Starta koronka

Data: 2010-12-07 12:10:49
Autor: #:-) gps
Starta koronka
http://img686.imageshack.us/i/img2753b.jpg/
http://img571.imageshack.us/i/img2732n.jpg/

Z pewnym zdumieniem stwierdziłem, że zajeździła mi się tylko jedna zębatka (3-cia, pierwsza nierozbieralna, Shimano wie, jak na mnie zarobić).
Znalazłem jakąś starą z zadziorami, zadziory wypilnikowałem i śmiga, nawet łańcuch nie skacze. Na zimę wystyka.

U was też się sypią pojedyncze koronki?

Bo wniosek nasuwa się sam: do roweru potrzeba tylko jednej zębatki z tyłu.

#:-)
gps

Data: 2010-12-07 12:13:59
Autor: #:-) gps
Starta koronka
Acha, no i ta ze zdjęć dała radę tylko od stycznia 2010 :-/.
Znacie jakieś bardziej pancerne niż Deore?

#:-)
gps

Data: 2010-12-07 14:18:31
Autor: Jacek
Starta koronka

Uytkownik "#:-) gps" <gpsgpsgps@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:idl4no$vho$1news.onet.pl...
http://img686.imageshack.us/i/img2753b.jpg/
http://img571.imageshack.us/i/img2732n.jpg/

Z pewnym zdumieniem stwierdziem, e zajedzia mi si tylko jedna zbatka (3-cia, pierwsza nierozbieralna,

taka calkiem nierozbieralna nie jest
Wystarczy wykrecic te trzy szpilki

Jacek

Data: 2010-12-08 08:28:25
Autor: cytawa
Starta koronka
  Jacek pisze:
taka calkiem nierozbieralna nie jest
Wystarczy wykrecic te trzy szpilki

Raczej zeszlifowac od tylu konce nitow i wybic.
A swoja droga to sie nieco dziwie, ze tak strasznie zajezdzil 14. Znaczy sie prawie nie uzywa najwiekszej tarczy z przodu. Najczesciej zajezdzane sa 17-20.

Jan Cytawa

Data: 2010-12-08 15:23:42
Autor: Jacek
Starta koronka

Uytkownik "cytawa" <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisa w wiadomoci news:idnc2q$94b$1news.lublin.pl...
 Jacek pisze:
taka calkiem nierozbieralna nie jest
Wystarczy wykrecic te trzy szpilki

Raczej zeszlifowac od tylu konce nitow i wybic.
w mojej kasecie wykrecily sie same.Zalozylem kasete na probe i nakretke lekko w rekach
pozniej zapomnialem i jezdzilem.Jak sciagnalem okazalo sie ze te szpileczki sie wykrecily
i tryby mialem luzem.Skrecilem i jezdze na niej nadal

pozdrawiam
Jacek

Data: 2010-12-08 19:34:48
Autor: MadMan
Starta koronka
Dnia Wed, 08 Dec 2010 08:28:25 +0100, cytawa napisa(a):

taka calkiem nierozbieralna nie jest
Wystarczy wykrecic te trzy szpilki

Raczej zeszlifowac od tylu konce nitow i wybic.

8-rzdow LX si rozkrca, mwisz e 9-rzdowa Deore jest zanitowana?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-12-09 09:27:32
Autor: cytawa
Starta koronka
W dniu 2010-12-08 19:34, MadMan pisze:
taka calkiem nierozbieralna nie jest
Wystarczy wykrecic te trzy szpilki

Raczej zeszlifowac od tylu konce nitow i wybic.

8-rzdow LX si rozkrca, mwisz e 9-rzdowa Deore jest zanitowana?

Ze zdjecia wynika, ze to raczej nity. Tak naprawde one wcale nie sa potrzebne. Spokojnie mozna ich nie wkladac. Bedzie lzejszy rower.

Jan Cytawa

Data: 2010-12-09 16:49:59
Autor: Jacek
Starta koronka

Uytkownik "cytawa" <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisa w wiadomoci news:idq3tg$89n$1news.lublin.pl...
W dniu 2010-12-08 19:34, MadMan pisze:

Ze zdjecia wynika, ze to raczej nity. Tak naprawde one wcale nie sa potrzebne. Spokojnie mozna ich nie wkladac. Bedzie lzejszy rower.

w mojej kasecie wygladaly podobnie czyli tez na nity a jednak okazalo sie ze to sruby
potrzebne chyba sa jak sie ja zdemontuje zeby sie nie rozsypala

pozdrawiam
Jacek

Data: 2010-12-10 08:54:50
Autor: cytawa
Starta koronka
  Jacek pisze:

w mojej kasecie wygladaly podobnie czyli tez na nity a jednak okazalo sie ze
to sruby
potrzebne chyba sa jak sie ja zdemontuje zeby sie nie rozsypala

Gdyby to byly sruby, to by mialy jakies wejscia na ampul. A one sa plaskie.
Do samej jazdy absolutnie one nie maja znaczenia. Campagnolo w swoich kasetach ich nie daje i mozna sobie zmontowac zestaw wedlug wlasnych potrzeb. Shimano je daje po to by zawsze kupowac caly zestaw albo wychodzi z zalozenia, ze klienci to idioci i nie potafia wlozyc koronki od najwiekszej do najmniejszej.

Jan Cytawa

Data: 2010-12-10 09:17:02
Autor: MadMan
Starta koronka
Dnia Fri, 10 Dec 2010 08:54:50 +0100, cytawa napisa(a):

Gdyby to byly sruby, to by mialy jakies wejscia na ampul. A one sa plaskie.

W moim LXie gniazdo na klucz jest jak najbardziej, ale z drugiej strony
("od szprych"). Wyglda to zupenie tak jak na zdjciu. Widz e nawet fotk zrobiem:
http://picasaweb.google.com/damian.karwot/Stery?authkey=Gv1sRgCMjUppSzlKrTGA#5438914005732650290

to jest druga strona pina, ta z gniazdem na klucz. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-12-07 14:29:52
Autor: granat
Starta koronka
#:-) gps pisze:

U was też się sypią pojedyncze koronki?

w czasach gdy jezdzilem jak lama sypaly sie trzy koronki.
a najbardziej sypala sie ta koronka z ktorej zwyczajowo ruszalem.

granat

Data: 2010-12-07 15:26:31
Autor: Ignac
Starta koronka
U was te&Aring;&frac14; si&#8482; sypi&#8230; pojedyncze koronki?

  ...bez urazy te jak jezdzimy na jednej i do tego nie smarowanej
  ( wywiniete wsy na szczytach zebw)...generalnie te nam si tak
  robi jak wyczamy mzg.

  Ignac

Data: 2010-12-07 16:25:12
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Starta koronka
#:-) gps, Tue, 07 Dec 2010 12:10:49 +0100, pl.rec.rowery:
Bo wniosek nasuwa si sam: do roweru potrzeba tylko jednej zbatki z tyu.

I jednej z przodu, przynajmniej na zim. Reszt byoby najlepiej zaatwi
piast z przerzutk planetarn.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz.

Data: 2010-12-07 18:02:54
Autor: Tomasz Minkiewicz
Starta koronka
On Tue, 7 Dec 2010 16:25:12 +0100
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote:

#:-) gps, Tue, 07 Dec 2010 12:10:49 +0100, pl.rec.rowery: > Bo wniosek nasuwa się sam: do roweru potrzeba tylko jednej zębatki z tyłu.

I jednej z przodu, przynajmniej na zimę.

W inne pory roku dajesz radę bez przedniej? ;)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-12-07 18:47:23
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Starta koronka
Tomasz Minkiewicz, Tue, 7 Dec 2010 18:02:54 +0100, pl.rec.rowery:
[...]

W inne pory roku dajesz rad bez przedniej? ;)

Jestem skonny si zaoy, e w miejskiej jedzie dam rad na blacie 40t i
zbatce 18t z 3-biegow przerzutk planetarn. Gwnie dlatego, e w czasie
miejskiej jazdy uywam _tylko_ blatu 44t i zbatek 15-16-17. Nie widz
sensu w zrzucaniu z blatu w miejskiej jedzie, nawet zim. Ca zesz zim
przejedziem z acuchem na tarczy 44t.

Data: 2010-12-07 18:45:16
Autor: Jan Srzednicki
Starta koronka
On 2010-12-07, Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Jestem skłonny się założyć, że w miejskiej jeździe dam radę na blacie 40t i
zębatce 18t z 3-biegową przerzutką planetarną. Głównie dlatego, że w czasie
miejskiej jazdy używam _tylko_ blatu 44t i zębatek 15-16-17. Nie widzę
sensu w zrzucaniu z blatu w miejskiej jeździe, nawet zimą. Całą zeszłą zimę
przejeździłem z łańcuchem na tarczy 44t.

Eee, na jakiej Ty kadencji jeździsz? 40??

Ja właśnie zrezygnowałem w ogóle z dużego blatu w góralu, zaś w
trekkingu założyłem 42T z nadzieją, że może będzie częściej używane niż
raz na ruski rok 44T, które było do tej pory. :P

Data: 2010-12-07 20:21:10
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Starta koronka
Jan Srzednicki, Tue, 7 Dec 2010 18:45:16 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
On 2010-12-07, Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Eee, na jakiej Ty kadencji jedzisz? 40??

Jed raczej siowo.

Ja wanie zrezygnowaem w ogle z duego blatu w gralu, za w
trekkingu zaoyem 42T z nadziej, e moe bdzie czciej uywane ni
raz na ruski rok 44T, ktre byo do tej pory. :P

Ja raz na ruski rok zrzucam z blatu. Podjazd musi by naprawd powany. Za
to czciej jed z duym przekosem - na przodzie najwiksza i na tyle
druga-trzecia najwiksza.

Data: 2010-12-07 20:41:24
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
Starta koronka
On 12/07/2010 08:21 PM, Marek 'marcus075' Karweta wrote:

Ja właśnie zrezygnowałem w ogóle z dużego blatu w góralu, zaś w
trekkingu założyłem 42T z nadzieją, że może będzie częściej używane niż
raz na ruski rok 44T, które było do tej pory. :P

Ja raz na ruski rok zrzucam z blatu. Podjazd musi być naprawdę poważny. Za
to częściej jeżdżę z dużym przekosem - na przodzie największa i na tyle
druga-trzecia największa.

Jesteś młody i jeszcze masz kolana...

M.

Data: 2010-12-07 20:46:53
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Starta koronka
michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch@think.a.bit.before.replying, Tue, 07 Dec
2010 20:41:24 +0100, pl.rec.rowery:
[...]

Jeste mody i jeszcze masz kolana...

Potwierdzam.

Data: 2010-12-07 21:14:19
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
Starta koronka
On 12/07/2010 08:46 PM, Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Widzisz, inni są starsi i chcą nadal mieć kolana :>

M.

Data: 2010-12-08 08:34:13
Autor: Coaster
Starta koronka
Michal Dwuznik (Michał Dwużnik) wrote:
[...]

Czyzby wyznawca "Culture Of Fear'? Ja jezdze glownie na 52/18.

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2010-12-08 08:52:56
Autor: cytawa
Starta koronka
"Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" pisze:
[...]

I wlasnie Marek czyni dobrze. Tez glownie jezdze 46x24..18. Jest to bardzo miekko. Nie ma obaw o kolana.

Jan Cytawa

Data: 2010-12-08 21:35:15
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
Starta koronka
On 12/08/2010 08:52 AM, cytawa wrote:
[...]

"raz na ruski rok zrzucam z blatu" to miękko?

M.

Data: 2010-12-08 21:37:53
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
Starta koronka
On 12/08/2010 09:35 PM, "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" wrote:
[...]

(dołączyć "jeżdżę raczej siłowo")

M.

Data: 2010-12-08 22:45:59
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Starta koronka
michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch@think.a.bit.before.replying, Wed, 08 Dec
2010 21:35:15 +0100, pl.rec.rowery:
"Michal Dwuznik (Micha Dwunik)" pisze:
[...]

"raz na ruski rok zrzucam z blatu" to mikko?

Ale nie przyszo Ci na myl, e 80m przewyszenia na 24km to jest niewiele?
Przecie nie wal podjazdw pokroju Chrobaczej ki na blacie, litoci. --

Data: 2010-12-09 09:33:22
Autor: cytawa
Starta koronka
"Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" pisze:

"raz na ruski rok zrzucam z blatu" to miękko?

Co to jest blat w goralu? Jakies 42 zeby. Tyle co mala tarcza w szosowce. Gdy ktos jezdzi glownie po plaskim to ja ni widze potrzeby zrzucania z blatu.

W gorach to inna inszosc.

Jan Cytawa

Data: 2010-12-09 10:30:50
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
Starta koronka
On 12/09/2010 09:33 AM, cytawa wrote:
[...]

Połączyłem 'raz na ruski rok zrzucam z blatu' z 'jeżdżę raczej siłowo'.
Nie miałem powodu przedpiścy nie wierzyć bez dodatkowych wyjaśnień.

M.

Data: 2010-12-09 16:12:50
Autor: Wojtek Sobociński
Starta koronka
W dniu 2010-12-09 09:33, cytawa pisze:
[...]

Jak blat mały - czyli 42 - to daje radę. Ale zwykle górale mają 44 na blacie i już jest trochę ciężej.

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2010-12-08 11:15:24
Autor: Tomasz Minkiewicz
Starta koronka
On Tue, 7 Dec 2010 18:47:23 +0100
> [...]

sensu w zrzucaniu z blatu w miejskiej jeździe, nawet zimą. Całą zeszłą zimę
przejeździłem z łańcuchem na tarczy 44t.

Chodziło mi o to, że Twoją wypowiedź można było zrozumieć tak, że
przedni blat jest niezbędny zimą, a w inne pory – niekoniecznie. :)

Bo co do liczby zębatek, to się całkowicie zgadzam. Z przodu mam
jedną (32), z tyłu używam praktycznie tylko trzech (11-13-15).
A normalna trzybiegowa piasta daje wręcz za duży rozstaw biegów. Kiedyś
rozglądałem się za „wąską” trzybiegową i SA takie robi, ale niedostępne
u nas.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-12-08 22:47:37
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Starta koronka
Tomasz Minkiewicz, Wed, 8 Dec 2010 11:15:24 +0100, pl.rec.rowery:
On Tue, 7 Dec 2010 18:47:23 +0100
[...]

W sumie fakt. Zatem uściślam: jeden blat (około 40t) powinien dać radę w
większości polskich miast.

--
Pozdrowienia,

Data: 2010-12-07 20:58:58
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Starta koronka
Marek 'marcus075' Karweta wrote:

#:-) gps, Tue, 07 Dec 2010 12:10:49 +0100, pl.rec.rowery:
Bo wniosek nasuwa się sam: do roweru potrzeba tylko jednej zębatki z tyłu.

I jednej z przodu, przynajmniej na zimę. Resztę byłoby najlepiej załatwić
piastą z przerzutką planetarną.

Amen.

http://imgur.com/aj4S9
http://imgur.com/l6Z9h

--
Krzyś

Data: 2010-12-08 09:47:53
Autor: PeJot
Starta koronka
W dniu 2010-12-07 12:10, #:-) gps pisze:

U was też się sypią pojedyncze koronki?

Dawniej używałem seryjnych kaset, takich 11-13-15-... Najszybciej zużywała się 13; 11 nie była praktycznie używana jako zbyt twarda, zaś 15  była już stanowczo za miękka. W seryjnych kasetach Shimano MTB nie ma szerokiego wyboru, więc układam kasety z pojedynczych koronek wg własnych potrzeb tak, by pracowały możliwie wszystkie koronki. W efekcie kasety żyją dłużej i zużywają się równomiernie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-12-08 12:23:53
Autor: granat
Starta koronka
PeJot pisze:

[...]

albo kupic kasete szosowa. 11-21, 11-23, 12-25 i inne. maly wybor?

granat

Data: 2010-12-08 14:27:36
Autor: PeJot
Starta koronka
W dniu 2010-12-08 12:23, granat pisze:
PeJot pisze:

[...]

Nawet żaden. Chcę 12-32, żonie 13-34 i to jeszcze 8 rzędów.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-12-09 10:00:11
Autor: granat
Starta koronka
PeJot pisze:

albo kupic kasete szosowa. 11-21, 11-23, 12-25 i inne. maly wybor?

Nawet żaden. Chcę 12-32, żonie 13-34 i to jeszcze 8 rzędów.

dawniej kombinowalem ze starych koronek taki naped na zime, w normalnym uzytkowaniu koronka wieksza niz 26 zebow nie ma u mnie racji bytu.
w koncu po co sa trzy tarcze z przodu?

granat

Data: 2010-12-09 10:36:17
Autor: PeJot
Starta koronka
W dniu 2010-12-09 10:00, granat pisze:
PeJot pisze:

[...]

20 lat temu też tak myślałem. Dziś cenię sobie miękkie przełożenia i dobrego ortopedę.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-12-09 11:41:41
Autor: Coaster
Starta koronka
PeJot pisze:

[...]

Hmm, co planujesz za 20 lat? ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-12-09 12:30:31
Autor: PeJot
Starta koronka
W dniu 2010-12-09 11:41, Coaster pisze:

Hmm, co planujesz za 20 lat? ;-)

Jeździć na rowerze.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-12-09 16:14:06
Autor: Wojtek Sobociński
Starta koronka
PeJot pisze:

[...]

Ja tam zawsze byłem zwolennikiem 'mielenia".

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2010-12-10 08:36:08
Autor: ...::QRT::...
Starta koronka
Dnia Thu, 09 Dec 2010 16:14:06 +0100, Wojtek Sobociski napisa(a):

PeJot pisze:

albo kupic kasete szosowa. 11-21, 11-23, 12-25 i inne. maly wybor?

Nawet aden. Chc 12-32, onie 13-34 i to jeszcze 8 rzdw.

dawniej kombinowalem ze starych koronek taki naped na zime, w normalnym
uzytkowaniu koronka wieksza niz 26 zebow nie ma u mnie racji bytu.

20 lat temu te tak mylaem. Dzi ceni sobie mikkie przeoenia i
dobrego ortoped.

Ja tam zawsze byem zwolennikiem 'mielenia".

ja nie zawsze ale to pewnie dlatego ze miaem kiedy manetki na ramie :)

Starta koronka