Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Stary samochód - co sprawdzic przy zakupie

Stary samochód - co sprawdzic przy zakupie

Data: 2011-12-25 06:55:45
Autor: Pszemol
Stary samochód - co sprawdzic przy zakupie
Wlasnie mysle sobie aby przygotowac liste rzeczy co warto sprawdzic
przy zakupie aby prawidlowo oszacowac ilosc napraw/remontow jakich
koszt trzeba bedzie "dołożyć" do ceny zakupów...
Oto moja lista - coś przeoczyłem?

1. Poziom oleju, kolor mleczny oleju (czy woda w oleju)

2. Kable zaplonowe, swiece (wykrecic sprawdzic kolor)

3. Skrzynia biegow, sprzeglo

4. Poziom plynu w chlodnicy, działanie nagrzewana kabiny, nawiew w roznych pozycjach przełącznika

5. Hamulce, stan tarcz, klockow, przewodow, kolor i poziom plynu hamulcowego

6. Zawieszenie, drążki kierownicy, stan przegubów półosi jeśli przedni napęd (oslony gumowe niepodarte)

7. Wydech, tlumiki, stan podwozia, stan karoserii (rdza, powłoka lakiernicza)

8. Opony, czy wszystkie takie same, stan bieznika, kolo zapasowe

9. Swiatla przod/tyl, migacze/awaryjne, akumulator, odmrazacz tylnej szyby,
wycieraczki/spryskiwacz, radio (czy ew. ma kod antywlamaniowy?)

10 Okna, lusterka, centralny zamek, pasy, siedzenia/regulacja, inne wyposazenie wnetrza

11. Narzedzia do zmiany kola zapasowego w bagazniku, apteczka, trojkat, gasnica, itp


Przemek

Data: 2011-12-25 13:34:16
Autor: kogutek
Stary samochód - co sprawdzic przy zakupie
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
Wlasnie mysle sobie aby przygotowac liste rzeczy co warto sprawdzic
przy zakupie aby prawidlowo oszacowac ilosc napraw/remontow jakich
koszt trzeba bedzie "dołożyć" do ceny zakupów...
Oto moja lista - coś przeoczyłem?

1. Poziom oleju, kolor mleczny oleju (czy woda w oleju)

2. Kable zaplonowe, swiece (wykrecic sprawdzic kolor)

3. Skrzynia biegow, sprzeglo

4. Poziom plynu w chlodnicy, działanie nagrzewana kabiny, nawiew w roznych pozycjach przełącznika

5. Hamulce, stan tarcz, klockow, przewodow, kolor i poziom plynu hamulcowego

6. Zawieszenie, drążki kierownicy, stan przegubów półosi jeśli przedni napęd (oslony gumowe niepodarte)

7. Wydech, tlumiki, stan podwozia, stan karoserii (rdza, powłoka lakiernicza)

8. Opony, czy wszystkie takie same, stan bieznika, kolo zapasowe

9. Swiatla przod/tyl, migacze/awaryjne, akumulator, odmrazacz tylnej szyby,
wycieraczki/spryskiwacz, radio (czy ew. ma kod antywlamaniowy?)

10 Okna, lusterka, centralny zamek, pasy, siedzenia/regulacja, inne wyposazenie wnetrza

11. Narzedzia do zmiany kola zapasowego w bagazniku, apteczka, trojkat, gasnica, itp


Przemek
 
Przeoczyłeś.

--


Data: 2011-12-25 14:50:18
Autor: =Marcos=
Stary samochód - co sprawdzic przy zakupie
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości

Polbox jeszcze działa? :) Fascynuje mnie jak zaprzepaścili pozycję, którą mieli na starcie...

7. Wydech, tlumiki, stan podwozia, stan karoserii (rdza, powłoka lakiernicza)

Obstukaj czy progi nie były "robione pod sprzedaż". Jedno auto, które kupowałem miało progi wypełnione pianką montażową, całe przerdzewiałe.

10 Okna, lusterka, centralny zamek, pasy, siedzenia/regulacja, inne wyposazenie wnetrza

Okna czy się otwierają, gniazdo zapalniczki czy działa (to ważne, bo przydaje się do wszystkiego co nie jest zapalniczką), podświetlenie czy działa (choćby takich pierdół jak wajchy ogrzewania - ciężko to poznajdować jak nie ma podświetlenia).
Nie wiem jak stare to auto ma być, ale spójrzmy prawdzie w oczy - jeśli to bryka za 2000zł, to moim zdaniem nieotwierające okno, brak podświetlenia wnętrza, stukający wahacz i rdza na klapie to słabe argumenty do negocjacji ceny. To jest jakby automatycznie uwzględnione ;] No chyba, że auto było opisane jako celujący, 10/10, spod igły, jak z salonu itp ;]

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży

Data: 2011-12-25 15:42:21
Autor: J.F.
Stary samochód - co sprawdzic przy zakupie
Dnia Sun, 25 Dec 2011 14:50:18 +0100, =Marcos= napisał(a):
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
Polbox jeszcze działa? :) Fascynuje mnie jak zaprzepaścili pozycję, którą mieli na starcie...

Zaprzepascili ?

Taki model dzialalnosci - klient placi za uslugi.
A tu tymczasem trzeba sie bylo zamienic w agencje reklamowa.


J.

Data: 2011-12-25 15:42:41
Autor: Pszemol
Stary samochód - co sprawdzic przy zakupie
Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w wiadomości news:jd79li$lhs$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości

Polbox jeszcze działa? :) Fascynuje mnie jak zaprzepaścili pozycję,
którą mieli na starcie...

A skądże znowu... Ale podpisuję się zawsze tak samo od 1997 roku ;)
Pisać listy należy na ten drugi adres z nagłówka...

7. Wydech, tlumiki, stan podwozia, stan karoserii (rdza, powłoka lakiernicza)

Obstukaj czy progi nie były "robione pod sprzedaż". Jedno auto, które kupowałem miało progi wypełnione pianką montażową, całe przerdzewiałe.

Cenna uwaga, dzięki.

10 Okna, lusterka, centralny zamek, pasy, siedzenia/regulacja, inne wyposazenie wnetrza

Okna czy się otwierają, gniazdo zapalniczki czy działa (to ważne, bo przydaje się do wszystkiego co nie jest zapalniczką), podświetlenie czy działa (choćby takich pierdół jak wajchy ogrzewania - ciężko to
poznajdować jak nie ma podświetlenia).

Akurat z prądem jestem za pan brat, więc rzeczy jak brak podświetlenia
czy upalony bezpiecznik zasilający gniazdo zapalniczki to wyniucham sam.
Gorzej z programi wypełnionymi pianką :-)

Nie wiem jak stare to auto ma być, ale spójrzmy prawdzie w oczy - jeśli to bryka za 2000zł, to moim zdaniem nieotwierające okno, brak podświetlenia wnętrza, stukający wahacz i rdza na klapie to słabe argumenty do negocjacji ceny. To jest jakby automatycznie uwzględnione ;] No chyba, że auto było opisane jako celujący, 10/10, spod igły, jak z salonu itp ;]

To jest oczywiste... Nie chodzi mi o negocjację typu "pan wołasz 2200
a tu wycieraczkę trzeba wymienić, więc mogę dać tylko 2000" :-) nie...
Chodzi raczej o prostą kalkulację typu: "cena zakupu" + "cena remontu"
+ "cena OC i innych papierów" czy jest <= od "ile pieniędzy chcę wydać"
za przyjemność posiadania auta zamiast tramwaju. Jeśli w aucie za 2000zł
jest 1000zł do zrobienia aby się do używania nadawało to auto jest za 3000zł.
No chyba że tak jak u mnie z gniazdem zapalniczki, potrafisz sobie coś
samemu naprawić i wtedy Cię to nie kosztuje tak jak kosztowałoby innego.

Data: 2011-12-26 17:50:05
Autor: tck
Stary samochód - co sprawdzic przy zakupie

Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w wiadomości news:jd79li$lhs$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości

Polbox jeszcze działa? :) Fascynuje mnie jak zaprzepaścili pozycję, którą mieli na starcie...


sprzedali sie netii a ci juz ich zaorali, podobnie kilka innych firm (np pro futuro, tele2 a teraz czeka to dialog i crowley)


--
pozdr


tck(at)top.net.pl

Data: 2011-12-25 15:35:15
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Stary samochód - co sprawdzic przy zakupie
W dniu 2011-12-25 13:55, Pszemol pisze:
Wlasnie mysle sobie aby przygotowac liste rzeczy co warto sprawdzic
przy zakupie aby prawidlowo oszacowac ilosc napraw/remontow jakich
koszt trzeba bedzie "dołożyć" do ceny zakupów...
Oto moja lista - coś przeoczyłem?

0. Dokumenty - i to nie tylko DR i karta pojazdu, czy sprzedaje właściciel... ale ważne są też wszystkie świstki/przeglądy itd.

1. Poziom oleju, kolor mleczny oleju (czy woda w oleju)
Czarny - w benzyniaku - zużyty.
Czy z wlewu oleju niema mocnego przedmuchu spalin.
Czystość silnika - czysty/świeżo umyty to sygnał ostrzegawczy ukrycia wycieków.

2. Kable zaplonowe, swiece (wykrecic sprawdzic kolor)
Przewody gumowe - nieelektryczne - czy są niespękane, niepoprzecierane, pozaciskane nieoryginalne itd...

3. Skrzynia biegow, sprzeglo
Wycieki, spokojna praca - bez zgrzytów szarpnięć czy "chropowatości"

4. Poziom plynu w chlodnicy, działanie nagrzewana kabiny, nawiew w
roznych pozycjach przełącznika
Kolor/zapach, osad w zbiorniczku wyrównawczym itd..

5. Hamulce, stan tarcz, klockow, przewodow, kolor i poziom plynu
hamulcowego
Hamowanie z puszczoną kierownicą - czy nie ściąga (z małej szybkości)

6. Zawieszenie, drążki kierownicy, stan przegubów półosi jeśli przedni
napęd (oslony gumowe niepodarte)
Nawet spękane osłony wymagają wymiany, Sprawdzić przy ruszaniu z całkowicie skręconymi kołami, czy nie ma szarpania lub odgłosów.

7. Wydech, tlumiki, stan podwozia, stan karoserii (rdza, powłoka
lakiernicza)

8. Opony, czy wszystkie takie same, stan bieznika, kolo zapasowe

9. Swiatla przod/tyl, migacze/awaryjne, akumulator, odmrazacz tylnej szyby,
wycieraczki/spryskiwacz, radio (czy ew. ma kod antywlamaniowy?)

10 Okna, lusterka, centralny zamek, pasy, siedzenia/regulacja, inne
wyposazenie wnetrza

11. Narzedzia do zmiany kola zapasowego w bagazniku, apteczka, trojkat,
gasnica, itp

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2011-12-25 15:52:40
Autor: Pszemol
Stary samochód - co sprawdzic przy zakupie
Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <wsmag@o2.pl> napisał w wiadomości news:jd7c9v$sch$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-12-25 13:55, Pszemol pisze:
Wlasnie mysle sobie aby przygotowac liste rzeczy co warto sprawdzic
przy zakupie aby prawidlowo oszacowac ilosc napraw/remontow jakich
koszt trzeba bedzie "dołożyć" do ceny zakupów...
Oto moja lista - coś przeoczyłem?

0. Dokumenty - i to nie tylko DR i karta pojazdu, czy sprzedaje właściciel... ale ważne są też wszystkie świstki/przeglądy itd.

Cenna uwaga - jak mogłem o tym zapomnieć? :-)

1. Poziom oleju, kolor mleczny oleju (czy woda w oleju)
Czarny - w benzyniaku - zużyty.
Czy z wlewu oleju niema mocnego przedmuchu spalin.
Czystość silnika - czysty/świeżo umyty to sygnał
ostrzegawczy ukrycia wycieków.

Ja generalnie raz w roku myję Karcherem wnętrze komory
silnika we wszystkich swoich samochodach :-) I to nie w celu
ukrycia wycieków a wręcz przeciwnie: ułatwienia zauważenia
najmniejszych i innych usterek które są trudne do zauważenia
gdy silnik jest uwalony w czarnym, olejowym błocku.

2. Kable zaplonowe, swiece (wykrecic sprawdzic kolor)
Przewody gumowe - nieelektryczne - czy są niespękane,
niepoprzecierane, pozaciskane nieoryginalne itd...

Dodaję do listy, dzięki :-)

3. Skrzynia biegow, sprzeglo
Wycieki, spokojna praca - bez zgrzytów szarpnięć czy "chropowatości"

Tak, tak... o to chodzi :-)

4. Poziom plynu w chlodnicy, działanie nagrzewana kabiny, nawiew w
roznych pozycjach przełącznika
Kolor/zapach, osad w zbiorniczku wyrównawczym itd..

O... zaglądnę też do zbiornika wyrównawczego...

5. Hamulce, stan tarcz, klockow, przewodow, kolor i poziom plynu
hamulcowego
Hamowanie z puszczoną kierownicą - czy nie ściąga (z małej szybkości)

Jasne. Dobry pomysł.

6. Zawieszenie, drążki kierownicy, stan przegubów półosi jeśli przedni
napęd (oslony gumowe niepodarte)
Nawet spękane osłony wymagają wymiany, Sprawdzić przy ruszaniu z całkowicie skręconymi kołami, czy nie ma szarpania lub odgłosów.

Wymieniałem już parę przegubów w swoich autach, ostatnią parę samodzielnie... droga zabawa.

Data: 2011-12-25 22:10:21
Autor: Pan Piskorz
Stary samochód - co sprawdzic przy zakupie
W dniu 2011-12-25 15:52, Pszemol pisze:
ale ważne są też wszystkie świstki/przeglądy itd.

O jakiego rodzaju świstki chodzi?
Jeżdżę trzyletnim pojazdem, nie miałem wypadku, przeglądy robię regularnie, auto funkcjonuje, że nie obawiam się jechać nim w kilkutysiąckilometrową wycieczkę.

Wszystkie przeglądowe świstki wywalam. Czy oznacza to, ze auta za rok nie sprzedam?
P.

Data: 2011-12-26 00:22:05
Autor: Pszemol
Stary samochód - co sprawdzic przy zakupie
Użytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał w wiadomości news:jd83g0$roh$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-12-25 15:52, Pszemol pisze:
ale ważne są też wszystkie świstki/przeglądy itd.

O jakiego rodzaju świstki chodzi?
Jeżdżę trzyletnim pojazdem, nie miałem wypadku, przeglądy robię regularnie, auto funkcjonuje, że nie obawiam się jechać nim w kilkutysiąckilometrową wycieczkę.

Wszystkie przeglądowe świstki wywalam.
Czy oznacza to, ze auta za rok nie sprzedam?

Myślę, że sprzedasz, ale nieco mniej weźmiesz niż
gość z podobnym autkiem co ma udokumentowane
przeglądy/naprawy/eksploatację.

Data: 2011-12-25 16:25:04
Autor: to
Stary samochód - co sprawdzic przy zakupie
begin Pszemol
Wlasnie mysle sobie aby przygotowac liste rzeczy co warto sprawdzic przy
zakupie aby prawidlowo oszacowac ilosc napraw/remontow jakich koszt
trzeba bedzie "dołożyć" do ceny zakupów... Oto moja lista - coś
przeoczyłem?

Zamierzasz sprawdzać żarówki, a stan silnika Cię nie interesuje? Pojedź przede wszystkim na pomiar ciśnienia sprężania i sprawdź ciśnienie doładowania, jeśli to silnik z turbo. I dobra diagnostyka komputerowa by się przydała, jeśli to w miarę młode auto (dobra = coś więcej niż odczytanie kodów błędów).

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-12-25 21:44:40
Autor: Pszemol
Stary samochĂłd - co sprawdzic przy zakupie
Użytkownik "to" <to_usenet@interia.pl> napisał w wiadomości news:4ef74e60$0$1197$65785112news.neostrada.pl...
begin Pszemol

Wlasnie mysle sobie aby przygotowac liste rzeczy co warto sprawdzic przy
zakupie aby prawidlowo oszacowac ilosc napraw/remontow jakich koszt
trzeba bedzie "dołożyć" do ceny zakupów... Oto moja lista - coś
przeoczyłem?

Zamierzasz sprawdzać żarówki, a stan silnika Cię nie interesuje? Pojedź
przede wszystkim na pomiar ciśnienia sprężania i sprawdź ciśnienie
doładowania, jeśli to silnik z turbo.

Nie zamierzam kupować takiego z turbo... A co do ciśnienia
sprężania to ile taka przyjemność może kosztować w warsztacie?

I dobra diagnostyka komputerowa by się przydała,
jeśli to w miarę młode auto (dobra = coś więcej niż
odczytanie kodów błędów).

:-) obawiam się że stary samochód może nie mieć dużo elektroniki...

Data: 2011-12-25 23:58:27
Autor: RoMan Mandziejewicz
Stary samochód - co sprawdzic przy zakupie
Hello to,

I po co wyłazisz z KF? Ambicji za grosz nie masz?

[...]

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-12-25 23:05:18
Autor: to
Stary samochód - co sprawdzic przy zakupie
begin RoMan Mandziejewicz
I po co wyłazisz z KF? Ambicji za grosz nie masz?

A chuj mnie obchodzi Twój KF? Już Ci raz napisałem, żebyś sobie nie pochlebiał. Nie umiesz z niego korzystać, to poczytaj helpa czy inny manual.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-12-26 17:58:12
Autor: megrimsNOSPAM@interia.pl
Stary samochód - co sprawdzic przy zakupie
On 12/25/2011 01:55 PM, Pszemol wrote:
(ciach)
Przemek



Klimatyzacja?

Data: 2011-12-27 04:57:05
Autor: Michał
Stary samochód - co sprawdzic przy zakupie
11. Narzedzia do zmiany kola zapasowego w bagazniku, apteczka, trojkat, gasnica, itp


Przemek

Ja robię tak:

-Patrze na oko czy nie jest wspawana jakaś ćwiartka, albo coś pospawane
-Potem patrze po wszystkich napinaczach pasów
-Potem czy są poduszki i przelatuje po wszystkich pasach jeszcze raz
-Potem numery szyb, śruby mocujące maskę, bagażnik, nadkola, śrubki plastików
-Potem naciskamy wszystkie guziki jakie się da i patrzymy co działa,
potem się przyglądamy w kompie czy wszystko ok - jak nam sprzedawca na złość języka nie zmienił na niemiecki.

odpalamy:

-czy nie dymi ;) na biało lub czarno
-czy w wodzie oka nie pływają
-czy w oleju woda nie pływa
-no i rura 1,2,3 puszczamy kierownice, stop -jeszcze raz rura tylko teraz żwirek 2 kołami,  na tym samaym hamulce z puszczoną kierownicą (test ASRów, ABS i tej całej reszty).
-jak automat to czy nie szarpie i dłuższa zabawa R N D N R N D...
-wychodzimy i słuchamy czy silnik cicho chodzi.

-jak cicho, to do przejrzenia "za 50pln" u pana diagnosty żeby
zobaczył czy podwozie całe i czy mu spalanie i inne duperele w normie wychodzą

Pozdrawiam!

--


Data: 2011-12-27 04:59:55
Autor: Michał
Stary samochód - co sprawdzic przy zakupie
=?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> 11. Narzedzia do zmiany kola zapasowego w bagazniku, apteczka, trojkat, > gasnica, itp
> > > Przemek

Ja robię tak:

-Patrze na oko czy nie jest wspawana jakaś ćwiartka, albo coś pospawane
-Potem patrze po wszystkich napinaczach pasów
-Potem czy są poduszki i przelatuje po wszystkich pasach jeszcze raz
-Potem numery szyb, śruby mocujące maskę, bagażnik, nadkola, śrubki
plastików
-Potem naciskamy wszystkie guziki jakie się da i patrzymy co działa,
potem się przyglądamy w kompie czy wszystko ok - jak nam sprzedawca na złość języka nie zmienił na niemiecki.

odpalamy:

-czy nie dymi ;) na biało lub czarno
-czy w wodzie oka nie pływają
-czy w oleju woda nie pływa
-no i rura 1,2,3 puszczamy kierownice, stop -jeszcze raz rura tylko teraz żwirek 2 kołami,  na tym samaym hamulce z puszczoną kierownicą (test ASRów, ABS i tej całej reszty).
-jak automat to czy nie szarpie i dłuższa zabawa R N D N R N D...
-wychodzimy i słuchamy czy silnik cicho chodzi.

-jak cicho, to do przejrzenia "za 50pln" u pana diagnosty żeby
zobaczył czy podwozie całe i czy mu spalanie i inne duperele w normie wychodzą

Pozdrawiam!


zapomniałem, obowiązkowa jada po progach, lub nierównym
4 szyby otwarte na maxa i słuchamy zawieszenia.



--


Stary samochód - co sprawdzic przy zakupie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona