Starszy Polak ofiarą Kanadyjczyków

Data: 2010-07-22 14:19:52
Autor: Bogdan Idzikowski
Starszy Polak ofiarą Kanadyjczyków
Leszek Bukowski to postać dobrze znana Polonii w Toronto. Weteran II wojny, były pracownik Radia Wolna Europa, działacz opozycji, odznaczony wieloma polskimi orderami. Jednym słowem postać godna szacunku.

http://www.fakt.pl/Starszy-Polak-ofiara-Kanadyjczykow,artykuly,77871,1.html

Jak to się więc stało, że Bukowski wszedł w konflikt z prawem kanadyjskim? Brzemienne w skutkach do dziś zdarzenie nastąpiło latem 2008 roku. Polak zmęczony spacerem przysiadł na ławce w parku, chroniąc się pod parasolem przed padającym deszczem. Na tej samej ławce usiadła też młoda kobieta. Posiedziała chwilę i odeszła.

Nieco później Bukowskiego na ulicy zatrzymali policjanci i zawieźli na komisariat. Jego rysopis odpowiadał zgłoszeniu kobiety, która twierdziła, że była przez niego molestowana. Chodziło o 21-letnią Kanadyjkę, która przez chwilę siedziała na ławce z Bukowskim.

Policja sporządziła raport, sprawą zajęła się prokuratura. Wniesiono oskarżenie z urzędu i Bogu ducha winnego Polaka zaczęły dręczyć tryby kanadyjskiej sprawiedliwości. Pan Leszek udał się do adwokata, też Polaka i poprosił o pomoc. Ten jednak nie ruszył palcem, choć chętnie zainkasował dwa tysiące dolarów. Na kilka tygodni przed rozprawą Bukowski poskarżył się znajomemu, a ten załatwił mu innego adwokata. Sprawa w tym czasie była już głośna wśród Polonii w Toronto. Rodacy pospieszyli z pomocą niesłusznie oskarżonemu Bukowskiemu.

21 lipca wreszcie odbyła się rozprawa. Jej efekt był zaskakujący, ale szczęśliwy dla starszego pana. Prokuratura wnioskowała o... oddalenie sprawy. Bo jak się okazało, rzekomo molestowana Kanadyjka ma nie po kolei w głowie. Prokuratura wiedziała o tym już od początku sprawy. Ale wolała bezdusznie trzymać się przepisów - które nakazują wnieść sprawy o molestowanie do sądu - niż pójść na rękę Polakowi. Ciekawe, czy mu teraz zapłaci odszkodowanie za stracone nerwy?

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Nie ma to jak w Kanadzie!

Data: 2010-07-22 14:29:48
Autor: jadrys
Starszy Polak ofiarą Kanadyjczyków
Leszek Bukowski to postać dobrze znana Polonii w Toronto. Weteran II wojny, były pracownik Radia Wolna Europa, działacz opozycji, orderami. Jednym słowem postać godna szacunku.

W moich oczach to najwyżej pogardy.. Nie było w swoim czasie większego k**estwa  dywersyjno-propagandowego działającego na szkodę Polski jak ta szczekaczka sponsorowana przez CIA.

Data: 2010-07-22 14:32:30
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:i29dk6$d3s$1news.onet.pl...
[...]

Czyli, że należało go skazać?

Data: 2010-07-22 15:02:27
Autor: jadrys
[...]

Za pracę na rzecz ówczesnego  wroga Polski i Polaków - TAK!

Data: 2010-07-22 15:09:46
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:i29fhe$j11$2news.onet.pl...

[...]

Napij się kawy. Przemyj oczęta. Wyjdź na spacer.
Następnie przeczytaj o co chodzi w tym wątku. Przeczytaj ze zrozumieniem oczywiście.
I dopiero zabierz głos.

Data: 2010-07-22 22:57:46
Autor: jadrys
[...]

G*no mnie obchodzą jego kanadyjskie sprawy.. Ja go osądzam za szkodliwą działalność przeciw Polsce.

PS. i to ty najwyraźniej zaczynasz się gubić w tym co wklejasz - od samego początku odnosiłem się tylko do słów - "Jednym słowem postać godna szacunku"..

Data: 2010-07-22 14:53:41
Autor: bolek

--
Ale w czasach, gdy nie było telewizji satelitarnej to było jedyne
źródło wiadomości. Słuchania pierdoł w dtv wszyscy mieli dosyć.

bolek

Data: 2010-07-22 15:01:15
Autor: jadrys
  W dniu 2010-07-22 14:53, bolek pisze:
[...]

Na własne uszy słyszałem w tej szczekaczce instrukcje jak rzucać szybą w tarczę zomowca tak żeby ją rozwalić. - dywersja w jak najlepszym wydaniu. Nie jestem pewien gdyby PRL trwał dalej to czy CIA za posrednictwem  RFE nie przysyłałaby instrukcji jak zatruwać ujęcia wody i wykolejać pociągi, jak to robili w powojennej Francji żeby zdyskredytować francuskich  komunistów.

Data: 2010-07-22 15:07:10
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:i29fhb$j11$1news.onet.pl...
[...]

Zomowcem byłeś - pogratulować!
Oczywiście w negatywnym sensie.

Data: 2010-07-22 22:58:06
Autor: jadrys
[...]

To ma być odniesienie do tego co napisałem?

Nie, nie byłem zomowcem.

Data: 2010-07-23 19:44:48
Autor: the_foe
W dniu 2010-07-22 22:58, jadrys pisze:
To ma być odniesienie do tego co napisałem?

Nie, nie byłem zomowcem.

ale za PRL dobrze Ci bylo?

--
the_foe

Data: 2010-07-23 21:10:33
Autor: jadrys
  W dniu 2010-07-23 19:44, the_foe pisze:
W dniu 2010-07-22 22:58, jadrys pisze:
To ma być odniesienie do tego co napisałem?

Nie, nie byłem zomowcem.

ale za PRL dobrze Ci bylo?

Owszem, z tym ze ja większość swojego życia wtedy spędziłem za granicą. Ale i teraz nie narzekam - dorobiłem się dość wysokiej emerytury.

Data: 2010-07-22 15:21:21
Autor: PesTYcyD
W dniu 2010-07-22 15:01, jadrys pisze:
[...]

Srał pies kto to radio finansował. Swoją rolę spełniło bardzo dobrze. A to że CIA maczało swoje brudne łapy jest oczywiste. Mają przynajmniej jeden dobry uczynek na koncie.

Data: 2010-07-22 22:59:44
Autor: jadrys
  W dniu 2010-07-22 15:21, PesTYcyD pisze:
[...]

Gdyby nie oni podburzali robotników do buntu, to PRL trwałby do dzisiaj.. Nie byłoby nędzarzy, bezrobotnych i nikt by na nikim nie żerował, nikt wreszcie nie kupowałby parszywych używanych  łachów sprowadzanych z "zachodu".  To ma być "dobry uczynek"?

Data: 2010-07-23 19:53:48
Autor: the_foe
W dniu 2010-07-22 22:59, jadrys pisze:

[...]

PRL po prostu zbankrutowal. Przejmujesz sie ze w nowych czasach Polska ma ok 5% deficytu rocznie? W niektorych okresach PRLu mialismy prawie 100 PKB deficytu, to znaczy ludziom dawano nawet 2x wiecej srodkow platniczych, praw socjalnych itd...niz wynosila cala produkcja Poslki.
Za PRLu byli bezrobotni. Za Gierka a szczegolnie Jaruzela hurtowo wysylano niepotrzebnych do pracy na rente. 40 latkowie nie pracowali bo glowa ich bolala. Bezrobotni w sensie prawnym nie wzieli z nowych czasow. Nowe czasy po prostu tylko zdefiniowaly problem. w 1989 efektywnosc gospodarki RFN do naszej byl jak 20:1. Czyli w Polsce 20 luda wytwarzalo tyle co w RFN jeden. Nie wynikalo to tylko z zacofania gospodarczego, to dawalo max 3:1, moze 4:1. Reszte zalatwiali bezrobotni, ktorzy bez wyraznej przyczyny ekonomicznej przychodzili do pracy by odbebnic swoje.

--
the_foe

Data: 2010-07-23 21:08:57
Autor: jadrys
  W dniu 2010-07-23 19:53, the_foe pisze:
[...]

No bo temu winien był ten kuriozalny układ RWPG, to dzięki niemu sytuacja Polski była taka zła. Jednak wcześniej czy póżniej ten układ musiał upaść, a PRL stanąłby na nogi.. ze wszystkimi tymi zdobyczami socjalizmu.

Data: 2010-07-22 23:19:40
Autor: kochamspamWYTNIJTO
Nieprawda!
> [...]

Na własne uszy słyszałem w tej szczekaczce instrukcje jak rzucać szybą w tarczę zomowca tak żeby ją rozwalić. - dywersja w jak najlepszym wydaniu. Nie jestem pewien gdyby PRL trwał dalej to czy CIA za posrednictwem  RFE nie przysyłałaby instrukcji jak zatruwać ujęcia wody i wykolejać pociągi, jak to robili w powojennej Francji żeby zdyskredytować francuskich  komunistów.

-- Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..

Nieprawda!
Albo miałeś halucynację albo...
Znam ludzi - dla mnie absolutnie wiarygodnych - którzy w najgorętszym okresie intensywnie i regularnie słuchali Wolnej Europy. Twierdzą że NIGDY  czegoś podobnego nie nadano.

Czy jest jeszcze ktoś kto coś takiego usłyszał?

Te instrukcje dla Francuzów też wyglądają na czysty wymysł!

Ciekawostka:
Moi znajomi którzy dużo słuchali WE twierdzą, że nigdy nie występowała ona przeciwko pryncypiom ustrojowym PRL. Generalny styl audycji był taki: "Socjalizm - TAK, wypaczenia - NIE". Krytykowano tylko niewłaściwe konkretne decyzje i konkretnych niewłaściwych ludzi.

Data: 2010-07-23 19:32:56
Autor: jadrys
Nieprawda!
  W dniu 2010-07-22 23:19, kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl pisze:
[...]

No niestety, zmartwię cie z pewnością, ale ja to słyszałem na własne uszy.  Wtedy się zupełnie nie interesowałem polityką, tak że to mi sie wydawało zabawne. trzeba było lat żebym zaczął zdawać sobie sprawę z tego czym było RFE. I czemu służyło.

Niestety nie wiem czy jeszcze ktoś to słyszał

Dla Francuzów to nie byly instrukcje tylko fizyczna obecność agentów/instruktorów na czele oddziałów sabotażowych.

Na jedną sprawę można patrzeć pod różnymi katami.. Dla minie działalność RFE była jednoznaczna, - słuzyła do destabilizacji Państwa.

Data: 2010-07-23 20:57:23
Autor: Bogdan Idzikowski
Nieprawda!

A może jeszcze powiesz, że Kukliński był bohaterem?

Data: 2010-07-24 13:16:38
Autor: jadrys
Nieprawda!

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:i2cjom$n2s$1news.onet.pl...

A może jeszcze powiesz, że Kukliński był bohaterem?

Myślę że Ryszardem K. to nawet jego pracodawcy - jankesi się brzydzili i mieli za ludzkiego śmiecia.

Data: 2010-07-24 13:25:05
Autor: Bogdan Idzikowski
Nieprawda!

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:i2ei33$de6$1news.onet.pl...

[...]

Też tak sądzę. Był pierdolonym zdrajcą.

Data: 2010-07-23 19:44:20
Autor: the_foe
[...]

ale co w tym zlego? Wladza ludowa to byly pacholki ZSRR. Zdrajcy i impostorzy.

--
the_foe

Data: 2010-07-23 21:07:52
Autor: jadrys
[...]

Jednak to zwykli Polacy najwięcej cierpieli na tym podżeganiu RFE.

Data: 2010-07-22 15:29:32
Autor: Panslavista

"jadrys" <andrzej203@op.pl> wrote in message news:i29dk6$d3s$1news.onet.pl...
[...]

Było. Żydokomusze media w PRL.

Data: 2010-07-22 23:04:24
Autor: jadrys
  W dniu 2010-07-22 15:29, Panslavista pisze:
[...]

A na czym polegała niby ta szkodliwość PRL-owskich mediów dla Polski i Polaków?

Starszy Polak ofiarą Kanadyjczyków