Starzeje sie (czytaj zelowe siodełko)

Data: 2019-09-14 13:41:55
Autor: Maciek
Starzeje sie (czytaj zelowe siodełko)
On 14.09.2019 13:00, Budzik wrote:
Albo jestem coraz starszy, albo kwestia tego ze mniej jezdze niz
kiedys... W kazdym razie dupa mnie boli czasem...

Chetnie wymieniłbym siodełko na coś wyogdniejszego.
Zelowe?

Co wziac?

:D

Temat mega ciężki, chciałoby się powiedzieć próbujcie a znajdziecie bo każdy ma inny tyłek jeden Ci napisze kup to i to bo supera, kupisz i d...a zbita :)
....a ile w międzyczasie wydasz na siodełka to już inna sprawa.

Jeżeli chodzi o technologię  - żelowe może mieć tendencję do ugniatania tzn. odkształca się ale nie poddaje do końca - coś ala sprężyna.

IMHO lepszą technologię mają siodełka z pianką tzw. memory foam.
Czyli coś na zasadzie konsystencji i odkształcalności ciasta, ogólnie chodzi o to, że nie sprężynuje a dopasowuje się.

Czytałem ze zeby dobrze dobrac siodełko to trzeba zmierzyc odległosc
miedzy kosciami w dupie :)) - rzeczywiście to jest takie wazne i tak sie
dobiera siodełka czy to tylko jakas nowomoda.

No nie wiem, u mnie się to nie sprawdziło odbijałem tyłek na kartonach, styropianach mierzyłem itd. Może źle coś robiłem. Nie wiem.

....w ogóle mi witki opadły po jednej próbie tzn. - miałem siodełko w szosie, które było wygodne, kupiłem to do wycieczkowca no i zonk... jeździć się nie dało, pewnie minimalnie inny kąt na tułowiu i już tyłek inaczej siedział.

P.S. Tym razem jestem równiez otwarty na dyskusje, co tak naprawde chce
kupic i ze to wcale nie siodełko :-PPPP

O tototo dokładnie! :D
Dlatego możesz zastanowić się nad opcją np. coś takiego:

https://www.decathlon.pl/pokrowiec-na-siodo-500-l-id_8381709.html

i jakieś sensowne gacie z wkładką (decathlon seria 500/900 niżej to szajs), jak nie chcesz typowo rowerowego ubrania, może być kamuflaż ;-) :

https://www.decathlon.pl/spodenki-pod-szorty-mtb-st-500-id_8529624.html

Dostaniesz ze 2-3cm piankowego niesprężystego dopasowania tyłka do tego co jest.
Nie zaszkodzi a może załatwi sprawę lub chociaż pomoże a jak nie teraz to na innym siodle.
U mojej żonki sprawdziło, u mnie pomagało.

Obecnie mam siodełko twarde jak decha gacie z pieluchą też jak ta z linku i jest ok.

https://www.decathlon.pl/siodo-sport-100-id_8487138.html

Fuks, bo mi to po prostu zagrał ten zestaw jak należy.

Data: 2019-09-14 08:25:44
Autor: Olivander
[...]

rady dla każdego na 100% skuteczne, dla ciebie też: 1. rower trialowy
2. ingo-bike
3. hulajnoga
4. wrotki/rolki

;-)

dla mnie działa "płodozmian". zmieniam rowery. zad boli za każdym razem inaczej.

i każde jest niewygodne jak trzeba jeździć w sarongu...

Data: 2019-09-14 14:14:02
Autor: PeJot
W dniu 2019-09-14 o 13:41, Maciek pisze:

https://www.decathlon.pl/pokrowiec-na-siodo-500-l-id_8381709.html

"Lekkość Podnieś komfort jazdy bez zwiększania wagi roweru "

To jakaś forma antymaterii czy jak ? :)

A tek serio, zawsze mi się wydawało że takie czy inne żelowe nakładki nadziane na *zwykłe* siodło powodują jego nieanatomiczne powiększenie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2019-09-14 19:08:11
Autor: Maciek
Starzeje sie (czytaj zelowe siodełko)
A tek serio, zawsze mi się wydawało że takie czy inne żelowe nakładki nadziane na *zwykłe* siodło powodują jego nieanatomiczne powiększenie.

Rozmiarówki nakładek są, jest szansa jakiegoś tam dopasowania wielkości do siodła.

Co do tego memory to zachowuje się jak ciasto, więc IMHO to mniej czy bardziej działa i faktycznie ma szansę odprężać zad tam gdzie jest normalnie większy nacisk i pojawia się ból.
Coś jak ułożenie Brooksa do własnej anatomii tylko, że natychmiastowe.
....ale i zależne niestety w mniejszym czy większym stopniu od tego co jest pod spodem. Czy to wystarczy to już inna sprawa.

IMHO żelowa nakładka to inna bajka i dziadostwo, co nie oznacza, że nie znajdą się szczęśliwi posiadacze ;-)

Starzeje sie (czytaj zelowe siodełko)