Data: 2010-02-15 07:58:27 | |
Autor: Lukasz | |
Statystki usterkowosci wedlug ADAC | |
U¿ytkownik "Krzysztof" <krzych3333@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:7tqj2mFrotU1mid.uni-berlin.de...
prosto z niemieckiej strony adac kto¶ mo¿e wie jak oni robi± te badania? jaka¶ reprezentatywna grupa aut? :) czy mo¿e jedne 5-letnie bior± z przebiegiem 50kkm a inne tylko 250kkm? ile samochodów ka¿dego typu bra³o udzia³ w badaniu? -- "Spieszmy sie kupowac samochody z kratka - tak szybko odchodza Zostan± po nich kraty i VAT do zaplaty" Pozdrawiam! Lukasz |
|
Data: 2010-02-15 11:18:00 | |
Autor: J.F. | |
Statystki usterkowosci wedlug ADAC | |
On Mon, 15 Feb 2010 07:58:27 +0100, Lukasz wrote:
U¿ytkownik "Krzysztof" <krzych3333@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci Z tego co zrozumialem: zrodlem sa zdarzenia w ktorych pomoc drogowa adac udzielila pomocy. Wybrano z nich marki ktorych rejestrowano co roku przynajmniej 10 tys nowych, i ktore sa na rynku co najmniej 3 lata bez zmian wiekszych zmian. Oczywiscie jest mozliwe ze niektore marki sa uwazane za "konie robocze" i jezdza wiecej niz inne. Sporo z tych awarii to rozladowanie akumulatora, ale sa i powazniejsze. Wielu usterek nie odnotowali, bo posiadacz ich nie wezwal, tylko sam dojechal do warsztatu. Tak czy inaczej - renault lepiej nie kupowac :-) Dziwi mnie troche rozbieznosc wykazu seat/skoda/VW. Przeciez to te same silniki, powinny miec te same usterki. J. |
|
Data: 2010-02-15 03:47:26 | |
Autor: PJ | |
Statystki usterkowosci wedlug ADAC | |
//Oczywiscie jest mozliwe ze niektore marki sa uwazane za "konie
robocze" i jezdza wiecej niz inne. raczej pewne, klasyczny przypadek w Niemczech FF I, IMHO to cud ze nie wypadl gorzej niz Megane :-) //Sporo z tych awarii to rozladowanie akumulatora, ale sa i powazniejsze. czy z faktu ze nie chcialo mi sie ladowac akumulatora i dzwonilem po ADAC (3 razy w ciagu 2 tygodni) nalezy wyciagnac wniosek ze VW Golf jest bardziej awaryjny niz np Renault Megane ktorego wlasciciel tacha akku co weekend do chaty ? //Wielu usterek nie odnotowali, bo posiadacz ich nie wezwal, tylko sam dojechal do warsztatu. wiele marek szczegolnie segmentu premium ma wlasny assistance i nie dzwoni po ADAC //Dziwi mnie troche rozbieznosc wykazu seat/skoda/VW. Przeciez to te same silniki, powinny miec te same usterki. ale ile w tej statystyce jest uszkodzen silnika ? liczy sie osprzet, sterowanie, elektronika a nawet montaz a z tym w ramach koncernu juz jest roznie to jest tylko statystyka, jesli przyjmiesz odpowiednie kryteria to moze nawet uda Ci sie wywindowac Megane na szczyt listy najbardziej niezawodnych aut :-) P. |
|
Data: 2010-02-15 20:07:31 | |
Autor: J.F. | |
Statystki usterkowosci wedlug ADAC | |
On Mon, 15 Feb 2010 03:47:26 -0800 (PST), PJ wrote:
//Sporo z tych awarii to rozladowanie akumulatora, ale sa i powazniejsze. Watpie zeby mu sie chcialo nosic. Ale bardziej mi chodzilo o to ze mozna zarobic niska pozycje dajac kiepski akumulator, ktorego naprawa kosztuje 50 euro . //Wielu usterek nie odnotowali, bo posiadacz ich nie wezwal, tylko sam W Niemczech ? No nie wiem, ADAC jest tam mocny. A tego co pisza to ADAC zostal wezwany do 2.5 mln awarii, z czego 325k kwalifikowalo sie do tego zestawienia. //Dziwi mnie troche rozbieznosc wykazu seat/skoda/VW. Przeciez to te Ale patrze na glowne usterki w modelach. A osprzet i elektronika domyslam sie ze tez jest taki sam. A moze sie myle i wcale nie sa takie rozne Seat Ibiza/Cordoba Zündspulen sehr häufig defekt (bis 2006) Störungen im Motormanagement (vor allem Benziner bis 2005) Zündkerzen feucht (bis 2007) Marderverbiss Kühlwasserschläuche Abgasrückführungen defekt (Benziner bis 2004) elektrische Fensterheber defekt (bis 2003) Skoda Fabia Scheibenwischermotoren durchgebrannt (vor allem 2003/04) Kühltemperaturanzeigen defekt (vor allem bis 2003) Handbremsen, Bremsen hinten festgerostet (bis 2004) Störungen im Motormanagement (Benziner bis 2006) Zündspulen defekt (bis 2005) Zündkerzen feucht (bis 2007 VW Polo Zündspulen sehr häufig defekt (bis 2005) Scheibenwischermotoren durchgebrannt (vor allem 2003) Störungen im Motormanagement (Diesel bis 2003) Schaltgestänge defekt (2003/2004) Bremslichtschalter defekt (bis 2005) Abgasrückführungen defekt (bis 2003) Zachcialo sie kupowac cewki od Francuzow ? :-) Ale Skoda jakos sobie poradzila z recyrkulacja spalin. Seat Leon/Toledo Störungen im Motormanagement (Benziner bis 2005) Motorkapseln gelöst (Diesel 2004) Turbolader defekt, Turboschläuche gelöst (Diesel bis 2003) Zündspulen sehr häufig defekt (bis 2006) Zündkerzen feucht (bis 2007) elektrische Fensterheber defekt (bis 2004) Skoda Octavia Kühlmittelpumpen defekt (bis 2004) Turbolader defekt (Diesel 2004/2005) Motorkapseln gelöst (Diesel bis 2004) Generatoren defekt, Antriebsriemen gerissen (Diesel bis 2004) Bremslichtschalter defekt (bis 2004) VW Golf/Bora hoher Ölverbrauch (Benziner bis 2004, Diesel bis 2005) Störungen im Motormanagement (Benziner und Diesel bis 2003) Kühlwasserschläuche Marderverbiss Kupplungen defekt (bis 2003) elektrische Fensterheber defekt (bis 2003) Zündspulen defekt (vor allem bis 2003) A tu juz wieksza rozbieznosc usterek. A tak swoja droga - ktos ma cos ze stajni VW i musial cewki wymieniac? Wydawalo mi sie ze poza renaultami nikt na to nie narzekal .. J.
|
|