Starzenie opony - fakt czy mit?

Data: 2011-08-31 09:13:20
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Starzenie opony - fakt czy mit?
Witam serdecznie.

Jeśli ta opona z zapasu nie była wystawiona na warunki atmosferyczne i nie ma
np. 30 lat to może się nadawać do kompletu z nową.
Z racji bardzo trudnej dostępności i wysokich cen opon 175/55R17 używam czasami
opon z drugiej ręki. Miałem kiedyś w 2004 roku kupione niemal nówki z rozbitego
autka. 7mm. bieżnika. Założyłem do auta i natychmiast odczułem różnicę w
stosunku do takich samych opon, o takim samym bieżniku, z tego samego rocznika
ale jeżdżonych (albo prawie nie jeżdżonych) już 9 lat na aucie.
Opony przednie. Kolosalne zmniejszenie podsterowności.
Na pewno opony zabezpieczone przed UV i erozją środowiskową zachowują
właściwości dłużej.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/