Statystki usterkowosci wedlug ADAC

Data: 2010-02-14 16:27:16
Autor: Krzysztof
Statystki usterkowosci wedlug ADAC
prosto z niemieckiej strony adac

http://www1.adac.de/images/25797_tcm8-250130.pdf

Data: 2010-02-14 16:45:31
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Statystki usterkowosci wedlug ADAC
Krzysztof pisze:
prosto z niemieckiej strony adac

http://www1.adac.de/images/25797_tcm8-250130.pdf

Heheh, jeżdżę autem z pechowego 13-tego miejsca w swojej klasie. I dobrze mi z tym. :P
Nawiasem mówiąc - coś im się pozajączkowały klasy - Octavia w klasie średniej, na równi z Passatem i serią 3 BMW. To jakiś żart, zważywszy na fakt, że Golf/Bora i Leon/Toledo są w niższej średniej. Tak samo jak Volvo S40/V40 w tejże, a już np. Focus w niższej średniej.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-02-14 16:45:51
Autor: Katanka
Krzysztof wrote:
prosto z niemieckiej strony adac

http://www1.adac.de/images/25797_tcm8-250130.pdf

Czyli ogólnie fordy na szarym końcu :) Hehehe

--
Kacper Potocki | PS3/PSP/Wii/DSi/X360
PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL

Data: 2010-02-14 15:58:46
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 14 Feb 2010 16:45:51 +0100, Katanka napisał(a):

http://www1.adac.de/images/25797_tcm8-250130.pdf

Czyli ogólnie fordy na szarym końcu :) Hehehe

Nie przejmuj się, od długiego czasu to zestawienie jest ZUS warte,
widocznie inaczej nie spełniałoby założonego wyniku. Ewentualnie ktoś kto
to zestawiał, palił kompletnie odlotowy towar. Z jednej strony rozdzielono na oddzielne pozycje zupełnie identyczne
Aygo/107/C7, które zjeżdżają z tej samej taśmy na przemian, z drugiej durno
sklejono Xsarę Picasso i C4 Picasso, które ze sobą mają bardzo niewiele
wspólnego, wrzucono do jednej klasy A-klase i Puga 307 czy Focusa (no i
B-klasse), A3 i A4 są w oddzielnych klasach ale Golf i Vento już w jednej i
to jeszcze jako jedna pozycja, Octavia w klasie średniej, Meriva i S-Max w
jednej klasie, itp, itd.. żenada. Jakby to jeszcze jakiś pismaczyna napisał, to moznaby powiedzieć, że
standard... kolejny przygłup, ale to podobno ADAC jest.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-02-14 17:07:13
Autor: DoQ
Waldek Godel pisze:

Z jednej strony rozdzielono na oddzielne pozycje zupełnie identyczne
Aygo/107/C7, które zjeżdżają z tej samej taśmy na przemian, z drugiej durno

C1 ;-)
Ale tez mnie to rozbawilo, jak i cale zestawienie :)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-15 10:07:23
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-02-14 17:07,  *DoQ* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Rozróżnienie jest jak najbardziej zasadne, bo samochody korzystają z różnych serwisów.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-02-15 10:13:32
Autor: DoQ
Mirek Ptak pisze:

Rozróżnienie jest jak najbardziej zasadne, bo samochody korzystają z różnych serwisów.

Czyli w Toyocie niewiele robia przy przegladzie ;-)))

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-15 12:34:11
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-02-15 10:13,  *DoQ* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Rozróżnienie jest jak najbardziej zasadne, bo samochody korzystają z
różnych serwisów.

Czyli w Toyocie niewiele robia przy przegladzie ;-)))

Też bym szedł w tym kierunku :)

Data: 2010-02-14 17:38:59
Autor: Nostradamus

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1uppls93ujciw.dlglepper.institute.com...

Nie przejmuj się, od długiego czasu to zestawienie jest ZUS warte,

Posiadacz samochodu na "F " ?

Data: 2010-02-14 17:04:55
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 14 Feb 2010 17:38:59 +0100, Nostradamus napisał(a):

Nie przejmuj się, od długiego czasu to zestawienie jest ZUS warte,

Posiadacz samochodu na "F " ?

Nie, mózgu. Przepraszam, jeżeli wprawiam Cię tym w zakłopotanie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-02-14 18:21:53
Autor: Cavallino
Użytkownik "Nostradamus" <lesiosan@onet.pl> napisał w wiadomości news:hl9904$78l$1opal.icpnet.pl...

[...]

Chyba.
Ja bym tak nie negował jego wartości, bo jakość Meganki z 2003 oddaje idealnie, więc znają się na rzeczy. ;-)

Data: 2010-02-14 18:07:10
Autor: Katanka
Waldek Godel wrote:
Dnia Sun, 14 Feb 2010 16:45:51 +0100, Katanka napisał(a):

http://www1.adac.de/images/25797_tcm8-250130.pdf

Czyli ogólnie fordy na szarym końcu :) Hehehe

Nie przejmuj się, od długiego czasu to zestawienie jest ZUS warte,

Nie przejmuje się, bo sam jestem ciekaw czy przez te 4 lata coś mi nawali.

Data: 2010-02-14 22:11:41
Autor: onet
Krzysztof pisze:
prosto z niemieckiej strony adac

http://www1.adac.de/images/25797_tcm8-250130.pdf
Ciekawe są miejsca japończyków - prawda li to, czy tendencja Germańców?

Data: 2010-02-15 07:58:27
Autor: Lukasz
Użytkownik "Krzysztof" <krzych3333@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:7tqj2mFrotU1mid.uni-berlin.de...
prosto z niemieckiej strony adac
http://www1.adac.de/images/25797_tcm8-250130.pdf

ktoś może wie jak oni robią te badania? jakaś reprezentatywna grupa aut? :) czy może jedne 5-letnie biorą z przebiegiem 50kkm a inne tylko  250kkm? ile samochodów każdego typu brało udział w badaniu? --
"Spieszmy sie kupowac samochody z kratka - tak szybko odchodza
Zostaną po nich kraty i VAT do zaplaty" Pozdrawiam!
Lukasz

Data: 2010-02-15 11:18:00
Autor: J.F.
On Mon, 15 Feb 2010 07:58:27 +0100,  Lukasz wrote:
[...]

Z tego co zrozumialem: zrodlem sa zdarzenia w ktorych pomoc drogowa
adac udzielila pomocy. Wybrano z nich marki ktorych rejestrowano co
roku przynajmniej 10 tys nowych, i ktore sa na rynku co najmniej 3
lata bez zmian wiekszych zmian.

Oczywiscie jest mozliwe ze niektore marki sa uwazane za "konie
robocze" i jezdza wiecej niz inne.

Sporo z tych awarii to rozladowanie akumulatora, ale sa i
powazniejsze. Wielu usterek nie odnotowali, bo posiadacz ich nie
wezwal, tylko sam dojechal do warsztatu.

Tak czy inaczej - renault lepiej nie kupowac :-)

Dziwi mnie troche rozbieznosc wykazu seat/skoda/VW.
Przeciez to te same silniki, powinny miec te same usterki.

J.

Data: 2010-02-15 03:47:26
Autor: PJ
Statystki usterkowosci wedlug ADAC
//Oczywiscie jest mozliwe ze niektore marki sa uwazane za "konie
robocze" i jezdza wiecej niz inne.

raczej pewne, klasyczny przypadek w Niemczech FF I, IMHO to cud ze nie
wypadl gorzej niz Megane :-)

//Sporo z tych awarii to rozladowanie akumulatora, ale sa i
powazniejsze.

czy z faktu ze nie chcialo mi sie ladowac akumulatora i dzwonilem po
ADAC (3 razy w ciagu 2 tygodni) nalezy wyciagnac wniosek ze VW Golf
jest bardziej awaryjny niz np Renault Megane ktorego wlasciciel tacha
akku co weekend do chaty ?

//Wielu usterek nie odnotowali, bo posiadacz ich nie wezwal, tylko sam
dojechal do warsztatu.

wiele marek szczegolnie segmentu premium ma wlasny assistance i nie
dzwoni po ADAC

//Dziwi mnie troche rozbieznosc wykazu seat/skoda/VW. Przeciez to te
same silniki, powinny miec te same usterki.

ale ile w tej statystyce jest uszkodzen silnika ? liczy sie osprzet,
sterowanie, elektronika a nawet montaz a z tym w ramach koncernu juz
jest roznie

to jest tylko statystyka, jesli przyjmiesz odpowiednie kryteria to
moze nawet uda Ci sie wywindowac Megane na szczyt listy najbardziej
niezawodnych aut :-)

P.

Data: 2010-02-15 20:07:31
Autor: J.F.
On Mon, 15 Feb 2010 03:47:26 -0800 (PST),  PJ wrote:
[...]

Watpie zeby mu sie chcialo nosic. Ale bardziej mi chodzilo o to ze mozna zarobic niska pozycje dajac kiepski akumulator, ktorego naprawa kosztuje 50 euro .

//Wielu usterek nie odnotowali, bo posiadacz ich nie wezwal, tylko sam
dojechal do warsztatu.

wiele marek szczegolnie segmentu premium ma wlasny assistance i nie
dzwoni po ADAC

W Niemczech ? No nie wiem, ADAC jest tam mocny. A tego co pisza to ADAC zostal wezwany do 2.5 mln awarii, z czego 325k
kwalifikowalo sie do tego zestawienia.

[...]

Ale patrze na glowne usterki w modelach.
A osprzet i elektronika domyslam sie ze tez jest taki sam.

A moze sie myle i wcale nie sa takie rozne

Seat Ibiza/Cordoba
Zündspulen sehr häufig defekt (bis 2006)
Störungen im Motormanagement (vor allem Benziner bis 2005)
Zündkerzen feucht (bis 2007)
Marderverbiss Kühlwasserschläuche
Abgasrückführungen defekt (Benziner bis 2004)
elektrische Fensterheber defekt (bis 2003)

Skoda Fabia
Scheibenwischermotoren durchgebrannt (vor allem 2003/04)
Kühltemperaturanzeigen defekt (vor allem bis 2003)
Handbremsen, Bremsen hinten festgerostet (bis 2004)
Störungen im Motormanagement (Benziner bis 2006)
Zündspulen defekt (bis 2005)
Zündkerzen feucht (bis 2007

VW Polo
Zündspulen sehr häufig defekt (bis 2005)
Scheibenwischermotoren durchgebrannt (vor allem 2003)
Störungen im Motormanagement (Diesel bis 2003)
Schaltgestänge defekt (2003/2004)
Bremslichtschalter defekt (bis 2005)
Abgasrückführungen defekt (bis 2003)

Zachcialo sie kupowac cewki od Francuzow ? :-)
Ale Skoda jakos sobie poradzila z recyrkulacja spalin.

Seat Leon/Toledo
Störungen im Motormanagement (Benziner bis 2005)
Motorkapseln gelöst (Diesel 2004)
Turbolader defekt, Turboschläuche gelöst (Diesel bis 2003)
Zündspulen sehr häufig defekt (bis 2006)
Zündkerzen feucht (bis 2007)
elektrische Fensterheber defekt (bis 2004)

Skoda Octavia
Kühlmittelpumpen defekt (bis 2004)
Turbolader defekt (Diesel 2004/2005)
Motorkapseln gelöst (Diesel bis 2004)
Generatoren defekt, Antriebsriemen gerissen (Diesel bis 2004)
Bremslichtschalter defekt (bis 2004)

VW Golf/Bora
hoher Ölverbrauch (Benziner bis 2004, Diesel bis 2005)
Störungen im Motormanagement (Benziner und Diesel bis 2003)
Kühlwasserschläuche Marderverbiss
Kupplungen defekt (bis 2003)
elektrische Fensterheber defekt (bis 2003)
Zündspulen defekt (vor allem bis 2003)

A tu juz wieksza rozbieznosc usterek.

A tak swoja droga - ktos ma cos ze stajni VW i musial cewki wymieniac?
Wydawalo mi sie ze poza renaultami nikt na to nie narzekal .. J.

Data: 2010-02-15 10:40:08
Autor: CeSaR
Statystki usterkowosci wedlug ADAC
http://www1.adac.de/images/25797_tcm8-250130.pdf

A Sharan i Galaxy to się podobno tylko znaczkiem różnią....

Data: 2010-02-15 09:42:49
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 15 Feb 2010 10:40:08 +0100, CeSaR napisał(a):

http://www1.adac.de/images/25797_tcm8-250130.pdf

A Sharan i Galaxy to się podobno tylko znaczkiem różnią....

od 2006 roku już nie

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-02-15 10:48:31
Autor: CeSaR
Statystki usterkowosci wedlug ADAC
http://www1.adac.de/images/25797_tcm8-250130.pdf

A Sharan i Galaxy to się podobno tylko znaczkiem różnią....

od 2006 roku już nie

A tu w 2005 różnica x2... 2004 i 2003 faktycznie podobnie i do doopy zarazem.

Data: 2010-02-15 19:55:52
Autor: eManitou
Statystki usterkowosci wedlug ADAC

Użytkownik "CeSaR" <adres@mail.com> napisał w wiadomoœci grup dyskusyjnych:hlb4pd$dlq$1@news.onet.pl...
http://www1.adac.de/images/25797_tcm8-250130.pdf

A Sharan i Galaxy to się podobno tylko znaczkiem różnią....

Widocznie te usterki, które stanowiš różnicę to odpadajšce znaczki firmowe ;-)

Data: 2010-02-15 11:11:09
Autor: Nex@pl
Statystki usterkowosci wedlug ADAC
E klasa gorsza niż C klasa, to ciekawe :)

Data: 2010-02-15 11:26:29
Autor: Robert_J
Statystki usterkowosci wedlug ADAC
No i? Mojego nawet na tej liście nie ma...

O, jednak znalezłem ;-))

Data: 2010-02-15 12:31:54
Autor: kamil

"Krzysztof" <krzych3333@gazeta.pl> wrote in message news:7tqj2mFrotU1mid.uni-berlin.de...
prosto z niemieckiej strony adac

http://www1.adac.de/images/25797_tcm8-250130.pdf

Do dupy z takim niewiadomoco i niewiadomo skad.

http://www.reliabilityindex.co.uk

Tu mozesz sobie dokladnie sprawdzic czego usterki dotyczyly, jaki byl koszt i czas naprawy. I co ciekawe, w Top 10 jest tylko jedna niemiecka marka - Skoda.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-15 12:45:45
Autor: Krzysztof Szmergiel
On 2010-02-14 16:27, Krzysztof wrote:

prosto z niemieckiej strony adac

Male klamstwo, duze klamstwo, statystyka, statystyka ADAC ;)

K.

Statystki usterkowosci wedlug ADAC