Starzenie opony - fakt czy mit?

Data: 2011-08-31 11:51:00
Autor: Bydlę
Starzenie opony - fakt czy mit?
On 2011-08-31 08:42:14 +0200, "krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]" <"[moje_inicjaly]"@post.pl> said:

Chodzi o to, że mam do wymiany dwie opony. Przy moim rozmiarze (215/55/R16) robi to już pewien koszt(...)
No i co Wy na to?

Tak, 500-1000 zł.
Na naprawy samochodu też nie masz?
;>

--
Bydlę

Data: 2011-08-31 12:18:46
Autor: krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]
On 2011-08-31 08:42:14 +0200, "krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]"
<"[moje_inicjaly]"@post.pl> said:

[...]

A co ma piernik do wiatraka? Czy chcesz mi powiedzieć, że chęć oszczędzenia 300-500zł powinna mnie skłonić do rozważań na temat czy stać mnie na samochód?

-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

Data: 2011-08-31 17:58:46
Autor: Bydlę

On 2011-08-31 08:42:14 +0200, "krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]"
<"[moje_inicjaly]"@post.pl> said:

Chodzi o to, Ĺźe mam do wymiany dwie opony. Przy moim rozmiarze
(215/55/R16) robi to juĹź pewien koszt(...)
No i co Wy na to?

Tak, 500-1000 zł.
Na naprawy samochodu teĹź nie masz?
;>

A co ma piernik do wiatraka?

Co ma stwierdzenie, że koszt między 500 a 1000 zł jest zbyt wielki dla użytkownika pojazdu z oponami 215/55/R16?
no, że użīwa pojazdu, na który go nie stać.

Zwykła naprawa byle czego może go zabić w takim układzie.
;>>>

--
Bydlę

Data: 2011-08-31 22:17:35
Autor: krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]
Starzenie opony - fakt czy mit?
Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał

Co ma stwierdzenie, że koszt między 500 a 1000 zł jest zbyt wielki dla użytkownika pojazdu z oponami 215/55/R16?

Po pierwsze się czepiasz, po drugie wymyślasz - nigdzie nie napiałem słowa "zbyt wielki". A oszczędności szukają również znacznie bogatsi ode mnie - uważasz że to złe?

no, że użiwa pojazdu, na który go nie stać.
Zwykłe rodzinne kombi. Na razie do bankructwa mnie nie doprowadza...

Zwykła naprawa byle czego może go zabić w takim układzie.
Kiedy właśnie wróciło się z jednych wakacji, w międzyczasie trzeba było coś jednak naprawić, wybieramy się na kolejne wakacje a w planach jeszcze zakup przyczepy kempingowej - to nie dziw się, że pieniądze zaczyna się dokładniej liczyć i nie wydawać, jeśli nie ma takiej konieczności.

;>>>
A zajmij się Ty lepiej gitarą, a nie wqrwianiem ludzi ;)

-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

Data: 2011-09-01 13:57:28
Autor: Bydlę
On 2011-08-31 22:17:35 +0200, "krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]" <[moje_inicjaly]@post.pl> said:

[...]

A gdzie napisałem, że tak napisałeś?
;>

I nie czepiam się, a pytam: jak to jest, że nie stać cię na zwykłe nowe opony, a stać cię na używanie samochodu.

 A oszczędności szukają również znacznie bogatsi ode mnie -
uważasz że to złe?

Co uważam za złe? Kombinowanie jak zaoszczędzić 250-500 zł, a w zamian kombinować z jedną starą, a drugą nową oponą? Bo mnie ciekawi jak to jest, że ktoś mając taki pojazd nie ma na opony.

;>>>
A zajmij się Ty lepiej gitarą, a nie wqrwianiem ludzi ;)

Och! Zdenerwowało cię to pozbawione podtekstów pytanie?
Czyli jest coś na rzeczy...
;(

--
Bydlę

Data: 2011-09-01 12:23:59
Autor: kkk
On 1 Wrz, 13:57, Bydlę <pan.by...@gmail.com> wrote:
On 2011-08-31 22:17:35 +0200, "krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]"

> [...]

kombinować z jedną starą, a drugą nową oponą? Bo mnie ciekawi jak to
jest, że ktoś mając taki pojazd nie ma na opony.

A ja na co dzień niestety widzę takich co "oszczędzają" na aucie 200zł
- i jadą na wakacje (tymże autem) np z niesprawnymi hamulcami - gdzie
zamierzają "na relaks" wydać wielokrotność tej kwoty - no cóż tzw
selekcja naturalna musi być.......oby tylko nie trafili w jadących
przepisowo tą samą drogą. Masa zaniedbanych szrotów jakie jeżdżą po
naszych drogach (często ze źle pojętej "oszczędności" właścicieli, a
nie typowej biedy) powinna trafić bezpośrednio na złomowiska.....
Bynajmniej zakładając jedną starszą oponę w tym przypadku założyciel
wątku zapewne ani sobie ani komuś innemu krzywdy nie zrobi - ale jako
oszczędzanie to ja jednak rozumiem coś innego.... ,  mogę się np nie
stołować w knajpach na wakacjach ale pojadę na wyjazd autem
technicznie bez zarzutu - na bezpieczeństwie się nie oszczędza -
16stka za droga? na skutery się poprzesiadać - taniej będzie i
oszczędności się namnożą :).
pozdrawiam

Data: 2011-09-02 10:58:21
Autor: Przemysław Czaja
Starzenie opony - fakt czy mit?

Użytkownik "kkk"

A ja na co dzień niestety widzę takich co "oszczędzają" na aucie 200zł
- i jadą na wakacje (tymże autem) np z niesprawnymi hamulcami - gdzie
zamierzają "na relaks" wydać wielokrotność tej kwoty.

Ja widuję za to debili, którzy walą ze wszystkim do ASO, za to na wakacje wożą kiełbasę z Biedronki (smaczną zresztą) w lodówce 12V z Tesco i do tego jeszcze wloką przenośnego grila - to ja dziękuję za taki relaks

Data: 2011-09-05 16:13:02
Autor: Wojciech Wrodarczyk
On 2011-08-31 22:17:35 +0200, "krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]"

[...]

Może zmień otoczenie,
ja też oszczędzam na czym się da, bo gdybym tak nie robił, musiąłbym jeżdziź jakąś dacią logan, a tego nie chce.
Kasa mi na wierzbie nie rośnie, więc jak chcę coś lepszego to muszę oszczędzać.
PS. Hamulce mam sprawne, co ma oszczędzanie do hamulców?

Data: 2011-09-02 09:19:18
Autor: krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]
W dniu 2011-09-01 13:57, Bydlę pisze:

Co uważam za złe? Kombinowanie jak zaoszczędzić 250-500 zł, a w zamian
kombinować z jedną starą, a drugą nową oponą? Bo mnie ciekawi jak to
jest, że ktoś mając taki pojazd nie ma na opony.

Więc jeszcze raz, powoli... Stać mnie na nowe opony, aczkolwiek faktycznie w tym roku sytuacja zmusiła mnie, żeby nie szastać kasą na lewo i prawo. Zapytałem więc mojego mechanika, co sądzi o pomysle założenia opon z niższej półki (tzw. budżetowe, jakieś Kumho czy Wanli za ~300zł/szt) a on zasugerował, że lepiej zrobię dokupując jedną dobrą do tej co mam na zapasie. Czyli nie chodzi o to, że mnie nie stać na nowe, ale o to, że pojawił się pomysł jak zrobić taniej i lepiej. Oczywiście też miałem wątpliwości co do tego "lepiej", dlatego zapytałem na grupie, a uzyskane odpowiedzi skłaniają mnie do tego, że mechanik faktycznie miał rację.

-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

Data: 2011-09-02 01:05:59
Autor: kkk
Starzenie opony - fakt czy mit?
On 2 Wrz, 09:19, "krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]"
<"[moje_inicjaly]"@post.pl> wrote:

lewo i prawo. Zapytałem więc mojego mechanika, co sądzi o pomysle
założenia opon z niższej półki (tzw. budżetowe, jakieś Kumho czy Wanli

Nie stawiaj Kumho na tej samej "półce" co Wanli - jeśli Kumho leży
gdzieś na środkowych półkach to Wanli pod szafką :)

Starzenie opony - fakt czy mit?