Statistica 7.1 - import danych z Metastock'a

Data: 2009-05-29 21:35:02
Autor: Dieter
Statistica 7.1 - import danych z Metastock'a
Napisalem dzisiaj na prosbe kolegi instrukcje importowania danych Metastocka do programu Statistica 7.1. Wiem, ze czesto sa z tym problemy, a wiec puszczam to na grupe, moze komus sie jeszcze przyda. Łudze sie, ze niektorzy zajma sie badaniami korelacji, cykli, data minining, sieci neuronowych w odniesieniu do wykresow. Mam tez malutka nadzieje, ze przestaniecie choc na chwile klocic sie na tematy polityczne, bo i tak nic z tego nie macie, oprocz krotszego zycia dzieki zbednym nerwom i pyskowkom.

Owocnych badan,

D.

Instrukcja:

1. Downloader Metasa
2. Tools/Convert
3. File Type - Metastock
4. Wskaz plik Metastocka, np. eurusd
5. Destination Excel
6. Folder, np. C:\
7. File name: WIG
8. Options w convert securities ma byc:

Source:
- first date zostaw kropki
- last date: 29.05.09
- zaznacz Use today's date

Destination:
- odznacz append data to end of file
- zaznacz replace existing file
- zaznacz create new files
- odznacz traverse destination folders
- odznacz export dates with 2 digit years

Fields to output: zaznaczyc wszystkie dostepne
Zatwierdz opcje przyciskiem ok i zatwierdz rowniez przez ok zakladke Convert Securities.

Konwersja zakonczyla sie i na dysku C: w katalogu glownym znajdziesz plik WIG.XLS

Wchodzisz do Excela i wycinacz pierwszy wiersz, ktory zawiera: "MetaStock(tm) data file \\WIG\" i zapisujesz zmiany jako skoroszyt programu Excel 97-2003.

Teraz wchodzisz do Statistica -> open -> z menu rozwijanego wybierasz EXCEL files (*.xls) i wybierasz C:\WIG.XLS.

Pojawi sie wybor: Import All Sheets to a Workbook oraz Import selected sheet to a Spreadsheet. Wybierz opcje nr 1 i zaznacz ptaszka przy Set As default.

W kolejnym oknie pt. Open Excel Workbook zaznaczamy wszystkie trzy opcje i dajemy ok.
Klikamy prawym przyciskiem na kolumnie DATE i wybieramy Variable Specs, nastepnie Windows Date Format i OK.

Dane dla WIG zostaly zaimportowane do Statistica 7.1.

Data: 2009-05-29 22:28:12
Autor: Zbyszek
Dnia 29-05-2009 o 21:35:02 Dieter <dieter@autograf.pl> napisał(a):

Mam tez malutka nadzieje, ze przestaniecie choc na
chwile klocic sie na tematy polityczne, bo i tak nic z tego nie macie,
oprocz krotszego zycia dzieki zbednym nerwom i pyskowkom.

Owocnych badan,

Krotko i na temat - popieram te nadzieje.
BTW jakie inne narzedzia uzywasz.
Przy okazji, Czy podtrzymujesz prognoze dla USD?

--
Pozdrawiam,
Z.

Data: 2009-05-30 08:16:46
Autor: Dieter
Statistica 7.1 - import danych z Metastock'a
ad.1. Wlasny automat w XLS, Omega SuperCharts, SPSS, Amibroker
ad.2. Tak.

D.

Data: 2009-05-31 17:29:44
Autor: Endriu
Statistica 7.1 - import danych z Metastock'a
ad.2. Tak.

Na USDPLN wychodzi mi wazny dolek z koncem czerwca.

29.6.09
22.07.09
11.09.09

Co w twojej opini deduduje o tym, że twierdzisz iż giełda będzie jeszcze miała siłę aby "urosnąć" ?. Czy niektóre wskaźniki nie mówią czasami, że szczyt już  był 19.05 ?.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/785195fffb1ec29f.html

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-31 20:33:44
Autor: Endriu
[...]

Dieter pomóż no bo coś się przbić przez poczatek nie mogę. Chodzi o punkt 4:

4. Wskaz plik Metastocka, np. eurusd
Nie idzie wskazać pojedyńczego waloru.....(jak na filmie)

http://nmp3.w.interia.pl/Downlaoder.rar

Czy to nie jest zabezpieczone jakimś hasłem - formatka security (dane z bossa.pl) ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-31 22:04:25
Autor: Dieter
Statistica 7.1 - import danych z Metastock'a
Source file ma byc w formacie MS. Ty wybierasz destination, ktory ma byc XLS.

D.

Data: 2009-06-01 09:15:21
Autor: Endriu
Statistica 7.1 - import danych z Metastock'a
Source file ma byc w formacie MS. Ty wybierasz destination, ktory ma byc XLS.

Faktycznie jakaś zaćma mi się na oczy chyba rzuciła....
Dzięki.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-31 22:05:54
Autor: Dieter
Statistica 7.1 - import danych z Metastock'a
Jesli nie dasz rady dokonac importu moja metoda, to zrob to za pomoca instrukcji zaproponowanej przez J. Maliszewskiego:

"Można też zrobić to nieco prościej.

1. Otworzyć w Metasie wykres i przełączyć na dane dzienne
2. Otworzyć Excela
3. Zmniejszyć obydwa okna programów tak, aby były widoczne na ekranie.
4. Chwycićc myszką wykres cenowy i przeciągnąć do komórki A1 w Excelu
5. Odczekać chwilkę i puścić
6. Szereg czasowy przeniesie się do Excela
7. Metasa można już zamknąć
8. Otworzyć Statistice
9. Wejśc do menu zarządzania danymi
10. Otworzyć jakikolwiek nowy arkusz
11. Wejśc do Excela i skopiować wszystkie dane pomijając pierwszy wiersz
12. Ustawić się w pierwszej kolumnie i pierwszym wierszu arkusza Statistici
13. Wkleić

J.M.
"

D.

Statistica 7.1 - import danych z Metastock'a