Stary serial SF - gdzieś z końca lat 70 tych

Data: 2009-11-29 20:14:12
Autor: Marcin N
Stary serial SF - gdzieś z końca lat 70 tych
Witam,

Jako dziecko (pod koniec lat 70 tych) oglądałem jakiś serial SF.
Pamiętam, że pierwszy odcinek był o tym, że w nocy pojawiły się jakieś światła i hałasy (przylecieli kosmici), ludzie rano się zainteresowali, ale jacyś nowi (właśnie ci obcy) dementowali, że cokolwiek miało miejsce.

Później niewiele pamiętam. W następnych odcinkach generalnie obcy sterroryzowali ludzi i zmuszali ich do niewolniczej pracy. Oczywiście były jakieś próby buntu i-te-pe. Pamiętam scenę gdy ranny obcy ściga niezdarnie głównych bohaterów, ale zaraz ma umrzeć i skóra z twarzy mu się odkleja (na bo ci obcy to oczywiście tylko dla niepoznaki przybrali ludzką postać).

To jak? Pamięta ktoś, o czym piszę?

MN

Data: 2009-11-30 16:32:01
Autor: TeleV
Stary serial SF - gdzieś z końca lat 70 tych
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl
[...]

to mi przypomina Invasion of the Body Snatchers

ale IMDb nie podaje, żeby popełnili jakąś serialową mutacje tegoż

TV

Data: 2009-11-30 16:53:10
Autor: Atlantis
TeleV pisze:

to mi przypomina Invasion of the Body Snatchers

ale IMDb nie podaje, żeby popełnili jakąś serialową mutacje tegoż

A może to zwyczajnie odległe echa wspomnień oryginalnego "V"? ;)
Szczególnie ta skóra odłażąca od prawdziwego ciała obcego.

Data: 2009-11-30 16:55:16
Autor: Marcin N

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości news:hf0prv$qnf$1atlantis.news.neostrada.pl...
TeleV pisze:

[...]

A ten stary "V" pasuje do mojego opisu?

Data: 2009-11-30 17:04:40
Autor: Atlantis
Marcin N pisze:

A ten stary "V" pasuje do mojego opisu?

Pasuje wątek z odchodzącą ludzką "skórą" w którą obcy się
"poprzebierali". To jest jeden z głównych elementów rozpoznawczych
serialu. Sam widziałem tylko urywki i to dawno temu. Czy pasuje do
twojego opisu? Hmm... Średnio. Tam obcy przylecieli podając się za
przyjaciół ludzi, oferując pomoc, a tak naprawdę mieli niecne plany. Był
też ruch oporu.

Z własnego doświadczenia wiem, że po latach wydaje nam się, że w filmie
chodziło o coś, a gdy już go obejrzymy to okazuje się, że coś niby
pamiętaliśmy, ale to wspomnienie nie do końca odpowiadało
rzeczywistości. Dlatego na wszelki wypadek podaję jedyną rzecz jaka mi
się skojarzyła z twoim opisem. ;)

Data: 2009-11-30 17:15:25
Autor: Marcin N

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości news:hf0qhe$ss2$1atlantis.news.neostrada.pl...
Marcin N pisze:

[...]

Rzuciłem okiem na opis starego V na Filmwebie, ale jakoś mi nie pasuje. Tam obcy przylecieli i od razu się odkryli. W moich wspomnieniach pierwszy odcinek kończył się tak, że para ludzi (której nikt nie widział poprzedniego dnia) mówi, że właśnie przyjechali - a ta para to kosmici, którzy w tajemnicy w nocy gdzieś wylądowali w zamaskowanym statku kosmicznym.

Ogólnie to niewiele pamiętam. Ta scena z odpadającą skórą twarzy utkwiła mi, bo śmiertelnie mnie przeraziła (zresztą przeraziła mnie też scena z filmu "O dwóch takich..." - z Kaczyńskimi, gdy olbrzym ich szukał i zaglądał wielkim okiem przez okno jakichś ruin).

Data: 2009-11-30 17:19:58
Autor: Rais
Marcin N pisze:

[...]

A może to po prostu "Invaders"?

--
pzdr

Data: 2009-11-30 19:13:17
Autor: Atlantis
Marcin N pisze:

[...]

Hmm... W takim razie nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Nie pamiętam już szczegółów fabuły oryginalnego "V", zwłaszcza jeśli
idzie o okoliczności pojawienia się obcych. Teraz jednak w USA leci
remake tego serialu i tam jest wątek, który po części pasowałby do tego
o czym piszesz. To znaczy obcy przylatują, od razu się ujawniają w
bardzo spektakularny sposób. Jednocześnie grupka ludzi odkrywa, iż
komórki złożone z agentów obcych działają na Ziemi w ukryciu od wielu
lat. Nie powiem Ci jednak czy to wątek przeniesiony z oryginału czy też
wymysł współczesnych scenarzystów.

Data: 2009-12-01 12:49:53
Autor: duddits
Atlantis pisze:
[...]

No tak, tyle że poprzednie "V" to lata '80, a nie jak pisze autor wątku
końcówka '70.

--
duddits

Data: 2009-12-02 19:17:18
Autor: Atlantis
duddits pisze:

No tak, tyle że poprzednie "V" to lata '80, a nie jak pisze autor wątku
końcówka '70.

Myślisz, że to trudno pomylić? Jest parę filmów i seriali co do których
byłem pewien, że widziałem je we wczesnym dzieciństwie. Potem
sprawdzałem i okazywało się, że dana rzecz była emitowana raz na TVP -
pod koniec lat dziewięćdziesiątych. ;)

Data: 2009-12-03 13:18:16
Autor: duddits
Atlantis pisze:
duddits pisze:

No tak, tyle że poprzednie "V" to lata '80, a nie jak pisze autor wątku
końcówka '70.

Myślisz, że to trudno pomylić?

Nie wiem, to tylko uwaga.

Pamiętam taki serial amerykański (czarnobiały, a może to nie serial), w
którym przybysze (wyglądali oczywiście jak my) witali się w ten sposób,
że podając sobie ręce na powitanie odchylali mały palec na zewnątrz i to
był taki ich znak rozpoznawczy. Pamiętam też, że po ustrzeleniu ...,
znikali :)

Bywa :)

--
duddits

Data: 2009-12-03 13:24:57
Autor: Rais
duddits pisze:
Atlantis pisze:
duddits pisze:

[...]

Serial był(jest) kolorowy.

--
pzdr

Data: 2009-12-03 13:36:23
Autor: duddits
Stary serial SF - gdzieś z końca la t 70 tych
Rais pisze:
Serial był(jest) kolorowy.

Ano, to TV miałem B&W :)

--
duddits

Data: 2009-12-03 13:37:24
Autor: Rais
Stary serial SF - gdzieś z końca la t 70 tych
duddits pisze:
Rais pisze:
Serial był(jest) kolorowy.

Ano, to TV miałem B&W :)

Ja też.
:)
--
pzdr

Data: 2009-12-03 13:28:20
Autor: Jo'Asia
Stary serial SF - gdzieś z końca la t 70 tych
duddits wystukał:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Invaders

Jo'Asia

--
 __.-=-.  -< Joanna Słupek >-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- < http://esensja.pl/ >-
  -- <()>  -< joasia @ hell . pl >-- -- -- < http://bujold.fantastyka.net/ >-

Data: 2009-12-03 13:41:27
Autor: Marcin N
Stary serial SF - gdzieś z końca lat 70 tych

Użytkownik "Jo'Asia" <joasia@hell.pl> napisał w wiadomości news:l52cvc369s59$.dlgdustpuppy.sloth.hell.pl...
duddits wystukał:

[...]

Może rzeczywiście to Invaders. To znikanie - wydaje mi się, że coś tam takiego było, ale nie wiem, czy nie myli mi się z "Kosmos 1999". W każdym razie opis pierwszego odcinka jest spójny z tym, co zapamiętałem.

Przypomniała mi się jeszcze taka scena: ludzie pracują tam nad jakąś bombą (oczywiście niewolniczo). Próbują zapobiec zrzuceniu tej bomby jakimś pionowym szybem i w tym szybie układają w ostatniej chwili deski tak, że spadająca bomba kieruje się w bok - w jakiś inny szyb - no i chyba wybucha powodując poważne szkody. Tyle zapamiętałem.

Stary serial SF - gdzieś z końca lat 70 tych