Statystyki

Data: 2009-10-27 18:57:08
Autor: Budzik
Statystyki
Mozecie polecic jakies miejsce, gdzie sa opisane zasady tworzenia statystyk w polskiej lidze albo bardziej ogolnie - w koszykówce europejskiej. Najlepiej po polsku, ale jak nie ma - bede sie meczył po angielsku.
Chodzi mi o dokładny opis kiedy zalicza sie np. rzut z faulem jako rzut, ak liczy sie przechwyty, strate, airballe itp.

"Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo milczysz."   Nina Liedtke

Data: 2009-10-27 22:39:05
Autor: grzeda
Statystyki
Budzik pisze:
[...]

Nie ma regul. Swojego czasu gral w Anwilu Mark Dickel. W miare dobry byl, ale nie wiedziec czemu byl zawodnikiem swojego parkietu. Zeby bylo ciekawiej tylko w asystach. Kibice zaczeli sie zastanawiac skad bierze sie spadek ilosci asyst gdy tylko Dickel gra poza wloclawskim parkietem. Kiedy ktos przeanalizowal dokladnie mecz Dickela we Wloclawku okazalo sie, ze zamiat, powiedzmy, 11 asyst mial ich 5. Wloclawscy statystycy wytlumaczyli wszystkim, ze oni jako jedyni licza asyste, jesli zawodnik podaje do innego a ten faulowany trafi chocby 1 rzut wolny.

poozdr
PG

Data: 2009-10-27 23:38:44
Autor: Leszczur
Statystyki
On 27 Paź, 19:57, Budzik <budzi...@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
wrote:
[...]

AFAIK w NBA rzut z faulem zaliczany jest jako FGA w chwili gdy
zostanie zdobyty kosz.
Jezeli zawodnik przestrzeli to nie ma zaliczonego oddanego rzutu. W
PLK mozliwe, ze jest podobnie.

BTW - w pozostalych przypadkach o ktore pytales chyba dobrze jest sie
wczytac w zasady danej ligi. Zwlaszcza w paragrafy dotyczace
posiadania pilki.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-10-28 12:18:27
Autor: Budzik
Statystyki
Osobnik posiadający mail leszczur@acn.waw.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

w NBA dokładnie tak jest. I wydaje sie to byc najsensowniejszym ze sposobów roztrzygniecia.
Choc trzeba przyznac, ze w sytuacji, kiedy nie trafi, jest faulowany i nie trafi dwóch osobistych, to efekt dla druzyny jest podobny jakby od razu nie trafił i nie było faulu.
No ale to juz wychodzi w statystykach osobistych.

BTW - w pozostalych przypadkach o ktore pytales chyba dobrze jest sie
wczytac w zasady danej ligi. Zwlaszcza w paragrafy dotyczace
posiadania pilki.

myslisz, ze to cos da, skoro, jak ktos tu wspominał, wszystko zalezy i tak od widzimisie osoby liczacej staty. :)
Ale dzieki za hint.

Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,
4 kolana. Ubijać do rana aż powstanie piana. Odstawić na 9 miesięcy
i kupic wózek dziecięcy. ;-)

Data: 2009-10-28 05:28:58
Autor: Leszczur
Statystyki
On 28 Paź, 13:18, Budzik <budzi...@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
wrote:
> [...]
> posiadania pilki.

myslisz, ze to cos da, skoro, jak ktos tu wspominał, wszystko zalezy i tak

A bo dla samej ligi takie statystyki sa bez znaczenia. Dopoki wynik
jest taki jak byc powinien, to nie ma sprawy. No ale na to nie masz
juz wplywu.
W NBA tez liczy sie po gospodarsku (bloki Andersena, asysty Derona
Williamsa itd) i ma to znaczenie tylko przy rozstrzyganiu podium w
ligach fantasy :-)

Pozdro

L'e-szczur

Statystyki