Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?

Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?

Data: 2015-01-29 12:30:42
Autor: szymon.czarkowski
Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
W Passacie elektryczny ręczny zostaje zwolniony gdy naciśniesz pedał gazu, o ile kierowca ma zapięte pasy bezpieczeństwa. W przeciwnym wypadku należy skorzystać z przycisku. Wymaga to pewnego przyzwyczajenia. Osobiście wolałem dźwignię.
Jako hamulec awaryjny działa identycznie jak dźwignia z linką. Różnica jest taka, że działa z lekkim opóźnieniem (pociągnięcie za dźwignię uruchamia hamulec szybciej, niż silniki elektryczne). Analogicznie jest przy zwalnianiu hamulca.

Data: 2015-01-30 00:54:04
Autor: yabba
Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
Użytkownik <szymon.czarkowski@gmail.com> napisał w wiadomości news:53527820-4e76-48dd-b140-885acab0451egooglegroups.com...
W Passacie elektryczny ręczny zostaje zwolniony gdy naciśniesz pedał gazu, o ile kierowca ma zapięte pasy bezpieczeństwa. W przeciwnym wypadku należy skorzystać z przycisku.
Wymaga to pewnego przyzwyczajenia. Osobiście wolałem dźwignię.
Jako hamulec awaryjny działa identycznie jak dźwignia z linką. Różnica jest taka, że działa z lekkim opóźnieniem (pociągnięcie za dźwignię uruchamia hamulec szybciej, niż silniki elektryczne). Analogicznie jest przy zwalnianiu hamulca.


Czy można regulować siłę hamowania jak w normalnym ręcznym, czy jest tylko ON/OFF?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-01-29 23:08:37
Autor: szymon.czarkowski
Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
W dniu piątek, 30 stycznia 2015 00:51:16 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
Czy można regulować siłę hamowania jak w normalnym ręcznym, czy jest tylko ON/OFF?

ON/OFF niestety.
Ghost ma rację - nieumiejętne ruszanie z ręcznego powoduje przyspieszone zużycie tylnych hamulców. Aby tego uniknąć trzeba najpierw na moment nacisnąć pedał gazu, żeby hamulec zaczął puszczać i dopiero wtedy rozpocząć ruszanie.

Data: 2015-01-30 15:33:52
Autor: yabba
Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
Użytkownik <szymon.czarkowski@gmail.com> napisał w wiadomości news:8d855818-4848-4773-b826-806d38b22c7agooglegroups.com...
W dniu piątek, 30 stycznia 2015 00:51:16 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
Czy można regulować siłę hamowania jak w normalnym ręcznym, czy jest tylko
ON/OFF?

ON/OFF niestety.
Ghost ma rację - nieumiejętne ruszanie z ręcznego powoduje przyspieszone zużycie tylnych hamulców. Aby tego uniknąć trzeba najpierw na moment nacisnąć pedał gazu, żeby hamulec zaczął puszczać i dopiero wtedy rozpocząć ruszanie.


Ale jak użyć go w trybie ON/OFF do hamowania awaryjnego? Albo nie będzie hamowania, albo będzie zarzucało tyłem. W normalnym ręcznym siłę hamowania można regulować i niedopuszczać do poślizgu.


--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-01-30 18:41:40
Autor: Cavallino
Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?

Użytkownik <szymon.czarkowski@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8d855818-4848-4773-b826-806d38b22c7a@googlegroups.com...
W dniu piątek, 30 stycznia 2015 00:51:16 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
Czy można regulować siłę hamowania jak w normalnym ręcznym, czy jest tylko
ON/OFF?

ON/OFF niestety.
Ghost ma rację - nieumiejętne ruszanie z ręcznego powoduje przyspieszone zużycie tylnych hamulców. Aby tego uniknąć trzeba najpierw na moment nacisnąć pedał gazu, żeby hamulec zaczął puszczać i dopiero wtedy rozpocząć ruszanie.

Albo kupić auto, które ma funkcję automatycznego blokowania hamulców przy ruszaniu pod górkę i ich zwalaniania.
Wtedy żaden ręczny nie jest w tym celu potrzebny.

Nawet śmieszna Dacia ma taki ABS.

Data: 2015-01-31 00:28:42
Autor: Tomasz Wójtowicz
Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
W dniu 2015-01-30 o 18:41, Cavallino pisze:

Użytkownik <szymon.czarkowski@gmail.com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:8d855818-4848-4773-b826-806d38b22c7a@googlegroups.com...
W dniu piątek, 30 stycznia 2015 00:51:16 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
Czy można regulować siłę hamowania jak w normalnym ręcznym, czy jest
tylko
ON/OFF?

ON/OFF niestety.
Ghost ma rację - nieumiejętne ruszanie z ręcznego powoduje
przyspieszone zużycie tylnych hamulców. Aby tego uniknąć trzeba
najpierw na moment nacisnąć pedał gazu, żeby hamulec zaczął puszczać i
dopiero wtedy rozpocząć ruszanie.

Albo kupić auto, które ma funkcję automatycznego blokowania hamulców
przy ruszaniu pod górkę i ich zwalaniania.
Wtedy żaden ręczny nie jest w tym celu potrzebny.

Nawet śmieszna Dacia ma taki ABS.

Co ma ABS do hill-holdera i od kiedy jest hill-holder w Dacii?

Data: 2015-01-31 08:43:07
Autor: Cavallino
Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <spam@spam.spam.spam.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mah43e$cp5$2@node1.news.atman.pl...
W dniu 2015-01-30 o 18:41, Cavallino pisze:

Użytkownik <szymon.czarkowski@gmail.com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:8d855818-4848-4773-b826-806d38b22c7a@googlegroups.com...
W dniu piątek, 30 stycznia 2015 00:51:16 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
Czy można regulować siłę hamowania jak w normalnym ręcznym, czy jest
tylko
ON/OFF?

ON/OFF niestety.
Ghost ma rację - nieumiejętne ruszanie z ręcznego powoduje
przyspieszone zużycie tylnych hamulców. Aby tego uniknąć trzeba
najpierw na moment nacisnąć pedał gazu, żeby hamulec zaczął puszczać i
dopiero wtedy rozpocząć ruszanie.

Albo kupić auto, które ma funkcję automatycznego blokowania hamulców
przy ruszaniu pod górkę i ich zwalniania.
Wtedy żaden ręczny nie jest w tym celu potrzebny.

Nawet śmieszna Dacia ma taki ABS.

Co ma ABS do hill-holdera i od kiedy jest hill-holder w Dacii?

Do ABS ma się tyle, że jest to funkcja ABS którejś tam generacji, a nie osobne urządzenie.
Nawet tym się specjalnie nie chwalą w katalogach.

Nie wiem od kiedy jest, ale w Dusterze Phase II jest.
Czyli od ponad roku przynajmniej.

Data: 2015-01-31 09:20:01
Autor: Ghost
Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?


Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mai123$aav$1@node1.news.atman.pl...


Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <spam@spam.spam.spam.com> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:mah43e$cp5$2@node1.news.atman.pl...
W dniu 2015-01-30 o 18:41, Cavallino pisze:

Albo kupić auto, które ma funkcję automatycznego blokowania hamulców
przy ruszaniu pod górkę i ich zwalniania.
Wtedy żaden ręczny nie jest w tym celu potrzebny.

Nawet śmieszna Dacia ma taki ABS.

Co ma ABS do hill-holdera i od kiedy jest hill-holder w Dacii?

Do ABS ma się tyle, że jest to funkcja ABS którejś tam generacji, a nie osobne urządzenie.

Nie

Nawet tym się specjalnie nie chwalą w katalogach.

Bo to nie jest to.

Nie wiem od kiedy jest, ale w Dusterze Phase II jest.
Czyli od ponad roku przynajmniej.

Pytanie co ma ta dacia, to o czym ty piszesz, czy to o czym pisze reszta wątku.

Data: 2015-02-03 23:37:51
Autor: jerzu
Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
On Sat, 31 Jan 2015 08:43:07 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Do ABS ma się tyle, że jest to funkcja ABS którejś tam generacji, a nie osobne urządzenie.

Może nie tyle jest funkcją ABS, ale wykorzystuje popmpę ABS/ESP.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2015-02-04 16:52:31
Autor: Cavallino
Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?

Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hcj2dalvj26headrerqs9lj4og8u5hp6mb@4ax.com...
On Sat, 31 Jan 2015 08:43:07 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Do ABS ma się tyle, że jest to funkcja ABS którejś tam generacji, a nie
osobne urządzenie.

Może nie tyle jest funkcją ABS, ale wykorzystuje popmpę ABS/ESP.

Renault twierdzi że jest funkcją.

Data: 2015-01-30 22:37:51
Autor: Tomasz Pyra
Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
Dnia Thu, 29 Jan 2015 23:08:37 -0800 (PST), szymon.czarkowski@gmail.com
napisał(a):

W dniu piątek, 30 stycznia 2015 00:51:16 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
Czy można regulować siłę hamowania jak w normalnym ręcznym, czy jest tylko ON/OFF?

ON/OFF niestety.

Raczej nie.
Hamulec awaryjny o regulowanej sile działania jest obowiązkowym
wyposażeniem pojazdu i bez tego raczej by nikt go nie homologował.

Zazwyczaj chyba działa to tak, że trzymając podczas jazdy naciśnięty
przycisk, hamulec powoli zwiększa siłę hamowania.
Ale przynajmniej ten co widziałem był dość słaby.

Data: 2015-01-30 22:43:05
Autor: Ghost
Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1x0po1r85tzxa.129uvh5gish60.dlg@40tude.net...

Zazwyczaj chyba działa to tak, że trzymając podczas jazdy naciśnięty
przycisk, hamulec powoli zwiększa siłę hamowania.
Ale przynajmniej ten co widziałem był dość słaby.

Nie próbowałem w czasie jazdy ale w Volvo na postoju naciskasz raz, a on pomału zaciska szczeki. W czasie jazdy byłoby ciężko nawet szukać przycisku, szczególnie w sytuacji krytycznej.

Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona