Stare klamki v-brake i regulacja

Data: 2010-01-08 23:09:43
Autor: R.Madejski
Stare klamki v-brake i regulacja
Mam klamki hamulcowe starszego typu. Do czego służą regulacje A, B, C, które zaznaczyłem na zdjęciu? Czy są jakieś rekomendowane ich ustawienia podczas zakładania linki i początkowej regulacji hamulców? To znaczy na ile najlepiej jest wykręcić np. B, C albo ustawić A aby ewentualna regulacja była możliwa "w obie strony"?

http://img138.imageshack.us/img138/9874/47454196366401620772978.jpg

Na stronach Shimano nie znalazłem dokumentów montażowych dotyczących klamek STX RC BL-MC40 i nie bardzo wiem jak się zabrać z głową do tych regulacji.

RM

Data: 2010-01-08 14:33:16
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Stare klamki v-brake i regulacja
On 8 Sty, 23:09, "R.Madejski" <rmadej...@a-- -- co.com> wrote:
Mam klamki hamulcowe starszego typu. Do czego s u regulacje A, B, C,
kt re zaznaczy em na zdj ciu? Czy s jakie rekomendowane ich ustawienia
podczas zak adania linki i pocz tkowej regulacji hamulc w? To znaczy na
ile najlepiej jest wykr ci np. B, C albo ustawi A aby ewentualna
regulacja by a mo liwa "w obie strony"?

http://img138.imageshack.us/img138/9874/47454196366401620772978.jpg
B - odległość klamki od kierownicy. Jak wkręcasz klamka się przybliża.
Ustawiasz żeby było wygodnie
C - ustalasz długość linki (wykręcasz - ramiona hamulców się
zbliżają). Wkręć tak żeby tak żeby awaryjnie móc poluzować/podciągnąć
hamulce. I tak żeby te baryłki nie wypadały, 3 zwoje min.
A - nie jestem pewien, więc nie będę pisał

Data: 2010-01-08 23:38:35
Autor: live_evil
Michał 'miok' Rzeźnik pisze:
A - nie jestem pewien, więc nie będę pisał

Uciąg linki.

--
live_evil

Data: 2010-01-08 23:44:35
Autor: karbar
Michał 'miok' Rzeźnik pisze:
http://img138.imageshack.us/img138/9874/47454196366401620772978.jpg

A - nie jestem pewien, więc nie będę pisał

A zmienia uciąg linki - przy tym samym ruchu klamek jest wybierana większa lub mniejsza ilość linki. Ustawiasz w zależności od tego, czy lubisz krótki skok i twarde klamki, czy wolisz podczas hamowania wykonywać dłuższy ruch klamką. Ma to też jakiś związek z modulacją hamulca - miałem analogiczną regulacje w klamkach sram 9.0 - szczerze mówiąc, to poza skokiem klamki nie czułem żadnej różnicy.

pozdrawiam
karbar

Data: 2010-01-08 14:48:00
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 8 Sty, 23:44, karbar <kar...@wp.pl> wrote:
Michał 'miok' Rzeźnik pisze:

> [...]

hamulca - miałem analogiczną regulacje w klamkach sram 9.0 - szczerze
mówiąc, to poza skokiem klamki nie czułem żadnej różnicy.
Coś jak Speed Dial Avida?

Data: 2010-01-09 00:01:06
Autor: karbar
Michał 'miok' Rzeźnik pisze:
[...]

Zgodnie z moją wiedzą - tak. Ale mówię - miałem styczność wyłącznie z sram 9.0. Kolega miał klamki Shimano LX (taki sam system regulacji jak stx rc przedstawione na zdjęciu), ale nie dotykałem się regulacji i nie jestem w 100% pewny.

pozdrawiam
karbar

Data: 2010-01-09 00:04:22
Autor: kosik

Użytkownik "Michał 'miok' Rzeźnik" <michal.r90@gmail.com> napisał w wiadomości news:95c03aa2-9f42-4c32-9f51-2cc221b96b18c34g2000yqn.googlegroups.com...
A - nie jestem pewien, więc nie będę pisał

Jest to regulacja charakterystyki pracy klamki (niewiele klamek coś takiego posiada) - przesuwa się element z tworzywa, który dodatkowa skraca linkę i dociska klocki. Tzw regulacja modulacji hamulca.

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-01-09 00:22:36
Autor: R.Madejski
kosik wrote:
[...]

Dziękuję wszystkim za szybki odzew! Czy zmiana ustawienia A po zainstalowaniu klamek wymaga ponownej regulacji hamulców? Czy faktycznie funkcja B sprowadza się tylko do wygody? Widzę, że jak wkręcam B to rączka odchyla się od obejmy -- czy będzie to miało wpływ na ustawienia hamulców i naciąg linki czy też nie?

RM

Data: 2010-01-09 08:26:36
Autor: PeJot
R.Madejski pisze:
kosik wrote:
[...]

Fajna rzecz, ale trzeba uważać by nie przesadzić, szczególne z przodu bo licencja pilota będzie potrzebna :)

Dziękuję wszystkim za szybki odzew! Czy zmiana ustawienia A po zainstalowaniu klamek wymaga ponownej regulacji hamulców?

Nie.

Czy faktycznie funkcja B sprowadza się tylko do wygody? Widzę, że jak wkręcam B to rączka odchyla się od obejmy -- czy będzie to miało wpływ na ustawienia hamulców i naciąg linki czy też nie?

Osobiście tej regulacji używam tylko w przypadku użytkowników o małych dłoniach.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-01-09 09:56:15
Autor: karbar
R.Madejski pisze:
 Czy faktycznie
funkcja B sprowadza się tylko do wygody? Widzę, że jak wkręcam B to rączka odchyla się od obejmy -- czy będzie to miało wpływ na ustawienia hamulców i naciąg linki czy też nie?

Miałem taką regulację w tanich, no-name'owych klamkach, ale nie sądzę, żeby tu było inaczej - w moich klamkach ta regulacja skracała linkę. Optymalnie było ustawić odległość klamki od kierownicy przed regulacją hamulca.

pozdrawiam
karbar

Data: 2010-01-09 10:00:29
Autor: karbar
karbar pisze:
R.Madejski pisze:
[...]

Ale jak chcesz poeksperymentować, to możesz wyregulować hamulec na wykręconej do 1/3 lub nawet połowy śrubce baryłkowej (regulacja C - nie zapomnij skontrować - po wykręceniu dużej śrubki, dokręć węższą nakrętkę do korpusu klamki - zapobiegnie to samoczynnemu wkręcaniu się śrubki baryłkowej i tym samym wydłużaniu linki).

Jak tak ustawisz hamulce, będziesz miał "nieinwazyjne" pole manewru do korekcji ustawień.

pozdrawiam
karbar

Data: 2010-01-09 15:04:48
Autor: Piotrek

Użytkownik "R.Madejski" <rmadejski@a-- -- co.com> napisał w wiadomości news:019029c7$0$26581$c3e8da3news.astraweb.com...
[...]

Noo. Wiec:
A- zmienia uciag linki
B- Odleglosc klamki od kierownicy. Wkrecasz-klamka sie przybliza//wykrecasz-klamka sie oddala
C- naciąg linki. Odkrecasz-linka sie naciaga//wkrecasz-linka sie luzuje

no, chyba tyle :)

Pozdrawiam

Stare klamki v-brake i regulacja