Data: 2014-07-26 13:54:54 | |
Autor: PiteR | |
Stara manualna skrzynia biegów VW, odgłos szurania. | |
na ** p.m.s ** Nex@pl pisze tak:
Ręcznie wyczułem luz na... hm, nie wime jak to się fachowo nazywa, Czy luz jest taki sam po obu stronach? Nie masz jakichś zdjęć tej skrzyni? (mogą być z netu). Scirocco 1 czy 2? Pół centymetra to dużo. W golfie 2 flansza wytarłaby już simeringii i uciekłby olej na ziemię. Flansza na końcu ma wielopust i sprężynę. Przykręcona jest jedną śrubą na środku imbus 6. Najpierw po włożeniu jest chybotlliwa a w miarę dokecania sztywnieje. Ludziom ta sruba się sama odkręca. Czy tam są jakieś łożyska, czy zrobić to da radę czy lepiej kupić Łożyska są pewnie w skrzyni i nie wyjmiesz ich z zewnatrz. Nie obejdzie się bez rozbierania skrzyni. Chyba, że to coś innego może być. Generalnie problem narasta z Być może śruba flanszy się odkręciła, półoś się wydłużyła ima ciaśniej. Albo przegub wewnętrzny umarł. Nie rozkręcisz nie dowiesz się :) -- Piter golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał. |
|
Data: 2014-07-26 12:01:56 | |
Autor: Nex@pl | |
Stara manualna skrzynia biegów VW, odgłos szurania. | |
W dniu 2014-07-26 13:54, PiteR pisze:
> > Czy luz jest taki sam po obu stronach? Nie masz jakichś zdjęć tej > skrzyni? (mogą być z netu). Scirocco 1 czy 2? Scirocco 2, np. http://olx.pl/oferta/skrzynia-golf-mk1-CID5-ID5KHe7.html http://olx.pl/oferta/skrzynia-biegow-golf-mk1-i-cabrio-scirocco-mk2-ii-1-6-1-8-polosie-CID5-ID4zA8R.html > > Pół centymetra to dużo. W golfie 2 flansza wytarłaby już simeringii i > uciekłby olej na ziemię. Flansza na końcu ma wielopust i sprężynę. > Przykręcona jest jedną śrubą na środku imbus 6. Najpierw po włożeniu > jest chybotlliwa a w miarę dokecania sztywnieje. Ludziom ta sruba się > sama odkręca. > O tej śrubie nie wiedziałem, ruszam flanszą, od strony pasażera (dłuższa półłoś) luz wydaje się większy. > > Łożyska są pewnie w skrzyni i nie wyjmiesz ich z zewnatrz. Nie obejdzie > się bez rozbierania skrzyni. > Tego się domyślałem :) > > Być może śruba flanszy się odkręciła, półoś się wydłużyła ima ciaśniej. > Albo przegub wewnętrzny umarł. Nie rozkręcisz nie dowiesz się :) > Przeguby wymieniałem rok temu, wszystkie na raz. Kilka dni temu zorientowałem się, że mam zakleszczone prowadnice zacisków - jechałem akurat po autostradzie i hamowanie powyżej 100km/h sprawiło takie turbulencje, że od razu pojechałem na garaż. Po zrobieniu prowadnic (chodzą jak w masełko niemalże), efekt się zmniejszył, ale występuje niezależnie od prędkości z jakiej hamuje (taki efekt krzywych tarcz). Tarcze wymieniane dwa lata temu. > |
|
Data: 2014-07-27 18:46:31 | |
Autor: PiteR | |
Stara manualna skrzynia biegów VW, odgłos szurania. | |
na ** p.m.s ** Nex@pl pisze tak:
O tej śrubie nie wiedziałem, ruszam flanszą, od strony pasażera Jednak nie ma tam jeszcze śrub. Są zatrzaski w kształcie C. http://tinyurl.com/pqhx59o Zdejmowanie flansz http://www.brokevw.com/020flange.html Przypomniałem sobie teraz patrząc na zdjęcia http://www.brokevw.com/123111%20022s.jpg że wymieniałem te nacinane stożki z brązu za simmeringami bo popękały i rozpadły się na kawałki. Po 40zł szt w ASO. To warto sprawdzić i da się je wyjąć bez rozbierania skrzyni. http://www.brokevw.com/flanges.html http://tinyurl.com/nqcre5v http://tinyurl.com/lzqs5go http://tinyurl.com/momqmvn http://data.motor-talk.de/data/galleries/352065/11921/getriebe-ohne-eingangswelle.jpg -- Piter golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał. |
|
Data: 2014-07-28 10:15:43 | |
Autor: Nex@pl | |
Stara manualna skrzynia biegów VW, odgłos szurania. | |
Dzięki za linki, też już na nie natrafiłem. Co prawda o tych nacinanych podkładkach piszą ,że można na nich złożyć, ale najpierw rozbiorę skrzynię i ocenie stan, nauka najwyżej nie pójdzie na marne :)
|
|