Starter za 400 :D

Data: 2011-07-06 13:31:30
Autor: k2
Starter za 400 :D
Cześć wszystkim.
Sprawa nietypowa bo rzadko spotykana a co to niektórzy marzą o czymś takim. Opowiem w każdym razie jak to było od początku.

Z bliżej nie opisywanych powodów zaopatrzyłem się w starter PLEY'a za 5 złotych i korzystałem z tej piątki bo chciałem swoje konto doładować. Udało mi się to w czwartek, w tamtym tygodniu więc następnego dnia poszedłem doładować konto kwotą 30 złotych. Wpisałem w wymagany sposób, wymagany kod i przyszła mi wiadomość, że "właśnie doładowałeś swoje konto kwotą 30 złotych" i dalej, że "w tej chwili na koncie masz 394 złote z groszami" :D . Z początku myślałem, że ekran jest brudny ale był czysty i co więcej, oczy mnie nie myliły. Byłem już pewien, że na koncie mam prawie 400 złotych.

Tego samego dnia zadzwoniłem na infolinię tj. *500 i konsultantka powiedziała, że "jeszcze o czymś takim nie słyszała" i że mam się cieszyć a jeśli mi bardzo zależy to powinienem się zarejestrować w salonie i złożyć zapytanie do PLEY'a o sytuację. Byłem tam a osoba, która mnie przyjmowała też nie wiedziała o co chodzi i t powiedział abym się cieszył. W każdym razie od piątku tj. od 1 lipca czekam na odpowiedź.

Powiedźcie mi tylko teraz czy jeśli oni to oleją bo podobno tej sieci się to zdarza to np czy są jakieś kody, dzięki którym doładuję komuś konto albo czy jest możliwość wypłacenia tej kasy z konta? W ogóle jak długo mogę czekać na odpowiedź? Jakby co to starter kupiłem w kiosku w Kauflandzie w Poznaniu od dziewuszki z bardzo ładnymi piersiami i bardzo ładnym uśmiechem.
Wiem, że nikt mi ze swojego abonamentu tego nie doładował a sama karta mogła to nawet mieć już w chwili kupna.

Data: 2011-07-06 13:37:32
Autor: McRella
Starter za 400 :D

sorry Winnetou, ale pachnie to kryptoreklamą :]

Data: 2011-07-06 13:54:09
Autor: k2
Starter za 400 :D

Użytkownik "McRella" <yassig.spam@onet.pl> napisał w wiadomości news:iv1i01$4p7$2mx1.internetia.pl...
W dniu 2011-07-06 13:31, k2 pisze:

sorry Winnetou, ale pachnie to kryptoreklamą :]

Czułem, że ktoś tak to zrozumie ale ok. Na innej grupie pytałem i o naprawę
pilotów i też, że podobno "marketing". :)
No ale powinienem to przewidzieć. Przepraszam w każdym razie że ktoś mógł
tak to odebrać.

Data: 2011-07-06 14:20:37
Autor: Tomaszek
Starter za 400 :D
[...]

Olej sprawę, jeśli numer nie ma dla Ciebie większego znaczenia i w każdej chwili możesz go wyrzucić do kosza.
Miałem taką sytuację, że wykupiłem pakiet play-on-line chyba jakiś za 3zł, było tam ze 100Mb i miesiąc "ciąłem" bez opamiętania, a licznik danych na Play24 nawet nie drgnął.
Potem na koncie pojawił się debet w wysokości 700zł i karta oczywiście zablokowana. Więc przestałem karty używać. Skoro dla tej sieci nie jestem klientem dopóki się nie zarejestruje to widocznie to ja nie korzystałem z ich karty SIM skoro klientem nie jestem;)

W sieci prowadzonej przez studentów informatyki takie rzeczy są możliwe. Głąby popełniają błędy nie tylko na swoją korzyść, ale także na swoją niekorzyść;)

Data: 2011-07-06 14:30:15
Autor: k2
Starter za 400 :D

Użytkownik "Tomaszek" <tomaszek1983@onet.pl> napisał w wiadomości news:iv1juj$5si$1news.onet.pl...
> [...]

W sieci prowadzonej przez studentów informatyki takie rzeczy są możliwe. Głąby popełniają błędy nie tylko na swoją korzyść, ale także na swoją niekorzyść;)

No właśnie ja się zarejestrowałem ale już żałuję i to bardzo mocno. I tak powinni mi w takim wypadku zdjąć tylko tą kwotę, która się tam cudem znalazła, prawda? Mojej kasy nie powinni ruszyć. W ogóle to zapomniałem powiedzieć, ale nie zamierzam korzystać z tych pieniędzy, które tam są. Korzystam tylko z mojego doładowania.

Data: 2011-07-06 14:39:52
Autor: Tomaszek
Starter za 400 :D
W dniu 2011-07-06 14:30, k2 pisze:
[...]

Co masz na myśli pisząc, że się zarejestrowałeś?
a) zarejestrowałeś się w salonie/pocztą/innym sposobem/ podając swoje pełne dane osobowe?
b) zarejestrowałeś się na Play24?

Twojego doładowania Ci nie zabiorą, ale "nadmiarową" kasę mogą Ci zabrać i mają do tego pełne prawo tłumacząc się "błędem technicznym" na ten przykład.
Jeżeli *nie* zrobiłeś tak jak w punkcie A to nawet nie jesteś ich klientem ( wg. terminologii infolinii klientem jest ten kto zarejestrował się i podał pełne dane osobowe, tylko taki ma pełne uprawnienia np. składanie reklamacji )

Data: 2011-07-06 14:41:49
Autor: k2
Starter za 400 :D

Użytkownik "Tomaszek" <tomaszek1983@onet.pl> napisał w wiadomości news:iv1l2l$bf5$1news.onet.pl...
> [...]

Jeżeli *nie* zrobiłeś tak jak w punkcie A to nawet nie jesteś ich klientem ( wg. terminologii infolinii klientem jest ten kto zarejestrował się i podał pełne dane osobowe, tylko taki ma pełne uprawnienia np. składanie reklamacji )

Zarejestrowałem się u nich w salonie bo myślałem, że skoro ktoś jednak popełnił błąd to będzie i musiał za to zapłacić a szkoda by było bo czasem takie sprawy ię zdarzają. Nie chciałem ię przyczynić do czyjejś dyscyplinarki. Rozumiesz mnie teraz?

Data: 2011-07-06 14:59:15
Autor: Tomaszek
Starter za 400 :D
W dniu 2011-07-06 14:41, k2 pisze:
[...]

Tak teraz rozumiem, że robisz sobie ze mnie jaja;) Brawo, nie zorientowałem się;)

Data: 2011-07-06 15:20:38
Autor: k2
Starter za 400 :D

Użytkownik "Tomaszek" <tomaszek1983@onet.pl> napisał w wiadomości news:iv1m70$fne$1news.onet.pl...
> [...]
dyscyplinarki. Rozumiesz mnie teraz?

Tak teraz rozumiem, że robisz sobie ze mnie jaja;) Brawo, nie zorientowałem się;)

Nie robiłem sobie jaj. Czego nie rozumiesz? Wyjasnię

Data: 2011-07-06 15:33:13
Autor: Tomaszek
Starter za 400 :D
W dniu 2011-07-06 15:20, k2 pisze:
Nie robiłem sobie jaj. Czego nie rozumiesz? Wyjasnię

Tego: skoro ktoś jednak

Po tym przyszły mi do głowy następujące teorie:
A) jesteś trollem / prowokatorem / psychologiem badającym zachowania społeczne lub coś podobnego
B ) Jesteś nastolatkiem, któremu wpadło w ręce coś, co mu się nie należy i nie wie czy się przyznać, że "wziął batonik, który spadł z półki sklepowej"
C ) Jesteś telewizyjnym pierdzielem, który kupuje wszystko co mu media podsuną do głowy

Każdy z tych trzech punktów ( razem i/lub osobno ) wyklucza dalszą rozmowę ze mną.

Data: 2011-07-07 08:45:43
Autor: k2
Starter za 400 :D

Użytkownik "Tomaszek" <tomaszek1983@onet.pl> napisał w wiadomości news:iv1o6n$pfh$1news.onet.pl...
> [...]

Każdy z tych trzech punktów ( razem i/lub osobno ) wyklucza dalszą rozmowę ze mną.

Chciałem tylko dowiedzieć się czego mogę się spodziewać więc żadne z wymienionych punktów no chyba, że głosowanie na PO uznajesz za jeden z nich.

Data: 2011-07-06 15:38:22
Autor: Maciek.
Starter za 400 :D
Użytkownik "k2" <fdfdf@k2.pl> napisał
Nie robiłem sobie jaj. Czego nie rozumiesz? Wyjasnię

"np czy są jakieś kody, dzięki którym doładuję komuś konto albo czy
jest możliwość wypłacenia tej kasy z konta?"

Tak to jest jak się dzieci biorą za Usenet - gubią się w zeznaniach.
Zapomniałeś też o FUT warning, więc jest FUT ignore.
Idź i nie grzesz więcej, pa!

--
M.

Data: 2011-07-07 11:44:48
Autor: Tomasz Wójtowicz
Starter za 400 :D
W dniu 2011-07-06 13:31, k2 pisze:

konto albo czy jest możliwość wypłacenia tej kasy z konta?

Niestety, to byłby kryminał. Nie możesz przywłaszczyć sobie gotówki, która została naliczona przez pomyłkę.

Owszem, możesz zgodnie z prawem tą kwotę wydzwonić i figę ci operator może zrobić, ale próbować ją spieniężyć - kryminał.

Data: 2011-07-07 11:51:44
Autor: Liwiusz
Starter za 400 :D
[...]

Kryminał na podstawie którego art.? I od razu napisz, dlaczego "wydzwonienie" nie podpada pod ten przepis.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-07 14:38:45
Autor: VSS
Starter za 400 :D
W wiadomości:iv3vjg$sq6$1@news.onet.pl,
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> nastukał:
Kryminał na podstawie którego art.? I od razu napisz, dlaczego
"wydzwonienie" nie podpada pod ten przepis.

paserstwo? jak wydzwoni to nie będzie tego próbował "spienieżyć" komuś innemu.

--
VSS

Data: 2011-07-07 14:49:57
Autor: Liwiusz
Starter za 400 :D
W dniu 2011-07-07 14:38, VSS pisze:
[...]

To może wyjaśnij jeszcze co to jest paserstwo i jak to się ma do powyższego, bo nie kumam.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-07 15:30:52
Autor: Tomek
Starter za 400 :D

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał:

To może wyjaśnij jeszcze co to jest paserstwo i jak to się ma do powyższego, bo nie kumam.

Liwiusz litości, to przecież nie pl.soc.prawo.

Data: 2011-07-07 18:30:16
Autor: Tomasz Wójtowicz
Starter za 400 :D
W dniu 2011-07-07 11:51, Liwiusz pisze:
[...]

Bo jeśli wydzwoni w sieci operatora, to pieniądz zostaje u operatora, więc nie ma wypływu gotówki na zewnątrz. Zawsze się wytłumaczy, że myślał że to jakiś prezent od operatora itd.

Natomiast wypłata, czyli wyprowadzenie pieniędzy na zewnątrz to jest zwyczajne przywłaszczenie.

Data: 2011-07-07 22:03:28
Autor: Liwiusz
Starter za 400 :D
[...]

Konkretnie. Który artykuł kk.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-07 22:42:38
Autor: Tomasz Wójtowicz
Starter za 400 :D
W dniu 2011-07-07 22:03, Liwiusz pisze:
[...]

Podobno ty jesteś specjalistą od prawa.

Jak znajdę pieniądze na ulicy, to zgodnie z prawem muszę je zanieść na Policję, bo jeśli mi udowodnią przywłaszczenie, to mam kłopoty. Z którego artykułu kk?

Czasami przy płatnościach elektronicznych zdarza się błąd konwersji danych signed/unsigned, skutkujący tym, że np. zamiast odjąć z konta 100 zł, zostanie dodane 21474835,48 czyli 2^31-100 w groszach. I jeśli poczujesz się milionerem i wydasz te 21 mln, to kiedy bank się połapie, będziesz musiał oddać. Co do grosza. Albo pójdziesz siedzieć. Z którego artykułu kk?

Data: 2011-07-07 22:47:14
Autor: Tomasz Wójtowicz
Starter za 400 :D
[...]

Sorki, oczywiście chodzi o 2^32-10000 gr czyli 42949572,96 zł. Przypomniałem sobie arytmetykę uzupełnieniową.

Data: 2011-07-08 00:00:18
Autor: Liwiusz
Starter za 400 :D

[...]

284 par. 3 kk. Nie do zastosowania w przypadku "szczęśliwego pre-paida".

[...]

Nie wiem z którego. Pytam. Ja bym obstawiał tylko na cywilne roszczenie banku.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-08 10:21:57
Autor: BaX
Starter za 400 :D
[...]

Oddać będziesz musiał czy pójdziesz siedzieć nie wiem, takie przypadki już się zdarzały, kojarze też przypadki kiedy bankomat płacił więcej niż pobierał klient i też musiał oddać to co dostał więcej. W TV ze dwa przypadki chyba widziałem jak podawali.

Starter za 400 :D