Stawiać na CPu czy płytę?

Data: 2018-11-25 16:40:52
Autor: Sebastian Biały
Stawiać na CPu czy płytę?
Cześć.

Pacjent to G860 (1155 Sandy Bridge) wsadzony w maluteńką płytę Gigabyte.

Pacjent w ciągu dwóch dni wykazuje po kolej waczanie się co drugi raz, nie właczanie się, właczanie się tyko na innej kości pamięci, nie właczanie się na innej kości pamięci i na koniec wrzeszczenie beeperem na dowolnej kości pamięci. Wszystkie za wyjątkiem tej pierwszej są sprawne. Pierwsza nie jest wykrywna w 2 innych płytach.

Założenie: popusta pamięć DDR3 uszkodziła coś więcej.

Ani jeden kondensator nie popuścił w pieluchę.

No i teraz pytanie: stawiać w takiej sytuacji na uszkodzenie CPU czy płyty? Nie mam niestety nic z 1155 na podmianę, ani cpu ani płyty. Więc musze strzelać na ślepo. CPU jest za 10zł :)

Data: 2018-11-25 16:52:44
Autor: Jacek Maciejewski
Stawiać na CPu czy płytę?
Dnia Sun, 25 Nov 2018 16:40:52 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

No i teraz pytanie: stawiać w takiej sytuacji na uszkodzenie CPU czy płyty? Nie mam niestety nic z 1155 na podmianę, ani cpu ani płyty. Więc musze strzelać na ślepo. CPU jest za 10zł :)

Zawsze na płytę.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-11-25 17:06:21
Autor: Sebastian Biały
Stawiać na CPu czy płytę?
On 25/11/2018 16:52, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Niepokoi mnie ten zintegrowany kontroler ram w CPU. Bły jakieś problemy kiedyś z napięciem i procesory po kilku latach pracy na za wysokim psuły się. Rozumiem że nadal stawiamy na płytę ;)? Bo róznica cenowo eksperymentu to 15x ;)

Data: 2018-11-25 17:10:05
Autor: Jacek Maciejewski
Stawiać na CPu czy płytę?
Dnia Sun, 25 Nov 2018 17:06:21 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

 Bo róznica cenowo eksperymentu to 15x ;)

No kurcze, jak procek jest za 10 zł to kup drugi dla świętego spokoju :)
I będziesz miał jasność.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-11-25 17:11:47
Autor: Sebastian Biały
Stawiać na CPu czy płytę?
On 25/11/2018 17:10, Jacek Maciejewski wrote:
No kurcze, jak procek jest za 10 zł to kup drugi dla świętego spokoju :)
I będziesz miał jasność.

Czas eksperymentu droższy niż te pieniąde :D

Data: 2018-11-25 17:45:13
Autor: Irokez
Stawiać na CPu czy płytę?
On 25/11/2018 17:10, Jacek Maciejewski wrote:
No kurcze, jak procek jest za 10 zł to kup drugi dla świętego spokoju :)
I będziesz miał jasność.

Czas eksperymentu droższy niż te pieniąde :D

Stawiam na Gigabyte.
Moja trzecia płyta Gigabyte właśnie podobnie umarła. Włączała się, po jakimś czasie bluescreeny i wyłączanie. Czasami nagły zgon. Z pamięciami też różnie było jak podmieniałem. Kupiłem nawet kolejny procek, podziałało tydzień dobrze i to samo.
Już myślałem że kolejny procesor płyta uwaliła, ale okazało się, że rozłożenie i złożenie z powrotem powodowało znowu pracę nawet do tygodnia bez problemów po czym znowu to samo.
Ponieważ w związku z tym nie było nawet 0,0001% szans na uznanie gwarancji wady płyty, trzeba było płytę kompletnie uziemić.

Z kolei druga i pierwsza płyta Gigabyte po prostu po gwarancji już pewnego dnia się nie włączyła, a karta graficzna Gigabyte zaczęła siać kwadracikami Tak więc dożywotnio wyleczyłem się s Gigabyte i nigdy więcej.

Finalnie oba procesory siedzą od roku w Asrockach.

Tak więc, wyrzuć Gigabyte i kup cokolwiek innego.

--
Irokez

Data: 2018-11-25 21:47:33
Autor: t-1
Stawiać na CPu czy płytę?
W dniu 2018-11-25 o 17:45, Irokez pisze:

Tak więc, wyrzuć Gigabyte i kup cokolwiek innego.

Może w Gigabyte mniej ołowiu w cynie?

Data: 2018-11-26 22:37:31
Autor: Irokez
Stawiać na CPu czy płytę?
W dniu 2018-11-25 o 21:47, t-1 pisze:
W dniu 2018-11-25 o 17:45, Irokez pisze:

Tak więc, wyrzuć Gigabyte i kup cokolwiek innego.

Może w Gigabyte mniej ołowiu w cynie?

O ile wiem, to zero ołowiu ostatnio.
Ale to nie przeszkadza Asusowi, Asrockowi, MSI i innym działać aż do zestarzenia technologicznego, a Gigabyte tylko do końca gwarancji + 1 dzień. No z trzecią szansą dla Gigabyte się udało że padło po roku.
Więcej szans dla Gigabyte nie będzie z mojej strony.

--
Irokez

Data: 2018-11-26 04:30:38
Autor: Marcin Debowski
Stawiać na CPu czy płytę?
On 2018-11-25, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:
Cześć.

[...]

A robisz to wszystko na gołej płycie, tj. bez kart, bo czasami takie objawy dają problemy z kartami?

Apropos bipera, czy ten biper nie powinien czasami wrzeszczeć kodami sygnalizując co tam nie halo? Tak na szybko:
https://www.computerhope.com/beep.htm

--
Marcin

Data: 2018-11-27 19:06:06
Autor: Sebastian Biały
Stawiać na CPu czy płytę?
On 26/11/2018 05:30, Marcin Debowski wrote:
A robisz to wszystko na gołej płycie, tj. bez kart, bo czasami takie
objawy dają problemy z kartami?

Oczywiście że pusta.

Apropos bipera, czy ten biper nie powinien czasami wrzeszczeć kodami
sygnalizując co tam nie halo? Tak na szybko:
https://www.computerhope.com/beep.htm

Po kilku godzinach strzelania focha po cichu zaczął wreszcie ciągłym pikaniem wrzeszczeć non-stop. Przypuszczam że to pamięć bo w sąsiedniej płycie z podobnym biosem po wyjęciu kostek pamięć tez pika bezustannie.

Mam kartę diagnostyczną wyświetlającą kody. Ch. wie czy te kody są poprawne ale przez okres przejściowy kiedy nic nie pikało ale też nie odpalał kody przechodziły do jakiegoś momentu i stawały na inicjacji mostka takiego bądź siakiego. Z każdym odpaleniem szybciej się zatrzymywało tzn na wcześniejszym etapie. Obecnie jest 00 i nawet nie drgnie. Za to drze japę dla odmiany.

Data: 2018-11-26 08:14:59
Autor: BQB
Stawiać na CPu czy płytę?
W dniu 25.11.2018 o 16:40, Sebastian Biały pisze:
[...]

Mi to jednak bardziej pasuje do uszkodzonego zasilacza.

Data: 2018-11-26 22:38:20
Autor: Irokez
Stawiać na CPu czy płytę?
W dniu 2018-11-26 o 08:14, BQB pisze:

Mi to jednak bardziej pasuje do uszkodzonego zasilacza.

a mi na Gigabyte.

--
Irokez

Data: 2018-11-27 08:06:42
Autor: BQB
Stawiać na CPu czy płytę?
W dniu 26.11.2018 o 22:38, Irokez pisze:
W dniu 2018-11-26 o 08:14, BQB pisze:

Mi to jednak bardziej pasuje do uszkodzonego zasilacza.

a mi na Gigabyte.

Ale zdecydowanie łatwiej podmienić zasilacz, niż płytę i łatwiej miernikiem sprawdzić napięcia zasilacza. I go wykluczyć.

Data: 2018-11-27 19:06:36
Autor: Sebastian Biały
Stawiać na CPu czy płytę?
On 26/11/2018 08:14, BQB wrote:
Mi to jednak bardziej pasuje do uszkodzonego zasilacza.

Pierwsze co sprawdziłem. Trzy zasilacze, wszystkie dają to samo.

Stawiać na CPu czy płytę?