Status prawny oprogramowania komputerowego?

Data: 2009-10-23 10:56:51
Autor: hyd3
Status prawny oprogramowania komputerowego?
Czy może mi ktoś życzliwy odpowiedzieć o co może chodzić w pytaniu
"Status prawny oprogramowania komputerowego"?

Data: 2009-10-23 21:32:07
Autor: Krzysztof Jodłowski
Status prawny oprogramowania komputerowego?
Czy może mi ktoś życzliwy odpowiedzieć o co może chodzić w pytaniu
"Status prawny oprogramowania komputerowego"?

A gdzie tu jest pytanie? To jest stwierdzenie.

--
Krzysztof

Data: 2009-10-24 05:16:28
Autor: to
Krzysztof Jodłowski wrote:

Czy może mi ktoś życzliwy odpowiedzieć o co może chodzić w pytaniu
"Status prawny oprogramowania komputerowego"?

A gdzie tu jest pytanie? To jest stwierdzenie.

Nie, to nie jest stwierdzenie. Pytanie zresztą też nie.

--
cokolwiek

Data: 2009-10-24 10:40:11
Autor: Krzysztof Jodłowski
Status prawny oprogramowania komputerowego?
> Brawo Sherlocku, poprawiam się "jaki jest status prawny programów
> komputerowych?"

Dziękuję mistrzu.
Teraz będzie pytanie pomocnicze.
W jakim zakresie i jakiego prawa: autorskiego, podatkowego (jakiego: środki trwałe, dochodowy, VAT itp.), innych praw (jakich)?

Nie licz, że każdy ma znajomość wszystkich praw w jednym paluszku i odpowie na tak ogólne pytanie jakie zadałeś(aś). Pomijając konieczną obszerność odpowiedzi.

I proszę odpowiadaj na liście a nie prywatnie.

--
Krzysztof

Data: 2009-10-24 02:14:36
Autor: hyd3
[...]

Nie jestem autorem tego pytania, należy go chyba potraktować
najbardziej ogólnie jak się tylko da. Wg mnie zadane jest w kontekście
prawa autorskiego i praw pokrewnych.

PS
Przepraszam za priv, źle kliknąłem

hyde

Data: 2009-10-24 12:05:36
Autor: Krzysztof Jodłowski
Status prawny oprogramowania komputerowego?
Nie jestem autorem tego pytania, należy go chyba potraktować
najbardziej ogólnie jak się tylko da. Wg mnie zadane jest w kontekście
prawa autorskiego i praw pokrewnych.

Ogólne pytanie - niestety ogólna odpowiedź:
http://www.google.com/search?q=program+komputerowy+prawo+autorskie

--
Krzysztof

Data: 2009-10-24 20:56:44
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

Krzysztof Jodłowski pisze:
I proszę odpowiadaj na liście a nie prywatnie.

To po co wymuszasz odpowiadanie na emila?

Masz ustawione:

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-10-26 08:32:30
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 24 Oct 2009, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

Krzysztof Jodłowski pisze:
I proszę odpowiadaj na liście a nie prywatnie.

To po co wymuszasz odpowiadanie na emila?

Masz ustawione:

  Nie przesadzaj - samo Reply-To jeszcze nie jest "wymuszeniem".
  Inna sprawa, że nie ma jakiejś przyjętej zasady wyrażania
czy publikujący np. chce "prywatne" CC z postu.
  IMVHO - pisząc na grupę nikt *nie powinien* oczekiwać odpowiedzi
*wyłącznie* prywatnej (przynajmniej dopóki dyskusja nie jest OT,
pozostali powinni też z tego "coś mieć").

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-26 12:30:42
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

Krzysztof Jodłowski pisze:
I proszę odpowiadaj na liście a nie prywatnie.

To po co wymuszasz odpowiadanie na emila?

Masz ustawione:

 Nie przesadzaj - samo Reply-To jeszcze nie jest "wymuszeniem".

Zależy od programu. Np. mój Thunderbird miał to w zadku, ale np. Knode
nie pozwalał inaczej.

 Inna sprawa, że nie ma jakiejś przyjętej zasady wyrażania
czy publikujący np. chce "prywatne" CC z postu.

No wtedy się daje w reply-to i emila i newsgrupę. Co jest wkurwiające,
bo w KNode się nie da wtedy odpowiedzieć  :D

 IMVHO - pisząc na grupę nikt *nie powinien* oczekiwać odpowiedzi
*wyłącznie* prywatnej (przynajmniej dopóki dyskusja nie jest OT,
pozostali powinni też z tego "coś mieć").

No ale to już mówisz o zasadach pozatechnicznych.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-10-25 09:48:56
Autor: Piotr [trzykoty]
Status prawny oprogramowania komputerowego?
A kto i w jakich okolicznościaj je zadaje?
To tak jakbyś ktoś zapytał o status prawny Twojej osoby czy samochodu?

Jeśli w kontekście praw autorskim może chodzić o dwie kwestie:
-kto ma prawo majątkowego do tego programu (dystybutor, Ty, kto?)
-czy udzielono licencji lub w jakis sposób można jej udzielić albo prościej: komu i na jakich zasadach wolno z niego korzystać

Data: 2009-10-25 09:51:59
Autor: Piotr [trzykoty]
Status prawny oprogramowania komputerowego?
Albo jeszcze inaczej: może chodzi o wskazanie czegoś z typów powszechnie znannych i dorozumianych "shareware", "freeware", "GPL" itd. Nie da się odpowiedzieć nie znając konteksu.

Data: 2009-10-25 19:13:18
Autor: Gen 101
On 23 Paź, 18:56, hyd3 <hyd...@gmail.com> wrote:
Czy może mi ktoś życzliwy odpowiedzieć o co może chodzić w pytaniu
"Status prawny oprogramowania komputerowego"?

to chyba doktorat :)

Data: 2009-10-26 02:28:16
Autor: Dostojnik Urojony
On 26 Paź, 03:13, Gen 101 <genotyp...@gmail.com> wrote:
On 23 Paź, 18:56, hyd3 <hyd...@gmail.com> wrote:

> Czy może mi ktoś życzliwy odpowiedzieć o co może chodzić w pytaniu
> "Status prawny oprogramowania komputerowego"?

to chyba doktorat :)

albo doktorant

Status prawny oprogramowania komputerowego?