłuje swoje fobie do PO w mediach? Z dnia na dzień przecież funkcje umysłowe słabują.

Data: 2012-03-24 22:12:54
Autor: michu
[...]

gdyby w tej "reformie" chodzilo o obrone aktywnosci zawodowej to po prostu dopusciliby do swobodnego albo chociaz ograniczonego wykonywania pracy zawodowej przy obecnym wieku emerytalnym :-)

a co ta pani robi w mediach ? moze broni prostych ludzi przed wykiwaniem ?

tak nawiasem mowiac dzis w telewizji pokazali klip z jackiem kuroniem z czasow kiedy ten byl jeszcze relatywnie zywy i kandydowal w wyborach prezydenckich ... pieknie tlumaczyl, ze dlatego nie mamy nic z programu powszechnej prywatyzacji, ze wszystko poszlo do OFE ... jedna reforma
nikogo nie uwlaszczyla, po to by zrobic inna reforme ktora nie wyszla ?

Data: 2012-03-24 22:25:11
Autor: Marek Czaplicki
michu pisze na pl.soc.polityka w dniu sobota 24 marzec 2012 22:12:

> prostu dopusciliby do swobodnego albo chociaz ograniczonego wykonywania
> pracy zawodowej przy obecnym wieku emerytalnym :-)

Jaki jest teraz średni wiek emerytalny? Bo przy tych wszystkich przejściowych, mundurowych, prokuratorskich można się pogubić. Pani Staniszkis mogłaby wykorzystać swą wiedzę jako socjolożki i zaprezentować mechanizmy społeczne, które by można wprowadzić, aby z powodów ekonomicznych nie trzeba by wydłużać wieku emerytalnego. Polaków już nie przybywa tak jak po wojnie czy za stanu wojennego. Rząd opierając się na wyliczeniach dotyczących demografii za lat ileś chce wprowadzić mechanizmy dzięki którym obecni ludzie aktywni zawodowo nie będą biedować.
 a co ta pani robi w mediach ? moze broni prostych ludzi przed wykiwaniem ?

Prości ludzie byliby wykiwani gdyby rządzący nie zastanawiali się na lat kilkadziesiąt naprzód, ale żyli od wyborów do wyborów.

Data: 2012-03-24 22:43:34
Autor: boukun

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jkle3o$8jg$1node2.news.atman.pl...

> [...]

które by można wprowadzić, aby z powodów ekonomicznych nie trzeba by wydłużać

Z pizdy kurwa, z zachłanności i nienawiści do Polaków władza naród polski chce zagnębić...  Dyktat chujni jewropejskiej Tusek wdraża po trupach Polaków......

boukun

boukun

Data: 2012-03-24 22:44:50
Autor: Marek Czaplicki
boukun pisze na pl.soc.polityka w dniu sobota 24 marzec 2012 22:43:

Z pizdy kurwa, z zachłanności i nienawiści do Polaków władza naród polski
chce
zagnębić...  Dyktat chujni jewropejskiej Tusek wdraża po trupach
Polaków......

Na nogi, leczyć się. :-)

Data: 2012-03-24 22:52:36
Autor: boukun

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jklf8i$9jb$1node2.news.atman.pl...
[...]

Władza, rząd, który swoją polityką od 23 lat doprowadza do wyludnienia narodu i przez tę swoją politykę chce go zniewolić do śmierci, jest rządem zbrodniczym!!!

boukun

Data: 2012-03-24 23:09:29
Autor: HaMMeR
On 24 Mar, 22:50, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

społeczeństwo składało się z dożywotnich itd... Co porabia w życiu publicznym
i dlaczego chce zabronić aktywności zawodowej innym?

Koor..a, ale zawod, do tej pory sadzilem, ze jednak myslisz!
A moze to nie ty? Moze sie ktos pod ciebie podszywa,
bo takie pazdziezackie wydzieliny jak wyzej, to kompromitacja..,
a jesli tak, to zejdz mi z oczu!

Data: 2012-03-25 08:13:33
Autor: Leprechaun

Użytkownik "HaMMeR" <kd@tranzac.pl> napisał w wiadomości news:e198e17d-be4b-42eb-8134-dfb7e0dc6902i18g2000vbx.googlegroups.com...
> [...]

A moze to nie ty? Moze sie ktos pod ciebie podszywa,
bo takie pazdziezackie wydzieliny jak wyzej, to kompromitacja..,

Te, chodząca wszechnico wiedzy i kultury. Mówiąc dosadnie: chamie prosty! Staniszkis tak jak twój idol nigdy nie zbrudzili rąk pozyteczną pracą. Tak samo ty. Bierzesz te 4 230 PLN emerytury mundurowej i uważasz się za kogoś waznego! A jesteś zwykła łajza i komusza gnida!

BomBel

Data: 2012-03-24 22:27:33
Autor: Kaczysta

Użytkownik "Marek Czaplicki"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jklbcv$5h8$1@node2.news.atman.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
W środowiskach akademickich wiek emerytalny dla profesora to zwykle dopiero 70 lat.
AZ

Data: 2012-03-24 22:32:37
Autor: Marek Czaplicki

[...]

W środowisku w jakim pani Staniszkis che żyć wiek emerytalny to 60 lat. Zawsze jak chce się coś wprowadzić dla innych, trzeba to najpierw zastosować dla samego siebie. :-)

Data: 2012-03-24 15:49:48
Autor: Jacek Biały
On 24 Mar, 22:32, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

> dozywotnich-wyrobnikow,1775604

> Ta pani już dziesięć lat temu osiągnęła wiek emerytalny. Co porabia w

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Skąd te wyliczenia?
jb

Data: 2012-03-24 23:58:59
Autor: Marek Czaplicki
Jacek Biały pisze na pl.soc.polityka w dniu sobota 24 marzec 2012 23:49:

> [...]
> dopiero 70 lat.
> AZ

W środowisku w jakim pani Staniszkis che żyć wiek emerytalny to 60 lat.

A jaki jest obecnie wiek emerytalny dla kobiet?

Data: 2012-03-24 22:00:54
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "michu" <geisler1@o2.pl> napisał w wiadomości news:jklb83$t95$1news.task.gda.pl...
http://biznes.interia.pl/raport/emerytury/news/nie-robic-z-ludzi-dozywotnich-wyrobnikow,1775604

Pie......olenie kotka przy pomocy młotka.

W listopadzie 2009 r. emerytury z ZUS pobierało 5,006 mln osób.
http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/396431,coraz_mniej_emerytow_w_polsce.html

Ludzi w wieku 64 lat i wyżej jest niespełna dwa miliony. To kto plasuje się w tych 3 milionach? Oseski?

Data: 2012-03-24 21:06:51
Autor: Obserwator
Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl> napisał(a):

> [...]

Ludzi w wieku 64 lat i wyżej jest niespełna dwa miliony. To kto plasuje się w tych 3 milionach? Oseski?

w tekscie jest mowa o mezczyznach 60 letnich i kobietach 55 letnich, a nie ludziach 64 letnich.

Data: 2012-03-24 22:59:56
Autor: Dirko
[...]

    Ubezpieczeni w drugim filarze już grzeją dupy na egipskich plażach. Przedłużenie wieku emerytalnego pozwoli oszczędzić na emeryturach. Jak zwykle za kryzys zapłacą najbiedniejsi.

Data: 2012-03-24 23:09:32
Autor: boukun

Użytkownik "Dirko" <jacki.dirko@wp.pl> napisał w wiadomości news:jklg4s$5ud$1news.vectranet.pl...
[...]

Za kryzys, który cały czas wprowadza władza...

boukun

Data: 2012-03-25 11:59:56
Autor: Bogdan Idzikowski
[...]

A coś ty ku...wa myślał? Że najbogatsi? A dlaczego są biedni i bogaci? Jest takie powiedzenie: "dlaczegoś biedny? - boś głupi! - dlaczegoś głupi? - boś biedny!".

Data: 2012-03-25 13:56:17
Autor: Obserwator
[...]

ale do bogactwa w Polsce dochodzi sie nie madroscia, tylko cwaniactwem i zlodziejstwem. Najczesciej okrada sie na chama spoleczenstwo. Wiele razy juz o tym pisano, nawet na tej grupie. Najpierw wprowadzili komuchy brutalnymi metodami uwlaszczenia na majatkach czesto pomordowanych Polakow, a po 1989 roku, sami sie na majatku wczesniej przywlaszczonym uwlaszczyli zgodnie z zasada: pierwszy milion trzeba ukrasc. Kto sie nakradl tez wiadomo. Udajesz caly czas glupa, bos pewnie ewidentny byly czlonek tej szajki. Przeciez zamieszczalem tu wypowiedz faceta ktory kiedys pracowal dla nich - Siemiontkowskiego, a teraz mowi jak to dzialalalo i nadal dziala :

*Siemiątkowski mówił dalej o znaczeniu agentury.

&#8222;Służby specjalne mają to do siebie, że starają się być wszędzie &#8211; współpracując z obecnie rządzącymi starają się być obecne wśród tych, którzy mają szanse jutro być rządzącymi, w związku z tym są zawsze ubezpieczone. To ich filozofia&#8221;.- powiedział.

Impuls do zmian wyszedł ze świata służb &#8211; powiedział Siemiątkowski - gdzie powstał projekt, który jednak nie mógł być do końca zrealizowany, bo go rozsadziła wewnętrzna dynamika. Stąd obecność ludzi tajnych służb, gdyż służby werbowały ludzi spośród najaktywniejszych w danym środowisku w tym opozycyjnym, którzy rokowali na przyszłość. Czy istnieje sieć powiązań między dawnymi oficerami a ich kontaktami operacyjnymi? Według Siemiątkowskiego, ci którzy się znaleźli wśród rządzących elit wykazali chęć autonomizacji, zgubienia &#8222;ogona&#8221;, podobnie było wśród oficerów, oni nie zamierzali umierać za socjalizm, myśleli o tym, jak w nowych warunkach, w nowej rzeczywistości znaleźć sobie dobre miejsce. W jego przekonaniu, większą reprezentację osób, które miały kontakt z tajnymi służbami można znaleźć w świecie biznesu.

Uwłaszczeniu nomenklatury towarzyszyło uwłaszczenie tajnych służb, szczególnie z pionów gospodarczych, którzy chętnie poszli w biznes. I co znamienne, niewielka ich część próbuje eksponować siebie publicznie, kierując się zasadą, że pieniądze lubią ciszę, a duże pieniądze kochają absolutną ciszę. Przykłady tych, którzy nie kierowali się tą zasadą, bo chcieli być na świeczniku, pokazują, że nie wyszło im to na zdrowie. http://blogpress.pl/node/12044*

Calosc debaty zamieszcono na niezalezna.pl:

http://vod.gazetapolska.pl/1389-skad-elity-iii-rp

--

Staniszkis o przesunieciu wieku emerytalnego