Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Statystyki autostradowe

Statystyki autostradowe

Data: 2018-08-14 19:43:33
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Statystyki autostradowe
liczba km autostrad, liczba stacji paliw przy autostradach, liczba mopów i  średnia cena za km.

Liderem  w większości kategorii jest Francja i Hiszpania, chociaż ceny za  km dla Hiszpanii są wyjęte z sufitu.

Polska - pierwsza dwunastka we wszystkich kategoriach :-)

http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/autostrady-w-europie-od-oplat-po-dlugosc/3rdb2y

TG

Data: 2018-08-14 20:25:59
Autor: Sebastian Biały
Statystyki autostradowe
On 8/14/2018 7:43 PM, Tomasz Gorbaczuk wrote:
Polska - pierwsza dwunastka we wszystkich kategoriach :-)

Kiedyś czytam jakiegoś dziennikarza sportowego że "polka zajeła miejsce w pierwszej dwudziestce czwórce". Pierwszej!

Data: 2018-08-14 11:47:55
Autor: przemek.jedrzejczak
Statystyki autostradowe
Mnie ciekawi Hiszpania. Rozległa sieć autostrad gwarantuje doświadczenie wśród użytkowników, limit 120 km/h powinien zapewniać bezpieczeństwo a liczba wypadków najwyższa.. Jakieś wytłumaczenie zgodne z unijnym bełkotem prędkość to samo zło ? No i można robić zakłady co stanie się przy 140 km/h ?

Data: 2018-08-14 21:08:59
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Statystyki autostradowe
W dniu .08.2018 o 20:47 <przemek.jedrzejczak@gmail.com> pisze:

Mnie ciekawi Hiszpania. Rozległa sieć autostrad gwarantuje doświadczenie  wśród użytkowników, limit 120 km/h powinien zapewniać bezpieczeństwo a  liczba wypadków najwyższa. Jakieś wytłumaczenie zgodne z unijnym  bełkotem prędkość to samo zło ? No i można robić zakłady co stanie się  przy 140 km/h ?

W Hiszpanii są autostrady płatne i darmowe. Na płatnych pustki - na  darmowych ruch taki jak na naszej A4 lub A2 na odcinku Pruszków-Stryków.  Ja przez 9 lat poruszania się płatnymi (raz, dwa razy w roku, kilka  tysięcy km) nie trafiłem na żaden wypadek. Autostrady darmowe są węższe od  naszych (jak A4 do Zgorzelca) - to takie bardziej nasze eski, duży ruch,  trudne warunki (temp. w  lecie w większości kraju (oprócz północy)  dochodzą do 35-40st.) - to i wypadków więcej. Rok temu na autostradzie w  okolicach Sewilli miałem przez spory czas grubo powyżej 40 st. (coś mi się  kołacze, że było 46). W tym roku jak odjechałem 100-150 km od morza miałem  zawsze 40-42 st, jak w jakimś Kuwejcie...

TG

Data: 2018-08-15 12:19:50
Autor: Jacek
Statystyki autostradowe
W dniu 14.08.2018 o 20:47, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
limit 120 km/h powinien zapewniać bezpieczeństwo a liczba wypadków najwyższa.
Bo "bezpieczeństwo" to słowo - wytrych. Pod przykrywką "bezpieczeństwa" się tresuje obywateli, żeby robili, co trzeba i nie myśleli za dużo. Jak coś jest "dla bezpieczeństwa", to nie wolno broń Boże krytykować. Coś, jak antysemityzm: dotkniesz, to dostaniesz po łapach.
Nie na darmo bezpieczeństwo mały na szyldach najważniejsze instytucje państwowe. Dla przykładu: KGB, UB, RSHA, STASI i inni.
Jacek

Data: 2018-08-15 13:08:22
Autor: EdekS
Statystyki
Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości news:pl0uo6$flm$1node1.news.atman.pl...

Bo "bezpieczeństwo" to słowo - wytrych. Pod przykrywką "bezpieczeństwa" się tresuje obywateli, żeby robili, co trzeba i nie myśleli za dużo.

Jacek

Myśleć to można bardzo dużo, tylko że wiekszość obywateli wymyśli głupotę
i będą zagrożeniem dla siebie i innych. Dlatego musza być przepisy poprawiające
bezpieczeństwo tych głupszych, a przy okazji ochronią też i mądrych, bo
jest szansa ze głupszy ich nie zabije.

Data: 2018-08-15 14:03:00
Autor: Jacek
Statystyki
W dniu 15.08.2018 o 13:08, EdekS pisze:
Myśleć to można bardzo dużo, tylko że wiekszość obywateli wymyśli głupotę
i będą zagrożeniem dla siebie i innych. Dlatego musza być przepisy poprawiające
bezpieczeństwo tych głupszych,
Masz rację, ale tylko częściowo. Obserwuję, że tam, gdzie na wszystko są procedury i ścisłe (podobno) zasady ludzie zostali zredukowani do żywych automatów. Może ruch drogowy jest nie najlepszym przykładem, ale weźmy budownictwo. Koło mnie niedawno była budowa. Na pierwszej zmianie kaski nosili nawet faceci układający trawnik z rolki pod gołym niebem. Żadnych prac na wysokości, dźwig stoi, inspektor BHP zadowolony. Na zmianie popołudniowej inspektor zażywa zasłużonego odpoczynku, a na budowie pełna kaskaderka. Dodam jeszcze, że nikt nie zginął, a budowę skończono.
Ciekawe czy Curie-Skłodowska odkryłaby cokolwiek mając obok siebie inspektora od ochrony radiologicznej?
Jacek

Data: 2018-08-14 21:20:38
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Statystyki autostradowe
W dniu .08.2018 o 20:25 Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> pisze:

On 8/14/2018 7:43 PM, Tomasz Gorbaczuk wrote:
Polska - pierwsza dwunastka we wszystkich kategoriach :-)

Kiedyś czytam jakiegoś dziennikarza sportowego że "polka zajeła miejsce  w pierwszej dwudziestce czwórce". Pierwszej!

:-)

wbrew pozorom nie wypadamy tak źle.
Drogi bardzo dobrej jakości (jeżdżę starą A4 i wiem jak wygląda) - stacji  paliw dużo, MOP'y gęsto, czyste, niezatłoczone. Sieć co roku się  powiększa, ceny umiarkowane  - są skrajności, ale takie skrajności jak na  A4 Krk-Kat zdarzają się wszędzie.
Z roku na rok jest lepiej.

TG

Data: 2018-08-15 10:28:45
Autor: J.F.
Statystyki autostradowe
Dnia Tue, 14 Aug 2018 21:20:38 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
W dniu .08.2018 o 20:25 Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> pisze:
On 8/14/2018 7:43 PM, Tomasz Gorbaczuk wrote:
Polska - pierwsza dwunastka we wszystkich kategoriach :-)

Kiedyś czytam jakiegoś dziennikarza sportowego że "polka zajeła miejsce  w pierwszej dwudziestce czwórce". Pierwszej!

:-)

wbrew pozorom nie wypadamy tak źle.
Drogi bardzo dobrej jakości (jeżdżę starą A4 i wiem jak wygląda)

Nowe, to jeszcze dobre.
Fakt, ze sporo ich przybylo.

Swoja droga - czy mi sie wydawalo, czy Niemcy mieli kiedys 12 tys km
autostrad ?
Oni zbudowali 5000 dodatkowych, my 1700 :-(

stacji paliw dużo, MOP'y gęsto, czyste, niezatłoczone.

Juz zapomniales jak to niedawno bylo.
No ale pochwalic - teraz jak buduja S-ke, to MOPy od razu powstaja.
Ale stacje na nich nie :-)

Sieć co roku się powiększa, ceny umiarkowane 

W porownaniu do niemieckich ...

- są skrajności, ale takie skrajności jak na  A4 Krk-Kat zdarzają się wszędzie.

Wszedzie to raczej nie. A2 tez nie jest tania.

No i zapominasz, ze 10gr/km na "panstwowych" odcinkach to cena
"obnizona". Juz cos bąkali, ze czas obnizke zakonczyc ..

Z roku na rok jest lepiej.

Ano jest, coraz lepiej sie jezdzi.
Mozna by rzec, ze dzieki Unii, i nie tylko o pieniadze chodzi.

J.

Data: 2018-08-15 13:24:10
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Statystyki autostradowe
W dniu .08.2018 o 10:28 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:


Swoja droga - czy mi sie wydawalo, czy Niemcy mieli kiedys 12 tys km
autostrad ?
Oni zbudowali 5000 dodatkowych, my 1700 :-(

Nie :-( tylko :-) - porównujesz największą gospodarkę EU do średniaka.  Niemcy budują autostrady od 80 lat a my od 20. My dodatkowo budujemy eski,  których nie ma w tych statystykach.
Jeździłeś 5-10 lat temu do Białegostoku czy Lublina? - jak się wtedy  jechało a jak teraz się jeździ/będzie jeździło za 2-3lata?


stacji paliw dużo, MOP'y gęsto, czyste, niezatłoczone.

Juz zapomniales jak to niedawno bylo.
Pamiętam doskonale S8 czy A2 na odcinku Wawa-Stryków. Ludzie zawsze znajdą  powody aby narzekać.

No ale pochwalic - teraz jak buduja S-ke, to MOPy od razu powstaja.
Ale stacje na nich nie :-)
Powstają później - jak dla mnie to żaden problem, że nie ma ich w dniu  otwarcia nowej drogi. Brakuje mi tylko jednego: jak mam info na znaku, że  za 5km będzie stacja paliw to powinno być też info (jak jest w Niemczech,  Francji czy Hiszpanii), że następna stacja będzie za XXX km. Wtedy nie ma  najmniejszego problemu nawet przez 200km nic nie będzie. Człowiek wie, że  musi na najbliższej zatankować bo ma zasięg na tylko 150km.


Sieć co roku się powiększa, ceny umiarkowane

W porownaniu do niemieckich ...
W podrównaniu do Francuskich, Włoskich czy Hiszpańskich. W Niemczech też  mają być zmiany - nie pamiętam tylko od kiedy.

- są skrajności, ale takie skrajności jak na
A4 Krk-Kat zdarzają się wszędzie.

Wszedzie to raczej nie. A2 tez nie jest tania.
A mimo to ruch na niej spory.
Może wcale nie jest taka droga? - jest przecież darmowa alternatywa w  postaci DK92.
Jak ktoś potrzebuje "na zachód" (na południe od Berlina) z Warszawy to ma  też całkowicie darmową i bardzo dobrej jakości trasę A2-A1-S8-A8-A4.
Ja odkąd otworzyli węzeł w Strykowie jeżdżę tylko tak.
Potrafię docenić postęp i zmiany na plus bo doskonale pamiętam jak  jeździłem "starą dwójką" do granicy z Wawy - zajmowało to przy dobrych  wiatrach 8h jak nie było korka w Świecku.


TG

Data: 2018-08-15 13:57:58
Autor: J.F.
Statystyki autostradowe
Dnia Wed, 15 Aug 2018 13:24:10 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
W dniu .08.2018 o 10:28 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
Swoja droga - czy mi sie wydawalo, czy Niemcy mieli kiedys 12 tys km
autostrad ?
Oni zbudowali 5000 dodatkowych, my 1700 :-(

Nie :-( tylko :-) - porównujesz największą gospodarkę EU do średniaka.  Niemcy budują autostrady od 80 lat a my od 20.

Ale ja porownuje ostanie 20 lat. Im juz nie powinno byc tak duzo nowych potrzebnych, bo przeciez juz
maja stare  :-)

My dodatkowo budujemy eski, których nie ma w tych statystykach.

To moze byc powod ... ale czy na pewno ich nie ma ?
te 1639km to same autostrady ?

Jeździłeś 5-10 lat temu do Białegostoku czy Lublina? - jak się wtedy  jechało a jak teraz się jeździ/będzie jeździło za 2-3lata?

Nie moje okolice, ale faktycznie - dobrych drog w kraju przybylo.
Ale ciagle za malo :-)

stacji paliw dużo, MOP'y gęsto, czyste, niezatłoczone.
Juz zapomniales jak to niedawno bylo.
Pamiętam doskonale S8 czy A2 na odcinku Wawa-Stryków. Ludzie zawsze znajdą  powody aby narzekać.

Trudno nie narzekac, jak przez 200 km nie ma stacji ani toalety :-)

No ale pochwalic - teraz jak buduja S-ke, to MOPy od razu powstaja.
Ale stacje na nich nie :-)
Powstają później - jak dla mnie to żaden problem, że nie ma ich w dniu  otwarcia nowej drogi.

Tylko ze teraz powstaja niedlugo pozniej, a na A4 to wiele lat trwalo.

Brakuje mi tylko jednego: jak mam info na znaku, że  za 5km będzie stacja paliw to powinno być też info (jak jest w Niemczech,  Francji czy Hiszpanii), że następna stacja będzie za XXX km. Wtedy nie ma  najmniejszego problemu nawet przez 200km nic nie będzie. Człowiek wie, że  musi na najbliższej zatankować bo ma zasięg na tylko 150km.

Ludzie zawsze znajda powod, aby narzekac :-P
Jak ci sie paliwo konczy, to tankujesz, a jak nie lubisz sie
zatrzymywac, to potem co chwila masz znak - stacja 5 km ... w bok :-)
I na co tu narzekac :-P

Sieć co roku się powiększa, ceny umiarkowane
W porownaniu do niemieckich ...
W podrównaniu do Francuskich, Włoskich czy Hiszpańskich. W Niemczech też  mają być zmiany - nie pamiętam tylko od kiedy.

Jeszcze sa czeskie, austryjackie, szwajcarskie ... i sa sredne
zarobki, nawet te hiszpanskie.


- są skrajności, ale takie skrajności jak na
A4 Krk-Kat zdarzają się wszędzie.

Wszedzie to raczej nie. A2 tez nie jest tania.
A mimo to ruch na niej spory.
Może wcale nie jest taka droga? - jest przecież darmowa alternatywa w  postaci DK92.
Jak ktoś potrzebuje "na zachód" (na południe od Berlina) z Warszawy to ma  też całkowicie darmową i bardzo dobrej jakości trasę A2-A1-S8-A8-A4.
Ja odkąd otworzyli węzeł w Strykowie jeżdżę tylko tak.

A2 za droga, czy Berlin i tak byl ci nie po drodze ? :-)

Potrafię docenić postęp i zmiany na plus bo doskonale pamiętam jak 

Ja tez doceniam postep ... ale czy on nie za maly ?

No i czy jest sie co podniecac naszym 12-tym miejscem, bo wyprzedzamy
Czechy, Irlandie, Cypr i Luksemburg ?

Jestesmy krajem niewiele ustepujacym Hispanii, a na pewno
przewyzszajacym Portugalie, Holandie czy Belgie.
Tzn ludnosciowo i powierzchniowo, bo przeciez nie gospodarczo :-(

Tak swoja droga - jak Hiszpania wyskoczyla na pierwsze miejsce ?
Duzo w tym chyba zaslugi Franco, ale druga polowa to chyba jednak
umiejetne dojenie UE :-)

jeździłem "starą dwójką" do granicy z Wawy - zajmowało to przy dobrych  wiatrach 8h jak nie było korka w Świecku.

Ale ten korek to nie wina kiepskiej drogi.

Ja tez pamietam jak sie polepszalo Wroclaw-Warszawa, Zakopane,
Zgorzelec ... ale niestety do Poznania ciagle mam kiepsko, choc coraz lepiej :-)

No i ... ile kosztuje km autostrady - jakies 40mln zl ?
Akcyzy od paliw bylo ok 15mld rocznie, jakby tak 4 mld szly na
autostrady, niby niewiele, 100 km rocznie ... ale przez 20 lat ...

J.

Data: 2018-08-14 22:25:53
Autor: J.F.
Statystyki autostradowe
Dnia Tue, 14 Aug 2018 19:43:33 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
liczba km autostrad, liczba stacji paliw przy autostradach, liczba mopów i  średnia cena za km.
Liderem  w większości kategorii jest Francja i Hiszpania, chociaż ceny za  km dla Hiszpanii są wyjęte z sufitu.

Polska - pierwsza dwunastka we wszystkich kategoriach :-)

http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/autostrady-w-europie-od-oplat-po-dlugosc/3rdb2y

Ale jakby tak policzyc ilosc km autostrady na mieszkanca albo na km^2,
to juz chyba nie mieliscilibysmy sie w 12-stce

Swoja droga dobre te dane ?
Ekspresowki w standardzie prawie autostrady obejmuja ?

A MOP ... dzielac przez km autostrad ... my mamy tak duzo, czy Niemcy
tak malo ?

J.

Statystyki autostradowe

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona