Staroć z jak najlepszym USb OTG

Data: 2018-03-02 21:15:10
Autor: Sebastian Biały
Staroć z jak najlepszym USb OTG
Cześć.

Potrzebuje zasilić dysk twardy z telefonu. Wiem że ta sztuczka udaje się ż niektorymi Samsungami. Zakładam że nie sa to jedyne telefony zdolne wygenerować koło 1A z portu USB w trybie OTG.

Czy ktoś mial w ręku jakiś paskudny i dziadowski ale popularny model telefonu ktory posiadał OTG z sensownym zasilaniem? Mogę poszukać jakiegoś starego samsunga z serii S ale one mimo że stare sa ciągle drogie z niepojetych przyczyn. A mnie nic nie interesuje jak tylko android + OTG. Po drugie było by niezwykle uprzejmie gdyby telefon w trybie OTG mógł być *ładowany*. Taką sztuczkę potrafi tylko kilka modeli, ale chińczycy sprzedają huby OTG z trybem ładowania więc to nie jest mit.

Podobno Lumie potrafią robić OTG naprawdę sensownie, ale z niezrozumiałych powodów są ciągle drogie. Zastanawiające że telefon ze śmieciowym OSem potrafi kosztować ciągle ponad 300zł z drugiej ręki.

Cel: zdalny rejestrator "na kompletnym zadupiu, zasilany z paneli słonecznych". Pendrive są troche za małe a te o zblizonej pojemności 10x droższe. Jest to na razie na etapie analizy co wykorzystać i obok masy pomysłow jak Pi czy małe laptopy chce znac jakąs alternatywę telefoniczną z uwagi na wbudowany GSM i niewielkie wymiary. Jakość video drugorzędna.

Data: 2018-03-02 21:54:44
Autor: ToMasz
Staroć z jak najlepszym USb OTG
Cel: zdalny rejestrator "na kompletnym zadupiu, zasilany z paneli słonecznych".
Czemu nie zasilisz dysku  bezpośrednio z paneli? Wtedy mozesz użyć dowolnego telefonu. ale mam jeszcze pytanie dodatkowe. czy zapis będzie ciągły czy reakcja na ruch? Bo to drugia (jak spawdzałem) beznadziejnie działało

ToMasz

Data: 2018-03-02 22:27:57
Autor: Sebastian Biały
On 3/2/2018 9:54 PM, ToMasz wrote:
Cel: zdalny rejestrator "na kompletnym zadupiu, zasilany z paneli słonecznych".
Czemu nie zasilisz dysku  bezpośrednio z paneli?

To jedna z wielu opcji. Zanim coś takiego zostanie zrobione chciałbym zapytać czy aby nie prościej jest uzyc czegos z mocnym OTG. Ponadto zapis będzie też wieczorem (w nocy zbedny) kiedy panel nie da rady. Tak wiem, można użyć powerbanku :D To też jedna z opcji. Ale chodzi o uproszczenie do granic możliwości, prawdopodobnie obsługiwać to będzie ktoś bez pojęcia technicznego poza obsługa telefonu.

dowolnego telefonu. ale mam jeszcze pytanie dodatkowe. czy zapis będzie ciągły czy reakcja na ruch? Bo to drugia (jak spawdzałem) beznadziejnie działało

Ciągły - dlatego dysk, z obliczeń wynika że to kilkaset GB dla przeciętnego strumienia z przeciętnego telefonu i pendrive odpada.

Data: 2018-03-05 12:29:41
Autor: Adam
Staroć z jak najlepszym USb OTG
(...)
Ciągły - dlatego dysk, z obliczeń wynika że to kilkaset GB dla przeciętnego strumienia z przeciętnego telefonu i pendrive odpada.

W przypadku systemów otwartych (np. Raspberry) można by spróbować ustawić jakiś RAID z kilku pendrive.
W moim starym aparacie foto mam sprytną przejścióweczkę z Memory Stick na 2x micro SD. Skubana jakoś sprzętowo robi z nich RAID0 - może taką przejścióweczkę (przez czytnik USB) zastosować i zapodać jej 2 szt. 128GB?
"Sprzętowo" oznacza, że taka przejściówka obsadzona parką SD jest widoczna (w aparacie i w czytniku komputerowym) jako jedna logiczna powierzchnia.

Ja w Soniaku ze względów bezpieczeństwa nie stosuję dwóch kart SD tylko jedną - wtedy jest "normalnie" formatowana na FAT32.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-03-06 09:00:43
Autor: Marek
On Mon, 5 Mar 2018 12:29:41 +0100, Adam <a.g@spam.poczta.onet.pl> wrote:
W moim starym aparacie foto mam sprytną przejścióweczkę z Memory Stick na 2x micro SD. Skubana jakoś sprzętowo robi z nich RAID0 - może taką

Są też takie wynalazki:

https://usb.brando.com/10-x-micro-sd-to-sata-ssd-adapter-raid-quad-2-5-sata-converter_p13939c0046d015.html

Nie wiem czy nie będzie brało mniejszy prąd niż dysk SSD.

--
Marek

Data: 2018-03-05 19:52:11
Autor: Marek
On Fri, 2 Mar 2018 22:27:57 +0100, Sebastian Biały<heby@poczta.onet.pl> wrote:
Ciągły - dlatego dysk, z obliczeń wynika że to kilkaset GB dla przeciętnego strumienia z przeciętnego telefonu i pendrive odpada.

Czemu taki gęsty strumień? Co ile minimum dni ma być wymiana nośnika?

--
Marek

Data: 2018-03-12 21:52:12
Autor: Sebastian Biały
On 3/5/2018 7:52 PM, Marek wrote:
Ciągły - dlatego dysk, z obliczeń wynika że to kilkaset GB dla przeciętnego strumienia z przeciętnego telefonu i pendrive odpada.
Czemu taki gęsty strumień? Co ile minimum dni ma być wymiana nośnika?

Najlepiej co rok :)

Data: 2018-03-16 13:51:37
Autor: Marek
Staroć z jak najlepszym USb OTG
On Mon, 12 Mar 2018 21:52:12 +0100, Sebastian Biały<heby@poczta.onet.pl> wrote:
Najlepiej co rok :)

A czemu nie może być kamera GSM? Rejestracja jest wtedy będzie  chcesz.

--
Marek

Data: 2018-03-04 11:43:14
Autor: J.F.
Dnia Fri, 2 Mar 2018 21:15:10 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
[...]

Przeciez i tak musisz to ladowac, bo inaczej sie szybko rozladuje.

Wiec trzeba zaczac od huba OTG z ladowaniem.

Albo po prostu kup karte 128G ... o ile telefon obsluzy.

Tak swoja droga to kiedys chyba widzialem tablet i klawiature
podlaczona do zwyklego huba i ten hub zasilany, i ladowal tablet.

J.

Data: 2018-03-12 21:57:12
Autor: Sebastian Biały
On 3/4/2018 11:43 AM, J.F. wrote:
[...]

Panel jest całkiem spory, coś pod 30W. Dysk właczany tylko okresowo w celu zrzucenia nagrania raz na jakiś czas. Podstawowa rejestracja na karte (małą) SD.

Wiec trzeba zaczac od huba OTG z ladowaniem.

Problem w tym ze huby OTG z ladowaniem zazwyczaj mają kłopot z ładowaniem ogólnie, ładują tylko konkretne modele, bywa że mają przelaczniki dla różnych modeli z przyczyn kompletnie niepojetych.

Albo po prostu kup karte 128G ... o ile telefon obsluzy.

Nie wiem, ale drogie są. No i 128 to nie kilkaset.

Tak swoja droga to kiedys chyba widzialem tablet i klawiature
podlaczona do zwyklego huba i ten hub zasilany, i ladowal tablet.

Niektóre się da. Obecnie mam telefony bodaj 5 producentów w domu z OTG i ani jeden nie daje się ładować w trakcie używania OTG. Żałosne. Za to jeden ma takie śmieszne ikonki, co rekompencuje mi całkowicie brak ficzerów ... co za czasy.

Staroć z jak najlepszym USb OTG