Statystyki Sadow Grodzkich

Data: 2009-06-03 18:45:09
Autor: Icek
Statystyki Sadow Grodzkich
Czy takie statystyki sa publikowane? Ile spraw konczy sie skazaniem a ile
nie ?

Bo tak na moje oko to 99,9% uznaje sie za winnych.

Icek

Data: 2009-06-03 21:31:14
Autor: Robert Tomasik
Statystyki Sadow Grodzkich
Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:h06916$3fp$1node2.news.atman.pl...
Czy takie statystyki sa publikowane? Ile spraw kończy się skazaniem a ile
nie ?
Bo tak na moje oko to 99,9% uznaje się za winnych.
Icek

99% raczej nie, ale faktycznie odsetek jest spory. Moim zdaniem jest to wynik poniekąd "lenistwa" oskarżycieli. Wniesieniem oskarżenia jest o wiele więcej zamieszania, niż z umorzeniem. Toteż, do sądu trafiają tylko poniekąd oczywiste sprawy. Jeśli są jakiś wątpliwości, to oskarżyciel woli postępowanie w jakiś sposób umorzyć.

Data: 2009-06-05 07:17:33
Autor: kam
Robert Tomasik pisze:
Jeśli są jakiś wątpliwości, to oskarżyciel woli postępowanie w jakiś sposób umorzyć.

jakoś mam inne doświadczenia...

KG

Data: 2009-06-05 07:21:07
Autor: Johnson
kam pisze:

Jeśli są jakiś wątpliwości, to oskarżyciel woli postępowanie w jakiś sposób umorzyć.

jakoś mam inne doświadczenia...

Macie po prostu różny stopień wątpliwości ... :)

--
@2009 Johnson

Data: 2009-06-05 11:14:20
Autor: Icek
Statystyki Sadow Grodzkich

> jakoś mam inne doświadczenia...

Macie po prostu różny stopień wątpliwości ... :)

ja mam doswiadczenie, ze oskarzyciel kieruje wszystkie sprawy a jak sie
pacjent nie umie bronic to zostanie skazany

Icek

Data: 2009-06-05 20:41:30
Autor: jb
Icek <icek@do.pl> napisał(a):

ja mam doswiadczenie, ze oskarzyciel kieruje wszystkie sprawy a jak sie
pacjent nie umie bronic to zostanie skazany

Wszystkie? To by sądy nie wygrzebały się spod akt. ;) U mnie umarzanych jest
ok. 70-75 % spraw.

Data: 2009-06-07 20:36:36
Autor: Icek
> [...]
> pacjent nie umie bronic to zostanie skazany

Wszystkie? To by sądy nie wygrzebały się spod akt. ;) U mnie umarzanych

70-75% z jakiego powodu? Chyba nie wykrycia sprawcy.

nie no ja mowie "wszystkie sensowne".  Jak cos od samego poczatku sie kupy
nie trzyma to sie umarza. A jak juz cos trafi do SG to na 99% wynik
przegrany dla obwinionego.

Teraz jest coraz wiecej jednak mozliwosci technicznych udowadniania, ze sie
jest niewinnym. Moze to spowoduje, ze policja bedzie sie trzymac bardziej
zasad i kodeksu ;)

Icek

Data: 2009-06-07 21:40:39
Autor: jb
Icek <icek@do.pl> napisał(a):

> Wszystkie? To by sądy nie wygrzebały się spod akt. ;) U mnie umarzanych
jest
> ok. 70-75 % spraw.

70-75% z jakiego powodu? Chyba nie wykrycia sprawcy.

Jak to jakich? Art. 17 par. 1 i 2 kpk. Niewykryć niemal nie ma, od kiedy klepy
przeszły do rejestrówek, i Policja nie musi ich przesyłać do zatwierdzenia.
Podobno mają ich drugie tyle.
Umarza się niemal wszystkie art. 190 kk (o groźby to oskarzyłem klienta
ostatnio chyba jeszcze za premiera Millera), wiekszość art. 207 kk, sporo art.
286 kk, 157 kk i itp.

nie no ja mowie "wszystkie sensowne".

No to chyba logiczne, ze jak na klienta sa dowody, to sie oskarża.  A jak juz cos trafi do SG to na 99% wynik
przegrany dla obwinionego.

Bo zazwyczaj nie kieruje się niesłusznych aktów oskarżenia. ;) Niewinnych się
nie oskarża - co najwyżej czasami dowodów brakuje...

Data: 2009-06-06 12:08:34
Autor: Johnson
Icek pisze:

ja mam doswiadczenie, ze oskarzyciel kieruje wszystkie sprawy a jak sie
pacjent nie umie bronic to zostanie skazany

Doświadczenia osobiste ?

--
@2009 Johnson

Data: 2009-06-07 20:18:52
Autor: Icek
Statystyki Sadow Grodzkich
> ja mam doswiadczenie, ze oskarzyciel kieruje wszystkie sprawy a jak sie
> pacjent nie umie bronic to zostanie skazany

Doświadczenia osobiste ?

osobiste nie znaczy na mojej osobie ;)

Icek

Statystyki Sadow Grodzkich