Stara karta sim + android = problemy?

Data: 2012-06-03 08:43:07
Autor: Q
Stara karta sim + android = problemy?
Jakis czas temu pisalem o braku mozliwosci wysylania
i odbierania mms'ow na Galaxy S+ (Android).

Okazalo sie, ze problem wynikal z Androida:
otoz ten system ma jakies "dziwne" problemy
ze starymi kartami sim (ta byla ok. 10-letnia).
Po wymianie na karte sim "nowej generacji"
telefon nagle zaczal poprawnie obslugiwac mms'y.

Ktos wie dlaczego? :)
Czym roznia sie stare i nowe karty sim
poza iloscia wpisow do ksiazki adresowej
i dlaczego ma to wplywa na zachowanie Androida?

PS
Oczywiscie inne telefony (na symbianie i "bezsystemowe" :)
normalnie radzily sobie z mms'ami z owa "stara" karta sim.

Data: 2012-06-03 06:53:00
Autor: Michal Tyrala
On Sun, 3 Jun 2012 08:43:07 +0200, Q wrote:
[...]

Z ciekawosci: jakie dziwne problemy? Bo ja jeszcze w styczniu mialem w
Sensation SIMa od Plusa z 1999r, a w Huaweiu 8500 miewam czasem Taktaka
z podobnego roku (99 albo 98, bo prepaida mialem pare miesiecy
wczesniej).
A, jesli dziwne problemy zamykaja się w MMSach, to kombinacja Sensation
+ Plus'99 normalnie działała. Tak że to nie problem ,,stary SIM + Andek''.

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2012-06-03 10:15:25
Autor: Q
Stara karta sim + android = problemy?
A, jesli dziwne problemy zamykaja się w MMSach, to kombinacja Sensation
+ Plus'99 normalnie działała. Tak że to nie problem ,,stary SIM + Andek''.

Fakt- troche sie zagalopowalem..

Dokladnie chodzi tandem Samsung GT-i9001 Galaxy S Plus + stary sim orange
i tylko o problem z wysylaniem / odbieraniem mms.

1. Stara sim "obslugiwala" mmsy  na innych telefonach.
2. Uogolnilem, bo ciezko uwierzyc, zeby to byla wina sprzetu.
Nie mowie, ze Android to zlo, tylko ze ta wersja akurat
(domyslna dla S+) ma buga.

Data: 2012-06-03 08:35:39
Autor: Michal Tyrala
On Sun, 3 Jun 2012 10:15:25 +0200, Q wrote:
> [...]

 Dokladnie chodzi tandem Samsung GT-i9001 Galaxy S Plus + stary sim orange
 i tylko o problem z wysylaniem / odbieraniem mms.

Wątek śledzę, myślałem że może dogóglałeś się jakichś częstych dziwności
raportowanych przez innych uzytkownikow.

 1. Stara sim "obslugiwala" mmsy  na innych telefonach.
 2. Uogolnilem, bo ciezko uwierzyc, zeby to byla wina sprzetu.
 Nie mowie, ze Android to zlo, tylko ze ta wersja akurat
 (domyslna dla S+) ma buga.

Ja jeszcze myślałem o jakims specyficznym uszkodzeniu (przez lata)
samego SIMa. W sumie ciekawe, czy to Twoj jednostkowy przypadek czy jest
jakas prawidlowosc...

Data: 2012-06-03 11:38:08
Autor: DoQ
W dniu 03-06-2012 10:15, Q pisze:
[...]

Mam b.starą kartę z Plusa (ok 12lat) i na Desire oraz Xperii też miewam problemy z MMSami. Tj. czasem MMS (zdjęcie) wychodzi jak trzeba, innym razem (częściej) utyka "w kolejce do wysyłania", po czym otrzymuję informację o braku możliwości wysłania.

--
Pozdr.

Data: 2012-06-03 14:22:29
Autor: J.F.
Dnia Sun, 03 Jun 2012 11:38:08 +0200, DoQ napisał(a):
W dniu 03-06-2012 10:15, Q pisze:
[...]

A swoja droga - ktos wie jak technicznie wyglada wyslanie MMS ? Bo wydaje mi sie ze SIM do tego prawie wcale nie jest potrzebny, tyle co do
zainicjowania transmisji gprs.

J.

Data: 2012-06-03 16:35:23
Autor: DoQ
W dniu 03-06-2012 14:22, J.F. pisze:
A swoja droga - ktos wie jak technicznie wyglada wyslanie MMS ?
Bo wydaje mi sie ze SIM do tego prawie wcale nie jest potrzebny, tyle co do
zainicjowania transmisji gprs.

Niby tak.. ale 3G/HSDPA itp śmiga a MMS nie chce:)

--
Pozdr.

Data: 2012-06-03 17:28:11
Autor: Maciek.
Stara karta sim + android = problemy?
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał
A swoja droga - ktos wie jak technicznie wyglada wyslanie MMS ?
Bo wydaje mi sie ze SIM do tego prawie wcale nie jest potrzebny, tyle co
do zainicjowania transmisji gprs.

I tu jest IMO pies pogrzebany. Chodzi o czytanie ustawień tych wszystkich APN, proxy, MMS server, itd.
Android nie ma na sztywno określonego miejsca, z którego ma czerpać informacje i czasami głupieje. Zauważcie, że konfiguracja telefonu przez wysłanie SMS ze strony operatora nie działała (albo i wciąż nie działa) dla słuchawek z Androidem - zawsze było "przejdź do ustawień tu i tu i wpisz ręcznie poniższe parametry".

Data: 2012-06-03 19:09:40
Autor: J.F.
Dnia Sun, 3 Jun 2012 17:28:11 +0200, Maciek. napisał(a):
[...]

A one sa w ogole na karcie SIM zapisane ?
[...]

Ale to tez chyba nie kwestia karty SIM, tylko interpretacji SMS przez
telefon.

Tak mi jeszcze cos innego wpadlo - MMS maja osobne ustawienia, APN itd.
Czy mozna miec dwa polaczenia pakietowe naraz ? Bo Android moze polaczenia
internetowego nie zwolnic dlugo.

Czyzby w nowych kartach SIM cos na to zaradzono ?

J.

Data: 2012-06-03 19:36:42
Autor: Maciek.
[...]

Do tej pory byłem pewien, że tak.
Ale teraz to czort wie. MIUI pokazuje mi dla karty z Plusa punkty dostępu GaduAir, itp. Z karty Orange dla Aster.
Czysty ROM dla SGS pokazuje wyłącznie dla konkretnego operatora. No i do czegoś służą te programiki typu APN Backup ;)

[...]

To też. Ale jakimś cudem na wszystkich eldżi i innych srajsungach to działało a przestało dopiero na Androidach. Operatorzy nie potrafili wydusić od producentów tych paru linijek kodu? Ciekawe, czy w wolnym świecie też są takie jaja z MMS na Andkach?

[...]

Nie wiem. Natomiast w wersjach systemu od 2.x wzwyż _czasami_ (to chyba zależy od producenta) występuje APN type: Internet+MMS.

Podsumowując: wszystko zależy od oprogramowania telefonu. Karta SIM z założenia powinna być uniwersalna ale też tylko dla głosu i esów. MMS to dodatek, wynaleziony dopiero przez Apple ;P

Data: 2012-06-03 20:19:07
Autor: ToMasz
[...]

ja mam telefon z androidem sztywno ustawiony na G2. Jak wysyłam mmsy to migają strzałeczki i literka E. Może przełącz na chwile na g2 i spróbuj wysłać?
ToMasz

Data: 2012-06-04 22:42:14
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "Maciek." <"@...> napisał w wiadomości news:jqg79r$6ub$1inews.gazeta.pl...

Ciekawe, czy w wolnym świecie też są takie jaja z MMS na Andkach?

W tamtym swiecie jest tylko Apple i ono doskonale wie co powinien chciec uzytkownik :)

Data: 2012-06-03 15:15:26
Autor: Rabbit McCroolick
Stara karta sim + android = problemy?
To nie wina Androida ale konkretnego modelu telefonu. Mój SIM (nie taki stary, bo z 2008 r Play) bez problemu chodził na Galaxy Spica, ale Wildfire S wariował. Wymiana SIM spowodowała od razu uleczenie problemów.

Data: 2012-06-14 19:42:28
Autor: DoQ
W dniu 03-06-2012 08:43, Q pisze:
[...]

Odświeżę nieco wątek.
Wymieniłem SIMa i MMSy zaczęły śmigać bezbłędnie :)
ATSD kolega ma ten sam problem w Galaxy ACE i b. starą kartą Orange.

--
Pozdr.

Stara karta sim + android = problemy?