Status prawny elektrycznych motocykli w Polsce

Data: 2009-09-27 13:09:11
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Status prawny elektrycznych motocykli w Polsce
Jaki jest status prawny pojazdów jednośladowych, elektrycznych, mogących osiągać 70-80km/h?
Jak takie coś się rejestruje?
Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:

31) pojazd - środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze oraz maszynę lub urządzenie do tego przystosowane;
32) pojazd silnikowy - pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem motoroweru i pojazdu szynowego;
33) pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika rolniczego;

45) motocykl - pojazd samochodowy jednośladowy lub z bocznym wózkiem - wielośladowy;

Coraz więcej firm oferuje takie jednoślady, których moc silnika przekracza 5kW, a więc pozwala uzyskiwać już spore prędkości.

Zawsze mogę ograniczyć elektronicznie prędkość do 45km/h i wtedy będzie to motorower.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-27 13:16:40
Autor: Leszek Karlik
Status prawny elektrycznych motocykli w Polsce
On Sun, 27 Sep 2009 13:09:11 +0200, Zygmunt M. Zarzecki  <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:

[...]
Zawsze mogę ograniczyć elektronicznie prędkość do 45km/h i wtedy będzie  to motorower.

Kiepska sprawa, nie będzie. :-) Definicje pojazdów silnikowych nie  specyfikują
rodzaju silnika, za wyjątkiem motoroweru:

46) motorower - pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w silnik  spalinowy
o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3, którego konstrukcja  ogranicza
prędkość jazdy do 45 km/h;

zyga
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2009-09-27 15:13:30
Autor: Jacot
"Leszek Karlik" <leslie@hell.pl> wrote:

46) motorower - pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w silnik  spalinowy
o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3, którego konstrukcja  ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;

Swoja droga to ciekawostka jest... chyba latwiej byloby sobie
wyobrazic imc Ustawodawcy, nawet wowczas, kiedy te debilne definicje
powstawaly, jednoslad z silnikiem elektrycznym, ktory nie przekracza
45 niz taki, ktory przekracza... --
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.stokrotka.ath.cx/

Data: 2009-09-27 15:18:28
Autor: Leszek Karlik
Status prawny elektrycznych motocykli w Polsce
On Sun, 27 Sep 2009 15:13:30 +0200, Jacot <jacot@meostrada.pl> wrote:

[...]
[...]

Ale ustawodawca nie potrafił wymyślić silnika elektrycznego o pojemności
skokowej nie przekraczającej 50 cm3.

(I tak, wiem że to proste bo należy dać ograniczenie mocy a nie pojemności,
ale kamon, ustawodawcy nie są wybierani za bycie tytanami intelektu ;->)

--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-09-27 07:17:36
Autor: Grzegorz P.
On 27 Wrz, 15:18, "Leszek Karlik" <les...@hell.pl> wrote:
(I tak, wiem że to proste bo należy dać ograniczenie mocy a nie pojemności,

Gdybym ja stanowil prawo, chyba wolalbym ustawic limit predkosci, nie
ograniczajac mocy. W koncu co zlego w tym, ze dzieki kilku kW extra
skuterek z pasazerem pojedzie to 45kmh pod gorke, albo nie bedzie sie
wieki cale zbieral spod swiatel...
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-09-27 16:26:58
Autor: Leszek Karlik
Status prawny elektrycznych motocykli w Polsce
On Sun, 27 Sep 2009 16:17:36 +0200, Grzegorz P.  <grzegorz.popiela@gmail.com> wrote:

[...]
[...]

Po pierwsze, ograniczniki prędkości łatwiej obejść, patrz te wszystkie
skuterki 50 cc które wcale nie jeżdżą 45 km/h. Po drugie, duże  przyśpieszenie
w takim skuterku którym jeździ 15-latek czy 25-letnia lasia bez prawa jazdy
to nie jest specjalnie dobry pomysł, IMO. :-)

--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-09-27 08:29:12
Autor: Grzegorz P.
On 27 Wrz, 16:26, "Leszek Karlik" <les...@hell.pl> wrote:
Po pierwsze, ograniczniki prędkości łatwiej obejść, patrz te wszystkie
skuterki 50 cc które wcale nie jeżdżą 45 km/h. Po drugie, duże

Po to placimy podatki na utrzymanie policji, by pilnowala
przestrzegania prawa. Latwo sprawdzic, czy jest obejscie ogranicznika.
Jakos nie podoba mi sie stanowienie prawa przy zalozeniu, ze nie
bedzie przestrzegane... wtedy jakosc prawa spada, a ludzie niechetnie
przestrzegaja prawa zlej jakosci.. ;)

przyśpieszenie
w takim skuterku którym jeździ 15-latek czy 25-letnia lasia bez prawa jazdy
to nie jest specjalnie dobry pomysł, IMO. :-)

Ale takze mozna zdazyc uciec przed rozpedzona ciezarowka. Zostaje przy
swoim zdaniu :)
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-09-27 15:45:17
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

I nie są. Świadczą o tym buble prawne i wyroki wszelkiego rodzaju trybunałów.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Status prawny elektrycznych motocykli w Polsce