Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Statystyki policyjne...

Statystyki policyjne...

Data: 2012-09-19 13:45:57
Autor: MichałG
Statystyki policyjne...
Piotrpo pisze:
http://dlakierowcow.policja.pl/download/15/90806/Segregator1.pdf

Hicior ze strony 52 - wypadki spowodowane przez rowerzystów - jedną z 3 głównych przyczyn wypadków (140szt.) było niedostosowanie prędkości jazdy do warunków, przez rowerzystę oczywiście.



Przyczyna dośc oczywista.... co w tym dziwnego, że na rowerze?

--
Pozdrawiam
michał

Data: 2012-09-19 04:58:41
Autor: Piotrpo
Statystyki policyjne...
W dniu środa, 19 września 2012 13:46:00 UTC+2 użytkownik MichałG napisał:

Przyczyna dośc oczywista.... co w tym dziwnego, że na rowerze?
Zwyczajnie zastanawiam się jak prędkość może sama w sobie być przyczyna wypadku. Zwyczajnie jest to taki worek, w który policyjni statystycy wrzucają wszystko co popadnie.

Data: 2012-09-19 15:16:59
Autor: artek
Statystyki policyjne...
Piotrpo wrote:
Przyczyna dośc oczywista.... co w tym dziwnego, że na rowerze?
Zwyczajnie zastanawiam się jak prędkość może sama w sobie być
przyczyna wypadku. Zwyczajnie jest to taki worek, w który policyjni
statystycy wrzucają wszystko co popadnie.

w głośnym w swoim czasie wypadku we wrocławiu - ddr na ul mickiewicza, gdzie zderzyły się 2 rowerzystki, biegły obwinił jedną z nich i określił, że jadąc z prędkością ca 18 km/h, jechała za szybko, niedostosowując prędkości plepleple.
wypadek zdarzył sie przy dobrych warunkach atmosferycznych, w pogodny dzień, a miejsce akcji to niewymiarowa, wąska ddr. zaś przyczyną wypadku (wg biegłego) z żadnej mierze nie było drzewo, zasłaniające widoczność, tudzież wspomiana niewymiarowa, niespełniająca prawnych wymogów, zbyt wąska i mimo to dwukierunkowa ddr, objeżdżająca owe drzewo ciasnym łukiem.

abstrahując od wątpliwej interpretacji biegłego, to owszem, nadmierna prędkość może być przyczyną wypadku wszędzie tam, gdzie jest kiepska widoczność i gdzie jest stosunkowo ciasno, gdzie przy przeszkodach (choćby w postaci innego roweru) objawiających sie w odległości kilku metrów czasami brakuje czasu na reakcję, a dystansu na bezpieczne wyhamowanie.
zaś patrząc z drugiej strony - z jaką prędkością należałoby jeździć po polskich ddr, żeby dostosować prędkość do warunków jazdy? 5 km/h, 15 km/h? to trochę absurdalne, zważywszy że teoretycznie ddr projektowane są na min. 20 czy 30 km/h, zaś dopuszczalna prędkość to 50 km/h.

--
artek

Data: 2012-09-22 18:47:41
Autor: suxen
Statystyki policyjne...
W dniu 2012-09-19 15:16, artek pisze:

zaś patrząc z drugiej strony - z jaką prędkością należałoby jeździć po
polskich ddr, żeby dostosować prędkość do warunków jazdy? 5 km/h, 15
km/h? to trochę absurdalne, zważywszy że teoretycznie ddr projektowane
są na min. 20 czy 30 km/h, zaś dopuszczalna prędkość to 50 km/h.

To ja poproszę o prawną wykładnie tej ostatniej wielkości. Od dłuższego czasu poszukuję (wyczerpującej) odpowiedzi nt maksymalnej dopuszczalnej prędkości na DDR/DDRiP i jakoś nie mogę na nic natrafić.

Data: 2012-09-22 21:06:19
Autor: Bartłomiej Zieliński
Statystyki policyjne...
Użytkownik suxen napisał:
To ja poproszę o prawną wykładnie tej ostatniej wielkości. Od dłuższego
czasu poszukuję (wyczerpującej) odpowiedzi nt maksymalnej dopuszczalnej
prędkości na DDR/DDRiP i jakoś nie mogę na nic natrafić.

Musi być dostosowana do warunków ;-) A to już Twoje zmartwienie ile to jest w jednostkach układu SI ;-)

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartłomiej Zieliński            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2012-09-22 22:03:02
Autor: artek
Statystyki policyjne...
W dniu 2012-09-22 18:47, suxen pisze:
W dniu 2012-09-19 15:16, artek pisze:

zaś patrząc z drugiej strony - z jaką prędkością należałoby jeździć po
polskich ddr, żeby dostosować prędkość do warunków jazdy? 5 km/h, 15
km/h? to trochę absurdalne, zważywszy że teoretycznie ddr projektowane
są na min. 20 czy 30 km/h, zaś dopuszczalna prędkość to 50 km/h.

To ja poproszę o prawną wykładnie tej ostatniej wielkości. Od dłuższego
czasu poszukuję (wyczerpującej) odpowiedzi nt maksymalnej dopuszczalnej
prędkości na DDR/DDRiP i jakoś nie mogę na nic natrafić.

a ustawowy paragraf ci nie podchodzi?
w terenie zabudowanym obowiązuje art. 20.1 i 20.1a (50/60 km/h),
poza obszarem zabudowanym art. 20.3, czyli 70 km/h.
proste jak budowa cepa ...

nawiasem mówiąc, zdarzało mi się zjeżdżać z górki na pazurki na ostro nachylonej drodze z prędkością prędkościami >70 km/h ;P

--
artek

Data: 2012-09-24 10:36:15
Autor: Alfer_z_pracy
Statystyki policyjne...
artek napisał:
nawiasem mówiąc, zdarzało mi się zjeżdżać z górki na pazurki na ostro nachylonej drodze z prędkością prędkościami >70 km/h ;P

Na drodze z Jakuszyc do Szklarskiej, a wspominam o tym bo to bardzo popularna miejscówka rowerowa, tuż przed wjazdem do Sz. stoi licznik prędkości. Bez problemu pokazuje prędkość rowerzysty, jak najbardziej w tym miejscu nielegalną ;)

A.

Data: 2012-09-24 12:17:53
Autor: artek
Statystyki policyjne...
Alfer_z_pracy wrote:
nawiasem mówiąc, zdarzało mi się zjeżdżać z górki na pazurki na ostro
nachylonej drodze z prędkością prędkościami >70 km/h ;P

Na drodze z Jakuszyc do Szklarskiej, a wspominam o tym bo to bardzo
popularna miejscĂłwka rowerowa, tuĹź przed wjazdem do Sz. stoi licznik
prędkości. Bez problemu pokazuje prędkość rowerzysty, jak najbardziej
w tym miejscu nielegalną ;)

o tak, szklarska ze swoimi stromizmami jest pod tym względem szczególna ;P
a do 80-ciu licznik dobijał mi przy zjeździe z przeł. rudawskiej, gdy się spieszyłem na pociąg za 10 minut w marciszowie - na świeżo wyremontowanej drodze i ślicznym równiutkim asfalcie. i na oponach na suche i twarde ... na noby nicach miałbym z tym problem.

--
artek

Data: 2012-09-24 04:57:44
Autor: rmikke
Statystyki policyjne...
W dniu poniedziałek, 24 września 2012 12:17:55 UTC+2 użytkownik artek napisał:
Alfer_z_pracy wrote:
>> nawiasem mówiąc, zdarzało mi się zjeżdżać z górki na pazurki na ostro
>> nachylonej drodze z prędkością prędkościami >70 km/h ;P

> Na drodze z Jakuszyc do Szklarskiej, a wspominam o tym bo to bardzo
> popularna miejscówka rowerowa, tuż przed wjazdem do Sz. stoi licznik
> prędkości. Bez problemu pokazuje prędkość rowerzysty, jak najbardziej
> w tym miejscu nielegalną ;)

o tak, szklarska ze swoimi stromizmami jest pod tym względem szczególna ;P
a do 80-ciu licznik dobijał mi przy zjeździe z przeł. rudawskiej, gdy się spieszyłem na pociąg za 10 minut w marciszowie - na świeżo wyremontowanej drodze i ślicznym równiutkim asfalcie. i na oponach na suche i twarde ... na noby nicach miałbym z tym problem.

Phiii, u mnie na wsi jest patudziesięciometrowy zjazd z długim pasem do hamowania na dole, jak raz spróbowałem, to bez problemu 72,69 mi
licznik pokazał (góral z gładkimi oponami). Zapraszam latem ;)

Data: 2012-09-19 15:35:43
Autor:
Statystyki policyjne...
W dniu 2012-09-19 13:58, Piotrpo pisze:
W dniu środa, 19 września 2012 13:46:00 UTC+2 użytkownik MichałG napisał:

Przyczyna dośc oczywista.... co w tym dziwnego, że na rowerze?
Zwyczajnie zastanawiam się jak prędkość może sama w sobie być przyczyna wypadku.
Wjechanie w pieszego w strefie zamieszkania powodujące obrażenia wymagające leczenia powyżej 7 dni.

Data: 2012-09-19 06:38:39
Autor: Piotrpo
Statystyki policyjne...
W dniu środa, 19 września 2012 15:35:44 UTC+2 użytkownik MŁ napisał:

Wjechanie w pieszego w strefie zamieszkania powodujące obrażenia wymagające leczenia powyżej 7 dni.

To akurat by było zdecydowanie "nieudzielenie pierwszeństwa pieszemu"

Data: 2012-09-19 19:14:13
Autor: PK
Statystyki policyjne...
On 2012-09-19, Piotrpo <piotrpo@gmail.com> wrote:
Zwyczajnie zastanawiam się jak prędkość może sama w sobie być przyczyna wypadku. Zwyczajnie jest to taki worek, w który policyjni statystycy wrzucają wszystko co popadnie.

Oczywiście.
Jest wiele takich sytuacji, gdzie faktyczną przyczyną był błąd
lub zagapienie się. Większość trafia pod "nie dostosowanie prędkości
do warunków", bo PoRD nakazuje Ci ją dostosować. Dostosowanie polega
m.in. na tym, że zdążysz zareagować, gdy wydarzy się coś
nieoczekiwanego. I dlatego jeśli np. przy szkole potrącisz dziecko
(a był znak ostrzegawczy), bo się zagapiłeś (gapiłeś na hot
mamuśki czekające na pociechy), to i tak prawie na pewno przyczyną
będzie nadmierna prędkość, tzn. gdybyś jechał 15km/h, to miałbyś
większe szanse na zauważenie smarka, a w przypadku kolizji pewnie
byś go tylko mocno obił.

pozdrawiam,
PK

Statystyki policyjne...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona