Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce

Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce

Data: 2021-04-12 14:31:34
Autor: J.F
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
On Sun, 11 Apr 2021 08:19:36 +0200, Marcin N wrote:
W innym wątku rozmawiamy sobie o tym, która technologia jest przeszłością. Zobaczmy, jak wygląda teraźniejszość:

Nowe samochody sprzedane w Polsce w 2020:
428 377
Samochody hybrydowe (HEV):
119 842 (79% Toyota, 13% Lexus, 2% Kia)

Wow, piekny wynik. Co czwarty samochod, to hybryda Toyoty.
Przekonali klientow? Czy tansze niz diesle ... i mniej pala?

Tylko ... one przeciez w calosci na benzyne ...

Hybrydy plug-in (PHEV):
7 643 (32% BMW, 14% Volvo)

Czy to nie jest zbyt malo?
A moze cena PHEV odstrasza?

Czy po prostu klienci nie maja gniazdka ... ewentualnie sie nie
dogaduja ze sprzedawca z salonu i on im wciska co chce ...

Elektryki bateryjne (BEV):
7 399 (24% Nissan, 20% BMW)

A gdzie te reklamowane  VW, Skoda ...

Źródło:
https://moto.pl/MotoPL/7,175394,26427658,rynek-samochodow-hybrydowych-i-elektrycznych-w-2020-r.html

J.

Data: 2021-04-12 16:30:44
Autor: Cavallino
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
W dniu 12-04-2021 o 14:31, J.F pisze:

Hybrydy plug-in (PHEV):
7 643 (32% BMW, 14% Volvo)

Czy to nie jest zbyt malo?
A moze cena PHEV odstrasza?

Oczywiście że odstrasza, zwłaszcza że to niewiele zmienia w spalaniu (w stosunku do hev).
A różnica w cenie +20-30%.


Czy po prostu klienci nie maja gniazdka ... ewentualnie sie nie
dogaduja ze sprzedawca z salonu i on im wciska co chce ...

Elektryki bateryjne (BEV):
7 399 (24% Nissan, 20% BMW)

A gdzie te reklamowane  VW, Skoda ...

Będą w 2021.

Data: 2021-04-12 17:18:37
Autor: J.F
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
On Mon, 12 Apr 2021 16:30:44 +0200, Cavallino wrote:
W dniu 12-04-2021 o 14:31, J.F pisze:
Hybrydy plug-in (PHEV):
7 643 (32% BMW, 14% Volvo)

Czy to nie jest zbyt malo?
A moze cena PHEV odstrasza?

Oczywiście że odstrasza, zwłaszcza że to niewiele zmienia w spalaniu (w stosunku do hev).

Moze jednak trzeba doliczyc tych 70km na pradzie.
Widziales - Zakopane-Krakow jeden litr paliwa ...

A różnica w cenie +20-30%.

No, to moze byc argument ...

J.

Data: 2021-04-12 19:26:58
Autor: Cavallino
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
W dniu 12-04-2021 o 17:18, J.F pisze:
On Mon, 12 Apr 2021 16:30:44 +0200, Cavallino wrote:
W dniu 12-04-2021 o 14:31, J.F pisze:
Hybrydy plug-in (PHEV):
7 643 (32% BMW, 14% Volvo)

Czy to nie jest zbyt malo?
A moze cena PHEV odstrasza?

Oczywiście że odstrasza, zwłaszcza że to niewiele zmienia w spalaniu (w
stosunku do hev).

Moze jednak trzeba doliczyc tych 70km na pradzie.

Testowałem takie opcje i mimo 50 km na prądzie, nadal hev palił mniej benzyny średnio.
Więc go kupiłem, zagazowałem i jeżdżę średnio taniej niż elektrykiem.

Data: 2021-04-12 19:39:15
Autor: J.F
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
On Mon, 12 Apr 2021 19:26:58 +0200, Cavallino wrote:
W dniu 12-04-2021 o 17:18, J.F pisze:
On Mon, 12 Apr 2021 16:30:44 +0200, Cavallino wrote:
W dniu 12-04-2021 o 14:31, J.F pisze:
Hybrydy plug-in (PHEV):
7 643 (32% BMW, 14% Volvo)

Czy to nie jest zbyt malo?
A moze cena PHEV odstrasza?

Oczywiście że odstrasza, zwłaszcza że to niewiele zmienia w spalaniu (w
stosunku do hev).

Moze jednak trzeba doliczyc tych 70km na pradzie.

Testowałem takie opcje i mimo 50 km na prądzie, nadal hev palił mniej benzyny średnio.
Więc go kupiłem, zagazowałem i jeżdżę średnio taniej niż elektrykiem.

Wow - dalo sie zagazowac?
Co kupiles?

J.

Data: 2021-04-13 07:14:42
Autor: Cavallino
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
W dniu 12-04-2021 o 19:39, J.F pisze:
On Mon, 12 Apr 2021 19:26:58 +0200, Cavallino wrote:
W dniu 12-04-2021 o 17:18, J.F pisze:
On Mon, 12 Apr 2021 16:30:44 +0200, Cavallino wrote:
W dniu 12-04-2021 o 14:31, J.F pisze:
Hybrydy plug-in (PHEV):
7 643 (32% BMW, 14% Volvo)

Czy to nie jest zbyt malo?
A moze cena PHEV odstrasza?

Oczywiście że odstrasza, zwłaszcza że to niewiele zmienia w spalaniu (w
stosunku do hev).

Moze jednak trzeba doliczyc tych 70km na pradzie.

Testowałem takie opcje i mimo 50 km na prądzie, nadal hev palił mniej
benzyny średnio.
Więc go kupiłem, zagazowałem i jeżdżę średnio taniej niż elektrykiem.

Wow - dalo sie zagazowac?
Co kupiles?

Nie było wyboru - C-HR 1.8

Data: 2021-04-12 19:28:40
Autor: Marcin N
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
W dniu 12.04.2021 o 14:31, J.F pisze:
On Sun, 11 Apr 2021 08:19:36 +0200, Marcin N wrote:
W innym wątku rozmawiamy sobie o tym, która technologia jest
przeszłością. Zobaczmy, jak wygląda teraźniejszość:

Nowe samochody sprzedane w Polsce w 2020:
428 377
Samochody hybrydowe (HEV):
119 842 (79% Toyota, 13% Lexus, 2% Kia)

Wow, piekny wynik. Co czwarty samochod, to hybryda Toyoty.
Przekonali klientow? Czy tansze niz diesle ... i mniej pala?

Cieszę się, że w końcu ktoś zauważył znakomite wyniki Toyoty. Znakomite wyniki samochodów hybrydowych.
Ja też bardzo się cieszę ich popularnością (sam mam jeden taki i jest świetny).


--
MN

Data: 2021-04-12 19:37:57
Autor: J.F
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
On Mon, 12 Apr 2021 19:28:40 +0200, Marcin N wrote:
W dniu 12.04.2021 o 14:31, J.F pisze:
On Sun, 11 Apr 2021 08:19:36 +0200, Marcin N wrote:
W innym wątku rozmawiamy sobie o tym, która technologia jest
przeszłością. Zobaczmy, jak wygląda teraźniejszość:
Nowe samochody sprzedane w Polsce w 2020:
428 377
Samochody hybrydowe (HEV):
119 842 (79% Toyota, 13% Lexus, 2% Kia)

Wow, piekny wynik. Co czwarty samochod, to hybryda Toyoty.
Przekonali klientow? Czy tansze niz diesle ... i mniej pala?

Cieszę się, że w końcu ktoś zauważył znakomite wyniki Toyoty. Znakomite wyniki samochodów hybrydowych.
Ja też bardzo się cieszę ich popularnością (sam mam jeden taki i jest świetny).

Ten tego ... to tylko zwykla hybryda.
Powietrze od tego tylko ciut czystsze, bo przeciez zaraz trzeba
ladowanie uruchomic.

Tym niemniej:
-pogratulowac wyniku, 25% udzialu w rynku samochodow,
-spoleczenstwo w hybrydy widac uwierzylo.

Po miescie lepsze niz diesel, a jak w trasie ?


J.

Data: 2021-04-12 19:48:07
Autor: Marcin N
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
W dniu 12.04.2021 o 19:37, J.F pisze:
On Mon, 12 Apr 2021 19:28:40 +0200, Marcin N wrote:
W dniu 12.04.2021 o 14:31, J.F pisze:
On Sun, 11 Apr 2021 08:19:36 +0200, Marcin N wrote:
W innym wątku rozmawiamy sobie o tym, która technologia jest
przeszłością. Zobaczmy, jak wygląda teraźniejszość:
Nowe samochody sprzedane w Polsce w 2020:
428 377
Samochody hybrydowe (HEV):
119 842 (79% Toyota, 13% Lexus, 2% Kia)

Wow, piekny wynik. Co czwarty samochod, to hybryda Toyoty.
Przekonali klientow? Czy tansze niz diesle ... i mniej pala?

Cieszę się, że w końcu ktoś zauważył znakomite wyniki Toyoty. Znakomite
wyniki samochodów hybrydowych.
Ja też bardzo się cieszę ich popularnością (sam mam jeden taki i jest
świetny).

Ten tego ... to tylko zwykla hybryda.
Powietrze od tego tylko ciut czystsze, bo przeciez zaraz trzeba
ladowanie uruchomic.

Tym niemniej:
-pogratulowac wyniku, 25% udzialu w rynku samochodow,
-spoleczenstwo w hybrydy widac uwierzylo.

Po miescie lepsze niz diesel, a jak w trasie ?

Mam Yarisa. Wcześniej też miałem Yarisa - poprzednią generację. Tamten miał silnik 1.3 (benzyna) 87 KM i palił latem w mieście 7.0, zimą trochę więcej.

Nowy ma hybrydę 100 KM, w mieście na tych samych trasach pali latem 4.0, zimą 5.0. Trasy są krótkie i zimą silnik dużo więcej czasu poświęca na nagrzewanie wnętrza, np. włącza się także na postojach na czerwonym świetle.

Latem pali ledwo 57% tego, co palił zwykły spaliniak. Znaczy - różnica jest OGROMNA.

Ponadto przeniesienie napędu, które nazywa się eCTV a jest elektronicznie sterowaną przekładnią planetarną - to niesamowity wynalazek. Takiej kultury nie doznałem w żadnym automacie, jakim jeździłem. Wliczając BMW.

Pertyn, który ględzie w Youtubie - też zachwycał się tą przekładnią w Lexusie i chyba w Toyotach też. Toyota to opatentowała i żaden inny producent samochodów nie ma takiego rozwiązania, dlatego decydując się na hybrydę - w zasadzie inna marka nie wchodzi w grę.

--
MN

Data: 2021-04-12 20:21:25
Autor: J.F
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
On Mon, 12 Apr 2021 19:48:07 +0200, Marcin N wrote:
W dniu 12.04.2021 o 19:37, J.F pisze:
On Mon, 12 Apr 2021 19:28:40 +0200, Marcin N wrote:
Cieszę się, że w końcu ktoś zauważył znakomite wyniki Toyoty. Znakomite
wyniki samochodów hybrydowych.

Ten tego ... to tylko zwykla hybryda.
Powietrze od tego tylko ciut czystsze, bo przeciez zaraz trzeba
ladowanie uruchomic.

Tym niemniej:
-pogratulowac wyniku, 25% udzialu w rynku samochodow,
-spoleczenstwo w hybrydy widac uwierzylo.

Po miescie lepsze niz diesel, a jak w trasie ?

Mam Yarisa. Wcześniej też miałem Yarisa - poprzednią generację. Tamten miał silnik 1.3 (benzyna) 87 KM i palił latem w mieście 7.0, zimą trochę więcej.

Nowy ma hybrydę 100 KM, w mieście na tych samych trasach pali latem 4.0, zimą 5.0. Trasy są krótkie i zimą silnik dużo więcej czasu poświęca na nagrzewanie wnętrza, np. włącza się także na postojach na czerwonym świetle.

Latem pali ledwo 57% tego, co palił zwykły spaliniak. Znaczy - różnica jest OGROMNA.

Ale ja o trase pytalem. 140km/h autostrada, albo 70-120 po "zwyklej
krajowce" to jak wychodzi ?

Ponadto przeniesienie napędu, które nazywa się eCTV a jest elektronicznie sterowaną przekładnią planetarną - to niesamowity wynalazek. Takiej kultury nie doznałem w żadnym automacie, jakim jeździłem. Wliczając BMW.

Przynosi tez spore straty, na ile mozna plotkom wierzyc.

Pertyn, który ględzie w Youtubie - też zachwycał się tą przekładnią w Lexusie i chyba w Toyotach też. Toyota to opatentowała i żaden inny producent samochodów nie ma takiego rozwiązania, dlatego decydując się na hybrydę - w zasadzie inna marka nie wchodzi w grę.

Ale pierwszy Prius byl w 1996/7, patent dawno wygasl, bo 17 lat
maksymalnie.

Mogli cos tam ulepszyc, i kolejne wersje patentowac, ale konkurencja
tez mogla.

No i zobacz jak Myjk zachwycony swoim mitsu - a tam konstrukcja jakby
jeszcze prostsza ...

J.

Data: 2021-04-12 20:29:21
Autor: Marcin N
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
W dniu 12.04.2021 o 20:21, J.F pisze:
Ale ja o trase pytalem. 140km/h autostrada, albo 70-120 po "zwyklej
krajowce" to jak wychodzi ?

To jest samochód do miasta. Na trasach (nie na autostradach) przy delikatnej jeździe spalił mi 5.0.

--
MN

Data: 2021-04-13 00:55:33
Autor: RoMan Mandziejewicz
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
Hello Marcin,

Monday, April 12, 2021, 8:29:21 PM, you wrote:

Ale ja o trase pytalem. 140km/h autostrada, albo 70-120 po "zwyklej
krajowce" to jak wychodzi ?
To jest samochód do miasta. Na trasach (nie na autostradach) przy
delikatnej jeździe spalił mi 5.0.

Tyle samo palił najstarszy Yaris benzynowy.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2021-04-13 07:13:36
Autor: Cavallino
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
W dniu 12-04-2021 o 20:21, J.F pisze:

Ale ja o trase pytalem. 140km/h autostrada, albo 70-120 po "zwyklej
krajowce" to jak wychodzi ?

7-8 litrów (lpg) przy 130 na ekspresówce.
Zwykła droga to okolice 6.

Data: 2021-04-13 04:03:34
Autor: JDX
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
On 2021-04-12 19:37, J.F wrote:
[...]
Tym niemniej:
-pogratulowac wyniku, 25% udzialu w rynku samochodow,
-spoleczenstwo w hybrydy widac uwierzylo.

Po miescie lepsze niz diesel, a jak w trasie ?
A to nie ma hybryd z dizlem? To byłby hicior. Jeszcze sobie tylko tego
dizla zagazować i mamy prawie czołg M1 Abrams - pojedzie na wszystkim. :-)

Data: 2021-04-13 07:14:04
Autor: Cavallino
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
W dniu 13-04-2021 o 04:03, JDX pisze:
On 2021-04-12 19:37, J.F wrote:
[...]
Tym niemniej:
-pogratulowac wyniku, 25% udzialu w rynku samochodow,
-spoleczenstwo w hybrydy widac uwierzylo.

Po miescie lepsze niz diesel, a jak w trasie ?
A to nie ma hybryd z dizlem?

Są, a przynajmniej były.
PSA.

Data: 2021-04-13 10:06:47
Autor: J.F
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
On Tue, 13 Apr 2021 04:03:34 +0200, JDX wrote:
On 2021-04-12 19:37, J.F wrote:
Tym niemniej:
-pogratulowac wyniku, 25% udzialu w rynku samochodow,
-spoleczenstwo w hybrydy widac uwierzylo.

Po miescie lepsze niz diesel, a jak w trasie ?
A to nie ma hybryd z dizlem? To byłby hicior.

Nie ma. I chyba nie bedzie.
Tu o czyste powietrze chodzi, a diesel smrodzi.

A skoro benzynka moze byc oszczedna ... to po co diesel.

Przy czym jeszcze trzeba dodac, ze oszczednosc diesla to taka sobie
jest. Warto policzyc kg paliwa na 100km ..

Jeszcze sobie tylko tego
dizla zagazować i mamy prawie czołg M1 Abrams - pojedzie na wszystkim. :-)

Ale diesla akurat ciezko sie gazuje.
No chyba, ze jakas mala turbinka, do ladowania baterii - na to jakos
nie wpadli, a wady turbiny wydaja sie tutaj zmniejszone.

J.

Data: 2021-04-13 07:08:45
Autor: Cavallino
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
W dniu 12-04-2021 o 19:37, J.F pisze:
On Mon, 12 Apr 2021 19:28:40 +0200, Marcin N wrote:
W dniu 12.04.2021 o 14:31, J.F pisze:
On Sun, 11 Apr 2021 08:19:36 +0200, Marcin N wrote:
W innym wątku rozmawiamy sobie o tym, która technologia jest
przeszłością. Zobaczmy, jak wygląda teraźniejszość:
Nowe samochody sprzedane w Polsce w 2020:
428 377
Samochody hybrydowe (HEV):
119 842 (79% Toyota, 13% Lexus, 2% Kia)

Wow, piekny wynik. Co czwarty samochod, to hybryda Toyoty.
Przekonali klientow? Czy tansze niz diesle ... i mniej pala?

Cieszę się, że w końcu ktoś zauważył znakomite wyniki Toyoty. Znakomite
wyniki samochodów hybrydowych.
Ja też bardzo się cieszę ich popularnością (sam mam jeden taki i jest
świetny).

Ten tego ... to tylko zwykla hybryda.
Powietrze od tego tylko ciut czystsze, bo przeciez zaraz trzeba
ladowanie uruchomic.

Tym niemniej:
-pogratulowac wyniku, 25% udzialu w rynku samochodow,
-spoleczenstwo w hybrydy widac uwierzylo.

Po miescie lepsze niz diesel, a jak w trasie ?

Gorsze.
Ale głównie przez skrzynię cvt i brak turbo, a nie przez hybrydę, bo ona nie gra tam prawie żadnej roli.

Data: 2021-04-13 10:08:50
Autor: J.F
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
On Tue, 13 Apr 2021 07:08:45 +0200, Cavallino wrote:
W dniu 12-04-2021 o 19:37, J.F pisze:
-spoleczenstwo w hybrydy widac uwierzylo.

Po miescie lepsze niz diesel, a jak w trasie ?

Gorsze.
Ale głównie przez skrzynię cvt i brak turbo, a nie przez hybrydę, bo ona nie gra tam prawie żadnej roli.

Nie gra?
Wielu producentow podaje, ze hybrydowy naped potrafi dodac troche kW z
baterii, i otrzymac dynamiczne auto pomimo niby malego, slabego
silnika bez turbo ... klamia ?

J.

Data: 2021-04-13 10:32:54
Autor: Cavallino
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
W dniu 13-04-2021 o 10:08, J.F pisze:
On Tue, 13 Apr 2021 07:08:45 +0200, Cavallino wrote:
W dniu 12-04-2021 o 19:37, J.F pisze:
-spoleczenstwo w hybrydy widac uwierzylo.

Po miescie lepsze niz diesel, a jak w trasie ?

Gorsze.
Ale głównie przez skrzynię cvt i brak turbo, a nie przez hybrydę, bo ona
nie gra tam prawie żadnej roli.

Nie gra?
Wielu producentow podaje, ze hybrydowy naped potrafi dodac troche kW z
baterii,
i otrzymac dynamiczne auto pomimo niby malego, slabego
silnika bez turbo ... klamia ?

I tak i nie.
Dodać potrafi na krótki skok, ale potem sobie odbierze z paliwa z nawiązką, gdy będzie się podładowywał.

A jak lecisz sobie ekspresówką na tempomacie przez 1000 km po płaskim, to w ogóle nie ma okazji żeby się włączył, bo ani nie przyspieszasz, więc nie ma potrzeby żeby się włączał elektryk, ani nie ładujesz, ani nie hamujesz specjalnie,

Data: 2021-04-13 11:19:20
Autor: J.F
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
On Tue, 13 Apr 2021 10:32:54 +0200, Cavallino wrote:
W dniu 13-04-2021 o 10:08, J.F pisze:
On Tue, 13 Apr 2021 07:08:45 +0200, Cavallino wrote:
W dniu 12-04-2021 o 19:37, J.F pisze:
-spoleczenstwo w hybrydy widac uwierzylo.

Po miescie lepsze niz diesel, a jak w trasie ?

Gorsze.
Ale głównie przez skrzynię cvt i brak turbo, a nie przez hybrydę, bo ona
nie gra tam prawie żadnej roli.

Nie gra?
Wielu producentow podaje, ze hybrydowy naped potrafi dodac troche kW z
baterii, i otrzymac dynamiczne auto pomimo niby malego, slabego
silnika bez turbo ... klamia ?

I tak i nie.
Dodać potrafi na krótki skok, ale potem sobie odbierze z paliwa z nawiązką, gdy będzie się podładowywał.

Potem sobie odbierze ze zwalniania po wyprzedzaniu :-)

A jak lecisz sobie ekspresówką na tempomacie przez 1000 km po płaskim, to w ogóle nie ma okazji żeby się włączył, bo ani nie przyspieszasz, więc nie ma potrzeby żeby się włączał elektryk, ani nie ładujesz, ani nie hamujesz specjalnie,

Owszem, i tu by sie przydala duza sprawnosc przeniesienia napedu.
A to niekoniecznie elektrycznie.

Ale moze sie przeciez w tym czasie podladowac powolutku, niewiele
powiekszajac spalanie, a potem w miescie juz bez smrodu pojechac.

J.

Data: 2021-04-13 11:38:43
Autor: Cavallino
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
W dniu 13-04-2021 o 11:19, J.F pisze:

Ale moze sie przeciez w tym czasie podladowac powolutku, niewiele
powiekszajac spalanie, a potem w miescie juz bez smrodu pojechac.

Hev ma baterię na kilometr jazdy, za wiele nie pojedziesz na prądzie.

Data: 2021-04-13 12:03:49
Autor: J.F
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
On Tue, 13 Apr 2021 11:38:43 +0200, Cavallino wrote:
W dniu 13-04-2021 o 11:19, J.F pisze:
Ale moze sie przeciez w tym czasie podladowac powolutku, niewiele
powiekszajac spalanie, a potem w miescie juz bez smrodu pojechac.

Hev ma baterię na kilometr jazdy, za wiele nie pojedziesz na prądzie.

No to nie bardzo widze sens takie hybrydy.

Odzyskuje energie hamowania w miescie i szybko zapala silnik na
swiatlach ?

J.

Data: 2021-04-13 12:21:46
Autor: Cavallino
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
W dniu 13-04-2021 o 12:03, J.F pisze:
On Tue, 13 Apr 2021 11:38:43 +0200, Cavallino wrote:
W dniu 13-04-2021 o 11:19, J.F pisze:
Ale moze sie przeciez w tym czasie podladowac powolutku, niewiele
powiekszajac spalanie, a potem w miescie juz bez smrodu pojechac.

Hev ma baterię na kilometr jazdy, za wiele nie pojedziesz na prądzie.

No to nie bardzo widze sens takie hybrydy.

Pali w mieście połowę tego co podobny spaliniak, więc sens jest.


Odzyskuje energie hamowania w miescie

Tak.

i szybko zapala silnik na
swiatlach ?
Jaki silnik?
Bo jeśli chodzi o elektryczny, to generalnie tak toto działa.
Poza wyjątkowymi przypadkami, przeważnie działa jak rozbudowany start/stop, z ruszaniem na prądzie (i czasem dobiegami oraz krótkimi odcinkami też bez spaliniaka).
Ale efekt jest zadziwiająco duży.
Jeżdżąc na benzynie tak jak jeździłem Zoe, mieścił się średnio w 5 l.

Data: 2021-04-13 13:06:13
Autor: RadoslawF
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
W dniu 2021-04-13 o 12:03, J.F pisze:

Ale moze sie przeciez w tym czasie podladowac powolutku, niewiele
powiekszajac spalanie, a potem w miescie juz bez smrodu pojechac.

Hev ma baterię na kilometr jazdy, za wiele nie pojedziesz na prądzie.

No to nie bardzo widze sens takie hybrydy.

Jest, ekonomiczny, dla producenta.

Odzyskuje energie hamowania w miescie i szybko zapala silnik na
swiatlach ?

Można w parametrach napisać że teoretycznie mało węgla
czy innych "zanieczyszczeń" do atmosfery odprowadza i zapłacić
w związku z tym mniejszy podatek.


Pozdrawiam

Data: 2021-04-18 07:57:28
Autor: cef
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
W dniu 2021-04-13 o 12:03, J.F pisze:
On Tue, 13 Apr 2021 11:38:43 +0200, Cavallino wrote:
W dniu 13-04-2021 o 11:19, J.F pisze:
Ale moze sie przeciez w tym czasie podladowac powolutku, niewiele
powiekszajac spalanie, a potem w miescie juz bez smrodu pojechac.

Hev ma baterię na kilometr jazdy, za wiele nie pojedziesz na prądzie.

No to nie bardzo widze sens takie hybrydy.

Jest marketing i się sprzedaje.
Można wykreować potrzebę posiadania jakiegokolwiek
innego typu samochodu i go produkować.
Akurat ten da się podpiąć pod ekotrend, więc
jest go łatwiej opchnąć.

Data: 2021-04-18 08:24:16
Autor: Cavallino
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
W dniu 18-04-2021 o 07:57, cef pisze:
W dniu 2021-04-13 o 12:03, J.F pisze:
On Tue, 13 Apr 2021 11:38:43 +0200, Cavallino wrote:
W dniu 13-04-2021 o 11:19, J.F pisze:
Ale moze sie przeciez w tym czasie podladowac powolutku, niewiele
powiekszajac spalanie, a potem w miescie juz bez smrodu pojechac.

Hev ma baterię na kilometr jazdy, za wiele nie pojedziesz na prądzie.

No to nie bardzo widze sens takie hybrydy.

Jest marketing i się sprzedaje.

No właśnie nie, sam jestem zaskoczony, ale to działa.
W każdym razie bardziej niż klasyczny phev.

Optymalny byłby jednak pełny elektryk, z dużą baterią i z silnikiem robiącym tylko za range extender, pozwalającym na normalną jazdę.

Ale tylko wtedy, gdyby miał w Polsce wszystkie przywileje elektryka.

Data: 2021-04-13 07:12:25
Autor: Cavallino
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
W dniu 12-04-2021 o 19:48, Marcin N pisze:

Ponadto przeniesienie napędu, które nazywa się eCTV a jest elektronicznie sterowaną przekładnią planetarną - to niesamowity wynalazek. Takiej kultury nie doznałem w żadnym automacie, jakim jeździłem. Wliczając BMW.

Niesamowicie denny.
Tak niskiej kultury pracy skrzyni i silnika nie zaznałem w żadnym samochodzie, już wolałbym manual.

Pertyn, który ględzie w Youtubie - też zachwycał się tą przekładnią w Lexusie i chyba w Toyotach też. Toyota to opatentowała i żaden inny producent samochodów nie ma takiego rozwiązania,

Bo są mądrzy i gówna do auta nie wkładają.
To akurat jedyny powód, dla które nie do końca jestem zadowolony ze swojej Toyoty.

Gdyby Skoda wrzucała hybrydy do crossoverów, to byłby chyba najlepszy wybór na dziś - turbo, skrzynia dsg i możliwość jazdy na prądzie.....
W autach popularnych chyba nikt inny go nie oferuje.

Data: 2021-04-13 10:02:28
Autor: J.F
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
On Tue, 13 Apr 2021 07:12:25 +0200, Cavallino wrote:
W dniu 12-04-2021 o 19:48, Marcin N pisze:
Ponadto przeniesienie napędu, które nazywa się eCTV a jest elektronicznie sterowaną przekładnią planetarną - to niesamowity wynalazek. Takiej kultury nie doznałem w żadnym automacie, jakim jeździłem. Wliczając BMW.

Niesamowicie denny.
Tak niskiej kultury pracy skrzyni i silnika nie zaznałem w żadnym samochodzie, już wolałbym manual.

Eee - tam w zasadzie nie ma skrzyni :-)
Wiec pretensje do programistow, ewentualnie ... bezpodstawnie
narzekasz, silnik jest tam tak sterowany, aby chodzil dobrze, a nie
kulturalnie :-) Ale jazda powinna kierowce zadowac - co takiego niekulturalnego tam
jest ?

Gdyby Skoda wrzucała hybrydy do crossoverów, to byłby chyba najlepszy wybór na dziś - turbo, skrzynia dsg i możliwość jazdy na prądzie.....
W autach popularnych chyba nikt inny go nie oferuje.

BMW nie ma? Ma byc Kodiaq.

Ale ... czy DSG i hybryda to dobre polaczenie ?

J.

Data: 2021-04-13 10:26:12
Autor: Cavallino
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
W dniu 13-04-2021 o 10:02, J.F pisze:
On Tue, 13 Apr 2021 07:12:25 +0200, Cavallino wrote:
W dniu 12-04-2021 o 19:48, Marcin N pisze:
Ponadto przeniesienie napędu, które nazywa się eCTV a jest
elektronicznie sterowaną przekładnią planetarną - to niesamowity
wynalazek. Takiej kultury nie doznałem w żadnym automacie, jakim
jeździłem. Wliczając BMW.

Niesamowicie denny.
Tak niskiej kultury pracy skrzyni i silnika nie zaznałem w żadnym
samochodzie, już wolałbym manual.

Eee - tam w zasadzie nie ma skrzyni :-)
Wiec pretensje do programistow, ewentualnie ... bezpodstawnie
narzekasz, silnik jest tam tak sterowany, aby chodzil dobrze, a nie
kulturalnie :-)
Ale jazda powinna kierowce zadowac - co takiego niekulturalnego tam
jest ?

W porównaniu do turbobenzyny (o turbodieslu czy elektryku nie wspominając) - po mocniejszym wciśnięciu gazu mocno wyje, a jedzie bardzo słabo.
A ja wolę odwrotnie.


Gdyby Skoda wrzucała hybrydy do crossoverów, to byłby chyba najlepszy
wybór na dziś - turbo, skrzynia dsg i możliwość jazdy na prądzie.....
W autach popularnych chyba nikt inny go nie oferuje.

BMW nie ma?

Nie ta grupa cenowa, mnie interesują kompaktowe, lub subkompaktowe crossovery.


Ma byc Kodiaq.

Ale ... czy DSG i hybryda to dobre polaczenie ?

Xceed jeździł dużo przyjemniej, więc tak.
Ale też turbo nie miał, bo bym jego kupił, nawet gdyby musiał wydać więcej na gaz (bezpośredni wtrysk).

Data: 2021-04-20 10:13:42
Autor: Cavallino
Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
W dniu 12-04-2021 o 19:28, Marcin N pisze:
W dniu 12.04.2021 o 14:31, J.F pisze:
On Sun, 11 Apr 2021 08:19:36 +0200, Marcin N wrote:
W innym wątku rozmawiamy sobie o tym, która technologia jest
przeszłością. Zobaczmy, jak wygląda teraźniejszość:

Nowe samochody sprzedane w Polsce w 2020:
    428 377
Samochody hybrydowe (HEV):
    119 842 (79% Toyota, 13% Lexus, 2% Kia)

Wow, piekny wynik. Co czwarty samochod, to hybryda Toyoty.
Przekonali klientow? Czy tansze niz diesle ... i mniej pala?

Cieszę się, że w końcu ktoś zauważył znakomite wyniki Toyoty. Znakomite wyniki samochodów hybrydowych.

Ale i tak przechodzą masowo na elektryki:

https://elektrowoz.pl/auta/nowa-toyota-bz-juz-oficjalnie-najpierw-toyota-bz4x-do-2025-roku-15-elektrykow-w-tym-7-z-serii-bz-wideo/

Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona