Data: 2011-01-06 13:29:44 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "Max_P" <Max_P@xxl.pl> napisał w wiadomości news:ig4cc4$2sa$1news.onet.pl...
Witam, Bo ponieważ? Przy 130, nie mówiąc o 140 to się same ze starości rozpadają? Akurat te karambole miały związek z mgłą, a nie z dopuszczalną prędkością. We mgle dobra prędkość to czasem i 40 km/h (tak wracałem ostatnio do domu z Berlina), więc to czy limit wynosi 120 czy 140 nie ma ŻADNEGO znaczenia. |
|
Data: 2011-01-06 13:50:32 | |
Autor: Max_P | |
Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> Bo ponieważ? mniej więcej, oraz jeszcze parę drobnych spraw jak: nowe choćby przez wymogi gwarancyjne są w miarę rzetelnie serwisowane, nie są na używkach, podstawowe elementy i podzespoły nie są archaiczne z punktu widzenia technologii, mają coraz to nowsze i lepsze uklady wykonujące za kierowcę parę istotnych czynności. Teraz uważaj: mają jakąs sensowną wartość rynkową, więc kierowca na tym etapie jeszcze dba o auto; nie kupi np. kompletu wycieraczek za 10 zł i sam nie wymienia klocków made in Aukcja Internetowa. Aha, na A4, a dwa tygodnie temu kolo Bielska można bylo zauważyć prawidlowość - przedyskutowaną dokladnie miedzy stojącymi w korku. Jakieś 1/3 aut mimo dzwonów stała "prosto" - wzdłuż osi drogi, miala uszkodzenia przodu i tyłu, typowe wgniecenia. Pozostałe auta poleciały nieszablonowo, a to na prawą, a to na lewą barierkę, a to jeden fiknął 180 stopni, a to inny wyleciał wraz z barierką. Wg mnie i dyskutantów, wg figury wykreślonej na drodze i stanu po kolizji można bylo określić wiek auta z dokladnością do roku ;). Max |
|
Data: 2011-01-06 13:10:21 | |
Autor: kamil | |
Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych. | |
On 06/01/2011 12:50, Max_P wrote:
Technologicznie, to male popierdolki korzystaja z rozwiazan, ktore w autach wysokiej klasy byly juz -nascie lat temu. parę istotnych czynności. Teraz uważaj: mają jakąs sensowną wartość Rownie dobrze mozna powiedziec, ze kogo stac na nowe auto, ten ma w dupie bo jest bogaty, a straty i tak AC pokryje, a biedny przeciez bedzie dmuchal na swojego starego golfa, na ktorego odkladal przez trzy lata. kompletu wycieraczek za 10 zł i sam nie wymienia klocków made in Aukcja 180 stopni, a to inny wyleciał wraz z barierką. Wg mnie i dyskutantów, Potrafisz tez wrozyc z fusow, czy tylko z dloni i tarota? -- Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2011-01-06 14:05:20 | |
Autor: to | |
Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych. | |
begin kamil
Rownie dobrze mozna powiedziec, ze kogo stac na nowe auto, ten ma w I jest w tym sporo prawdy, zauwaĹźyĹem, Ĺźe im wiÄkszy zĹom tym zwykle wolniej jedzie po wszelkich progach zwalniajÄ cych, przejazdach kolejowych itp. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-06 17:44:52 | |
Autor: Artur MaĹlÄ g | |
Stawiam takÄ tezÄ w temacie aut nienow ych. | |
W dniu 2011-01-06 15:05, to pisze:
begin kamil Taaaaa ;) -- Jutro to dziĹ - tyle Ĺźe jutro. |
|
Data: 2011-01-06 20:51:43 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych. | |
On Thu, 6 Jan 2011, to wrote:
I jest w tym sporo prawdy, zauwaĹźyĹem, Ĺźe im wiÄkszy zĹom tym zwykle Ja zauwaĹźyĹem nieco innÄ prawidĹowoĹÄ - jeĹli widze, Ĺźe ktoĹ wyprzedza mnie na garbie zwalniajÄ cym nie zdejmujÄ c nawet nogi z gazu albo przelatuje przez przejazd kolejowy z prÄdkoĹciÄ 90 km/h, to na 99% jest to jakiĹ przedstawiciel handlowy w aucie sĹuĹźbowym ;) Pozdrawiam :) W. |
|
Data: 2011-01-06 20:34:21 | |
Autor: to | |
Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych. | |
begin Wojtek Borczyk
Ja zauwaĹźyĹem nieco innÄ prawidĹowoĹÄ - jeĹli widze, Ĺźe ktoĹ wyprzedza SamochĂłd firmowy -- sportowo-terenowy. ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-06 13:12:58 | |
Autor: kamil | |
Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych. | |
On 06/01/2011 12:50, Max_P wrote:
Jakieś 1/3 aut mimo dzwonów stała "prosto" - wzdłuż osi drogi, miala Wniosek prosty - wlasciciele nowych samochodow to idioci, ktorzy wierzac w swoje systemy potrafia jedynie depnac hamulec i zamknac oczy, a kierowcy starszych samochodow probuja omijac przeszkody. ;) -- Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2011-01-06 16:22:25 | |
Autor: Shadowchaser | |
Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych. | |
On 1/6/2011 2:12 PM, kamil wrote:
Wniosek prosty - wlasciciele nowych samochodow to idioci, ktorzy wierzac Ja slyszalem, ze kazdy kierowca starego Passata (<95) ma umiejetnosci prowadzenia samochodu rowne Kubicy;) A i jeszcze kazdy murzyn ma poczucie rytmu, wszyscy zydzi sa bogaci, wszyscy katolicy przestrzegaja scisle przykazan, itd.:) |
|
Data: 2011-01-06 21:28:47 | |
Autor: Mario | |
Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych. | |
A i jeszcze kazdy murzyn ma
poczucie rytmu, wszyscy zydzi sa bogaci, wszyscy katolicy przestrzegajai każdy azjata zna sztuki walki :-) pozdrawiam mario |
|
Data: 2011-01-07 09:41:29 | |
Autor: Shadowchaser | |
Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych. | |
On 1/6/2011 9:28 PM, Mario wrote:
i każdy azjata zna sztuki walki :-) To juz jest tak oczywiste, ze nie wspomnialem;) |
|
Data: 2011-01-07 09:10:47 | |
Autor: kamil | |
Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych. | |
On 06/01/2011 15:22, Shadowchaser wrote:
On 1/6/2011 2:12 PM, kamil wrote: Nie Passata, tylko Granady. ;) -- Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2011-01-06 13:34:01 | |
Autor: to | |
Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych. | |
begin Max_P
Wg mnie i Raczej to czy miaĹy ESP, czy nie i stan opon. Niestety w naszym piÄknym kraju nadal moĹźna jeĹşdziÄ zimÄ na letnich z bieĹźnikiem 1.6 mm. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-06 14:11:40 | |
Autor: =Marcos= | |
Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych. | |
mniej więcej, oraz jeszcze parę drobnych spraw jak: nowe choćby przez wymogi gwarancyjne są w miarę rzetelnie serwisowane, Wymogi gwarancyjne? Są ludzie, którzy robią 80kkm, przestawiają licznik na 30kkm, przyjeżdżają na "pierwszy przegląd gwarancyjny", przez kolejne 3 lata robią jeszcze 150kkm, przestawiają licznik odpowiednio, robią kolejny przegląd i sprzedają 4-letnie auto "serwisowane w ASO" z przebiegiem 60kkm, podczas gdy naprawdę jest zajeżdżonym złomem. Poza tym naprawy gwarancyjne nie obejmują w większości marek zawieszenia, więc w wielu przypadkach kilkuletnie auta mają zawieszenie robione u pana Heńka na oko, bez geometrii itp. elementy i podzespoły nie są archaiczne z punktu widzenia technologii, Z pewnością. 2-letnie Seicento jest mniej archaiczne od 8-letniego Vel Satisa. -- Marcos marek [AT] microstock . pl http://www.microstock.pl <- sprzedaj swoje zdjęcia |
|
Data: 2011-01-13 01:58:54 | |
Autor: Michał | |
Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych. | |
> elementy i podzespoły nie są archaiczne z punktu widzenia technologii, i ma radary :) i wytrzyma strzała 100km/h :) i poleci 250km/h w ciszy tak w ogóle to z 10 lat już ma.... tylko samo wyhamuje do 30km/h a potem DUP! ale fakt 19 letnia renówka już radarów nie miała, 5***** też nie ;) za to też jeździła ponad 200km/h w ciszy (paląc 2x niż vel satis 3.5) strzała wytrzymywało do około 85km/h, a esp trakcje, gps, xenony duperele dostało 16 lat temu. dobre auta były, tylko już stare :) za to dobrze się prowadza w deszczu na wspomnianym bieżniku 1.6mm (do prędkości 140km/h potem elektronika hamuje bo się ślizga) ;) -- |
|
Data: 2011-01-06 14:40:44 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "Max_P" <Max_P@xxl.pl> napisał w wiadomości news:ig4dr4$7ie$1news.onet.pl...
Aha. Tego to nawet ja, zagorzały przeciwnik zaśmiecania dróg złomami, w życiu bym nie wymyślił, nawet przy dużej dozie złej woli. |
|
Data: 2011-01-06 17:12:28 | |
Autor: J.F. | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
On Thu, 6 Jan 2011 13:50:32 +0100, Max_P wrote:
Aha, na A4, a dwa tygodnie temu kolo Bielska można bylo zauważyć prawidlowość - przedyskutowaną dokladnie miedzy stojącymi w korku. Jakieś 1/3 aut mimo dzwonów stała "prosto" - wzdłuż osi drogi, miala uszkodzenia przodu i tyłu, typowe wgniecenia. Pozostałe auta poleciały nieszablonowo, a to na prawą, a to na lewą barierkę, a to jeden fiknął 180 stopni, a to inny wyleciał wraz z barierką. Wg mnie i dyskutantów, wg figury wykreślonej na drodze i stanu po kolizji można bylo określić wiek auta z dokladnością do roku ;). Co do roku to pewnie nie, bo to pewnie kwestia mialy ABS czy nie :-) Przy czym opanowanie sterowalnego hamowania nie jest takie trudne. A moze kierowcy probowali omijac. J. |
|
Data: 2011-01-06 18:20:14 | |
Autor: MarcinJM | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
W dniu 2011-01-06 17:12, J.F. pisze:
On Thu, 6 Jan 2011 13:50:32 +0100, Max_P wrote: Nie chce kolejnego flejma na temat ABS, ale przyjmijmy, ze jest jaki jest, ale na pewno nie jest panaceum na wszelkie zdarzenia drogowe i nie zmienia praw fizyki. Przy czym opanowanie sterowalnego hamowania nie jest takie trudne. Ale trzeba miec gdzie sterowac :) Kiedys spieprzalem rowem przed TIRem, ktoren zapragnal zaparkowac na moim tylku (auto przede mna stanelo probujac skrecic w lewo, WIEDZIALEM, ze TIR nie ma szans wyhamowac). Naprawde nielatwo sie przelamac, zeby swiadomie zejsc poza droge. Tego skrecajacego tir zmiotl z drogi. Chlopak i laska rannni, ale o wlasnych silach wyszli z auta. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-01-13 02:05:55 | |
Autor: Michał | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
> Przy czym opanowanie sterowalnego hamowania nie jest takie trudne. ja raz zwiewałem "w pole" - tir wpadł na pomysł wyprzedzania autobusu, nieźle trzęsie ale głową w sufit nie przywaliłem :) pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-01-06 18:17:37 | |
Autor: Mruk | |
Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych. | |
W dniu 2011-01-06 13:50, Max_P pisze:
[...] ale tam się zbiły tylko "stare" auta ? M |
|
Data: 2011-01-07 13:17:11 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych. | |
Max_P wrote:
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> oczywiście kolega zaniedbał wpływ stanu nawierzchni na ściąganie samochodu na drodze. |
|
Data: 2011-01-07 18:15:51 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych. | |
W dniu 2011-01-06 13:50, Max_P pisze:
Proponuję podejść kompleksowo i opracować odpowiedni wzór na prędkość dopuszczalną, dla uwzględnienia rozpadania się auta z upływem czasu, np: vmax = limit - wiek(lata ukończone)*2 Dodatkowe modyfikacje do ograniczenia: 1) ze względu na segment auta: A: -30 B: -20 C: -10 2) ze względu na wyposażenie: brak ABS: -20 brak ESP: -10 brak xenonów: -10 3) za gwaizdki ADAC: -5km/h za każdą brakującą do 5-ciu gwiazdek 4) za wiek opon: -10 za każdy rok wg DOT, chyba że kierowca okaże f-rę lub paragon, to od daty zakupu -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-01-07 21:55:25 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych. | |
On Fri, 7 Jan 2011, Jakub Witkowski wrote:
Proponuję podejść kompleksowo i opracować odpowiedni wzór na prędkość [...] Cholera, to ja moim "Willysem" z 1942 roku powinienem bardzo szybko, ale tylko na wstecznym jeździć... ;-) Pozdrawiam :) W. |
|
Data: 2011-01-15 20:11:52 | |
Autor: RadekNet | |
Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych. | |
W dniu 06.01.2011 13:50, Max_P pisze:
Bo ponieważ? Musze w moim zmienic chyba metryke ... bo mimo 14 lat w praktyce na zablokowanych kolach leci prosto, co potwierdzil niedawny przeglad techniczny. Ile mam mu powiedziec, ze ma lat? ;> Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2011-01-06 17:22:44 | |
Autor: J.F. | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
On Thu, 6 Jan 2011 13:29:44 +0100, Cavallino wrote:
Użytkownik "Max_P" <Max_P@xxl.pl> napisał w wiadomości Cavalino, to na pewno Ty ? nie poznaje kolegi :-) Zawsze twierdziles ze posiadania staroci trzeba zabronic, czyzby zabce stuknal juz szosty krzyzyk ? :-) J. |
|
Data: 2011-01-06 19:00:10 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ftqbi61q4h96tno5fbgil6fd5fpmu5vvep4ax.com...
On Thu, 6 Jan 2011 13:29:44 +0100, Cavallino wrote: Nic z tych rzeczy. Twierdziłem, że trzeba zamknąć dopływ śmiecia do polskiego rynku. czyzby zabce Komu? |
|
Data: 2011-01-06 19:21:35 | |
Autor: to | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
begin Cavallino
Nic z tych rzeczy. Ciekawe kiedy wreszcie zrozumiesz, Ĺźe wtedy Ĺmieci bÄdzie tyle samo, tylko jeszcze wiÄkszych, bo starszych, rodzimych. ;-) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-06 22:31:37 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam takĹĄ tezÄ w temacie aut nienowych. | |
UĹźytkownik "to" <to@abc.xyz> napisaĹ w wiadomoĹci news:4d26163f$0$2443$65785112news.neostrada.pl...
begin Cavallino Nie bÄdzie, bo a+x>a przy x=1 mln rocznie. x to oczywiĹcie dopĹyw zĹomu |
|
Data: 2011-01-06 23:05:09 | |
Autor: J.F. | |
Stawiam tak tezę w temacie aut nienowych. | |
On Thu, 6 Jan 2011 22:31:37 +0100, Cavallino wrote:
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości Zapomniales o czynniku -b. Odplyw na zlomowiska. im wieksze x tym wieksze b i tym mlodsze pojazdy jezdza. J. |
|
Data: 2011-01-06 23:08:29 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:41fci61bsrcd4834h9o9m8gfar79jg3cj54ax.com...
On Thu, 6 Jan 2011 22:31:37 +0100, Cavallino wrote: Pomijalny. Zwłaszcza przy x w okolicach miliona rocznie. |
|
Data: 2011-01-06 23:58:44 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Stawiam tak? tezÄ w temacie aut nienowych. | |
On 2011-01-06, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Nie będzie, bo a+x>a przy x=1 mln rocznie. Najlepiej to widać na Kubie. X mają w okolicach zera to i *żadnego* starego samochodu tam nie uświadczysz... Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-01-07 12:01:11 | |
Autor: J.F. | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
On Thu, 6 Jan 2011 23:08:29 +0100, Cavallino wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Obawiam ze sie wlasnie z powodu tego miliona rocznie czynnik -b tez bedzie w okolicach miliona rocznie, bo inaczej by juz dawno miejsca na drogach zabraklo :-) J. |
|
Data: 2011-01-08 23:53:18 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
-b tez No przecież właśnie już dawno zabrakło. Właśnie dlatego, że b=x/5. |
|
Data: 2011-01-07 18:25:30 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
W dniu 2011-01-06 23:08, Cavallino pisze:
Nie będzie, bo a+x>a przy x=1 mln rocznie. Tylko jakoś obecnie uświadczenie np. malucha graniczy z cudem, (próbowałem pokazać dziecku, na razie się nie udało). A dokładnie pamiętam że w 2004 było tego jeszcze sporo. Samochodów jest tyle, ile ich potrzeba. A na złomie ląduje tylko aktualnie najstarsza/najgorsza nadwyżka. Nie będzie 8-latków z zachodu, to się wydłuży resurs krajowych, technicznie żaden problem. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-01-07 20:46:51 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:
Zapomniales o czynniku -b. Odplyw na zlomowiska. Sugerujesz, że w 2004 na drogach było 7 mln maluchów? ;-) (próbowałem pokazać dziecku, na razie się nie udało). Sporo to jest teraz jeżdżącego złomu. W 2004 na drogach praktycznie w ogóle nie było samochodów, w porównaniu do stanu obecnego. ;-)
W stosunku do ilości dróg tak z 10 razy za dużo. Światła drogowe zrobiły się CAŁKOWICIE zbędne. |
|
Data: 2011-01-07 22:00:30 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
On Fri, 7 Jan 2011, Cavallino wrote:
W 2004 na drogach praktycznie w ogóle nie było samochodów, w porównaniu do stanu obecnego. ;-) A co dopiero w takim 1982 - pamiętam, jak w stanie wojennym przejechałem nocą trasę z Warszawy do Poznania mijając po drodze ze trzy TIR'y "Sovtransavto" i ze dwa auta osobowe ;) Pozdrawiam :) W. |
|
Data: 2011-01-07 22:07:22 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "Wojtek Borczyk" <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał w wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1101072156550.99139moon.astro.amu.edu.pl...
On Fri, 7 Jan 2011, Cavallino wrote: Moje marzenie....... |
|
Data: 2011-01-07 23:45:23 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Stawiam tak? tezÄ w temacie aut nienowych. | |
On 2011-01-07, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Użytkownik "Wojtek Borczyk" <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał w wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1101072156550.99139moon.astro.amu.edu.pl... Marzy Ci się posada kierowcy TIRa, partyjnego aparatczyka czy przeciętnego obywatela, który nie mógł wyjechać samochodem na trasę? Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-01-07 23:51:38 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
On Fri, 7 Jan 2011, Cavallino wrote:
A co dopiero w takim 1982 - pamiętam, jak w stanie wojennym przejechałem nocą trasę z Warszawy do Poznania mijając po drodze ze trzy TIR'y "Sovtransavto" i ze dwa auta osobowe ;) Moje też :) Tylko jak zrealizować w praktyce to marzenie, skoro o tym samym marzy jakieś (okrągło licząc...) 20 milionów nam podobnych mieszkańców tego kraju? ;-) Pozdrawiam :) W. |
|
Data: 2011-01-08 00:12:11 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
W dniu 2011-01-07 23:51, Wojtek Borczyk pisze:
On Fri, 7 Jan 2011, Cavallino wrote: Sprawa jest prosta - wystarczy wybudować sobie własną drogę i po niej jeździć :) Znam nawet jednego który taki pomysł zrealizował. Kupił sobie bazę lotniczą, wytyczył już z kilkadziesiąt kilometrów dróg i jeździ teraz w kółko i się cieszy. Dało się? Dało. |
|
Data: 2011-01-08 10:10:30 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "Wojtek Borczyk" <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał w wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1101072347420.19289moon.astro.amu.edu.pl...
On Fri, 7 Jan 2011, Cavallino wrote: Nierealne. Co nie znaczy, że cel należy sobie ustawiać w kierunku odwrotnym. |
|
Data: 2011-01-08 12:18:49 | |
Autor: J.F. | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
On Fri, 7 Jan 2011 22:00:30 +0100, Wojtek Borczyk wrote:
On Fri, 7 Jan 2011, Cavallino wrote: A ile zaparkowanych BWP minales ? I ile bramek bylo po drodze ? :-) J. |
|
Data: 2011-01-09 01:07:38 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
Stawiam tak? tez? w temacie aut nienowych. | |
On Sat, 8 Jan 2011, J.F. wrote:
On Fri, 7 Jan 2011 22:00:30 +0100, Wojtek Borczyk wrote: Bramki były chyba cztery - jedna w Sochaczewie, druga w Łowiczu, trzecia (o ile dobrze pamiętam) w okolicy Kutna, czwarta w Koninie, przed samym mostem na Warcie :) Ale żadnego zaparkowanego BWP nie pamiętam ;-) Pozdrawiam :) W. |
|
Data: 2011-01-08 12:29:45 | |
Autor: J.F. | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
On Fri, 7 Jan 2011 20:46:51 +0100, Cavallino wrote:
(próbowałem pokazać dziecku, na razie się nie udało). w 1998 bylo zarejestrowanych 12.7mln pojazdow, 8.9 osobowych, w 2003 15.9 / 11.2 w 2004 16.7 / 12.0 w 2007 19.5 / 14.6 w 2008 21.3 / 16.1 Postep zasadniczo jest staly, moze poza ostatnim rokiem Ja bym te liczby skorygowal jeszcze w dol, o pojazdy dawno rozebrane na czesci .. J. |
|
Data: 2011-01-08 23:55:16 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dbigi6lofjd82mctjgp33svvsh3kc7ehqj4ax.com...
On Fri, 7 Jan 2011 20:46:51 +0100, Cavallino wrote: Czyli dokładnie tyle ile wyszcowałem - milion rocznie. Bo to co jest złomowane, to równoważy rynek aut nowych. A rynek śmieci z zachodu powiększa katastrofalne zatłoczenie na drogach. moze poza ostatnim rokiem Ja bym te liczby skorygowal jeszcze w dol, o pojazdy dawno rozebrane Jasne i nie wyrejestrowują, bo lubią OC płacić. |
|
Data: 2011-01-09 18:17:28 | |
Autor: J.F. | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
On Sat, 8 Jan 2011 23:55:16 +0100, Cavallino wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Ja tam jestem ciekawe ilu nie placi bo jeszcze nie ma swiadomosci co im grozi. Rozebrali bez zadbania o papiery, a UFG moze jeszcze ich nie uswiadomilo. Nie ma na ulicach bardzo starych samochodow. A jak sie sprowadza zlomy, to one juz dlugo nie pojezdza. I jak ma byc w kraju tych 15-20 milionow pojazdow, to niestety trzeba sprowadzic nie milion ale dwa miliony 10-latkow rocznie. I tylez trafi na zlomowiska. Nawet jesli oficjalne dane mowia ze 200 tys rocznie. J. |
|
Data: 2011-01-09 22:16:53 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
W dniu 2011-01-09 18:17, J.F. pisze:
On Sat, 8 Jan 2011 23:55:16 +0100, Cavallino wrote: Wiele osób kupuje samochody na części - nigdy nawet nie rejestrują ich na siebie, a jedynie rozbierają i sprzedają części. Oni sami nawet nie figurują w rejestrach, ale jak ktoś kiedyś zacznie tego szukać, to pewnie będą mieli problemy. |
|
Data: 2011-01-10 00:32:52 | |
Autor: J.F. | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
On Sun, 09 Jan 2011 22:16:53 +0100, Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2011-01-09 18:17, J.F. pisze: Sam jestem ciekaw jak to funkcjonuje w praktyce. Szczegolnie ze takie rozbieranie to teraz karalne. J. |
|
Data: 2011-01-10 00:51:34 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
W dniu 2011-01-10 00:32, J.F. pisze:
On Sun, 09 Jan 2011 22:16:53 +0100, Tomasz Pyra wrote: W praktyce to funkcjonuje tak, że nikt się nie upomina. A skala zjawiska pewnie dość spora, bo znam wiele przypadków samochodów kupionych na części, które leżą gdzieś mniej lub bardziej rozebrane, nigdy nie zostały przerejestrowane i nikt nie płaci za nie OC od lat. Często stoją takie rupiecie gdzieś w okolicach warsztatów, kupione za bezcen z jakiś "szkód całkowitych". Natomiast ja się obawiam że prędzej czy później ktoś się za to weźmie. Bo jak samochody trafią do CEPiK, to wystarczy jedno krzyżowe zapytanie po danych zgromadzonych w bazie CEPiK i tej z której korzysta strona UFG podająca gdzie ubezpieczony jest pojazd i już ma się jak na dłoni wszystkich bez opłaconego OC. |
|
Data: 2011-01-10 00:56:16 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
W dniu 2011-01-10 00:51, Tomasz Pyra pisze:
Natomiast ja się obawiam że prędzej czy później ktoś się za to weźmie. A jeszcze pomyślałem, że wtedy nagle okaże się że kilku bezdomnych szybko wykupiło te wszystkie, dawno rozebrane samochody :) |
|
Data: 2011-01-11 00:54:52 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
Dnia Mon, 10 Jan 2011 00:51:34 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Natomiast ja się obawiam że prędzej czy później ktoś się za to weźmie. Wystarczy lewa umowa ze zmyśloną osobą zza granicy... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-01-10 13:48:42 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
Cavallino wrote:
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w Też sądzę, że powinno ci sie skonfiskować samochód :) |
|
Data: 2011-01-10 14:14:36 | |
Autor: J.F. | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
On Mon, 10 Jan 2011 13:48:42 +0100, Marek Dyjor wrote:
Cavallino wrote: Nie badzmy socjalistami - samochod wlasnosc prywatna, wystarczy zacementowac na podworku :-) J. |
|
Data: 2011-01-10 14:20:03 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
sądzę, że powinno ci sie skonfiskować samochód :) Przejedź się na wschód, tam takie podejście jest nagminne, więc pewnie czułbyś się jak u siebie. |
|
Data: 2011-01-07 01:56:45 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Stawiam takĹĄ tezÄ w temacie aut nienowych. | |
On Thu, 6 Jan 2011, Cavallino wrote:
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał Ale to działa tylko krótkookresowo, w skali kilkunastu lat mogłoby się znacząco obrócić "przeciw". O ile wiem, co poniektórzy w celu obejrzenia pełnoletniego parku samochodowego polecają zwiedzenie Danii - u nich rolę "blokady" pełni wysoki podatek. U nas - tak samo proporcja "siły nabywczej" do wartości nowego auta spowodowałaby, że *również* ten złom, który w końcu zostanie wypchnięty przez nowszy złom, jeździłby dalej. Niewątpliwie w Twojej wersji byłoby mniej złomu - ale za to "dramatyczniej" przestarzałego. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2011-01-07 09:47:32 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:
Ciekawe kiedy wreszcie zrozumiesz, że wtedy śmieci będzie tyle samo, Na razie już 7 rok tego krótkiego okresu trwa. Jak dla mnie to jest już długi okres. U nas - tak samo proporcja "siły nabywczej" do wartości nowego auta No i jeździ. Niewątpliwie w Twojej wersji byłoby mniej złomu - ale za to To co widuję na ulicach właśnie jest dramatycznie przestarzałe, za to jest tego więcej. Oczywiście mniej=lepiej, a więcej=gorzej. A im bardziej przestarzały, tym większa szansa że nie odpali i nie pojedzie, więc dróg nie będzie zaśmiecał na codzień. |
|
Data: 2011-01-07 18:31:47 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
W dniu 2011-01-07 09:47, Cavallino pisze:
U nas - tak samo proporcja "siły nabywczej" do wartości nowego auta E tam. Popatrz na filmy sprzed 10 lat - co wtedy jeździło po ulicach i gdzie to się podziało? Np. nie pozbył bym się łady gdybym nie mógł kupić 8-latka z reichu. A łada nie byłaby zezłomowana gdyby nie to, że po 2004 nie było już na nią chętnych za cenę wyższą od tego, co dawał złomiarz. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-01-07 20:48:18 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:ig7im3$2reh$1news2.ipartners.pl...
W dniu 2011-01-07 09:47, Cavallino pisze: Policz lepiej ile tego było. Ja pamiętam czasy, że podczas nocnej jazdy krajówką, światła drogowe miałeś zapalone przez większość czasu i nikomu to nie przeszkadzało. Teraz to się trzeba postarać, żeby je zapalić choć na chwilę. |
|
Data: 2011-01-15 20:30:43 | |
Autor: RadekNet | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
W dniu 07.01.2011 20:48, Cavallino pisze:
U nas - tak samo proporcja "siły nabywczej" do wartości nowego auta A jak to sie Twoim zdaniem dzieje w innych krajach, ze nie ma takich zakazow jakie postulujesz a jednak widzi sie glownie samochody zdecydowanie nowsze niz 10 latki? ps Zeby nie bylo - pytam lekko zlosliwie, bo wszyscy znamy odpowiedz :( Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2011-01-15 21:09:09 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "RadekNet" <radek@rejsy-czartery.com> napisał w wiadomości news: A jak to sie Twoim zdaniem dzieje w innych krajach, ze nie ma takich zakazow jakie postulujesz a jednak widzi sie glownie samochody zdecydowanie nowsze niz 10 latki? Ludzie mądrzejsi? W takiej Rumunii kupują nowe Dacie, a nie stare Ople. |
|
Data: 2011-01-15 21:34:50 | |
Autor: RadekNet | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
W dniu 15.01.2011 21:09, Cavallino pisze:
Yyyy zamozniejsi? W takiej Rumunii kupują nowe Dacie, a nie stare Ople. Nie mow, ze w Rumunii jest wieksza sprzedaz nowych aut niz w Polsce i podobna wolnosc z zakupie uzywek?? Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2011-01-15 21:59:43 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "RadekNet" <radek@rejsy-czartery.com> napisał w wiadomości news:
W takiej Rumunii kupują nowe Dacie, a nie stare Ople. Mówię tylko, że mniej złomów po ulicach jeździ. A w tym kupa nowych Dacii. Ale może są z drugiej ręki, z innego kraju, tego nie wiem. Niemniej nie wyglądają jak 20 letnie Fordy czy Ople. ;-) |
|
Data: 2011-01-15 22:36:54 | |
Autor: J.F. | |
Stawiam tak tezę w temacie aut nienowych. | |
On Sat, 15 Jan 2011 21:59:43 +0100, Cavallino wrote:
Użytkownik "RadekNet" <radek@rejsy-czartery.com> napisał w wiadomości news: A reszta samochodow jaka ? Bo pamietam Bukareszt sprzed lat .. same dacie :-) J. |
|
Data: 2011-01-15 22:40:57 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dq44j6l1rien70uge7eo740mqdmoc296kn4ax.com...
On Sat, 15 Jan 2011 21:59:43 +0100, Cavallino wrote: Taka jak w Polsce 10 lat temu, tylko proporcje inne. |
|
Data: 2011-01-07 20:55:04 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:ig7im3$2reh$1news2.ipartners.pl...
W dniu 2011-01-07 09:47, Cavallino pisze: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Polacy-najczesciej-zlomuja-fiaty-2235522.html "W 2009 roku do recyklingu Polacy oddali 190 tys. samochodów" W tym samym roku z zachodu sprowadzono milion złomów. I tak rok w rok. O tym właśnie piszę - taka otwarta furtka powoduje że rocznie przybywa 800 tys złomów na ulicach. Za każdego zezłomowanego malucha 5 razy więcej szrotów zaśmieca drogi. Ja naprawdę wolę na drogach 200 tys poskręcanych sznurkami maluchów, ich kierowcy przynajmniej się nie stawiali jak się ich wyprzedzało (bo nie mieli czym). A że naprawiało je się za grosze, to i były naprawiane, czego o 20-letnich bolidach z zachodu powiedzieć nie można, dopóki się koła kręcą, to mało kto przy nich robi cokolwiek. Efekt to smród spalonego oleju (lub niespalonego gazu) za takim delikwentem, cztery ślady na jezdni i cholerne zagęszczenie na drogach. |
|
Data: 2011-01-06 19:47:03 | |
Autor: J.F. | |
Stawiam tak tezę w temacie aut nienowych. | |
On Thu, 6 Jan 2011 19:00:10 +0100, Cavallino wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Aaa, a krajowy smiec to moze jezdzic, bo on jest nasz, narodowy, polski ? :-) czyzby zabce stuknal juz szosty krzyzyk ? :-)Komu? No przeciez jak ma 5 lat, to nie napisze kijanka, tylko juz prawdziwa ropucha :-) J. |
|
Data: 2011-01-06 22:29:07 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:be3ci6htj3apj3oe22heatrd9gekhg806j4ax.com...
On Thu, 6 Jan 2011 19:00:10 +0100, Cavallino wrote: Dokładnie, prawa nabyte.
5 lat temu to jeszcze chyba ceedów nie było. Moja w każdym razie ma 3 lata i 5 miesięcy. |
|
Data: 2011-01-06 21:01:25 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
On Thu, 6 Jan 2011, Cavallino wrote:
Twierdziłem, że trzeba zamknąć dopływ śmiecia do polskiego rynku. Z pozoru racja. Ale tylko z pozoru :) Czy naprawdę myślisz, że ludzie, którzy dziś sprowadzają używane auta z zachodu pobiegną po nowe do salonu z chwilą, kiedy zabroni się im takiego importu? Bo ja myślę, że bynajmniej - raczej będą próbowali "reanimować" rodzimy "złom", ze skutkiem znacznie bardziej opłakanym. Jedynym skutecznym rozwiązaniem problemu "złomu" na drogach są *rzetelne* badania techniczne, bo póki co często odbywają się one nawet bez obecności auta na stanowisku diagnostycznym. Pozdrawiam :) W. |
|
Data: 2011-01-06 22:33:50 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "Wojtek Borczyk" <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał w wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1101062057060.69189moon.astro.amu.edu.pl...
On Thu, 6 Jan 2011, Cavallino wrote: Nie. A czy ktoś pisał, że zależy mi na tym, aby aut było coraz więcej? Wręcz przeciwnie - i w ten sposób piecze się dwie pieczenie przy jednym ogniu. Bo ja myślę, że bynajmniej - raczej będą próbowali "reanimować" rodzimy "złom" I tak to robią. Efekt jest taki, że ten rodzimy złom eksploatują ludzie, których normalnie na rower nie stać. Jedynym skutecznym rozwiązaniem problemu "złomu" na drogach są *rzetelne* badania techniczne, bo póki co często odbywają się one nawet bez obecności auta na stanowisku diagnostycznym. Na pewno skutecznym, ale nierealnym. Za długo to trwa, żeby to był przypadek. Ergo - tym u koryta zależy, żeby tak było jak jest. |
|
Data: 2011-01-07 01:10:31 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
On Thu, 6 Jan 2011, Cavallino wrote:
A czy ktoś pisał, że zależy mi na tym, aby aut było coraz więcej? Wręcz przeciwnie - i w ten sposób piecze się dwie pieczenie przy jednym ogniu. Czyli sugerujesz, że Ci ludzie dobrowolnie przesiądą się z samochodów na rowery albo autobusy MPK? Przecież to jest utopia o wiele większa, niż oczekiwanie rzetelności przy przeglądach technicznych :) I tak to robią. Efekt jest taki, że ten rodzimy złom eksploatują ludzie, których normalnie na rower nie stać. Robili, robią i będą robić :) Tyle tylko, że zamiast jeździć przynajmniej *w*miarę* sprawnymi kilku- lub kilkunastoletnimi autami sprowadzonymi z zachodu, będą jeździli o wiele bardziej zagrażającymi bezpieczeństwu "zwłokami", które pozostaną dla nich dostępne w kraju. Jedynym skutecznym rozwiązaniem problemu "złomu" na drogach są *rzetelne* badania techniczne, bo póki co często odbywają się one nawet bez obecności auta na stanowisku diagnostycznym. Ale tych "u koryta" od jakichś 20 lat możemy sami i to nawet spośród siebie wybierać, więc nie zwalajmy wciąż winy na innych ;) Pozdrawiam :) W. |
|
Data: 2011-01-07 09:45:04 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "Wojtek Borczyk" <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał w wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1101070102030.69150moon.astro.amu.edu.pl...
On Thu, 6 Jan 2011, Cavallino wrote: Nie - sugeruję, że ludzie nie przesiedliby się w kierunku odwrotnym, gdyby nie dano im okazji. I tak to robią. Efekt jest taki, że ten rodzimy złom eksploatują ludzie, których normalnie na rower nie stać. Brak podaży = wyższa cena złoma i robi się bariera. Tyle tylko, że zamiast jeździć przynajmniej *w*miarę* sprawnymi kilku- lub kilkunastoletnimi autami sprowadzonymi z zachodu, będą jeździli o wiele bardziej zagrażającymi bezpieczeństwu "zwłokami", które pozostaną dla nich dostępne w kraju. Gadasz tak, jakby każdy ściągnięty złom, oznaczał jeden złomowany pojazd rodem z PRL. Niestety tak nie jest Na takich warunkach nie widziałbym przeciwskazań, najpierw złomujesz, potem masz prawo sobie coś ściągnąć mniej złomowatego. Ale tych "u koryta" od jakichś 20 lat możemy sami i to nawet spośród siebie wybierać, więc nie zwalajmy wciąż winy na innych ;) Teoretycznie masz rację. Niestety, w praktyce to nie działa, bo ciągle te same metody i problemy są. |
|
Data: 2011-01-07 21:47:32 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
On Fri, 7 Jan 2011, Cavallino wrote:
Nie - sugeruję, że ludzie nie przesiedliby się w kierunku odwrotnym, gdyby nie dano im okazji. Sławku, tak naprawdę problem leży w tym, że w naszym kraju mamy europejskie ceny, ale niekoniecznie europejskie zarobki :) Dlaczego uważasz, że niemiecki lub francuski robotnik ma prawo jeździć kupionym w salonie, nowym autem, a polski robotnik (pracujący de facto tak samo, jak tamci) nie ma nawet prawa jeździć używanym 15-to latkiem? Cieszmy się, że obaj mamy wykształcenie oraz pracę pozwalającą nam nawet w tych polskich realiach żyć na jakimś w miarę godziwym poziomie, ale wykażmy też zrozumienie dla tych, którzy tego szczęścia nie mają... Gadasz tak, jakby każdy ściągnięty złom, oznaczał jeden złomowany pojazd rodem z PRL. Niestety tak nie jest Ale też tych "importowanych" aut bynajmniej nie przybywa w postępie geometrycznym, podobnie jak w postępie geometrycznym nie przybywa osób posiadających prawo jazdy :) Nie każde też wycofywane z ruchu auto zostaje oficjalnie zezłomowane, więc statystyki złomowanych aut niewiele konstruktywnego wnoszą. W pewnym momencie ustala się jakiś "stan nasycenia", bo nawet zakładając, że w danym kraju jest 20 milionów mieszkańców posiadających prawo jazdy i 100 milionów samochodów, to i tak te 20 milionów nie jest w stanie jeździć pięcioma samochodami równocześnie... ;) Ale tych "u koryta" od jakichś 20 lat możemy sami i to nawet spośród siebie wybierać, więc nie zwalajmy wciąż winy na innych ;) Dokładnie tak, te same problemy - np. ponad połowa uprawnionych do głosowania nie bierze udziału w wyborach, bo już z góry zakładają, że i tak nie mają na nic wpływu. A później biadolą, że rząd zły... ;) Pozdrawiam :) W. |
|
Data: 2011-01-07 22:04:02 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "Wojtek Borczyk" <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał w wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1101072115370.99139moon.astro.amu.edu.pl...
On Fri, 7 Jan 2011, Cavallino wrote: To mnie nie boli, Raczej to, że samochodów mamy tyle co na zachodzie, ale dróg nadających się do jazdy 1/100 tego co oni. Tu widzę problem. Skoro państwo nowych dróg nie robi, to powinno robić wszystko, żeby chronić te istniejące przed nadmiarem ruchu. Dlaczego uważasz, że niemiecki lub francuski robotnik ma prawo jeździć kupionym w salonie, nowym autem, a polski robotnik (pracujący de facto tak samo, jak tamci) nie ma nawet prawa jeździć używanym 15-to latkiem? Nie rozpatruję tego w kwestii czyichś praw. Raczej swoich. Gadasz tak, jakby każdy ściągnięty złom, oznaczał jeden złomowany pojazd rodem z PRL. Niestety tak nie jest Przybywa. Zakładając że samochody po województwach są rozmieszczane proporcjonalnie, to od 2004 roku w naszym województwie przybyło na drogach pół miliona aut. To jest cholernie geometryczny postęp. Ja po prostu to widzę i mnie to wkurza, zwłaszcza jak widzę jaką część z nich stanowią jeżdżące złomy. A widzę tylko te, które widać gołym okiem. Koszmar. W pewnym momencie ustala się jakiś "stan nasycenia", Mój stan nasycenia dla istniejących dróg ustalił się z 15 lat temu. Od tego czasu wszystko co przybyło to jest cholerny nadmiar. Dokładnie tak, te same problemy - np. ponad połowa uprawnionych do głosowania nie bierze udziału w wyborach, bo już z góry zakładają, że i tak nie mają na nic wpływu. A później biadolą, że rząd zły... ;) Akurat nie do mnie mowa, regularnie biorę udział we wszystkich wyborach. Ale rzadko trafiam. |
|
Data: 2011-01-07 22:47:25 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
W dniu 2011-01-07 22:04, Cavallino pisze:
Dlaczego uważasz, że niemiecki lub francuski robotnik ma prawo jeździć No ale wyjaśnij dlaczego to Ty masz mieć prawo poruszać się po tych drogach swoim Kia, a Wojtek swoim Willysem (stary, sprowadzony) ma nie mieć tego prawa. I uzasadnij dlaczego właśnie Ty, a nie Wojtek? |
|
Data: 2011-01-07 22:52:09 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:
dlaczego to Ty masz mieć prawo poruszać się po tych drogach swoim Kia, a Wojtek swoim Willysem (stary, sprowadzony) ma nie mieć tego prawa. Nie wymyślaj kolejnych bzdur. A gdzie wyczytałeś, że chcę mu to prawo zabrać? Wręcz przeciwnie - od zawsze pisałem, że wszelkim ciekawym zabytkom, nawet youngtimerom z takowym przeznaczeniem ułatwiłbym nawet import. Więc skup się trochę na tym co czytasz, zamiast pierdoły wymyślać. |
|
Data: 2011-01-08 12:03:01 | |
Autor: J.F. | |
Stawiam tak tezę w temacie aut nienowych. | |
On Fri, 07 Jan 2011 22:47:25 +0100, Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2011-01-07 22:04, Cavallino pisze: No bo Cavallino kupil w polskim salonie i zaplacil z 10 tys zl VAT :-) J. |
|
Data: 2011-01-09 00:50:21 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
Stawiam tak? tez? w temacie aut nienowych. | |
On Sat, 8 Jan 2011, J.F. wrote:
On Fri, 07 Jan 2011 22:47:25 +0100, Tomasz Pyra wrote: Tak gwoli ścisłości, to akurat do mojego "Willysa" Cavallino nic nie ma, nawet kiedyś odważył się nim jechać... ;-) Pozdrawiam :) W. |
|
Data: 2011-01-09 00:54:52 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam tak? tez? w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "Wojtek Borczyk" <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał w wiadomości news:
Tak gwoli ścisłości, to akurat do mojego "Willysa" Cavallino nic nie ma, nawet kiedyś odważył się nim jechać... ;-) Nie raz nawet. Nie mam nic do żadnego porządnie utrzymanego auta. Choćby i miało ze 100 lat. |
|
Data: 2011-01-15 21:47:06 | |
Autor: RadekNet | |
Stawiam tak? tez? w temacie aut nienowych. | |
W dniu 09.01.2011 00:54, Cavallino pisze:
Użytkownik "Wojtek Borczyk" <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał w Czy zatem nie lepiej lansowac teze o rzetelnych przegladach niz o wieku samochodu? Mam dziwne wrazenie, ze to by zalatwilo w 100% to o co tutaj walczysz. Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2011-01-15 21:58:36 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam tak? tez? w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "RadekNet" <radek@rejsy-czartery.com> napisał w wiadomości news:
Czy zatem nie lepiej lansowac teze o rzetelnych przegladach niz o wieku samochodu? Mam dziwne wrazenie, ze to by zalatwilo w 100% to o co tutaj walczysz. Oczywiście że to by załatwiło. Ale widać to jest komuś nie na rękę, skoro przez kilkadziesiąt lat nie idzie nic z tym zrobić. |
|
Data: 2011-01-09 01:28:52 | |
Autor: J.F. | |
Stawiam tak? tez? w temacie aut nienowych. | |
On Sun, 9 Jan 2011 00:50:21 +0100, Wojtek Borczyk wrote:
On Sat, 8 Jan 2011, J.F. wrote: Zawsze mowilem ze punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia :-) A w przypadku samochodu - smrod oleju zostaje z tylu :-) J. |
|
Data: 2011-01-08 12:17:50 | |
Autor: J.F. | |
Stawiam tak tezę w temacie aut nienowych. | |
On Fri, 7 Jan 2011 22:04:02 +0100, Cavallino wrote:
To mnie nie boli, Przesadzasz. Ostatnio nawet mamy sporo wiecej autostrad niz 1/100 niemieckich. Tu widzę problem. Dunsko-singapurski model proponuje. Zaplacisz 50 tys ekstra za posiadanie samochodu to wszyscy beda zadowoleni - emeryci, gornicy, nauczyciele, lekarze, ksieza i politycy .. Ale też tych "importowanych" aut bynajmniej nie przybywa w postępie geometrycznym,Przybywa. A procentowo to ile przybylo ? I ile taki sciagniety 10-letni zlom moze jezdzic ? Bo chyba wlasnie te z 2004 przestaja, nawet jesli nie widac tego w papierach. W pewnym momencie ustala się jakiś "stan nasycenia",Mój stan nasycenia dla istniejących dróg ustalił się z 15 lat temu. A to proponuje nasze unikatowe polskie rozwiazanie, wprowadzic 100 tys zl podatku od zakupu samochodu. Albo i 200 tys. Albo bez kozery powiem 500 .. J. |
|
Data: 2011-01-09 00:02:14 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jjhgi69vhaj2bs0bb6jdr8jjelardr8c7f4ax.com...
On Fri, 7 Jan 2011 22:04:02 +0100, Cavallino wrote: Ale oni mają jeszcz krajówki po których da się jeździć. Przeważnie puste. Zakładając że samochody po województwach są rozmieszczane proporcjonalnie, Ponad 1/3 - tak samo proporcjonalnie licząc. I ile taki sciagniety 10-letni zlom moze jezdzic ? Na pewno 10 z nich przejeździ więcej niż jeden, 20 letni maluch. Mój stan nasycenia dla istniejących dróg ustalił się z 15 lat temu. Nie chodzi o zakupy samochodów, tylko o zaśmiecanie złomami. |
|
Data: 2011-01-09 01:33:43 | |
Autor: J.F. | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
On Sun, 9 Jan 2011 00:02:14 +0100, Cavallino wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości No moze, skoro wszyscy przeniesli sie na autostrady .. ale to tez znaczy ze po autostradach nie daje sie jezdzic - w godzinach szczytu :-) Ponad 1/3 - tak samo proporcjonalnie licząc.Zakładając że samochody po województwach są rozmieszczane proporcjonalnie, To nie wydaje sie jakos duzo. Mój stan nasycenia dla istniejących dróg ustalił się z 15 lat temu.A to proponuje nasze unikatowe polskie rozwiazanie, wprowadzic 100 tys Ale jakie to ma znaczenie co zasmieca ? Wprowadzimy 100 tys zl akcyzy, to od razu drogi zrobia sie puste, a i przyjemnie bedzie na parkingi spojrzec .. J. |
|
Data: 2011-01-09 09:47:39 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
A procentowo to ile przybylo ?Ponad 1/3 - tak samo proporcjonalnie licząc. A mi już 1/30 ponad stan full (co się zdarzyło już 15 la temu) już wydawałoby się cholernie dużym przeładowaniem.
Zasadnicze. Niska podaż dostępnych cenowo samochodów, utrzymywała jakoś stan na drogach. |
|
Data: 2011-01-09 11:06:27 | |
Autor: J.F. | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
On Sun, 9 Jan 2011 09:47:39 +0100, Cavallino wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: Dlatego wprowadzimy bardzo sprawiedliwy podatek - 100 tys od sztuki, ewentulalnie 20 tys od metra dlugosci :-) J. |
|
Data: 2011-01-07 22:14:05 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
W dniu 2011-01-07 09:45, Cavallino pisze:
Tyle tylko, że zamiast jeździć przynajmniej *w*miarę* sprawnymi kilku- I raczej tak właśnie jest. Na dzień dzisiejszy zarejestrowanych jest 22-23mln pojazdów silnikowych. Odrzucisz starców, dzieci, ludzi bez prawa jazdy i żyjących poniżej granicy ubóstwa i okaże się że dziś samochód ma praktycznie każdy kto ma taką ochotę. I jako naród jesteśmy już na etapie że samochód ma każdy i najwyżej ten samochód wymienia - a zazwyczaj wymienia się samochód na nowszy. Więc spokojnie możesz założyć że na 10 sprowadzonych samochodów, 9 zastąpi starsze, już jeżdżące po drogach, a może 1 z nich faktycznie pojawi się na drogach jako nowy. Jedyny problem sprowadzania samochód to późniejsza gospodarka nimi jako odpadami. Bo faktycznie jeżeli produkuje się samochód nowy i wprowadza go na rynek to można założyć że tona złomu na jego bazie zająć się trzeba będzie za jakieś 20 lat kiedy samochód się wyeksploatuje zupełnie. A jeżeli sprowadzamy samochód który już ma lat 15, to tonę złomu trzeba będzie zagospodarować za 5 lat, co przy stałej liczbie samochodów w czynnej jeździe daje kilka razy tyle złomu na złomowiskach. I po prostu to trzeba egzekwować - żeby złom samochodowy był utylizowany zgodnie ze sztuką, a nie zalegał gdzieś na wysypiskach. |
|
Data: 2011-01-07 22:19:46 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:
Gadasz tak, jakby każdy ściągnięty złom, oznaczał jeden złomowany pojazd Jasne. Pod warunkiem, że te z PRL pomnożysz przez 5. Na dzień dzisiejszy zarejestrowanych jest 22-23mln pojazdów silnikowych. I tu się zaczyna problem, że w złomy powsiadali ci, co to żyją poniżej tej granicy. I jako naród jesteśmy już na etapie że samochód ma każdy Bzdura. Nie policzyłeś ile samochodów należy do firm, jak odliczysz je z ogólnej ilości, to zobaczysz sam, że do tego stanu jeszcze bardzo daleka droga. Więc spokojnie możesz założyć że na 10 sprowadzonych samochodów, 9 zastąpi starsze, już jeżdżące po drogach, a może 1 z nich faktycznie pojawi się na drogach jako nowy. Szkoda tylko, że ani liczby złomowanych, ani drogowe obserwacje nie potwierdzają tych optymistycznych wniosków. Z roku na rok aut na drogach jest więcej, ich stan jest gorszy, wiek wyższy, więc jest dokładnie odwrotnie niż usiłujesz twierdzić. |
|
Data: 2011-01-07 23:10:51 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
W dniu 2011-01-07 22:19, Cavallino pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości Samochody z PRL-u już dawno trafiły na ten złom. Nie wiem gdzie mieszkasz, ale tak jak patrzę na ulicę to ani Syrenek, ani Trabantów, 125p, 126p czy Polonezów praktycznie już nie ma - wielka rzadkość coś takiego znaleźć. Gdzie więc są skoro twierdzisz że się starych samochodów nie złomuje? I jako naród jesteśmy już na etapie że samochód ma każdy Ale co za różnica czyje są te auta? Jeden kierowca jest w stanie kierować jednym pojazdem na raz. To czy on należy do kierowcy czy jego firmy, czy może ma oba takie samochody na raz, ilości ruchu na drogach nie zmienia. |
|
Data: 2011-01-08 10:09:20 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4d278f6f$0$2503$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-01-07 22:19, Cavallino pisze: Jakbyś przeczytał ten wątek, to byś wiedział że to bzdura co piszesz (jak zwykle zresztą). Skoro w 2009 najczęściej trafiającym na złom był maluch, to spokojnie można założyć że jeszcze nie wszystkie trafiły. Nie wiem gdzie mieszkasz, ale tak jak patrzę na ulicę to ani Syrenek, ani Trabantów, 125p, 126p czy Polonezów praktycznie już nie ma - wielka rzadkość coś takiego znaleźć. Ja nie twierdzę, że ich się nie złomuje, tylko że ilość złomowanych to niewielki procent złomów które je zastępują.
Ale już zaparkować trzeba wszytkie. |
|
Data: 2011-01-08 11:39:10 | |
Autor: J.F. | |
Stawiam tak tezę w temacie aut nienowych. | |
On Sat, 8 Jan 2011 10:09:20 +0100, Cavallino wrote:
Samochody z PRL-u już dawno trafiły na ten złom.Jakbyś przeczytał ten wątek, to byś wiedział że to bzdura co piszesz (jak zwykle zresztą). A skad te informacje ? I czy nie maja zwiazku z dzialaniami UFG ? Nie wiem gdzie mieszkasz, ale tak jak patrzę na ulicę to ani Syrenek, ani Trabantów, 125p, 126p czy Polonezów praktycznie już nie ma - wielka rzadkość coś takiego znaleźć. A masz jakies liczby ? Choc liczby to u nas malo, biorac pod uwage ile osob rozbiera na czesci .. i pewnie nie wyrejestrowuje Ale co za różnica czyje są te auta?Ale już zaparkować trzeba wszytkie. To zrob fotke jakiegos parkingu i podaj wiek pojazdow. J. |
|
Data: 2011-01-08 23:58:42 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
Skoro w 2009 najczęściej trafiającym na złom był maluch, to spokojnie można Był link. A masz jakies liczby ? Oczywiście. A wtym celu musisz przeczytać cały wątek, a nie tylko wybrane posty. |
|
Data: 2011-01-08 13:09:25 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
W dniu 2011-01-08 10:09, Cavallino pisze:
Samochody z PRL-u już dawno trafiły na ten złom. Nie wiem w jakiej Polsce C mieszkasz, ale gdybyś zapuścił się kiedyś do jakiegoś miasta, to tu jednak maluchów nie ma :) Może gdzieś po wsiach w stodołach faktycznie dogorywają jakieś na czarnych tablicach, nieobjęte jeszcze cepikiem, ale to też chyba niedługo się uda. W każdym razie to musi być ciekawe jak jeździsz po drogach otoczony samochodami z PRL-u. Skansen jakiś motoryzacyjny? Ale co za różnica czyje są te auta? No tak już świat urządzony, że albo Cię stać i wtedy miejsce do parkowania sobie kupujesz, albo Cię nie stać i wtedy masz jakąś pulę miejsc do parkowania przeznaczonych dla wszystkich, ale musisz się nimi ze wszystkimi dzielić. Dokładnie to samo dotyczy reszty dróg. |
|
Data: 2011-01-08 15:14:25 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4d2853f2$0$2457$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-01-08 10:09, Cavallino pisze: Co nie znaczy że zostały zezłomowane. A o tym pisałeś. W każdym razie to musi być ciekawe jak jeździsz po drogach otoczony samochodami z PRL-u. Skansen jakiś motoryzacyjny? Nie jeżdżę, zastąpiły je 10 krotnie liczniejsze tabuny rozsypujących się złomów pościąganych z zachodu. Wolałbym jechać za 1 maluchem, niż za 10 czterośladowymi Fiestami sprzed 20 lat - na tym polega problem.
Dokładnie. Więc lepiej jak potencjalnych kandytatów jest 10 razy mniej, niż 10 razy więcej. |
|
Data: 2011-01-08 15:40:56 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
W dniu 2011-01-08 15:14, Cavallino pisze:
Nie wiem w jakiej Polsce C mieszkasz, ale gdybyś zapuścił się kiedyś Skoro nie widać ich ani na ulicach, ani na parkingach to widocznie właściciele trzymają je w mieszkaniach ;) W każdym razie to musi być ciekawe jak jeździsz po drogach otoczony Pociesz się że każdy z tych kierowców myśli dokładnie to samo na Twój widok. No tak już świat urządzony, że albo Cię stać i wtedy miejsce do Ale to są drogi państwowe, wybudowano za pieniądze podatników i wszyscy są tu kandydatami z prawem do korzystania z nich. To co proponujesz sprowadza się do tego że płacić podatki i budować drogi mają wszyscy, a prawo korzystania z dróg będzie mieć tylko wąskie grono ustalane w uznaniowy sposób. Ciekawy tylko zbieg okoliczności, że wszelkie "genialne" metody ograniczania ruchu które proponujesz zakładają że akurat Ty miałbyś być w tej części korzystającej z dróg. Daj może dobry przykład - zezłomuj Ceed'a i od razu będzie o jeden samochód luźniej na drogach. |
|
Data: 2011-01-08 15:48:47 | |
Autor: Cavallino | |
Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4d287774$0$2497$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-01-08 15:14, Cavallino pisze: To że Ty ich nie widujesz, nie oznacza dokładnie nic. Wolałbym jechać za 1 maluchem, niż za 10 czterośladowymi Fiestami sprzed Pocieszę się, jak chociaż zamkną dopływ dla kolejnych 10 szrotów. Więc lepiej jak potencjalnych kandytatów jest 10 razy mniej, niż 10 razy Oczywiście. Co nie znaczy, że nie byłoby wskazane, aby państwo utrzymywało tempo przyrostu dróg wyższe od tempa przyrostu ich użytkowników, szczególnie zaśmiecających. To co proponujesz sprowadza się do tego że płacić podatki i budować drogi mają wszyscy, a prawo korzystania z dróg będzie mieć tylko wąskie grono ustalane w uznaniowy sposób. Nie odpowiadam za rojenia, które legną Ci się pod kopułą. |
|
Data: 2011-01-08 22:17:28 | |
Autor: J.F. | |
Stawiam tak tezę w temacie aut nienowych. | |
On Sat, 08 Jan 2011 13:09:25 +0100, Tomasz Pyra wrote:
Może gdzieś po wsiach w stodołach faktycznie dogorywają jakieś na czarnych tablicach, nieobjęte jeszcze cepikiem, ale to też chyba niedługo się uda. Obawiam sie ze nie ma zarejestrowanych samochodow nie objetych cepikiem. Moze jeszcze UFG nie zadzialal, albo zadzialal, tylko sie wlasciciele poradzili i odpowiedzieli ze auto dawno zezlomowane albo wyemigrowalo do Irlandii.. J. |
|
Data: 2011-01-08 12:11:05 | |
Autor: J.F. | |
Stawiam tak tezę w temacie aut nienowych. | |
On Fri, 07 Jan 2011 22:14:05 +0100, Tomasz Pyra wrote:
Jedyny problem sprowadzania samochód to późniejsza gospodarka nimi jako odpadami. Ciagle jeszcze zlom to cenny surowiec, a nie uciazliwy odpad. J. |
|
Data: 2011-01-06 18:36:52 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych. | |
Użytkownik "Cavallino" Bo ponieważ? Bo ponieważ sam tak twierdziłeś - zapomniałeś? |