Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Stary rower i morze...

Stary rower i morze...

Data: 2013-09-25 14:58:15
Autor: Budzik
Stary rower i morze...
No nie do konca morze :)

Jest sobie kilkuletni rower - Unibike Everest DX (czyli model za +-1300zl).

Przejechane kilkanascie tysiecy km, wymieniony w miedzyczasie naped w całosci (przód, tył)
Przerzutki i hamulce są od nowości bez zmian.


Pytanie o działanie manetek i klamek od hamulców.

Mianowicie wszystko chodzi ale trzeba do tego użyć dośc standardowej siły. Ale jechałem ostatnio innym rowerem na osprzecie identycznym i nagle zdziwienie jak wszystko może lekko chodzić.

Pytanie co zrobić zeby działało jak nowe? Wymienić linki, pancerze, posmarować linki? A moze to kwestia przerzutek/hamulców i tam trzeba posmarować mechanizmy?


Druga sprawa - tylni hamulec ma takie działanie ze naciskam, klocki dochodza do obręczy i wtedy mogę jeszcze dodatkowo docisnąć. Wrażenie jest wtedy takie, jakby to dodatkowe docisniecie było spowodowane doginaniem sie ramion hamulca lub rozciąganiem linki.
Na hamulcu przednim brak takiego efektu.

Z czego to wynika? co zrobić, zeby tak sie nie działo?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji." Frank Herbert

Data: 2013-09-25 18:09:18
Autor: ToMasz
Stary rower i morze...
W dniu 25.09.2013 16:58, Budzik pisze:
No nie do konca morze :)

Jest sobie kilkuletni rower - Unibike Everest DX (czyli model za +-1300zl).

kaseta czy dałeś się naciągnąć na wolnobieg?
Przejechane kilkanascie tysiecy km, wymieniony w miedzyczasie naped w
całosci (przód, tył)

Mianowicie wszystko chodzi ale trzeba do tego użyć dośc standardowej siły.
(...)

Pytanie co zrobić zeby działało jak nowe? Wymienić linki, pancerze,
posmarować linki? A moze to kwestia przerzutek/hamulców i tam trzeba
posmarować mechanizmy?
wszystko w cholere nasmarować albo wymienić linki i pancerze i nasmarować. Ci co mają rowery za 5 tyś twierdzą że linek się nie smaruje.


Druga sprawa - tylni hamulec ma takie działanie ze naciskam, klocki
dochodza do obręczy i wtedy mogę jeszcze dodatkowo docisnąć.
hamulce z plastiku czy alu?
klamki z palstiku czy alu?
Założyć podkowę na piwoty
ToMasz

Data: 2013-09-25 22:00:28
Autor: Budzik
Stary rower i morze...
Osobnik posiadający mail news.neostrada.pl@news.neostrada.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

No nie do konca morze :)

Jest sobie kilkuletni rower - Unibike Everest DX (czyli model za
+-1300zl).

kaseta czy dałeś się naciągnąć na wolnobieg?

Kaseta. W Everestach chyba zawsze była kaseta.

Przejechane kilkanascie tysiecy km, wymieniony w miedzyczasie naped w
całosci (przód, tył)

Mianowicie wszystko chodzi ale trzeba do tego użyć dośc standardowej
siły.
(...)

Pytanie co zrobić zeby działało jak nowe? Wymienić linki, pancerze,
posmarować linki? A moze to kwestia przerzutek/hamulców i tam trzeba
posmarować mechanizmy?

wszystko w cholere nasmarować albo wymienić linki i pancerze i nasmarować. Ci co mają rowery za 5 tyś twierdzą że linek się nie
smaruje.
Druga sprawa - tylni hamulec ma takie działanie ze naciskam, klocki
dochodza do obręczy i wtedy mogę jeszcze dodatkowo docisnąć.

hamulce z plastiku czy alu?
klamki z palstiku czy alu?

Wygląda ze alu.

Założyć podkowę na piwoty

Czyli tzw. booster?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Życie jest cierpieniem, pieniądze morfiną"

Data: 2013-09-25 21:06:48
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Stary rower i morze...
W dniu 2013-09-25 16:58, Budzik pisze:
No nie do konca morze :)

Jest sobie kilkuletni rower - Unibike Everest DX (czyli model za +-1300zl).

Przejechane kilkanascie tysiecy km, wymieniony w miedzyczasie naped w
całosci (przód, tył)
Przerzutki i hamulce są od nowości bez zmian.


Pytanie o działanie manetek i klamek od hamulców.

Mianowicie wszystko chodzi ale trzeba do tego użyć dośc standardowej siły.
Ale jechałem ostatnio innym rowerem na osprzecie identycznym i nagle
zdziwienie jak wszystko może lekko chodzić.

Pytanie co zrobić zeby działało jak nowe? Wymienić linki, pancerze,
posmarować linki? A moze to kwestia przerzutek/hamulców i tam trzeba
posmarować mechanizmy?

Najpierw spróbować nasmarować linki i pancerze. Ale niewiele zapewne pomoże. Po kilku latach są pordzewiałe, "pośniedziałe" i zasyfione.

Wymiana linek i pancerzy potrafi czynić cuda :-) No i fajki nowe w hamulcach są potrzebne. Stare fajki dają duże opory.



Druga sprawa - tylni hamulec ma takie działanie ze naciskam, klocki
dochodza do obręczy i wtedy mogę jeszcze dodatkowo docisnąć. Wrażenie jest
wtedy takie, jakby to dodatkowe docisniecie było spowodowane doginaniem sie
ramion hamulca lub rozciąganiem linki.

Na hamulcu przednim brak takiego efektu.

Z czego to wynika? co zrobić, zeby tak sie nie działo?

Zazwyczaj nowe linki i pancerze są sztywniejsze. poprawę bardziej widać w przypadku właśnie tylnego hamulca. O jakość klamek i szczęk bym się bardzo nie martwił, szczególnie, że przedni jest OK.
MOże byc jeszcze problem z nieprawidłowym ustawieniem klocków w stosunku do obręczy.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2013-09-28 16:27:29
Autor: qrt
Stary rower i morze...
 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> Wrote in message:
No nie do konca morze :)

Jest sobie kilkuletni rower - Unibike Everest DX (czyli model za +-1300zl).

Przejechane kilkanascie tysiecy km, wymieniony w miedzyczasie naped w całosci (przód, tył)
Przerzutki i hamulce są od nowości bez zmian.


Pytanie o działanie manetek i klamek od hamulców.

Mianowicie wszystko chodzi ale trzeba do tego użyć dośc standardowej siły. Ale jechałem ostatnio innym rowerem na osprzecie identycznym i nagle zdziwienie jak wszystko może lekko chodzić.

Pytanie co zrobić zeby działało jak nowe? Wymienić linki, pancerze, posmarować linki? A moze to kwestia przerzutek/hamulców i tam trzeba posmarować mechanizmy?


nic nie smarowac. wymienic linki pancerze fajki. bedzoe jak nowy.
smarowanie linek wcale wielen nie pomga a jesli juz to niewielei
 na krotko. --

Data: 2013-09-28 19:22:08
Autor: piecia aka dracorp
Stary rower i morze...
Dnia Sat, 28 Sep 2013 16:27:29 +0200, qrt napisał(a):


nic nie smarowac. wymienic linki pancerze fajki. bedzoe jak nowy.
smarowanie linek wcale wielen nie pomga a jesli juz to niewielei
 na krotko.
Mi pomogło. Teoretycznie po deszczu linki śniedzieją czy co tam innego robią. I póki wewnętrzna powłoka się nie starła a linki gorzej działają to jak najbardziej można nasmarować czy raczej naoliwić. Koszt znikomy a zawsze coś da. Strzykawka i igła w zupełności wystarczą.




--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-09-29 12:27:09
Autor: qrt
Stary rower i morze...
Dnia Sat, 28 Sep 2013 19:22:08 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):

Dnia Sat, 28 Sep 2013 16:27:29 +0200, qrt napisał(a):


nic nie smarowac. wymienic linki pancerze fajki. bedzoe jak nowy.
smarowanie linek wcale wielen nie pomga a jesli juz to niewielei
 na krotko.
Mi pomogło. Teoretycznie po deszczu linki śniedzieją czy co tam innego robią. I póki wewnętrzna powłoka się nie starła a linki gorzej działają to jak najbardziej można nasmarować czy raczej naoliwić. Koszt znikomy a zawsze coś da. Strzykawka i igła w zupełności wystarczą.

to kilkunastu tysiącach nie ma szans aby pancerz nie był uszkodzony i aby w
środku nie było żadnego syfu. Dlatego nie ma co pisać o smarowaniu w takiej systuacji bo efekt jaki sie
osiągnie bedzie bardzo odległy od efektów wymiany.

Data: 2013-09-30 06:54:59
Autor: piecia aka dracorp
Stary rower i morze...
Dnia Sun, 29 Sep 2013 12:27:09 +0200, qrt napisał(a):

to kilkunastu tysiącach nie ma szans aby pancerz nie był uszkodzony i
aby w środku nie było żadnego syfu.
Dlatego nie ma co pisać o smarowaniu w takiej systuacji bo efekt jaki
sie osiągnie bedzie bardzo odległy od efektów wymiany.
Ale jak nie spróbuje to się nie dowie. --
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-09-30 11:07:17
Autor: cytawa
Stary rower i morze...
qrt pisze:

to kilkunastu tysiącach nie ma szans aby pancerz nie był uszkodzony i aby w
środku nie było żadnego syfu.
Dlatego nie ma co pisać o smarowaniu w takiej systuacji bo efekt jaki sie
osiągnie bedzie bardzo odległy od efektów wymiany.

W przypadku linek cynkowanych smarowanie lekka oliwka wazelinowa ma jak najbardziej sens. Sam smaruje od wielu lat i nic nie musze wymieniac. Latwiej jest podsmarowac nieco linke raz na sezon. Przy przecinanych przelotkach pancerzowych to kwestia minuty i linka chodzi jak nowa. Nie trzeba wcale nic regulowac.


Jan Cytawa

Stary rower i morze...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona