Stara manualna skrzynia biegów VW, odgłos szurania.

Data: 2014-07-26 13:54:54
Autor: PiteR
Stara manualna skrzynia biegów VW, odgłos szurania.
na  ** p.m.s **  Nex@pl pisze tak:

Ręcznie wyczułem luz na... hm, nie wime jak to się fachowo nazywa,
ale mowa o tych kielichach do których przykręcone są półosie, mogę
poruszać tymi fartuchami na oko o jakieś pół centymetra.

Czy luz jest taki sam po obu stronach? Nie masz jakichś zdjęć tej skrzyni? (mogą być z netu). Scirocco 1 czy 2?

Pół centymetra to dużo. W golfie 2 flansza wytarłaby już simeringii i uciekłby olej na ziemię. Flansza na końcu ma wielopust i sprężynę. Przykręcona jest jedną śrubą na środku imbus 6. Najpierw po włożeniu jest chybotlliwa a w miarę dokecania sztywnieje. Ludziom ta sruba się sama odkręca.

Czy tam są jakieś łożyska, czy zrobić to da radę czy lepiej kupić
drugą skrzynie za 200-250zł i dać sobie spokój?

Łożyska są pewnie w skrzyni i nie wyjmiesz ich z zewnatrz. Nie obejdzie się bez rozbierania skrzyni.

Chyba, że to coś innego może być. Generalnie problem narasta z
prędkością, niezależnie od wbitego biegu, przy hamowaniu efekt
jest taki jakbym miał skrzywione tarcze.

Być może śruba flanszy się odkręciła, półoś się wydłużyła ima ciaśniej. Albo przegub wewnętrzny umarł. Nie rozkręcisz nie dowiesz się :)

--
Piter

golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

Data: 2014-07-26 12:01:56
Autor: Nex@pl
W dniu 2014-07-26 13:54, PiteR pisze:

> Czy luz jest taki sam po obu stronach? Nie masz jakichś zdjęć tej
> skrzyni? (mogą być z netu). Scirocco 1 czy 2?

Scirocco 2, np.
http://olx.pl/oferta/skrzynia-golf-mk1-CID5-ID5KHe7.html
http://olx.pl/oferta/skrzynia-biegow-golf-mk1-i-cabrio-scirocco-mk2-ii-1-6-1-8-polosie-CID5-ID4zA8R.html

> [...]
> Przykręcona jest jedną śrubą na środku imbus 6. Najpierw po włożeniu
> jest chybotlliwa a w miarę dokecania sztywnieje. Ludziom ta sruba się

O tej śrubie nie wiedziałem, ruszam flanszą, od strony pasażera (dłuższa półłoś) luz wydaje się większy.

> Łożyska są pewnie w skrzyni i nie wyjmiesz ich z zewnatrz. Nie obejdzie
> się bez rozbierania skrzyni.

Tego się domyślałem :)

> Być może śruba flanszy się odkręciła, półoś się wydłużyła ima ciaśniej.
> Albo przegub wewnętrzny umarł. Nie rozkręcisz nie dowiesz się :)

Przeguby wymieniałem rok temu, wszystkie na raz.
Kilka dni temu zorientowałem się, że mam zakleszczone prowadnice zacisków - jechałem akurat po autostradzie i hamowanie powyżej 100km/h sprawiło takie turbulencje, że od razu pojechałem na garaż. Po zrobieniu prowadnic (chodzą jak w masełko niemalże), efekt się zmniejszył, ale występuje niezależnie od prędkości z jakiej hamuje (taki efekt krzywych tarcz). Tarcze wymieniane dwa lata temu.

Data: 2014-07-27 18:46:31
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Nex@pl pisze tak:

O tej śrubie nie wiedziałem, ruszam flanszą, od strony pasażera
(dłuższa półłoś) luz wydaje się większy.

Jednak nie ma tam jeszcze śrub. Są zatrzaski w kształcie C.

http://tinyurl.com/pqhx59o

Zdejmowanie flansz
http://www.brokevw.com/020flange.html

Przypomniałem sobie teraz patrząc na zdjęcia

http://www.brokevw.com/123111%20022s.jpg

że wymieniałem te nacinane stożki z brązu za simmeringami bo popękały
i rozpadły się na kawałki. Po 40zł szt w ASO. To warto sprawdzić i da
się je wyjąć bez rozbierania skrzyni.

http://www.brokevw.com/flanges.html
http://tinyurl.com/nqcre5v
http://tinyurl.com/lzqs5go
http://tinyurl.com/momqmvn
http://data.motor-talk.de/data/galleries/352065/11921/getriebe-ohne-eingangswelle.jpg

Data: 2014-07-28 10:15:43
Autor: Nex@pl
Stara manualna skrzynia biegów VW, odgłos szurania.
Dzięki za linki, też już na nie natrafiłem. Co prawda o tych nacinanych podkładkach piszą ,że można na nich złożyć, ale najpierw rozbiorę skrzynię i ocenie stan, nauka najwyżej nie pójdzie na marne :)

Stara manualna skrzynia biegów VW, odgłos szurania.