Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.gry.konsole   »   Stanowisko Federacji Konsumentów w sprawie Xbox Live!

Stanowisko Federacji Konsumentów w sprawie Xbox Live!

Data: 2010-03-18 07:21:09
Autor: Ziomall
Stanowisko Federacji Konsumentów w sprawie Xbox Live!
obecni jak i potencjalni klienci produktu firmy Microsoft są niewystarczająco poinformowani na temat braku usługi Xbox Live. Upoważnia to zatem do reklamowania konsoli Xbox 360 jako produktu niepełnowartościowego.

Czy to oznacza, ze moge oddac swojego iksa, ktorego zanabylem 1,5 roku temu i zarzadac zwrotu gotowki?

Pozdr.
Ziomall

Data: 2010-03-18 07:31:47
Autor: Katanka
Stanowisko Federacji Konsumentów w sprawie Xbox Live!
Ziomall wrote:
obecni jak i potencjalni klienci produktu firmy Microsoft są
niewystarczająco poinformowani na temat braku usługi Xbox Live.
Upoważnia to zatem do reklamowania konsoli Xbox 360 jako produktu
niepełnowartościowego.

Czy to oznacza, ze moge oddac swojego iksa, ktorego zanabylem 1,5
roku temu i zarzadac zwrotu gotowki?

Oczywiście i to pełnej kwoty :)

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl

Data: 2010-03-18 08:06:44
Autor: Ziomall
Stanowisko Federacji Konsumentów w sprawie Xbox Live!
Czy to oznacza, ze moge oddac swojego iksa, ktorego zanabylem 1,5
roku temu i zarzadac zwrotu gotowki?

Oczywiście i to pełnej kwoty :)

Hmmm no nie wiem, sprobowac mozna ale mysle, ze sam M$ powinien zajac stanowisko w tej sprawie. Zreszta ja akurat swoja konsole zakupilem na raty 0% wiec o zwrocie kosztow mowy raczej nie ma. Ale z ciekawosci zastanawiam sie czy nie zadzwonic do MM gdzie ja kupilem i zapytac co proponuja?

Ziomall

Data: 2010-03-18 08:12:18
Autor: Katanka
Stanowisko Federacji Konsumentów w sprawie Xbox Live!
Ziomall wrote:
Czy to oznacza, ze moge oddac swojego iksa, ktorego zanabylem 1,5
roku temu i zarzadac zwrotu gotowki?

Oczywiście i to pełnej kwoty :)

Hmmm no nie wiem, sprobowac mozna ale mysle, ze sam M$ powinien zajac
stanowisko w tej sprawie. Zreszta ja akurat swoja konsole zakupilem
na raty 0% wiec o zwrocie kosztow mowy raczej nie ma. Ale z
ciekawosci zastanawiam sie czy nie zadzwonic do MM gdzie ja kupilem i
zapytac co proponuja?

Telefon nie da wiele, najpierw skontaktuj się z FK i nich pwoiedzą co dokładnie robić, potem wydrukuj sobie w 2 egz. to pisemko z ostatniej strony oświadczenia i poinstruowany przez FK udaj się do MM :)

PS. Szkoda, że sprzedałem swojego xa tydzień temu, sam bym go oddał za 1700zł :) Kupił slimkę albo wydał na tonę gier.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl

Data: 2010-03-18 18:18:11
Autor: Moltisanti
Stanowisko Federacji Konsumentów w sprawie Xbox Live!


Użytkownik "Katanka" :

Telefon nie da wiele, najpierw skontaktuj się z FK i nich pwoiedzą co dokładnie robić, potem wydrukuj sobie w 2 egz. to pisemko z ostatniej strony oświadczenia i poinstruowany przez FK udaj się do MM :)


Jak jakis samarytanin zrobi juz taki myk to niech sie podzieli
koniecznie taka informacja na grupie.

M.

Data: 2010-03-18 20:11:44
Autor: Jakec
Stanowisko Federacji Konsumentów w sprawie Xbox Live!
Dnia Thu, 18 Mar 2010 07:31:47 +0100, Katanka napisał(a):

Ziomall wrote:
obecni jak i potencjalni klienci produktu firmy Microsoft są
niewystarczająco poinformowani na temat braku usługi Xbox Live.
Upoważnia to zatem do reklamowania konsoli Xbox 360 jako produktu
niepełnowartościowego.

Czy to oznacza, ze moge oddac swojego iksa, ktorego zanabylem 1,5
roku temu i zarzadac zwrotu gotowki?

Oczywiście i to pełnej kwoty :)

Nie... Absolutnie nie.
No, chyba, że do tej pory nie próbował korzystać w żaden sposób z Live i
dopiero teraz dowiedział się, że nie może z tej usługi korzystać.
Pamiętajcie, że na niezgodnośc towaru z umową można się powołać w okresie
do 2 miesięcy od dowiedzenia się o tym.
Czyli każdy, kto korzysta z Live za pomocą jakiś sztuczek praktycznie już
od dawna wie, że ta usluga nie jest dostepna w Polsce.
Jeśli ktoś kupił konsole niedawno, to mądry sprzedawca może spróbować
przeszukać fora i newsy czy aby ta osoba nie pytała się gdzieś jak
skorzystać z Live jeszcze przed zakupem konsoli :)

3mcie się.
--
Waldek "Jakec" Bulkowski

Data: 2010-03-18 14:45:36
Autor: dziki
Stanowisko Federacji Konsumentów w sprawie Xbox Live!
On 18 Mar, 20:11, Jakec <j...@jaja.pl> wrote:

Czyli ka dy, kto korzysta z Live za pomoc jaki sztuczek praktycznie ju
od dawna wie, e ta usluga nie jest dostepna w Polsce.
Je li kto kupi konsole niedawno, to m dry sprzedawca mo e spr bowa
przeszuka fora i newsy czy aby ta osoba nie pyta a si gdzie jak
skorzysta z Live jeszcze przed zakupem konsoli :)

taaaaa..., bo w interesie sprzedawcy jest zabawa w detektywa
Rutkowskiego i szukanie po forach. Niezle bajdurzenie. Jak juz to ew.
MS moglby to w latwy sposob sprawdzic, ale wtedy bym powiedzial, ze to
moze moj mlodszy brat cos tam mieszal. Ja to konsolowym noobem jestem
i dopiero teraz poczytalem od deski do deski ksiazeczke z gry i sie
dowiedzialem o LIVE, a po chwili jeszcze bardziej sie zbulwersowalem
jak sie okazalo, ze nie moge sie zarejestrowac jako Polak. Poza tym
gdyby MS cos brachal to bylby to dla niego obosieczny miecz, bo z
jednej strony jest w pelni swiadomy, ze taki proceder ma miejsce, a z
drugiej jest to chyba niezgodne z ich regulaminem.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2010-03-19 19:42:11
Autor: Jakec
Stanowisko Federacji Konsumentów w sprawie Xbox Live!
Dnia Thu, 18 Mar 2010 14:45:36 -0700 (PDT), dziki napisał(a):

On 18 Mar, 20:11, Jakec <j...@jaja.pl> wrote:

Czyli ka dy, kto korzysta z Live za pomoc jaki sztuczek praktycznie ju
od dawna wie, e ta usluga nie jest dostepna w Polsce.
Je li kto kupi konsole niedawno, to m dry sprzedawca mo e spr bowa
przeszuka fora i newsy czy aby ta osoba nie pyta a si gdzie jak
skorzysta z Live jeszcze przed zakupem konsoli :)

taaaaa..., bo w interesie sprzedawcy jest zabawa w detektywa
Rutkowskiego i szukanie po forach. Niezle bajdurzenie. Jak juz to ew.

No cóż... Szczerze pisząc, to nie wiem kto w takiej sytuacji odpowiada za
towar. I wydaje mi się, że w przypadku powołania się na niezgodność towaru
z umową jednak odpowiada sprzedawca, a nie M$! Umowę zawierasz ze
sprzedawcą. Aby nie było nieporozumień. Tu chodzi o umowę kupna-sprzedaży.
Kupujesz towar od sprzedawcy a nie M$ i to sprzedawca odpowada za daną
rzecz. To, jak wyglądają rozmowy między dostawcą konsoli a sprzedawcą to
ich sprawa, ale podejrzewam, że najwięcej traci na tym właśnie
sprzedawca...
I dlatego w przypadku niezgodności towaru z umową to sprzedawca najwięcej
może (nie musi) straci)...
3mcie się
--
Waldek "Jakec" Bulkowski

Data: 2010-03-19 14:15:43
Autor: dziki
Stanowisko Federacji Konsumentów w sprawie Xbox Live!
On 19 Mar, 19:42, Jakec <j...@jaja.pl> wrote:
Dnia Thu, 18 Mar 2010 14:45:36 -0700 (PDT), dziki napisał(a):

No cóż... Szczerze pisząc, to nie wiem kto w takiej sytuacji odpowiada za
towar. I wydaje mi się, że w przypadku powołania się na niezgodność towaru
z umową jednak odpowiada sprzedawca, a nie M$!

no wlasnie nie wiesz. Chyba nigdy niczego nie reklamowales. Sklep
niczego z wlasnej kieszeni nie pokrywa. Reklamowany towar jest
przyjmowany przez sklep i wysylany do dystrybutora. Dystrybutor
podejmuje decyzje o tym czy reklamacje uznac czy nie. Mozesz przy
reklamacji zaznaczyc, ze chcesz kase, ale dystrybutor moze zamiast
kasy dac Ci nowy pelnowartosciowy towar( czyli w przypadku xboxa z
Livem).

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2010-03-20 09:42:53
Autor: Marcin Gardeła
Stanowisko Federacji Konsumentów w sprawie Xbox Live!
dziki wrote:
no wlasnie nie wiesz. Chyba nigdy niczego nie reklamowales. Sklep
niczego z wlasnej kieszeni nie pokrywa. Reklamowany towar jest
przyjmowany przez sklep i wysylany do dystrybutora. Dystrybutor
podejmuje decyzje o tym czy reklamacje uznac czy nie. Mozesz przy
reklamacji zaznaczyc, ze chcesz kase, ale dystrybutor moze zamiast
kasy dac Ci nowy pelnowartosciowy towar( czyli w przypadku xboxa z
Livem).

Albo Xboxa z ogromną naklejką na pudełku: brak obsługi Live w Polsce, to też jest produkt pełnowartościowy z rzetelną informacją.
--
Diobeu
- braki motocyklowe -
GT: Diobeu PL

Data: 2010-03-20 13:18:36
Autor: flashi_or
Stanowisko Federacji Konsumentów w sprawie Xbox Live!

Użytkownik "Marcin Gardeła" <diobeu@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ho21qf$1og$1inews.gazeta.pl...
dziki wrote:
no wlasnie nie wiesz. Chyba nigdy niczego nie reklamowales. Sklep
niczego z wlasnej kieszeni nie pokrywa. Reklamowany towar jest
przyjmowany przez sklep i wysylany do dystrybutora. Dystrybutor
podejmuje decyzje o tym czy reklamacje uznac czy nie. Mozesz przy
reklamacji zaznaczyc, ze chcesz kase, ale dystrybutor moze zamiast
kasy dac Ci nowy pelnowartosciowy towar( czyli w przypadku xboxa z
Livem).

Albo Xboxa z ogromną naklejką na pudełku: brak obsługi Live w Polsce, to też jest produkt pełnowartościowy z rzetelną informacją.

Hmmm jesli reklamujemy z tego powodu to napewno tego nie moga zrobic:D

Data: 2010-03-20 20:22:38
Autor: Street Fighter
Stanowisko Federacji Konsumentów w spra wie Xbox Live!
Użytkownik Marcin Gardeła napisał:
dziki wrote:
no wlasnie nie wiesz. Chyba nigdy niczego nie reklamowales. Sklep
niczego z wlasnej kieszeni nie pokrywa. Reklamowany towar jest
przyjmowany przez sklep i wysylany do dystrybutora. Dystrybutor
podejmuje decyzje o tym czy reklamacje uznac czy nie. Mozesz przy
reklamacji zaznaczyc, ze chcesz kase, ale dystrybutor moze zamiast
kasy dac Ci nowy pelnowartosciowy towar( czyli w przypadku xboxa z
Livem).

Albo Xboxa z ogromną naklejką na pudełku: brak obsługi Live w Polsce, to też jest produkt pełnowartościowy z rzetelną informacją.

Jak na papierosach :)

Data: 2010-03-20 13:21:42
Autor: Jakec
Stanowisko Federacji Konsumentów w sprawie Xbox Live!
Dnia Fri, 19 Mar 2010 14:15:43 -0700 (PDT), dziki napisał(a):

On 19 Mar, 19:42, Jakec <j...@jaja.pl> wrote:
Dnia Thu, 18 Mar 2010 14:45:36 -0700 (PDT), dziki napisał(a):

No cóż... Szczerze pisząc, to nie wiem kto w takiej sytuacji odpowiada za
towar. I wydaje mi się, że w przypadku powołania się na niezgodność towaru
z umową jednak odpowiada sprzedawca, a nie M$!

no wlasnie nie wiesz. Chyba nigdy niczego nie reklamowales. Sklep
niczego z wlasnej kieszeni nie pokrywa. Reklamowany towar jest
przyjmowany przez sklep i wysylany do dystrybutora. Dystrybutor
podejmuje decyzje o tym czy reklamacje uznac czy nie. Mozesz przy
reklamacji zaznaczyc, ze chcesz kase, ale dystrybutor moze zamiast
kasy dac Ci nowy pelnowartosciowy towar( czyli w przypadku xboxa z
Livem).

Widać, że mylisz pojęcia... My tu piszemy o niezgodności towaru z umową.
Jeszcze raz podkreślam - kupujący zawiera umowę ze sprzedawcą, że sprzęt
będzie miał określone właściwości. Jeśli to sprzedawca wprowadzi Ciebie w
błąd to on poniesie tego skutki. To on ma doprowadzić sprzęt do stanu bez
wad lub wymienić na nowy lub oddać kasę. W jaki sposób to zrobi - ciebie
nie interesuje. Oczywiście sprzedawca zapewne w 90% wykorzysta swoje
kontakty z dystrybutorem, ale można sobie wyobrazić, że bywają przypadki,
gdy to sklep na tym straci. W przypadku Xboxa może być tak, że dystrybutor powie sprzedawcy - przecież
my wam mówiliśmy, że nie ma Live w Polsce. Nie powiedzieliście o tym
klientowi? Wasz problem. Zaznaczam - może tak powiedzieć, ale nie musi. I pamiętaj, ze pomiędzy dystrybutorem a sprzedawcą jest już całkiem inna
umowa. Np. dystrybutor zastrzeże sobie, że odpowiada za wady sprzetu w
okresie jednego roku. A okres obowiązywania sprzedawcę odpowiedzialności za
niezgodność towaru z umową wynosi 24 miesiące (przez 6 miesięcy sprzedawca
ma udowodnić, że sprzęt jest jednak bez wad, przez kolejne 18 miesięcy
jeśli sprzedawca zechce to spuści klienta na drzewo i to klient będzie
musiał udowodnić, że wada była w dniu zakupu). 3mcie się.
--
Waldek "Jakec" Bulkowski

Data: 2010-03-18 23:31:58
Autor: Goomich
Stanowisko Federacji Konsumentów w sprawie Xbox Live!
You have one message from: Jakec <ja@jaja.pl>

Jeśli ktoś kupił konsole niedawno, to mądry sprzedawca może
spróbować przeszukać fora i newsy czy aby ta osoba nie pytała się
gdzieś jak skorzystać z Live jeszcze przed zakupem konsoli :)

To teraz, żeby kupić xboksa, trze podać imię, nazwisko i numer IP?

http://www.obrazky.pl/obrazky/zdziwiony-kotek-204-OBRAZKY.PL.jpg

--
Pozdrawiam   Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu   UIN: 6750153
We are the revolutionaries. We are the usurpers to heavenly thrones.
We are the enemies of the gods.

Data: 2010-03-19 09:14:47
Autor: Terror
Stanowisko Federacji Konsumentów w sprawie Xbox Live!
On Thu, 18 Mar 2010 23:31:58 +0100, Goomich  <krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu> wrote:

You have one message from: Jakec <ja@jaja.pl>

Jeśli ktoś kupił konsole niedawno, to mądry sprzedawca może
spróbować przeszukać fora i newsy czy aby ta osoba nie pytała się
gdzieś jak skorzystać z Live jeszcze przed zakupem konsoli :)

To teraz, żeby kupić xboksa, trze podać imię, nazwisko i numer IP?

http://www.obrazky.pl/obrazky/zdziwiony-kotek-204-OBRAZKY.PL.jpg

I wszystkie ksywy i GT. Masakra, drugi raz nie kupiłbym Xa...

--
Terror | X360 | PS3SLIM | PSP | GG: 52182 | t3rror.eu

Stanowisko Federacji Konsumentów w sprawie Xbox Live!

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona