Data: 2012-09-19 03:15:21 | |
Autor: Piotrpo | |
Statystyki policyjne... | |
http://dlakierowcow.policja.pl/download/15/90806/Segregator1.pdf Hicior ze strony 52 - wypadki spowodowane przez rowerzystów - jedną z 3 głównych przyczyn wypadków (140szt.) było niedostosowanie prędkości jazdy do warunków, przez rowerzystę oczywiście. Nad resztą tego tzw. opracowania już się nie będę pastwił, bo zdrowia szkoda. |
|
Data: 2012-09-19 13:29:23 | |
Autor: ef | |
Statystyki policyjne... | |
On 19.09.2012 12:15, Piotrpo wrote:
U mnie niedostosowanie prędkości do warunków jest przyczyną znacznej większości wypadków, w których uczestniczyłem samodzielnie, więc dla mnie to nic dziwnego jako przyczyna kolizji z innymi. Fabian. |
|
Data: 2012-09-19 04:54:53 | |
Autor: Piotrpo | |
Statystyki policyjne... | |
W dniu środa, 19 września 2012 13:29:25 UTC+2 użytkownik ef napisał:
U mnie niedostosowanie prędkości do warunków jest przyczyną znacznej większości wypadków, w których uczestniczyłem samodzielnie, więc dla mnie to nic dziwnego jako przyczyna kolizji z innymi.A jakie to są wypadki? Bo szczerze mówiąc, poza zbyt szybkim pokonywaniem zakrętów to nie za bardzo mogę sobie wyobrazić sytuację w której prędkość sama w sobie jest niedostosowana do panujących warunków. |
|
Data: 2012-09-19 15:06:37 | |
Autor: ef | |
Statystyki policyjne... | |
On 19.09.2012 13:54, Piotrpo wrote:
W dniu środa, 19 września 2012 13:29:25 UTC+2 użytkownik ef napisał: Mówię o wypadkach w których uczestniczyłem sam i polegały na nie zmieszczeniu się "na drodze" lub spotkaniu bliskiego stopnia z przeszkodą. Za szybko jechałem i nie zmieściłem się lubi nie zdążyłem zareagować i wyhamować lub ominąć przeszkody. Łatwo mi jednak wyobrazić sobie sytuację, w której np. nie wyhamował bym i uderzył w pojazd przede mną, wypadł z zakrętu i uderzył w inny pojazd czy inny tego typu przypadek. Fakt, że nigdy mi się nie zdarzyło chociaż wiele razy było blisko. Fabian. |
|
Data: 2012-09-19 06:34:50 | |
Autor: Piotrpo | |
Statystyki policyjne... | |
W dniu środa, 19 września 2012 15:06:40 UTC+2 użytkownik ef napisał:
i uderzyďż˝ w pojazd przede mnďż˝, wypadďż˝ z zakrďż˝tu i uderzyďż˝ w inny pojazd czy inny tego typu przypadek. Fakt, ďż˝e nigdy mi siďż˝ nie zdarzyďż˝o chociaďż˝ wiele razy byďż˝o blisko.Tylko w tych przypadkach (może poza glebą na zakręcie) albo nie zachowałeś dostatecznej ostrożności podczas czegoś tam, albo bezpiecznego odstępu, itd. A generalnie mam wrażenie, że gdyby przypadkiem stwierdzono u sprawcy praktycznie każdej takiej kolizji fakt bycia po spożyciu, to klasyfikacja natychmiast by się zmieniła na "jazda pod wpływem alkoholu". Zwyczajnie bawi mnie, że akurat w przypadku rowerów jest to tak duża część tzw. przyczyn wypadków. |
|
Data: 2012-09-19 15:09:21 | |
Autor: RadoslawF | |
Statystyki policyjne... | |
Dnia 2012-09-19 13:54, Użytkownik Piotrpo napisał:
U mnie niedostosowanie prędkości do warunków jest przyczyną znacznej większości wypadków, w których uczestniczyłem samodzielnie, więc dla mnie to nic dziwnego jako przyczyna kolizji z innymi.A jakie to są wypadki? Bo szczerze mówiąc, poza zbyt szybkim pokonywaniem zakrętów to nie za bardzo mogę sobie wyobrazić sytuację w której prędkość sama w sobie jest niedostosowana do panujących warunków. Dojeżdżam do przejazdu (śmieszki przez ulicę) i kierowca jest zdziwiony że mu się pojawiłem "znienacka", wszak powszechnie wiadomo że rowerzyści po śmieszkach przemieszczają się z prędkością piechura ze złamaną nogą i tylko takie nieodpowiedzialne elementy jak ja doprowadzają do zagrożeń. Ale państwo już mnie dostrzegło i planuje rozwiązanie tego problemu. I żeby było śmieszniej to te niebezpieczne prędkości to było max do 20km/h, bo szybciej to jeżdżę tylko na prawdziwych ścieżkach rowerowych a nie po chodnikach awansowanych farbą lub kostką innego koloru. Pozdrawiam |
|
Data: 2012-09-19 06:19:33 | |
Autor: Piotrpo | |
Statystyki policyjne... | |
W dniu środa, 19 września 2012 15:09:22 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:
Dnia 2012-09-19 13:54, Uďż˝ytkownik Piotrpo napisaďż˝: Dojeďż˝dďż˝am do przejazdu (ďż˝mieszki przez ulicďż˝) i kierowca jest Tylko w tym przypadku przyczyną jest wymuszenie pierwszeństwa przejazdu przez kierowce samochodu, czy ew. nie dostosowanie się do jakiegoś tam znaku/sygnału przez rowerzystę. |
|
Data: 2012-09-22 14:34:38 | |
Autor: J.F. | |
Statystyki policyjne... | |
Dnia Wed, 19 Sep 2012 04:54:53 -0700 (PDT), Piotrpo napisał(a):
W dniu środa, 19 września 2012 13:29:25 UTC+2 użytkownik ef napisał: Kiedys jechalem przez las i wjechalem w piasek. Skonczylo sie kapotazem i kto byl winny - lesniczy ? Taka sprawa z wroclawia - owszem zakret, ale zasloniety widok, i jedna rowerzystka wjechala w druga. A potem pretensje o co prokurator sie czepia :-) http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,6673242,Zderzyly_sie_dwie_rowerzystki__Jedna_w_szpitalu.html Odstep czy predkosc ? http://opole.gazeta.pl/opole/56,35086,12226626,Szalency_na_drogach_Opola__Zobacz_ich_w_akcji__FILMY_.html A jakby jechal wolniej ? P.S. co to sie wyrabia http://policyjni.gazeta.pl/Policyjni/1,103617,8432418,Pijana_12_latka_potracona_przez_samochod.html J |
|
Data: 2012-09-19 13:45:57 | |
Autor: MichałG | |
Statystyki policyjne... | |
Piotrpo pisze:
http://dlakierowcow.policja.pl/download/15/90806/Segregator1.pdf Przyczyna dośc oczywista.... co w tym dziwnego, że na rowerze? -- Pozdrawiam michał |
|
Data: 2012-09-19 04:58:41 | |
Autor: Piotrpo | |
Statystyki policyjne... | |
W dniu środa, 19 września 2012 13:46:00 UTC+2 użytkownik MichałG napisał:
Zwyczajnie zastanawiam się jak prędkość może sama w sobie być przyczyna wypadku. Zwyczajnie jest to taki worek, w który policyjni statystycy wrzucają wszystko co popadnie. |
|
Data: 2012-09-19 15:16:59 | |
Autor: artek | |
Statystyki policyjne... | |
Piotrpo wrote:
Przyczyna dośc oczywista.... co w tym dziwnego, że na rowerze?Zwyczajnie zastanawiam się jak prędkość może sama w sobie być w głośnym w swoim czasie wypadku we wrocławiu - ddr na ul mickiewicza, gdzie zderzyły się 2 rowerzystki, biegły obwinił jedną z nich i określił, że jadąc z prędkością ca 18 km/h, jechała za szybko, niedostosowując prędkości plepleple. wypadek zdarzył sie przy dobrych warunkach atmosferycznych, w pogodny dzień, a miejsce akcji to niewymiarowa, wąska ddr. zaś przyczyną wypadku (wg biegłego) z żadnej mierze nie było drzewo, zasłaniające widoczność, tudzież wspomiana niewymiarowa, niespełniająca prawnych wymogów, zbyt wąska i mimo to dwukierunkowa ddr, objeżdżająca owe drzewo ciasnym łukiem. abstrahując od wątpliwej interpretacji biegłego, to owszem, nadmierna prędkość może być przyczyną wypadku wszędzie tam, gdzie jest kiepska widoczność i gdzie jest stosunkowo ciasno, gdzie przy przeszkodach (choćby w postaci innego roweru) objawiających sie w odległości kilku metrów czasami brakuje czasu na reakcję, a dystansu na bezpieczne wyhamowanie. zaś patrząc z drugiej strony - z jaką prędkością należałoby jeździć po polskich ddr, żeby dostosować prędkość do warunków jazdy? 5 km/h, 15 km/h? to trochę absurdalne, zważywszy że teoretycznie ddr projektowane są na min. 20 czy 30 km/h, zaś dopuszczalna prędkość to 50 km/h. -- artek |
|
Data: 2012-09-22 18:47:41 | |
Autor: suxen | |
Statystyki policyjne... | |
W dniu 2012-09-19 15:16, artek pisze:
zaś patrząc z drugiej strony - z jaką prędkością należałoby jeździć poTo ja poproszę o prawną wykładnie tej ostatniej wielkości. Od dłuższego czasu poszukuję (wyczerpującej) odpowiedzi nt maksymalnej dopuszczalnej prędkości na DDR/DDRiP i jakoś nie mogę na nic natrafić. |
|
Data: 2012-09-22 21:06:19 | |
Autor: Bartłomiej Zieliński | |
Statystyki policyjne... | |
Użytkownik suxen napisał:
To ja poproszę o prawną wykładnie tej ostatniej wielkości. Od dłuższego Musi być dostosowana do warunków ;-) A to już Twoje zmartwienie ile to jest w jednostkach układu SI ;-) -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - * Bartłomiej Zieliński http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ * * Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 * -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - |
|
Data: 2012-09-22 22:03:02 | |
Autor: artek | |
Statystyki policyjne... | |
W dniu 2012-09-22 18:47, suxen pisze:
W dniu 2012-09-19 15:16, artek pisze: a ustawowy paragraf ci nie podchodzi? w terenie zabudowanym obowiÄ zuje art. 20.1 i 20.1a (50/60 km/h), poza obszarem zabudowanym art. 20.3, czyli 70 km/h. proste jak budowa cepa ... nawiasem mĂłwiÄ c, zdarzaĹo mi siÄ zjeĹźdĹźaÄ z gĂłrki na pazurki na ostro nachylonej drodze z prÄdkoĹciÄ prÄdkoĹciami >70 km/h ;P -- artek |
|
Data: 2012-09-24 10:36:15 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
Statystyki policyjne... | |
artek napisaĹ:
nawiasem mĂłwiÄ c, zdarzaĹo mi siÄ zjeĹźdĹźaÄ z gĂłrki na pazurki na ostro nachylonej drodze z prÄdkoĹciÄ prÄdkoĹciami >70 km/h ;P Na drodze z Jakuszyc do Szklarskiej, a wspominam o tym bo to bardzo popularna miejscĂłwka rowerowa, tuĹź przed wjazdem do Sz. stoi licznik prÄdkoĹci. Bez problemu pokazuje prÄdkoĹÄ rowerzysty, jak najbardziej w tym miejscu nielegalnÄ ;) A. |
|
Data: 2012-09-24 12:17:53 | |
Autor: artek | |
Statystyki policyjne... | |
Alfer_z_pracy wrote:
nawiasem mĂłwiÄ c, zdarzaĹo mi siÄ zjeĹźdĹźaÄ z gĂłrki na pazurki na ostro o tak, szklarska ze swoimi stromizmami jest pod tym wzglÄdem szczegĂłlna ;P a do 80-ciu licznik dobijaĹ mi przy zjeĹşdzie z przeĹ. rudawskiej, gdy siÄ spieszyĹem na pociÄ g za 10 minut w marciszowie - na ĹwieĹźo wyremontowanej drodze i Ĺlicznym rĂłwniutkim asfalcie. i na oponach na suche i twarde ... na noby nicach miaĹbym z tym problem. -- artek |
|
Data: 2012-09-24 04:57:44 | |
Autor: rmikke | |
Statystyki policyjne... | |
W dniu poniedziałek, 24 września 2012 12:17:55 UTC+2 użytkownik artek napisał:
Alfer_z_pracy wrote: Phiii, u mnie na wsi jest patudziesięciometrowy zjazd z długim pasem do hamowania na dole, jak raz spróbowałem, to bez problemu 72,69 mi licznik pokazał (góral z gładkimi oponami). Zapraszam latem ;) |
|
Data: 2012-09-19 15:35:43 | |
Autor: MŁ | |
Statystyki policyjne... | |
W dniu 2012-09-19 13:58, Piotrpo pisze:
W dniu środa, 19 września 2012 13:46:00 UTC+2 użytkownik MichałG napisał:Wjechanie w pieszego w strefie zamieszkania powodujące obrażenia wymagające leczenia powyżej 7 dni. |
|
Data: 2012-09-19 06:38:39 | |
Autor: Piotrpo | |
Statystyki policyjne... | |
W dniu środa, 19 września 2012 15:35:44 UTC+2 użytkownik MŁ napisał:
Wjechanie w pieszego w strefie zamieszkania powodujące obrażenia wymagające leczenia powyżej 7 dni. To akurat by było zdecydowanie "nieudzielenie pierwszeństwa pieszemu" |
|
Data: 2012-09-19 19:14:13 | |
Autor: PK | |
Statystyki policyjne... | |
On 2012-09-19, Piotrpo <piotrpo@gmail.com> wrote:
Zwyczajnie zastanawiam siÄ jak prÄdkoĹÄ moĹźe sama w sobie byÄ przyczyna wypadku. Zwyczajnie jest to taki worek, w ktĂłry policyjni statystycy wrzucajÄ wszystko co popadnie. OczywiĹcie. Jest wiele takich sytuacji, gdzie faktycznÄ przyczynÄ byĹ bĹÄ d lub zagapienie siÄ. WiÄkszoĹÄ trafia pod "nie dostosowanie prÄdkoĹci do warunkĂłw", bo PoRD nakazuje Ci jÄ dostosowaÄ. Dostosowanie polega m.in. na tym, Ĺźe zdÄ Ĺźysz zareagowaÄ, gdy wydarzy siÄ coĹ nieoczekiwanego. I dlatego jeĹli np. przy szkole potrÄ cisz dziecko (a byĹ znak ostrzegawczy), bo siÄ zagapiĹeĹ (gapiĹeĹ na hot mamuĹki czekajÄ ce na pociechy), to i tak prawie na pewno przyczynÄ bÄdzie nadmierna prÄdkoĹÄ, tzn. gdybyĹ jechaĹ 15km/h, to miaĹbyĹ wiÄksze szanse na zauwaĹźenie smarka, a w przypadku kolizji pewnie byĹ go tylko mocno obiĹ. pozdrawiam, PK |