Stare slipy, wyciągi, itd...

Data: 2009-09-13 16:32:08
Autor: Maciej Loret
Stare slipy, wyciągi, itd...
Witam.

Polikwidowałem trochę kart i rachunków.
Jak długo należy trzymać stare papierzyska, szczególnie slipy i wyciągi (trochę tego mam)?

--
Pozdrawiam,
Maciej Loret

Data: 2009-09-13 17:10:30
Autor: Filip
Stare slipy, wyciągi, itd...
Maciej Loret pisze:
Witam.

Polikwidowałem trochę kart i rachunków.
Jak długo należy trzymać stare papierzyska, szczególnie slipy i wyciągi (trochę tego mam)?

Ja właśnie w bieżący weekend wyrzuciłem z papierów wszystko, co nosiło datę starszą niż xx.xx.2005 (poza PITami)

Data: 2009-09-15 21:25:26
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
Stare slipy, wyciągi, itd...
papierzyska rozumiem, ale po co trzymac stare slipy albo stare skarpetki? :P

Data: 2009-09-15 14:45:45
Autor: witek
Stare slipy, wyciągi, itd...
zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl wrote:
stare slipy albo stare skarpetki? :P

przydają się do brudnej roboty. Potem można wywalić i już.

Data: 2009-09-16 10:20:53
Autor: Valdi.Pavlack
Stare slipy, wyciągi, itd...
"witek" news:h8oqt9$pqb$3inews.gazeta.pl

> stare slipy albo stare skarpetki? :P

przydają się do brudnej roboty. Potem można wywalić i już.

Jeszcze jako tako (z trudem) rozumiem brudne skarpetki + brudna robota, ale
brudne slipy? ;) Co wy ludzie pralek w domu nie macie?

Data: 2009-09-13 17:37:04
Autor: Mithos
Stare slipy, wyciągi, itd...
Maciej Loret pisze:
Jak długo należy trzymać stare papierzyska, szczególnie slipy i wyciągi (trochę tego mam)?

A po co to trzymać nawet 1 dzień ?

--
Mithos

Data: 2009-09-13 18:00:41
Autor: Konrad N.S.
Stare slipy, wyciągi, itd...
Użytkownik "Maciej Loret" <maciej.loret@plusnet.pl> napisał w wiadomości news:h8j0ck$352$1nemesis.news.neostrada.pl...

Polikwidowałem trochę kart i rachunków.
Jak długo należy trzymać stare papierzyska, szczególnie slipy i wyciągi (trochę tego mam)?

owszem, sprawdzam wyciąg, porównuję czy pozycje na wyciągu to te same jak posiadane slipy.
potem jeszcze sumuję, czy kwota do spłaty równa się sumie slipów i przelewów z kk.
i wyrzucam.

poza tematem:
mam/miałem kk z banków/w bankach citi gold, bz, bzwbk, raiiffeisen, millennium, i jeszcze nie było niezgodności na wyciągach, nic nie reklamowałem.
wam się zdarza mieć coś 'dopisane' lub pomylone kwoty?

Data: 2009-09-13 11:24:54
Autor: witek
Stare slipy, wyciągi, itd...
Konrad N.S. wrote:
wam się zdarza mieć coś 'dopisane' lub pomylone kwoty?

Nie.
Po za lewymi transakcjami na karcie.

Data: 2009-09-13 21:58:38
Autor: Samotnik
Stare slipy, wyciągi, itd...
Dnia 13.09.2009 Konrad N.S. <najswiezy@op.pl> napisał/a:
[...]

Miałem kiedyś dwukrotnie policzoną płatność kartą w restauracji.
Co ciekawe, w dwóch różnych miesiącach, czyli któregoś tam czerwca jedna, a pod koniec lipca druga. Wtedy czytałem dokładnie wyciągi i
to wyłapałem, teraz prawdę mówiąc bym nie wyłapał, bo się już im tak nie
przyglądam (to wielki błąd, ale mam mniej czasu). Popatrzyłbym - no tak, jadłem tam, fakt. Pewnie bym nie pamiętał, że już kiedyś za to zapłaciłem.

Po reklamacji kasę bank oddał, ale pozostał pewien niesmak i powrócił mi
sentyment do gotówki.
--
Samotnik

Data: 2009-09-14 06:44:11
Autor: xbartx
Stare slipy, wyciągi, itd...
Dnia Sun, 13 Sep 2009 21:58:38 +0000, Samotnik napisał(a):

Po reklamacji kasę bank oddał, ale pozostał pewien niesmak i powrócił mi
sentyment do gotĂłwki.

Jest na to sposób. Zostawić kk tylko do transakcji stałych typu zakupy, paliwo etc a za resztę płacić gotówką. Wtedy na wyciągu masz kilka pozycji z miejsc dobrze Ci znanych a jak pojawi się coś innego to od razu zwrócisz uwagę i sobie przypomnisz albo i nie ;)

Data: 2009-09-15 20:21:33
Autor: Mithos
Stare slipy, wyciągi, itd...
xbartx pisze:
[...]

Zwłaszcza jak jedziesz w miesiącu kilkanaście razy po kraju i masz 20 transakcji za paliwo :)

Ja KK płacę na stacji z innego powodu : nikt mi nie powie, że zatankowałem i odjechałem. A tak pozostaje ślad na karcie, bo paragon żyje u mnie chwilę (maksymalnie do powrotu do domu i wywaleniu do śmieci).

Poza tym jest to nierealne. Ja często kupuje coś co planowałem kupić ale w dokładnie nie określonym momencie. Jak jest dobra okazja to kupuję, a biegać do bankomatu po plik pieniędzy za TV czy coś innego... bezsensu.

--
Mithos

Data: 2009-09-14 07:20:31
Autor: Samotnik
Stare slipy, wyciągi, itd...
Dnia 13.09.2009 Samotnik <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> napisał/a:
[...]

Dodam jeszcze, że formularz reklamacji miał specjalną pozycję tego
dotyczącą w polu 'powód', więc pewnie nie jest to jednostkowy przypadek. A
wy jak dokładnie sprawdzacie pod tym kątem swoje wyciągi? :)
--
Samotnik

Data: 2009-09-13 22:18:20
Autor: Tomasz Chmielewski
Stare slipy, wyciągi, itd...
Konrad N.S. wrote:

wam się zdarza mieć coś 'dopisane' lub pomylone kwoty?

Dwukrotnie (w dwoch roznych bankach), mialem podwojnie policzona transakcje za platnosc karta (zatwierdzana pinem).

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-09-14 09:27:53
Autor: jacko
Stare slipy, wyciągi, itd...

szczególnie slipy
(trochę tego mam)?
Ja tez troche mam, a wyrzucam jak tylko zaczynaja sie przecierac.
Po prostu nie lubie nosic dziurawych.

Data: 2009-09-14 11:23:11
Autor: Valdi.Pavlack
Stare slipy, wyciągi, itd...
"jacko" news:h8kumo$89t$1news.onet.pl

Ja tez troche mam, a wyrzucam jak tylko zaczynaja sie przecierac.
Po prostu nie lubie nosic dziurawych.

Pytanie lamersona - po co to w ogóle trzymać dłużej niż do momentu
rozliczenia transakcji?

Data: 2009-09-14 13:15:22
Autor: Jacek Osiecki
Stare slipy, wyciągi, itd...
Dnia Mon, 14 Sep 2009 11:23:11 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):
> [...]
Po prostu nie lubie nosic dziurawych.
Pytanie lamersona - po co to w ogóle trzymać dłużej niż do momentu

Żeby potem odczuć wielką ulgę po wywaleniu pół tony papieru z portfela.
Coś podobnego do przypadku z kozą :)

A tak na serio to ja zabieram, bo nie widzę powodu by zostawiać w sklepie
część danych karty i listę zakupów. Jak zaczynają mnie te papierzyska
wkurzać, to wyrzucam wszystkie poza istotnymi (typu zwrot na kartę czy
informacja o nieudanej transakcji)...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-09-14 16:28:25
Autor: Valdi.Pavlack
Stare slipy, wyciągi, itd...
"Jacek Osiecki" news:slrnhasgf9.des.joshuatau.ceti.pl

Żeby potem odczuć wielką ulgę po wywaleniu pół tony papieru z portfela.
Coś podobnego do przypadku z kozą :)

:)

A tak na serio to ja zabieram, bo nie widzę powodu by zostawiać w sklepie
część danych karty i listę zakupów.

Możesz rozwinać swoją myśl? Co masz na myśli po przez stwierdzenie
zostawiania w sklepie danych karty?

Data: 2009-09-14 22:28:45
Autor: Jacek Osiecki
Stare slipy, wyciągi, itd...
Dnia Mon, 14 Sep 2009 16:28:25 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):
A tak na serio to ja zabieram, bo nie widzę powodu by zostawiać w sklepie
część danych karty i listę zakupów.
Możesz rozwinać swoją myśl? Co masz na myśli po przez stwierdzenie
zostawiania w sklepie danych karty?

Na slipie jest końcówka numeru karty, a w niektórych terminalach (teraz już
rzadko, ale trafiałem na takie) drukuje się też imię i nazwisko. Nie żebym się czegoś bał czy miqł paranoję - po prostu nie widzę powodu by
zostawiać te dane w sklepie, skoro mogę zabrać ze sobą...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-09-15 07:01:18
Autor: xbartx
Stare slipy, wyciągi, itd...
Dnia Mon, 14 Sep 2009 22:28:45 +0000, Jacek Osiecki napisał(a):

[...]

Ale jakie dane? 4 cyfry z 16 cyfrowego numeru? A wiesz, że w terminalu sprzedawcy zostaje wszystko co potrzeba? Następnym razem zdecydowanie zabierz także terminal ;)

Data: 2009-09-15 21:41:13
Autor: Jacek Osiecki
Stare slipy, wyciągi, itd...
Dnia Tue, 15 Sep 2009 07:01:18 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):
[...]

Ech, no i wyszedłem na paranoika ;)
Źle się wyraziłem - nie chcę zostawiać danych (nawet szczątkowych) w postaci
śmieci leżących na ladzie za kasą. Generalnie nie lubię też śmiecić, więc
biorę ze sobą :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-09-16 10:23:07
Autor: Valdi.Pavlack
Stare slipy, wyciągi, itd...
"Jacek Osiecki" news:slrnhb02fo.tb.joshuatau.ceti.pl

[...]

Czyli co? Chcesz mi powiedzieć, że czasami przy płatności kartą dają ci do
łapki tylko sam paragon bez świstka w pewnym sensie potwierdzającego zapłatę
plastikiem? :)

Data: 2009-09-15 09:08:32
Autor: Valdi.Pavlack
Stare slipy, wyciągi, itd...
"Jacek Osiecki" news:slrnhatgst.7cn.joshuatau.ceti.pl

> [...]

już
rzadko, ale trafiałem na takie) drukuje się też imię i nazwisko.

Czy ja dobrze rozumiem, że zabierasz ze sobą po za paragonę dwa slipy tj.
ten co jest dla Ciebie i ten, który powinien zostać w kasie jako
potwierdzenie zapłaty kartą? Można tak w ogóle? :)

Nie żebym się czegoś bał czy miqł paranoję - po prostu nie widzę powodu by
zostawiać te dane w sklepie, skoro mogę zabrać ze sobą...

Cały czas nie mogę pojąć jak Ty te dane zabierasz :) No chyba, że mówimy o
tym świstku, który przy płatności kartą masz gratisowo dołączany do paragonu
:)

Data: 2009-09-15 21:42:47
Autor: Jacek Osiecki
Stare slipy, wyciągi, itd...
Dnia Tue, 15 Sep 2009 09:08:32 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):
> [...]

ten co jest dla Ciebie i ten, który powinien zostać w kasie jako
potwierdzenie zapłaty kartą? Można tak w ogóle? :)

Źle rozumiesz :) Biorę paragon i świstek który mi dają...

Nie żebym się czegoś bał czy miqł paranoję - po prostu nie widzę powodu by
zostawiać te dane w sklepie, skoro mogę zabrać ze sobą...
Cały czas nie mogę pojąć jak Ty te dane zabierasz :)

Źle się wyraziłem - zamiast "w sklepie" powinno być "luzem, walające się
byle gdzie po sklepie" :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-09-16 10:22:19
Autor: Valdi.Pavlack
Stare slipy, wyciągi, itd...
"Jacek Osiecki" news:slrnhb02in.tb.joshuatau.ceti.pl

> [...]
> potwierdzenie zapłaty kartą? Można tak w ogóle? :)

Źle rozumiesz :) Biorę paragon i świstek który mi dają...

Chyba zawsze tak jest - paragon + świstek za płatność kartą. Pomijam fakt,
że i tak żywotność tych "dokumentów" w moim przypadku żadko kiedy przekracza
48h :)

A ha :)

Data: 2009-09-16 15:06:28
Autor: m23m
Stare slipy, wyciągi, itd...
mam/miałem kk z banków/w bankach citi gold, bz, bzwbk, raiiffeisen, millennium, i jeszcze nie było niezgodności na wyciągach, nic nie reklamowałem.
wam się zdarza mieć coś 'dopisane' lub pomylone kwoty?
Owszem. Millennium raz na jakiś czas (w tym roku dwukrotnie) ma zwyczaj
księgowania moich płatności kartą podwójnie. Zwracają po interwencji, choć
zwykle nie od razu.
W lutym nawet zaksięgowali mi transakcję, której... nie było (nie doszło do
autoryzacji, czytnik się zawiesił i niczego nie wypluł, nie było podpisu na
slipie... bo i slipa nie było).

m23m

--

Stare slipy, wyciągi, itd...