Starzeje sie (czytaj zelowe siodełko)

Data: 2019-10-06 11:19:02
Autor: m4rkiz
Starzeje sie (czytaj zelowe siodełko)
On 2019-09-14 13:00, Budzik wrote:
P.S. Tym razem jestem równiez otwarty na dyskusje, co tak naprawde chce
kupic i ze to wcale nie siodełko :-PPPP

kupiłem 6-7 lat temu co¶ takiego

https://pl.aliexpress.com/item/4000170363445.html

u mnie z racji wagi się kompletnie nie sprawdziło - sprężynuje na wszystkie strony tak że miałem wrażenie że zaraz spadnę

ale dałem 60kg kuzynowi i chwali sobie do dzi¶

Data: 2019-10-06 12:00:00
Autor: Budzik
Starzeje sie (czytaj zelowe siodełko)
Użytkownik m4rkiz m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com ...

[...]

:)
ja niestety nie waże 60kg...

macałem siodełka zelowe w decathlonie - to moze byc jako¶ciowy skok.
Kupiłbym ale nie dali wyprobowac bo nie mieli takowego na zadnym rowerze a chyba nie chciało im sie montować testowo.
Cena około 100-120zł.

--
Pozdrawia... Budzik
Jacoj: ...istniej± na ¶wiecie ludzie, którzy potrafi± zepsuć stalow± kulę...

Data: 2019-10-07 23:22:23
Autor: Jacek G.
W dniu 2019-10-06 o 14:00, Budzik pisze:
macałem siodełka zelowe w decathlonie - to moze byc jako¶ciowy skok.
Niekoniecznie. Na oko może się wydawać wygodne, a po wypróbowaniu może kompletnie nie pasować.
Kupiłbym ale nie dali wyprobowac bo nie mieli takowego na zadnym rowerze
a chyba nie chciało im sie montować testowo.
Generalnie sprzedawcy nie chc± montować siodełek na próbę, ponieważ montaż powoduje często pozostawienie ¶ladów na prętach siodełka i takie siodełko nie jest już "nieużywane".
Nie można też zwrócić takiego siodełka, które nosi ¶lady montażu - o czym się przekonałem. Na szczę¶cie nie było to zbyt drogie siodło.
Tak, że jest z tym problem. Też jestem na etapie poszukiwań. Aktualnie najbardziej mnie i żonie przypasowało siodełko Giant'a z Intersportu. Co¶ takiego:
https://www.intersport.pl/siodlo-giant-connect-comfort-120000031.html
Jedno już kupiłem. Ale rozważam jeszcze SELLE ROYAL Lookin Basic Moderate. Siedziałem na nim i wydawało się OK, ale musiałbym się przejechać. Może znajdę je na jakim¶ rowerze w sklepie lub u znajomych.
--
Jacek G.

Data: 2019-10-08 03:21:35
Autor: andrzej.ozieblo
W dniu poniedziałek, 7 paĽdziernika 2019 23:22:29 UTC+2 użytkownik Jacek G. napisał:

Ale rozważam jeszcze SELLE ROYAL Lookin Basic Moderate. Siedziałem na nim i wydawało się OK, ale musiałbym się przejechać. Może znajdę je na jakim¶ rowerze w sklepie lub u znajomych.

Mam takie, ale chyba Sport, nieco węższe od Moderate. Mogę pożyczyć, tyle że jestem w Krakowie.

Data: 2019-10-08 10:33:12
Autor: ±ćęłń󶼿
Starzeje sie (czytaj zelowe siodełko)
Czasem ujeżdżam wysoki model damki Gianta na Giancie i przyznam, że d...e na żelowym siodełku Gianta - choć damskim (a może dlatego?) - bardzo wygodnie :-)
Nawet przez jaki¶ czas szukałem podobnego, zanim nie nabyłem lidlowego Medicusa.
Tak swoj± drog± tu jest dopiero markobełkot:
www.intersport.pl/siodlo-giant-liv-contact-comf-plus.html
Nie s± najtańsze (w porównaniu z przykładowo Medicus), ale też i nie zaporowe.
Medicus ma niestety wadę - prowadnice nie s± idealnie proste.
Pręty pod siodełkiem (a przynajmniej w moim) s± leciutko wygięte w łuk.
W ogóle bym tego nie zauważył, gdyby nie jarzemko sztycy pantografowej (amortyzowanej) Suntour.
To jarzemko Suntour akurat bardzo nie lubi innych niż idealnie proste prętów siodła, i mam kłopot z częstym luzowaniem się i samoczynnym odsuwaniem siodła do tyłu.
Wniosek:
Jak po zakupy do Lidla, to koniecznie z linijk± do sprawdzenia, czy pręty siodełka s± proste.
Choć jarzemka kowadełkowe zapewne maj± to w d... .

-- -- -