Stara skarpeta dobra na wszystko

Data: 2009-06-28 11:06:14
Autor: kundzia Pindzia
Stara skarpeta dobra na wszystko
Zygmunt M. Zarzecki <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>
napisał(a):
Już miałem brać się za szycie osłony dampera i wpadł mi do głowy pomysł, by wykorzystać zużytą skarpetę, której przeznaczeniem, podobnie jak starych tiszertów było czyściwo.
W kolorze czarnym rzecz jasna.
A na allegro nawet kilkadziesiąt zł, z neoprenu.
Hehe

zyga

a po kiego grzyba w ogóle coś takiego jest? czy to z neoprenu czy ze skarpety
to czemu to ma niby służyć?

Data: 2009-06-28 13:34:48
Autor: Wooyek
Stara skarpeta dobra na wszystko
a po kiego grzyba w ogóle coś takiego jest? czy to z neoprenu czy ze
skarpety to czemu to ma niby służyć?

Zabezpiecza tłok dampera (a tym samym uszczelkę, a tym samym wnętrzności) przed błotem.

W niektórych typach zawieszenia (np. starsze FSR, wiele jednozawiasów) jest to niemal konieczne, bo cały syf z rozkręconej opony jest wyrzucany bezpośrednio na uszczelkę - przy dużych prędkościach ciśnienei takiego strumienia może być spore. Ponadto, w przypadku damperów sprężynowych regularne czyszczenie tłoka i uszczelki jest bardzo uciążliwe lub niemożliwe (w zależności od "gęstości" sprężyny).

Można więc zaoszczędzić parę stówek na serwisach.

Stara skarpeta dobra na wszystko