Starzenie się benzyny - mieszanki

Data: 2010-03-29 15:58:59
Autor: Sebastian Sawicki
Starzenie się benzyny - mieszanki
Leszek Kowalski said the following on 29.03.2010 15:39:
Witam !!

Mam w plastikowym pojemniku trochę gotowej mieszanki benzyny z olejem do dwusówów (konkretnie do piły spalinowej). Zastanawia mnie, czy taka mieszakna się starzeje i może mieć niekorzystny wpływ na silnik? Niby koszt zrobienia nowej mieszanki jest znikomy, ale szkoda wylewać (nawet ciężko się pozbyc takiej benzyny). Mieszanka jest zrobiona około rok temu.

Więc wlać do piły i spalić, czy pozbyć się?

stihl zaleca nie trzymac mieszanki dluzej niz miesiac.
Malo tego, zaleca aby wypalic cale paliwo tak az pila zgasnie, bo pozostawione paliwo powoduje twardnienie membran w gazniku.
Choc wiem, ze pare osob zrobilo juz taki test i po zimie odpalali pilarke na starym paliwie. Pila przezyla.
Pily maja dosyc wysrubowane parametry, mieszanka ma dosyc malo oleju wiec ja chyba bym nie ryzykowal, chyba ze pila chinska.

Ja takie paliwo wlewam do ciagniczka ogrodniczego ('79 rocznik), jemu nic nie zaszkodzi :)
S.

Data: 2010-03-29 16:03:53
Autor: Iglo
Starzenie się benzyny - mieszanki

Ja takie paliwo wlewam do ciagniczka ogrodniczego ('79 rocznik), jemu
nic nie zaszkodzi :)
S.

Romet rocznik '76 po zimie (zalewam kocioł pod korek mieszanką) pali od kopa, podpompować gaźnik i w trasę. Gaźnik zostawiam na zimę suchy - wypalam wachę do końca na zakręconym kraniku.

Data: 2010-03-31 12:48:28
Autor: kogutek
> [...]

Ja takie paliwo wlewam do ciagniczka ogrodniczego ('79 rocznik), jemu nic nie zaszkodzi :)
Widziałe¶ gdzie¶ w plastikowym baniaku membrany co by twardniały? --

Starzenie się benzyny - mieszanki