Stara przerzutka Shimano 3CC - jak to powinno działać

Data: 2010-09-19 19:32:40
Autor: jakuboff
Stara przerzutka Shimano 3CC - jak to powinno działać
On 9/19/2010 4:32 PM, Jacek G. wrote:
http://www.jacekg.netai.net/Rower/IMG_5029.JPG
http://www.jacekg.netai.net/Rower/IMG_5030.JPG
http://www.jacekg.netai.net/Rower/IMG_5034.JPG

A tam nie ma być czasem sztywny drut zamiast linki?
Taki ktĂłry ciÄ…gnie i pcha.

Data: 2010-09-19 23:36:03
Autor: Jacek G.
On 20 Wrz, 01:32, jakuboff <jakub...@op.pl> wrote:
> [...]

>http://www.jacekg.netai.net/Rower/IMG_5030.JPG
>http://www.jacekg.netai.net/Rower/IMG_5034.JPG

A tam nie ma być czasem sztywny drut zamiast linki?
Taki który ci±gnie i pcha.

Tego wła¶nie nie wiem, nie widziałem tej przerzutki w oryginale i nie
wiem czy jest kompletna.
--
Jacek G.

Data: 2010-09-20 09:04:01
Autor: reme.k
> [...]
> Taki który ci±gnie i pcha.

Tego wła¶nie nie wiem, nie widziałem tej przerzutki w oryginale i nie

Ma być drut.
Mam rower z takim czym¶ i tam jest drut. (czyli raz to ci±gnie a raz pcha)
A rozebranie tego nie jest takie trudne, raz to zrobiłem "w ciemno" i dało radę
to poskładać bez żadnych rysunków.

Data: 2010-09-20 19:17:14
Autor: ToMasz
Jacek G. pisze:
[...]

Linka. mogę Ci zrobić zdjecie tego, co ma w rowerze moje dziecko.
JEszcze jedna taka oczywista oczywisto¶ć. Kołem kręcisz? bo (dzisiaj
sprawdzałem ) jak "zluzujesz" manetk± linkę(o 2 biegi), na postoju, to
sam mechanizm przy kole przesunie sie o 2 mm. Je¶li potem obrócisz
kołem, to mechanizm "zjedzie" do konca....

Data: 2010-09-20 19:54:24
Autor: reme.k
> [...]
> --
> Jacek G.
Linka. mogę Ci zrobić zdjecie tego, co ma w rowerze moje dziecko.
Drut. Też mogę zrobić zdjęcie :)

[...]
Bo zamiast drutu jest linka wsadzona :)

Data: 2010-09-20 23:31:18
Autor: ToMasz
reme.k@vp.pl pisze:
[...]

w fabryce tak± chałę odwalili?

ToMasz

Data: 2010-09-21 00:06:53
Autor: jakuboff
Stara przerzutka Shimano 3CC - jak to powinno działać
On 9/20/2010 1:54 PM, reme.k@vp.pl wrote:
Tego właśnie nie wiem, nie widziałem tej przerzutki w oryginale i nie
wiem czy jest kompletna.
--
Jacek G.
Linka. mogę Ci zrobić zdjecie tego, co ma w rowerze moje dziecko.
Drut. Też mogę zrobić zdjęcie :)

No właśnie odgrzebuję w pamięci i też przysiągłbym, że ta manetka działa z drutem. Do tego mocowanie na drugim końcu, przy przerzutce również bardzo mi pasuje do drutu. Przy tego typu rozwiązaniach linki odkryte są dużo wcześniej. Przy drucie pancerz poprowadzony jest do samej przerzutki.

Data: 2010-09-21 00:15:30
Autor: jakuboff
On 9/21/2010 12:06 AM, jakuboff wrote:
[...]

bardzo mi pasuje do drutu. Przy tego typu rozwiÄ…zaniach linki odkryte sÄ…
dużo wcześniej. Przy drucie pancerz poprowadzony jest do samej przerzutki.

Yep, sztywniak:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230514068470

Data: 2010-09-21 13:21:42
Autor: Jacek G.
Stara przerzutka Shimano 3CC - jak to powinno działać
Linka. mogę Ci zrobić zdjecie tego, co ma w rowerze moje dziecko.
Drut. Też mogę zrobić zdjęcie :)

Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem. W końcu udało się
rozwi±zać problem. Odgi±łem lekko blaszkę, która jest przynitowana do
dolnej czę¶ci korpusu i pełni rolę sprężyny, o któr± opiera się mała
kulka, po której z kolei toczy się falista powierzchnia dĽwigni
popychacza (takie wcięcia, które stabilizuj± położenia dĽwigni)..
Zapewne sprężyna w pia¶cia jest już faktycznie za słaba, aby pokonać
opór tej sprężynuj±cej blaszki.  Odgięcie zmniejszyło ten opór i
przerzutka zaczęła działać. Ale z tym odginaniem też trzeba uważać,
aby dĽwignia nie powracała samorzutnie do skrajnego położenia.
W każdym razie - sukces ;-)
--
Jacek G.

Data: 2010-09-20 16:52:43
Autor: Saurus
W dniu 2010-09-20 01:32, jakuboff pisze:
A tam nie ma być czasem sztywny drut zamiast linki?
Taki ktĂłry ciÄ…gnie i pcha.

Na pewno linka.

Stara przerzutka Shimano 3CC - jak to powinno działać