Star vs rowerzysta 1:0

Data: 2012-08-29 04:39:20
Autor: Piotrpo
Star vs rowerzysta 1:0
W dniu ¶roda, 29 sierpnia 2012 10:35:05 UTC+2 użytkownik Alfer_z_pracy napisał:
No co Wy, kolejny wypadek a precel milczy?
Z tego co widać, to nie były "pasy", tylko przejazd dla rowerów. Robienie sobie jaj z wypadku - dla mnie zbyt hardkorowe.

Data: 2012-08-29 13:48:12
Autor: Titus Atomicus
Star vs rowerzysta 1:0
In article <bd67e92e-f0ad-4926-aadd-7200c3c4e295@googlegroups.com>,
 Piotrpo <piotrpo@gmail.com> wrote:

> [...]
Z tego co widać, to nie były "pasy", tylko przejazd dla rowerów. Robienie sobie jaj z wypadku - dla mnie zbyt hardkorowe.

Kazdy powod jest dobry zeby napietnowac absurdy.
--
TA

Data: 2012-08-29 13:55:32
Autor: Titus Atomicus
Star vs rowerzysta 1:0
In article <Titus_Atomicus-E61E54.13481229082012@news.atman.pl>,

> [...]

Kazdy powod jest dobry zeby napietnowac absurdy.
I jeszcze jedno...
Przeciez Alfer nie robi sobie jaj ani z wypadku ani z rowerzysty, tylko w karykaturalny (reductio ad absurdum) sposob pokazuje i wysmiewa typowe reakcje mediow (i nie tylko) na podobne wypadki...
--
TA

Data: 2012-08-29 13:58:42
Autor: Alfer_z_pracy
Star vs rowerzysta 1:0
Titus napisał:
Przeciez Alfer nie robi sobie jaj ani z wypadku ani z rowerzysty, tylko w karykaturalny (reductio ad absurdum) sposob pokazuje i wysmiewa typowe reakcje mediow (i nie tylko) na podobne wypadki...

O ile niezbyt często zgadzam się z Titusem, to powyższe zdanie jest absolutnie trafne - bynajmniej nie dlatego że pisze o mnie :-) A je¶li kto¶ się poczuł urażony, cóż... "jeszcze się taki nie narodził, co by każdemu dogodził".

A.

Data: 2012-08-29 14:06:08
Autor: Titus Atomicus
Star vs rowerzysta 1:0
In article <503e03f6$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> wrote:

Titus napisał:
> [...]

O ile niezbyt często zgadzam się z Titusem,
He, he. Nie badz taki asekurancki...
--
TA

Data: 2012-08-31 08:45:33
Autor: J.F.
Star vs rowerzysta 1:0
Dnia Wed, 29 Aug 2012 13:58:42 +0200, Alfer_z_pracy napisał(a):
Titus napisał:
[...]

Tyle ze jakby kamizelke to moze bylby zauwazony, a jakby mial kask, to moze
straty bylyby mniejsze ..

J.

Data: 2012-08-31 09:04:24
Autor: johnkelly
Star vs rowerzysta 1:0
Titus napisał:
[...]

A jeszcze jakby miał pomarańczowego koguta to już w ogóle... ;>

To się nie stało w nocy tylko tak jakby w dzień.

J.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2012-09-03 14:36:17
Autor: ef
Star vs rowerzysta 1:0
Titus napisał:
[...]

A jak by pojechał autobusem to do wypadku w ogóle by nie doszło. Zabronić tego narzędzia szatana !!!!!11111

Fabian.

Data: 2012-08-29 19:44:08
Autor: PK
Star vs rowerzysta 1:0
On 2012-08-29, Piotrpo <piotrpo@gmail.com> wrote:
W dniu środa, 29 sierpnia 2012 10:35:05 UTC+2 użytkownik Alfer_z_pracy napisał:
No co Wy, kolejny wypadek a precel milczy?
Z tego co widać, to nie były "pasy", tylko przejazd dla rowerów. Robienie sobie jaj z wypadku - dla mnie zbyt hardkorowe.

Tyle że układ pojazdów na zdjęciu wskazuje, że do potrącenia doszło
na "bliższej nam" krawędzi pasów.

WskazĂłwka dla niedowidzÄ…cych: przejazd rowerowy jest 5m dalej.
WskazĂłwka dla niePoRDowych: istnienie przejazdu rowerowego nie oznacza,
że można przejechać przez jezdnię po namalowanych obok pasach
(oczywiście wiem, że prawie wszyscy tak robią :)).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-08-29 22:28:34
Autor: biodarek
Star vs rowerzysta 1:0
W dniu 2012-08-29 21:44, PK pisze:
On 2012-08-29, Piotrpo <piotrpo@gmail.com> wrote:
[...]

Tyle że układ pojazdów na zdjęciu wskazuje, że do potr±cenia doszło
na "bliższej nam" krawędzi pasów.

Wskazówka dla niedowidz±cych: przejazd rowerowy jest 5m dalej.

No nie wiem. To, że na zdjęciu samochód stoi na pasach i ¶lady krwi s± jeszcze dalej wskazywałoby na takie miejsce kolizji przy braku ruchu obu pojazdów. Tutaj widać rower wkręcony w koło Stara. Wkręcony, bo w czasie kontaktu koło się kręciło i wg mnie było to jeszcze na przejeĽdzie. Nie na pasach. Leżałem kiedy¶ na asfalcie po zderzeniu i było to całkiem gdzie indziej niż się zderzyłem - prawie na przeciwnym pasie ruchu.

Takiego Stara nie łatwo wyhamować. Nie widać nawet ¶ladów opon na asfalcie. A przecież jechał w czasie zderzenia, a teraz stoi. Ile na to potrzeba metrów?

Biegłym nie jestem, widzę tylko zdjęcie, ale moim zdaniem było to na przejeĽdzie.

--
biodarek

Data: 2012-08-29 21:14:54
Autor: PK
Star vs rowerzysta 1:0
On 2012-08-29, biodarek <darkm_usunto@poczta.onet.pl> wrote:
No nie wiem. To, że na zdjęciu samochód stoi na pasach i ślady krwi są jeszcze dalej wskazywałoby na takie miejsce kolizji przy braku ruchu obu pojazdów. Tutaj widać rower wkręcony w koło Stara. Wkręcony, bo w czasie

Aha. Przyjrzyj siÄ™ temu rowerowi i zastanĂłw siÄ™, czy jego aktualna
pozycja i stan wskazują, że wykonał pełen obrót z kołem...

Bo co ja widzÄ™:
1) Rower ma właściwie nienaruszoną tylną połowę.
2) Nienaruszona jest takĹĽe kierownica, ktĂłra jest oparta o asfalt.
3) Przednie koło zostało wciągnięte pod oponę STARa, ale uwaga!
Po STARem jest TYLNA część koła.
4) STAR stoi na dwóch pasach, choć miał dużo miejsca po rondzie na
zajęcie prawego,

No to możemy oczywiście wierzyć, że to było takie "prawie czołowe",
że rower się wkręcił i tak dalej. Jaki to ma związek z widokiem na
zdjęciu? Żaden, ale taki scenariusz wymyślił dziennikarz i już
ludzie powtarzajÄ….

Z punktów 1-3 wynika, że w momencie wypadku rowerzysta jechał w tym
kierunku co TIR. Zapewne oberwał maską (w lewą stronę ciała),
w wyniku czego skręcił przednim kołem "w prawo". W tym momencie STAR
(już hamujący) "dotarł" do koła (uderzając w jego prawą stronę!)
i wciągnął je pod siebię. Rowerzysta wykonał klasyczne OTB i walnął
w asfalt właśnie tam, gdzie widzimy krew.

Moim zdaniem rowerzysta nie chciał pokonać jezdni w poprzek. Moim
zdaniem chciał się włączyć do ruchu przed STARem (a może w ogóle go
nie widząc). STAR stoi na środku dwóch pasów, choć miał za rondem dużo
miejsca na zajęcie któregoś z nich. Zapewne widział rowerzystę i odbił
w lewo jeszcze przed pasami (musiał zacząć hamowanie przed przejazdem
rowerowym).

I jeszcze o plamie krwi. Gdyby zderzenie nastąpiło przy prostopadłych
kierunkach jazdy, głowa byłaby dalej od ciężarówki. To oznacza, że
ta duża kałuża byłaby z głowy, a ta cienka struga z części poniżej
pasa. No to założę się, że gdyby z głowy miało wypłynać tyle krwi,
to leżałby tam też mózg, a faceta zabraliby w worku, a nie w karetce.
Stąd wniosek, że struga jest z głowy, a "jeziorko" z np. biodra lub uda
(duĹĽe naczynia, duĹĽo krwi). Czyli OTB i reszta jak wyĹĽej.

No i proszę. Analiza wypadku na podstawiezdjęcia w wykonaniu
samozwańczego internetowego eksperta - nie pierwsza i nie ostatnia
w Internecie. Dobranoc Państwu :).

Takiego Stara nie łatwo wyhamować. Nie widać nawet śladów opon na asfalcie. A przecież jechał w czasie zderzenia, a teraz stoi. Ile na to potrzeba metrów?

Ten STAR z Ĺ‚adunkiem waĹĽy z 10 ton. To nie osobĂłwka ani nie rower.
Koła nie blokują się przy awaryjnym hamowaniu :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-08-29 22:43:01
Autor: Titus Atomicus
Star vs rowerzysta 1:0
In article <k1lu9i$cpb$1@mx1.internetia.pl>,
 biodarek <darkm_usunto@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Biegłym nie jestem, widzę tylko zdjęcie, ale moim zdaniem było to na przejeĽdzie.

Zgadzam sie z przedmowca...
:-)
--
TA