Starszy zasilacz i nowa płyta - kompatybilnośćość

Data: 2012-10-01 02:24:40
Autor: Michal
Starszy zasilacz i nowa płyta - kompatybilnośćość
W dniu 1 października 2012 (poniedziałek) o godzinie 02:15:56 napisano:

Posiadam mający już parę lat zasilacz Chiefteca o mocy 450W (ostatnie
1,5 roku przeleżał nieużywany - stary komputer padł, a ja jechałem
tylko na laptopach).
Zasilacz ten posiada główną wtyczkę zasilania która powinna pasować do
nowych płyt (10x2 + dodatkowy kabelek 2x2).

ATX24 PIN - czyli ten Chieftec 450W jest raczej niezbyt antyczny.
Oprócz tego posiada wtyczkę dodatkowego zasilania płyty głównej (2x2),
i tu moje pytanie.

Większość nowych płyt posiada złącze dodatkowe o wymiarach (4x2), czy
płyta taka będzie działać bez tego kabelka?

http://www.komputronik.pl/product_picture/6/PLP8H77V-1/Asus_P8H77_V-e17ccae5.png

Spójrz jaką ta mobo ma sekcję zasilania - EATX 8pin potrzebne jest na
takich mobo dla CPU o TDP >125W i to jeszcze z OC.

Niektóre płyty (zwykle mATX) posiadają dodatkowe złącze w wersji 2x2
http://www.komputronik.pl/product_picture/6/PLGAH77MD3H-1/Gigabyte_GA_H77M_D3H-bdfa9304.png
Czy muszę szukać takiej płyty?

AFAIK nie - wszystkie mobo z EATX 8 pin z jakimi miałem styczność
zadowalały się jak dotąd EATX 4pin - wkładasz po prostu w 4 dziurki po
lewej stronie (patrząc od strony ząbka), drukie 4 zostawiasz wolne (nie
da się pomylić przy ROZSADNEJ sile przyłożonej do wtyczki) - otwory są
odpowiednio profilowane - to nie "yntelygentny" wynalazek w stylu 2
symetrycznych wtyczek w płytach AT, które można było dość łatwo pmylić i
podłaczyć 5V do masy - ze skutkiem wiadomym.

Jak coś się pozmieniało w najnowszych mobo - proszę o wyprowadzenie z
błędu.

Nie zamierzam używać 2 kart graficznych PCI Expres na raz.

Te max 75W (w praktyce mniej) z PCI-E 2.0 to akurat mniejsza część prądu
pobieranego przez grafikę (od tego są PEGi). EATX 8pin jest przede
wszystkim dla prądożernych CPU - jak nie wsadzisz tam jakiegoś potwora
(przy 450W i tak nie ma o tym mowy) powinno być OK.

--
/MB

Data: 2012-10-01 02:05:02
Autor: Corran
Starszy zasilacz i nowa płyta - kompatybilnośćość
Dzięki.

Przeciążać tej płyty nie zamierzam - będzie i3 i albo integra, albo (powoli to we mnie rośnie) R7750 lub 7770 (ma być chłodono!).

Data: 2012-10-02 23:28:57
Autor: Michal
Starszy zasilacz i nowa płyta - kompatybilnośćośćośćośćośćość
W dniu 1 października 2012 (poniedziałek) o godzinie 23:18:46 napisano:

Przeciążać tej płyty nie zamierzam - będzie i3 i albo integra,
  I OK.

albo (powoli to we mnie rośnie) R7750 lub 7770 (ma być chłodono!).

A do jakiej rozdzielczości to ma być docelowo?
Do wszystkiego poza grami integra wystarczy, a do gier w FullHD R7770, a
tym bardziej R7750 jest za słaba, pomijając już jej bardzo średni
stosunek cena/wydajność. IMHO zamiast pakować się w R77x0 lepiej ciut
dołożyć i kupić jakiegoś taniego 1GB R7850 jeśli ma być niedrogo.
1 GB R7850 oscylują już ~600 zł, niewiele więcej niż co lepsze R7770.  W 2D Pitcairny są bardzo chłodne (prawie tak samo jak CapeVerde), a jednak do grania we współczesne tytuły już się nadają. Mam teraz u siebie 2GB R7850 i nawet na taktowaniu 1050/5000 nie powiem, że nie
mogłoby być lepiej.
Generalnie ma się jednak poczucie budżetowości po przesiadce z R4850,
którego odpowiednikiem jest obecnie R7950. Oszczędność prądu to ich duża
zaleta, ale w R7750/70 przemyślałbym czy się pakować mając możliwość
kupienia praktycznie "gratis" płytę ze zintegrowaną grafiką, a by poczuć
zalety oddzielnej karty graficznej warto kupić jednak coś wydajniejszego
niż R77x0.

--
/MB

Data: 2012-10-03 02:36:09
Autor: Corran
W dniu wtorek, 2 października 2012 23:28:59 UTC+2 użytkownik Michal napisał:
[...]

A... no i wszystko popsułeś :P

Cały problem, że padł mi monitor na którym obrabiałem zdjęcia i muszę kupić nowy. Miało być tanio, a wszystko idzie pod sufit.

Wyszło na to iż najtańszy w miarę porządny to Eizo Foris FS2331-BK - 1400-1500 zł Full HD, a spokojnie wystarczył by mi mniejszy o rozdziałce w okolicach 720p byle by kolor odwzorowywał dobrze. No ale nie ma.. Najgorsze, że nie wiem czy nie ulegam tu "naganiaczom" Eizo, które niby jest takie luksusowe ale martwe piksele serwisuje tylko w większej liczbie. Przez chwilę zastanawiałem się nad nowym A10 AMD (cena podobna do i3 ale grafika dużo wydajniejsza) jednak jak się spojrzy ile co ciągnie prądu to za pieniądze wydane na zasilacz/chłodzenie/rachunki pewnie bym i5 kupił. Bez sensu.

Co do komputera to miał być i3 3225, ale widząc, że i tak muszę dopłacić 100 zł względem i3 3220, wolę dołożyć jeszcze 250 i mieć Radeona 7750.

Dalej to już drabinka, a może 7770, teraz ty mi mówisz że może 7850. Ale dzięki wielkie za opinię. Poważnie zaczynam się zastanawiać nad powrotem do integry, z zamiarem dokupienia grafiki "za jakiś czas".

Nie potrzeba mi 1080p, za to potrzeba mi monitora na którym widać kolory. Ostatni komputer jaki miałem "do grania" to był Athlon 2500+@3200+, 2 GB RAM, GF 6600 GT, później tylko laptopy i chciał bym trochę nadrobić zaległości (czyli nie koniecznie będę grał tylko w najnowsze gry).

Na ten moment planuje w komputerze:

Dyski twarde (mam):
Western Digital Caviar Green 2TB Seagate Barracuda 7200.12 500GB

Zasilacz (mam):
Chieftec GPS-450AA-101A (450 W)

Obudowa (mam):
jakaś

Pamięci:
Kingston HyperX Blu DDR3 2x4096MB 1600MHz CL9 Intel XMP BOX
148 zł w Agito, 149 zł  Komputronik

Płyta:
Asrock Z77 Pro4 (może poszukam tu czegoś na słabszym chipie by zejść z ceną)
415 zł w Agito

Procesor:
Intel Core i3 3220 3,30 GHz BOX
479 zł w Komputronik lub
Intel Core i3 3225 3,30 GHz BOX
589 zł w Komputronik (w Agito nie ma i3 serii 3000)

Karta graficzna:
Sapphire Radeon HD 7750 1GB DDR5 PCI-E BOX 370 zł w Agito lub
Sapphire Radeon HD 7770 GHz Edition 1GB DDR5 PCI-E BOX 480 zł w Agito lub
Sapphire Radeon HD 7850 (11200-16-20G) 1GB DDR5 PCI-E BOX 708 zł w Agito

Monitor:
Eizo Foris FS2331-BK
1489 zł w Komputronik (gdzie indziej max 100 zł taniej)

Najchętniej bym wziął mniejszy i tańszy monitor (ale z kolorami), R7750 i i3 3220.

Data: 2012-10-03 13:11:05
Autor: Przemysław Ryk
Starszy zasilacz i nowa płyta - kompatybilnośćośćośćośćośćość
Dnia Wed, 3 Oct 2012 02:36:09 -0700 (PDT), Corran napisał(a):

(ciach…)
Najgorsze, Ĺźe nie wiem czy nie ulegam tu "naganiaczom" Eizo, ktĂłre niby
jest takie luksusowe ale martwe piksele serwisuje tylko w większej
liczbie.

Osiem lat pracowałem u dystrybutora EIZO w Polsce i trochę egzemplarzy mi
się przez ręce przewinęło. Trafione piksele - szczególnie w droższych
modelach - trafiały się naprawdę stosunkowo rzadko.

Jeżeli wystarcza Ci mniejsza rozdzielczość - porozglądaj się za modelami o
przekątnych 22" na matrycach VA - FlexScan S2231W, S2232W, S2233W.

(ciach…)

[ Ĺťycie jest piękne! Jeśli prawidłowo dobierze się środki antydepresyjne.  ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora MediĂłw) ]

Data: 2012-10-03 05:25:42
Autor: Corran
W dniu środa, 3 października 2012 13:13:14 UTC+2 użytkownik Przemysław Ryk napisał:

Osiem lat pracowałem u dystrybutora EIZO w Polsce i trochę egzemplarzy mi
się przez ręce przewinęło. Trafione piksele - szczególnie w droższych
modelach - trafiały się naprawdę stosunkowo rzadko.

Jeśli tak jest faktycznie to czemu gwarancja ich nie obejmuje. Z mojego punktu widzenia nie zależy mi czy trafiają się rzadko, czy często, zależy mi żebym ja, ich w moim egzemplarzu nie miał.

Data: 2012-10-03 14:33:03
Autor: Chris
Starszy zasilacz i nowa płyta - kompat ybilnośćośćośćośćośćość
Corran nabazgrał(a):

Ryk napisał:
[...]

Bo jest to zgodne z normą ISO:

http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_13406-2

Data: 2012-10-03 15:47:37
Autor: Michal
Starszy zasilacz i nowa płyta - kompaty bilnośćośćośćośćośćość bilnośćośćośćośćośćość
W dniu 3 października 2012 (środa) o godzinie 15:45:02 napisano:

Corran nabazgrał(a):

[...]

Norma ISO normą ISO, ale skoro EIZO tworzy hype wokół swoich "doskonałej
jakości monitorów dla grafików" to producent mógłby dawać więcej niż
minimum wymagane przepsami, w końcu kasuje ekstra ze te monitory. To już
nawet "TNki dla ludu" od LG miały/mają ten swój "punkt honoru" - miesiąc
na maksymalne wytestowanie matrycy pod kątem błędnych pikseli/subpixeli
i jak coś jest nie tak wymiana na inny egzemplarz bez wad i gadania.

--
/MB

Data: 2012-10-03 06:59:21
Autor: Corran
W dniu środa, 3 października 2012 15:47:40 UTC+2 użytkownik Michal napisał:

[...]

No i właśnie o to chodzi. Masz absolutną rację.

Data: 2012-10-03 15:50:14
Autor: Chris
Starszy zasilacz i nowa płyta - kompat ybilnośćośćośćośćośćośćbilnośćośćośćoś ćośćość
Michal nabazgrał(a):

[...]

Jak to powiadają, może ale nie musi ,.....

Data: 2012-10-03 16:41:06
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 3 Oct 2012 15:47:37 +0200, Michal napisał(a):

Norma ISO normą ISO, ale skoro EIZO tworzy hype wokół swoich "doskonałej
jakości monitorów dla grafików" to producent mógłby dawać więcej niż
minimum wymagane przepsami, w końcu kasuje ekstra ze te monitory.

5 lat gwarancji (przeliczane na 30 tysięcy godzin) na wszystkie elementy
monitora realizowane w formie door-to-door, to Ci rozumiem wszyscy
producenci / dystrybutorzy monitorów dają? :)

[...]

Akcja marketingowa, jak akcja marketingowa. Jakoś trzeba się było odróżnić
od konkurencji, skoro nie szło ani parametrami, ani ceną.

[ Zdolność precyzyjnej obserwacji jest zwykle nazywana cynizmem przez      ]
[ tych, którzy jej nie posiadają.                    (George Bernard Shaw) ]

Data: 2012-10-03 16:41:07
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 3 Oct 2012 05:25:42 -0700 (PDT), Corran napisał(a):

[...]

Gwarantuje Ci to, co daje norma ISO na panele klasy drugiej. Wszystko ze
szczegółami masz opisane na stronie
http://www.eizo.pl/defekty-pikseli-monitor-lw-lcd

[ Serce jest zakładnikiem, powiada stara mądrość. Lepiej go nie oddawać.   ]
[                                          (Pani, Glen Cook "Sny o stali") ]

Data: 2012-10-03 12:57:41
Autor: Corran
W dniu środa, 3 października 2012 16:41:23 UTC+2 użytkownik Przemysław Ryk napisał:
Gwarantuje Ci to, co daje norma ISO na panele klasy drugiej. Wszystko ze

szczeg�ami masz opisane na stronie

http://www.eizo.pl/defekty-pikseli-monitor-lw-lcd

Macie jakieś polecane/firmowe sklepy, najlepiej w kujawsko-pomorskim?

Data: 2012-10-05 12:37:47
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 3 Oct 2012 12:57:41 -0700 (PDT), Corran napisał(a):

[...]

http://www.eizo.pl/gdzie-kupic

[ Bo z kobietami drodzy panowie to trzeba krótko! Najdłużej trzy lata.     ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2012-10-03 14:35:49
Autor: Damian G
W dniu 03.10.2012 13:11, Przemysław Ryk pisze:
Jeżeli wystarcza Ci mniejsza rozdzielczość - porozglądaj się za modelami o
przekątnych 22" na matrycach VA - FlexScan S2231W, S2232W, S2233W.
Hmm,
Jeśli szuka nowych to 2231 będzie chyba nieosiągalne, 2232 widzę ok. 2212,77 zł, 2233 to ok. 2 499,00.
Tak z tysiąc więcej niż Foris, przy mniejszym rozmiarze i rozdzielczości, ale za to większym gamucie...

P.S.
Może autora wątku zainteresuje mój zestaw, co prawda sprzed ponad 3 miesięcy, ale nastawiony na foto i proste gry:

http://www.morele.net/inventory/info/fbjGHu/

Ostatecznie zrezygnowałem z grafiki i póki co jadę na integrze...

--
Damian

Data: 2012-10-03 06:56:56
Autor: Corran
W dniu środa, 3 października 2012 14:35:49 UTC+2 użytkownik Damian G napisał:

[...]

Prawdopodobnie wezmę "twoją" płytę główną. Dzięki.

Data: 2012-10-03 16:41:06
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 03 Oct 2012 14:35:49 +0200, Damian G napisał(a):

[...]

Nie miałem na myśli akurat nowych. Jeżeli kupi S2231W w dobrym stanie, z
tymi wypalonymi 8-10 tysiącami godzin, to ma sprzęt, który jeszcze te swoje
20 tysięcy godzin pociągnie.

(ciach…)

[ Gdy mężczyĹşnie jest Ĺşle - szuka Ĺźony. Gdy mężczyĹşnie jest dobrze - Ĺźona  ]
[ szuka jego.                   (z bloga Internetowego Obserwatora MediĂłw) ]

Data: 2012-10-03 14:47:58
Autor: Damian G
W dniu 03.10.2012 11:36, Corran pisze:
[...]

To widziałeś?

http://mva.pl/viewtopic.php?f=26&t=291

http://mva.pl/viewtopic.php?f=40&t=152

Pamięci:
Kingston HyperX Blu DDR3 2x4096MB 1600MHz CL9 Intel XMP BOX
148 zł w Agito, 149 zł  Komputronik

8GB to dobry wybór

Płyta:
Asrock Z77 Pro4 (może poszukam tu czegoś na słabszym chipie by zejść z ceną)
415 zł w Agito

Wg mnie zdecydowanie za droga płyta. Do czego potrzebujesz Z77? Co ma tak istotnego czego nie ma np. B75?

[...]

Odpuściłbym i został przy integrze.

Monitor:
Eizo Foris FS2331-BK
1489 zł w Komputronik (gdzie indziej max 100 zł taniej)

Jak ma być nowy i ze sprzętową kalibracją, to trudno znaleźć coś tańszego.

--
Damian

Data: 2012-10-03 15:18:53
Autor: Chris
Starszy zasilacz i nowa płyta - kompat ybilnośćośćośćośćośćość
Damian G nabazgrał(a):

[...]

ASROCK B75 Pro3 Intel B75 LGA 1155 (2xPCX/VGA/DZW/GLAN/SATA3/USB3/DDR3/CROSSFIRE)

ok. 280zł ..

Starszy zasilacz i nowa płyta - kompatybilnośćość