Starzenie się benzyny - mieszanki

Data: 2010-03-29 18:54:38
Autor: KJ Siła Słów
Starzenie się benzyny - mieszanki
Leszek Kowalski pisze:
Witam !!

Mam w plastikowym pojemniku trochę gotowej mieszanki benzyny z olejem do dwusówów (konkretnie do piły spalinowej). Zastanawia mnie, czy taka mieszakna się starzeje i może mieć niekorzystny wpływ na silnik? Niby koszt zrobienia nowej mieszanki jest znikomy, ale szkoda wylewać (nawet ciężko się pozbyc takiej benzyny). Mieszanka jest zrobiona około rok temu.

Producenci niektorych silnikow 2-suwowych zalecaja trzymanie mieszanki nie dluzej niz tydzien.
Wg nich nawet dobry olej do dwusowow zmieszany z benzyna potrafi sie az tak szybko zdegradowac.

Najlepiej to dolac do jakiegos prostego silnika czterosuwowego, wtedy z 2 litrow mieszanki 1:50 zrobi sie 1:500 i po sprawie.

KJ

Data: 2010-03-29 19:29:01
Autor: J.F.
On Mon, 29 Mar 2010 18:54:38 +0200,  KJ Siła Słów wrote:
Producenci niektorych silnikow 2-suwowych zalecaja trzymanie mieszanki nie dluzej niz tydzien.
Wg nich nawet dobry olej do dwusowow zmieszany z benzyna potrafi sie az tak szybko zdegradowac.

Wydaje mi sie ze stare samochody i motocykle mogly rzadziej tankowac
:-)

Najlepiej to dolac do jakiegos prostego silnika czterosuwowego, wtedy z 2 litrow mieszanki 1:50 zrobi sie 1:500 i po sprawie.

Ale nie wiadomo czy te 1:500 nie zaszkodzi katalizatorowi .. choc to
chyba inne oleje.

A moze przed uzyciem dolac po prostu swiezego oleju ? J.

Data: 2010-03-29 19:56:17
Autor: KJ Siła Słów
J.F. pisze:

Wydaje mi sie ze stare samochody i motocykle mogly rzadziej tankowac
:-)

zapewne, ale tez nie krecily sie nascie tysiecy obr/min.

Ale nie wiadomo czy te 1:500 nie zaszkodzi katalizatorowi ..

tez nie wiem, ale mozna zalac na 2 raty i wyjdzie 1 na 1000, to juz chyba da rade spalic bez szkody dla katalizatora :-)

A moze przed uzyciem dolac po prostu swiezego oleju ?

Z punktu widzenia smarowania OK, ale co robia te produktami rozkladu oleju w benzynie w trakcie spalania ?
Nie znam sie, ale IMO jest szansa ze conajmniej beda zarzucac swiece.

Tak czy inaczej 2 litry starej mieszanki dla pily lancuchowej to pewnie godzina pracy przy potencjalnie niepewnym smarowaniu - wystarczy zeby zatrzec lub mocno zuzyc tlok/cylinder.

Byc moze jest tez tak ze raz na rok taki manewr nie ma wplywu, a producenci przestrzegaja przed permamentnym uzywaniem dlugo stojacej mieszanki.
Bo w paktyce latwiej jest zatankowac kanister na stacji, dolac olej i niech czeka niz odmierzac male porcje benzyny przy tankowaniu i odmierzac olej wprost do baku.

KJ

Data: 2010-03-30 01:05:27
Autor: Tomasz Pyra
J.F. pisze:

[...]

1:500 to by oznaczało 2l oleju na 10000km.
Bardzo wiele czterosuwów chodzi na bardziej zaolejonym paliwie niż 1:500 ;)

Data: 2010-03-30 10:56:11
Autor: J.F.
On Tue, 30 Mar 2010 01:05:27 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
J.F. pisze:
[...]

Tylko te ktore tyle biora, to nie wiadomo jaki maja stan katalizatora
:-)

J.

Data: 2010-03-30 19:02:04
Autor: Tomasz Pyra
J.F. pisze:
[...]

Wiele samochodów ma kontrolę stanu katalizatora na dwóch lambdach i jakoś nie słychać żeby te katalizatory wołały o wymianę.

A zużycie oleju na poziomie 1l/1000km to w Oplu bodaj norma przewidziana przez producenta, czyli to więcej oleju niż w niejednym dwusuwie.

Data: 2010-03-30 22:44:23
Autor: MichałG
KJ Siła Słów pisze:
Leszek Kowalski pisze:
[...]

taaaa... i czerwony napis na zegarze SERVIS......
skad tu wziąć prosty silnik.. ;)

Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-03-31 12:08:38
Autor: KJ Siła Słów
MichałG pisze:

taaaa... i czerwony napis na zegarze SERVIS......
skad tu wziąć prosty silnik.. ;)

Pierwszy lepszy nastoletni motocykl w czterotakcie na gazniku.
Jest duza szansa ze i tak wpieprza olej w proporcji znacznie wiekszej niz 1:500 :-)

KJ

Data: 2010-03-31 12:52:37
Autor: kogutek
Leszek Kowalski pisze:
> [...]

Najlepiej to dolac do jakiegos prostego silnika czterosuwowego, wtedy z 2 litrow mieszanki 1:50 zrobi sie 1:500 i po sprawie.

Dał byś jakiegoś linka do tych rewelacji o których piszesz. Stwierdzenia ze
jacyś bliżej niezidentyfikowani producenci coś zalecają wygląda że nie masz co
robić i dlatego postanowiłeś się poudzielać na jakiejś grupie dyskusyjnej. --

Data: 2010-04-01 19:24:22
Autor: KJ Siła Słów
kogutek pisze:

[...]

Dałbym Ci link gdybyś kulturalnie o niego poprosił.

KJ

Starzenie się benzyny - mieszanki