Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Stawiam tak± tezê w temacie aut nienowych.

Stawiam tak± tezê w temacie aut nienowych.

Data: 2011-01-06 18:01:35
Autor: Olo
Stawiam tak± tezê w temacie aut nienowych.
W dniu 2011-01-06 13:24, Max_P pisze:
Witam,
sta³em prawie 3 godziny w najbli¿szym s±siedztwie ostatniego karambolu
na A4; je¿d¿ê codziennie, robi±c w ka¿dych warunkach pogodowych ¶rednio
200 km. Poczynione i bie¿ace obserwacje sk³aniaj± mnie do postawienia
pewnie dyskusyjnej tezy: z tym podniesieniem szybko¶ci o dziesiêæ, a jak
wskazuje agitka w telewizorniach o 20 km/h nieco przesadzono. Je¶li ju¿,
to z ograniczeniami, do których zaliczam wiek samochodu. Auta starsze
ni¿ 5 nooo 6 lat nie powinny przekraczaæ 120 km/h.

wiêkszych kretynizmów dawno nie czyta³em...

Data: 2011-01-06 18:24:16
Autor: Max_P
Stawiam tak± tezê w temacie aut nienowych.

U¿ytkownik "Olo" <alexhawk@dupaonet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ig4shf$o4s$2news.onet.pl...
W dniu 2011-01-06 13:24, Max_P pisze:
Witam,
sta³em prawie 3 godziny w najbli¿szym s±siedztwie ostatniego karambolu
na A4; je¿d¿ê codziennie, robi±c w ka¿dych warunkach pogodowych ¶rednio
200 km. Poczynione i bie¿ace obserwacje sk³aniaj± mnie do postawienia
pewnie dyskusyjnej tezy: z tym podniesieniem szybko¶ci o dziesiêæ, a jak
wskazuje agitka w telewizorniach o 20 km/h nieco przesadzono. Je¶li ju¿,
to z ograniczeniami, do których zaliczam wiek samochodu. Auta starsze
ni¿ 5 nooo 6 lat nie powinny przekraczaæ 120 km/h.

wiêkszych kretynizmów dawno nie czyta³em...

W±tek ma ju¿ kilkadziesiat postow, a nie wypowiedzial sie do tej pory nikt z nowym autem :(

Max

Data: 2011-01-06 18:46:02
Autor: 'Tom N'
Stawiam tak± tezê w temacie aut nienowych.
Max_P w <news:ig4tsu$tcv$1news.onet.pl>:

U¿ytkownik "Olo" <alexhawk@dupaonet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ig4shf$o4s$2news.onet.pl...
W dniu 2011-01-06 13:24, Max_P pisze:
Auta starsze ni¿ 5 nooo 6 lat nie powinny przekraczaæ 120 km/h.
wiêkszych kretynizmów dawno nie czyta³em...
W±tek ma ju¿ kilkadziesiat postow, a nie wypowiedzial sie do tej pory nikt z nowym autem :(

Wo³asz, masz: nowym autem nie powinno sie przekraczaæ 120-150

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-01-06 18:51:12
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Stawiam takÄ… tezÄ™ w temacie aut nienow ych.
W dniu 2011-01-06 18:24, Max_P pisze:

Użytkownik "Olo" <alexhawk@dupaonet.pl> napisał w wiadomości
news:ig4shf$o4s$2news.onet.pl...
W dniu 2011-01-06 13:24, Max_P pisze:
Witam,
stałem prawie 3 godziny w najbliższym sąsiedztwie ostatniego karambolu
na A4; jeżdżę codziennie, robiąc w każdych warunkach pogodowych średnio
200 km. Poczynione i bieżace obserwacje skłaniają mnie do postawienia
pewnie dyskusyjnej tezy: z tym podniesieniem szybkości o dziesięć, a jak
wskazuje agitka w telewizorniach o 20 km/h nieco przesadzono. Jeśli już,
to z ograniczeniami, do których zaliczam wiek samochodu. Auta starsze
niż 5 nooo 6 lat nie powinny przekraczać 120 km/h.

większych kretynizmów dawno nie czytałem...

Wątek ma już kilkadziesiat postow, a nie wypowiedzial sie do tej pory
nikt z nowym autem :(

To tylko pokazuje bezsens twoich wynurzeń.
Jedyne co jest tak naprawdę potrzebne w tym kraju, to wysokie kary za łapownictwo na przeglądach, rzetelność tychże przeglądów i horrendalnie wysokie kary za jazdę bez przeglądu (poza oczywistymi przypadkami, że się komuś zapomniało i sprawnym autem jeździ dwa dni bez).
Plus do tego masa wyrywkowych kontroli dokumentów - w mieście, w dużym korku można to zrobić naprawdę sprawnie i dość bezpiecznie.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-01-06 20:56:43
Autor: Wojtek Borczyk
Stawiam tak± tezê w temacie aut nienowych.
On Thu, 6 Jan 2011, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

Jedyne co jest tak naprawdę potrzebne w tym kraju, to wysokie kary za łapownictwo na przeglądach, rzetelność tychże przeglądów i horrendalnie wysokie kary za jazdę bez przeglądu (poza oczywistymi przypadkami, że się komuś zapomniało i sprawnym autem jeździ dwa dni bez).

Amen - nic dodać, nic ująć! :)

Pozdrawiam :)

W.

Data: 2011-01-06 22:30:15
Autor: Cavallino
Stawiam takÄ… tezÄ™ w temacie aut nienowych.
Użytkownik "Wojtek Borczyk" <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał w wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1101062055230.69189moon.astro.amu.edu.pl...
On Thu, 6 Jan 2011, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

Jedyne co jest tak naprawdę potrzebne w tym kraju, to wysokie kary za łapownictwo na przeglądach, rzetelność tychże przeglądów i horrendalnie wysokie kary za jazdę bez przeglądu (poza oczywistymi przypadkami, że się komuś zapomniało i sprawnym autem jeździ dwa dni bez).

Amen - nic dodać, nic ująć! :)

Tacy starzy, a tacy naiwni.
Naprawdę wierzycie że coś takiego może mieć miejsce w tym kraju?

Data: 2011-01-07 01:01:29
Autor: Wojtek Borczyk
Stawiam tak± tezê w temacie aut nienowych.
On Thu, 6 Jan 2011, Cavallino wrote:

Tacy starzy, a tacy naiwni.
Naprawdę wierzycie że coś takiego może mieć miejsce w tym kraju?

Jeśli z góry założymy, że nie i nie będziemy nawet próbowali zrobić cokolwiek, żeby obecną sytuację zmienić, to na 100% tak się nie stanie. Ale wtedy nie narzekajmy, bo sami będziemy sobie winni :)

Pozdrawiam :)

W.

Data: 2011-01-07 09:41:29
Autor: Cavallino
Stawiam takÄ… tezÄ™ w temacie aut nienowych.
Użytkownik "Wojtek Borczyk" <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał w wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1101070058290.69150moon.astro.amu.edu.pl...
On Thu, 6 Jan 2011, Cavallino wrote:

Tacy starzy, a tacy naiwni.
Naprawdę wierzycie że coś takiego może mieć miejsce w tym kraju?

Jeśli z góry założymy, że nie i nie będziemy nawet próbowali zrobić cokolwiek, żeby obecną sytuację zmienić, to na 100% tak się nie stanie.

Nie chodzi o to co założymy, tylko o to w co wierzymy.
Ja jestem gorącym zwolennikiem prawdziwych badań.
Ale nie bardzo w to wierzÄ™.

A wystarczyłoby zainstalować kamery w kanałach i obowiązkowo mieć na CD KAŻDY przegląd.
I kiedy trzy dni później ktoś nakryje na drodze czteroślada bez hamulców, to sprawdzić u diagnosty jak wyglądał ostatni przegląd.
W razie stwierdzenia kantu - dożywotnia dyskwalifikacja i kosmiczna kara pieniężna.
Od razu by się zastanowił jeden z drugim, czy flaszka za przegląd jest warta takiego ryzyka.

Data: 2011-01-07 21:14:20
Autor: Wojtek Borczyk
Stawiam tak± tezê w temacie aut nienowych.
On Fri, 7 Jan 2011, Cavallino wrote:

A wystarczyłoby zainstalować kamery w kanałach i obowiązkowo mieć na CD KAŻDY przegląd. I kiedy trzy dni później ktoś nakryje na drodze czteroślada bez hamulców, to sprawdzić u diagnosty jak wyglądał ostatni przegląd. W razie stwierdzenia kantu - dożywotnia dyskwalifikacja i kosmiczna kara pieniężna. Od razu by się zastanowił jeden z drugim, czy flaszka za przegląd jest warta takiego ryzyka.

W pełni popieram, tylko czy wyobrażasz sobie ile wtedy kosztował by przegląd? ;-)

W moim odczuciu wystarczyło by coś znacznie prostszego. Chociażby częstsze, rutynowe kontrole szczególnie tych stacji diagnostycznych, które znane są z "przymykania oka" na ewidentne i zagrażające bezpieczeństwu usterki.

Pozdrawiam :)

W.

Data: 2011-01-07 21:18:14
Autor: Cavallino
Stawiam takÄ… tezÄ™ w temacie aut nienowych.
Użytkownik "Wojtek Borczyk" <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał w wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1101072107220.99139moon.astro.amu.edu.pl...
On Fri, 7 Jan 2011, Cavallino wrote:

A wystarczyłoby zainstalować kamery w kanałach i obowiązkowo mieć na CD KAŻDY przegląd. I kiedy trzy dni później ktoś nakryje na drodze czteroślada bez hamulców, to sprawdzić u diagnosty jak wyglądał ostatni przegląd. W razie stwierdzenia kantu - dożywotnia dyskwalifikacja i kosmiczna kara pieniężna. Od razu by się zastanowił jeden z drugim, czy flaszka za przegląd jest warta takiego ryzyka.

W pełni popieram, tylko czy wyobrażasz sobie ile wtedy kosztował by przegląd? ;-)

Znaczy co jest takie drogie, kilka kamerek do monitoringu, czy czysta płytka CD?
Przegląd trwający max 15 minut w moim przypadku i kosztujący 100 zł, to tak ze 4 razy za dużo, więc rezerwy jest sporo.


W moim odczuciu wystarczyło by coś znacznie prostszego. Chociażby częstsze, rutynowe kontrole szczególnie tych stacji diagnostycznych, które znane są z "przymykania oka" na ewidentne i zagrażające bezpieczeństwu usterki.

A moim zdaniem sprawa albo będzie rozwiązana systemowo, tak że nie da się oszukać, albo nie będzie rozwiązana wcale.
Akcje z nalotami mogą wykluczyć kilka stacji, ale problemu nie zlikwidują.

Data: 2011-01-07 21:48:30
Autor: Excite
Stawiam takÄ… tezÄ™ w temacie aut nienow ych.
W dniu 07.01.2011 21:18, Cavallino pisze:
Znaczy co jest takie drogie, kilka kamerek do monitoringu, czy czysta
płytka CD?

Kamery w HD, światło i cały system archiwizowania tego. Wystarczyło by po prostu prowadzić kontrole nad stacjami diagnostycznymi czy wykonują swoją prace rzetelnie oraz czy nie panuje korupcja (CBA przecież już mamy). Skoro nadzór w postaci "tajemniczego klienta" działa w sieciach fast-food to działał by również na stacjach diagnostycznych ;)

Data: 2011-01-07 22:05:50
Autor: Cavallino
Stawiam takÄ… tezÄ™ w temacie aut nienowych.
Użytkownik "Excite" <niema@none.pl> napisał w wiadomości news:ig7u6u$hk6$1news.net.icm.edu.pl...
W dniu 07.01.2011 21:18, Cavallino pisze:
Znaczy co jest takie drogie, kilka kamerek do monitoringu, czy czysta
płytka CD?

Kamery w HD,

Bez jaj, nic nie pisałem o HD.
Czy diagnosta robił przegląd danego podzespołu czy nie, to można odczytać z bylejakiej kamery.
Można mu ją nawet na czoło powiesić.


światło i cały system archiwizowania tego.

Nagrywarka DVD to kilkaset zł.
Dla stacji pryszcz, więc nie przesadzajmy, że to stanowi jakiś problem.
Śrubka do podnośnika kosztuje zapewne podobną kasę.

Data: 2011-01-08 16:46:36
Autor: Excite
Stawiam takÄ… tezÄ™ w temacie aut nienow ych.
W dniu 07.01.2011 22:05, Cavallino pisze:
Bez jaj, nic nie pisałem o HD.
Czy diagnosta robił przegląd danego podzespołu czy nie, to można
odczytać z bylejakiej kamery.
Można mu ją nawet na czoło powiesić.

Guzik prawda. Przyjedzie ktoś z luzami na wahaczach i jak sprawdzisz na taniej kamerze SD czy luzów nie było czy też były i diagnosta je zignorował ?
Jak na kamerze SD wypatrzysz czy przewody hamulcowe były w dobrym stanie czy zardzewiałe ? W samochodzie masz tysiące możliwości różnych uszkodzeń, większość nawet na kamerze Full HD z dobrym oświetleniem była by ciężka do wyłapania. Na kamerze SD, szczególnie amatorskiej możesz co najwyżej ocenić czy diagnosta w ogóle był w kanale i chociaż udawał że robi to co powinien.

Nagrywarka DVD to kilkaset zł.
Dla stacji pryszcz, więc nie przesadzajmy, że to stanowi jakiś problem.
Śrubka do podnośnika kosztuje zapewne podobną kasę.

Nie odróżniasz sprzętu domowego od przemysłowego. Koszt monitoringu na jedną stacje diagnostyczną zapewne nie był by mniejszy od 5tyś zł jeśli mowa o tanich kamerach CCTV.

Data: 2011-01-08 17:02:13
Autor: Cavallino
Stawiam takÄ… tezÄ™ w temacie aut nienowych.
Użytkownik "Excite" <niema@none.pl> napisał w wiadomości news:

Jak na kamerze SD wypatrzysz czy przewody hamulcowe były w dobrym stanie czy zardzewiałe ? W samochodzie masz tysiące możliwości różnych uszkodzeń, większość nawet na kamerze Full HD z dobrym oświetleniem była by ciężka do wyłapania. Na kamerze SD, szczególnie amatorskiej możesz co najwyżej ocenić czy diagnosta w ogóle był w kanale i chociaż udawał że robi to co powinien.

Dokładnie o to chodzi.
Wystarczy do wyłapania tego największego problemu - czyli nie robienia przeglądów w ogóle.
To nie ma być cudowne remedium na wszystko, tylko JEDEN ze sposobów walki z plagą.

Koszt monitoringu na jedną stacje diagnostyczną zapewne nie był by mniejszy od 5tyś zł jeśli mowa o tanich kamerach CCTV.

Nawet jeśli.
Ile samochodów rocznie przegląda dana stacja?

Data: 2011-01-08 17:18:27
Autor: Excite
Stawiam takÄ… tezÄ™ w temacie aut nienow ych.
W dniu 08.01.2011 17:02, Cavallino pisze:
Dokładnie o to chodzi.
Wystarczy do wyłapania tego największego problemu - czyli nie robienia
przeglądów w ogóle.

Największym problemem jest dopuszczanie do ruchu samochodowego złomu. Bez znaczenia czy diagnosta dopuści grata w ogóle nie robiąc przeglądu czy też poudaje przed kamerą że coś robi po czym podbije dowód. Efekt jest ten sam, grat na drodze.

Data: 2011-01-08 17:25:08
Autor: Cavallino
Stawiam takÄ… tezÄ™ w temacie aut nienowych.
Użytkownik "Excite" <niema@none.pl> napisał w wiadomości news:iga2oj$fdq$1news.net.icm.edu.pl...
W dniu 08.01.2011 17:02, Cavallino pisze:
Dokładnie o to chodzi.
Wystarczy do wyłapania tego największego problemu - czyli nie robienia
przeglądów w ogóle.

Największym problemem jest dopuszczanie do ruchu samochodowego złomu. Bez znaczenia czy diagnosta dopuści grata w ogóle nie robiąc przeglądu czy też poudaje przed kamerą że coś robi po czym podbije dowód.

Na przypadki po których gołym okiem widać, że żadnego przeglądu nie miały, wystarczy.
Ciężko raczej sfałszować dokumentację geometrii podwozia dla czteroślada, czy testu czystości spalin dla olejożernego złoma, to już wymaga zachodu, więc flaszka nie wystarczy.

Żeby przeciąć dalsze, bezsensowne dyskusje - dokumentowanie przeglądu, wraz z video z niego, to tylko taki jeden z moich pomysłów.
Nie twierdzę, że jedyny sensowny, że nie ma lepszych czy coś w ten deseń.

Natomiast byc może właśnie totalna krytyka każdego pomysłu, z powodu "bo tak", powoduje, że decydenci wolą zlać temat i na krytykę się nie narażać.
Temat do przemyślenia.
EOD

Data: 2011-01-08 17:44:35
Autor: Excite
Stawiam takÄ… tezÄ™ w temacie aut nienow ych.
W dniu 08.01.2011 17:25, Cavallino pisze:
Natomiast byc może właśnie totalna krytyka każdego pomysłu, z powodu "bo
tak", powoduje, że decydenci wolą zlać temat i na krytykę się nie narażać.
Temat do przemyślenia.

Ekipa rządząca nie chce się narażać elektoratowi, szczególnie że na takich rewolucjach ciężko coś zarobić więc z ich punktu widzenia po co cokolwiek zmieniać. Trzeba mieć świadomość że spora część polskich kierowców chce mieć lewe przeglądy. Bo przegląd "na lewo" to również przegląd bez łapówki ale wykonany niechlujnie. To tak jak z cichym przyzwoleniem na łamanie przepisów ruchu drogowego, można by egzekwować większość z nich zamiast ograniczać się do prostych i dochodowych kontroli prędkości. Po kilku latach wymuszona mandatami i odbieraniem prawa jazdy kultura i jakość kierowców była by na poziomie krajów zachodnich i skandynawskich. Tylko czy większość ludzi była by zadowolona że musi jeździć zgodnie z przepisami ? Raczej nie. Więc ci na górze ignorują problem dla swojego dobra. Sytuacja analogiczna do problemu lewych przeglądów.

Data: 2011-01-16 00:57:08
Autor: RadekNet
Stawiam takÄ… tezÄ™ w temacie aut nienow ych.
W dniu 08.01.2011 17:25, Cavallino pisze:
Użytkownik "Excite" <niema@none.pl> napisał w wiadomości
news:iga2oj$fdq$1news.net.icm.edu.pl...
W dniu 08.01.2011 17:02, Cavallino pisze:
Dokładnie o to chodzi.
Wystarczy do wyłapania tego największego problemu - czyli nie robienia
przeglądów w ogóle.

Największym problemem jest dopuszczanie do ruchu samochodowego złomu.
Bez znaczenia czy diagnosta dopuści grata w ogóle nie robiąc przeglądu
czy też poudaje przed kamerą że coś robi po czym podbije dowód.

Na przypadki po których gołym okiem widać, że żadnego przeglądu nie
miały, wystarczy.
Ciężko raczej sfałszować dokumentację geometrii podwozia dla
czteroślada, czy testu czystości spalin dla olejożernego złoma, to już
wymaga zachodu, więc flaszka nie wystarczy.

No wlasnie .. rejestrowanie przebiegu przegladu. Moim zdaniem nie trzeba kamer, wystarczy jak dane ze "sciezki zdrowia" trafialy by do komputera i komputer drukowal wynik testu. Z tego co wiem, tak sie to dzieje w Irlandii - diagnosta recznie wpisuje tylko te parametry, ktorych automatycznie zbadac sie nie da.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-01-08 18:52:50
Autor: J.F.
Stawiam tak¹ tezê w temacie aut nienowych.
On Sat, 08 Jan 2011 16:46:36 +0100,  Excite wrote:
Guzik prawda. Przyjedzie kto¶ z luzami na wahaczach i jak sprawdzisz na taniej kamerze SD czy luzów nie by³o czy te¿ by³y i diagnosta je zignorowa³ ?
Jak na kamerze SD wypatrzysz czy przewody hamulcowe by³y w dobrym stanie czy zardzewia³e ? W samochodzie masz tysi±ce mo¿liwo¶ci ró¿nych uszkodzeñ, wiêkszo¶æ nawet na kamerze Full HD z dobrym o¶wietleniem by³a by ciê¿ka do wy³apania.

Szczera prawda, ale o czym wy tu panowie w ogole piszecie ? "W 2009 roku stan techniczny pojazdu by³ przyczyn± 101 wypadków
drogowych, zginê³o w nich 8 osób, a rany odnios³o 147. Najwiêcej
stwierdzono braków w o¶wietleniu 41,6% oraz w ogumieniu 20,8%."

A 50tys wypadkow zostanie.

To nawet nie jest 1 %.

J.

Data: 2011-01-09 00:46:20
Autor: Wojtek Borczyk
Stawiam tak? tez? w temacie aut nienowych.
On Sat, 8 Jan 2011, J.F. wrote:

Szczera prawda, ale o czym wy tu panowie w ogole piszecie ?

"W 2009 roku stan techniczny pojazdu by³ przyczyn± 101 wypadków
drogowych, zginê³o w nich 8 osób, a rany odnios³o 147. Najwiêcej
stwierdzono braków w o¶wietleniu 41,6% oraz w ogumieniu 20,8%."

A 50tys wypadkow zostanie.

To nawet nie jest 1 %.

Lejesz miód na moje serce :) Od dawna ju¿ chcia³em zasygnalizowaæ ten (uchodz±cy jako¶ uwadze wiêkszo¶ci dyskutantów) szczegó³ ;-)

Pozdrawiam :)

W.

Data: 2011-01-09 11:02:19
Autor: Adam P³aszczyca
Stawiam tak? tez? w temacie aut nienowych.
Dnia Sun, 9 Jan 2011 00:46:20 +0100, Wojtek Borczyk napisa³(a):

Lejesz miód na moje serce :) Od dawna ju¿ chcia³em zasygnalizowaæ ten (uchodz±cy jako¶ uwadze wiêkszo¶ci dyskutantów) szczegó³ ;-)

Tak naprawdê to liczy siê stan techniczny mózgu kierowcy, a nie pojazdu. Gorszym autem kierowca ze sprawnym mózgiem pojedzie tak, ¿eby kuku nikomu
nie zrobiæ. A dureñ nawet sprawnym autem zagro¿enie spowoduje.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2011-01-09 20:27:01
Autor: Bydlê
Stawiam tak? tez? w temacie aut nienowych.
Wojtek Borczyk wrote:
> On Sat, 8 Jan 2011, J.F. wrote:
>
>> Szczera prawda, ale o czym wy tu panowie w ogole piszecie ?
>>
>> "W 2009 roku stan techniczny pojazdu by³ przyczyn± 101 wypadków
>> drogowych, zginê³o w nich 8 osób, a rany odnios³o 147. Najwiêcej
>> stwierdzono braków w o¶wietleniu 41,6% oraz w ogumieniu 20,8%."
>>
>> A 50tys wypadkow zostanie.
>>
>> To nawet nie jest 1 %.
>
>
> Lejesz miód na moje serce :)

T± ponaddwunastoipó³procentow± ¶miertelno¶ci± w tych wypadkach?
To ca³kiem sporo, jak na ogóln± liczbê wypadków i liczbê wyprodukowanych w nich trupów...
;-)


--
Bydlê

Data: 2011-01-09 22:24:13
Autor: Tomasz Pyra
Stawiam tak? tez? w temacie aut nienowych.
W dniu 2011-01-09 00:46, Wojtek Borczyk pisze:
On Sat, 8 Jan 2011, J.F. wrote:

Szczera prawda, ale o czym wy tu panowie w ogole piszecie ?

"W 2009 roku stan techniczny pojazdu by³ przyczyn± 101 wypadków
drogowych, zginê³o w nich 8 osób, a rany odnios³o 147. Najwiêcej
stwierdzono braków w o¶wietleniu 41,6% oraz w ogumieniu 20,8%."

A 50tys wypadkow zostanie.

To nawet nie jest 1 %.

Lejesz miód na moje serce :) Od dawna ju¿ chcia³em zasygnalizowaæ ten
(uchodz±cy jako¶ uwadze wiêkszo¶ci dyskutantów) szczegó³ ;-)

Ale jeste¶ niepoprawny politycznie ;)
Przecie¿ wiadomo ¿e g³ównymi przyczynami wypadków s± z³y stan dróg, z³y stan pojazdów i zbyt powolni kierowcy ;) A i jeszcze podsterowno¶æ :)

Data: 2011-01-10 00:30:34
Autor: J.F.
Stawiam tak? tez? w temacie aut nienowych.
On Sun, 09 Jan 2011 22:24:13 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2011-01-09 00:46, Wojtek Borczyk pisze:
On Sat, 8 Jan 2011, J.F. wrote:
"W 2009 roku stan techniczny pojazdu by³ przyczyn± 101 wypadków
drogowych, zginê³o w nich 8 osób, a rany odnios³o 147. Najwiêcej
stwierdzono braków w o¶wietleniu 41,6% oraz w ogumieniu 20,8%."
To nawet nie jest 1 %.

Lejesz miód na moje serce :) Od dawna ju¿ chcia³em zasygnalizowaæ ten
(uchodz±cy jako¶ uwadze wiêkszo¶ci dyskutantów) szczegó³ ;-)

Ale jeste¶ niepoprawny politycznie ;)
Przecie¿ wiadomo ¿e g³ównymi przyczynami wypadków s± z³y stan dróg, z³y stan pojazdów i zbyt powolni kierowcy ;) A i jeszcze podsterowno¶æ :)

No wiesz, sa przyklady ze wystarczylo zbudowac autostrade i ilosc
wypadkow znacznie spadla.
Wiec czemu glowne krajowe drogi nie maja 4 pasow ? J.

Data: 2011-01-10 00:36:58
Autor: Tomasz Pyra
Stawiam tak? tez? w temacie aut nienowych.
W dniu 2011-01-10 00:30, J.F. pisze:
On Sun, 09 Jan 2011 22:24:13 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2011-01-09 00:46, Wojtek Borczyk pisze:
On Sat, 8 Jan 2011, J.F. wrote:
"W 2009 roku stan techniczny pojazdu by³ przyczyn± 101 wypadków
drogowych, zginê³o w nich 8 osób, a rany odnios³o 147. Najwiêcej
stwierdzono braków w o¶wietleniu 41,6% oraz w ogumieniu 20,8%."
To nawet nie jest 1 %.

Lejesz miód na moje serce :) Od dawna ju¿ chcia³em zasygnalizowaæ ten
(uchodz±cy jako¶ uwadze wiêkszo¶ci dyskutantów) szczegó³ ;-)

Ale jeste¶ niepoprawny politycznie ;)
Przecie¿ wiadomo ¿e g³ównymi przyczynami wypadków s± z³y stan dróg, z³y
stan pojazdów i zbyt powolni kierowcy ;) A i jeszcze podsterowno¶æ :)

No wiesz, sa przyklady ze wystarczylo zbudowac autostrade i ilosc
wypadkow znacznie spadla.

Wiadomo ¿e na bezpieczniejszych drogach wypadków jest mniej. Tak samo jak w bezpieczniejszym samochodzie jest wiêksza szansa prze¿ycia wypadku.

Ale mimo wszystko to jest podej¶cie takie jak ¿e przyczyn± upadku ze schodów by³ brak windy.

Wiec czemu glowne krajowe drogi nie maja 4 pasow ?

Na gierkówce s± 4 pasy, a wypadków du¿o.
A tam gdzie autostrady, tam wypadków ju¿ mniej.

Czyli wychodzi ¿e to bardziej chodzi o te skrzy¿owania ni¿ ilo¶æ pasów.

Data: 2011-01-10 08:58:46
Autor: Cavallino
Stawiam tak? tez? w temacie aut nienowych.
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:

Wiadomo ¿e na bezpieczniejszych drogach wypadków jest mniej. Tak samo jak w bezpieczniejszym samochodzie jest wiêksza szansa prze¿ycia wypadku.

Ale mimo wszystko to jest podej¶cie takie jak ¿e przyczyn± upadku ze schodów by³ brak windy.

Wiec czemu glowne krajowe drogi nie maja 4 pasow ?

Na gierkówce s± 4 pasy, a wypadków du¿o.

Bo nie jest bezkolizyjna - a o to tu chodzi.

Data: 2011-01-12 13:47:22
Autor: Lew2
Stawiam tak¹ tezê w temacie aut nienowych.
On 8 Sty, 18:52, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
On Sat, 08 Jan 2011 16:46:36 +0100,  Excite wrote:
>Guzik prawda. Przyjedzie kto¶ z luzami na wahaczach i jak sprawdzisz na
>taniej kamerze SD czy luzów nie by³o czy te¿ by³y i diagnosta je
>zignorowa³ ?
>Jak na kamerze SD wypatrzysz czy przewody hamulcowe by³y w dobrym stanie
>czy zardzewia³e ? W samochodzie masz tysi±ce mo¿liwo¶ci ró¿nych
>uszkodzeñ, wiêkszo¶æ nawet na kamerze Full HD z dobrym o¶wietleniem by³a
>by ciê¿ka do wy³apania.

Szczera prawda, ale o czym wy tu panowie w ogole piszecie ?

"W 2009 roku stan techniczny pojazdu by³ przyczyn± 101 wypadków
drogowych, zginê³o w nich 8 osób, a rany odnios³o 147. Najwiêcej
stwierdzono braków w o¶wietleniu 41,6% oraz w ogumieniu 20,8%."

A 50tys wypadkow zostanie.

To nawet nie jest 1 %.

J.

Braki w o¶wietleniu to nawet 3 miesiêczne samochody mog± mieæ. Bodaj¿e
w Toyocie IQ po kilku tygodniach przepali³a siê ¿arówka podczas
jakiego¶ testu (cena ¿arówki 200 z³). Braki w ogumieniu to mo¿e mieæ
ju¿ 2-3 letni samochód który ma du¿y przebieg. I odwrotnie 20 letni
samochód mo¿e mieæ 100% sprawne o¶wietlenie i nowiutkie opony.

Data: 2011-01-13 00:10:28
Autor: J.F.
Stawiam takš tezê w temacie aut nienowych.
On Wed, 12 Jan 2011 13:47:22 -0800 (PST),  Lew2 wrote:
On 8 Sty, 18:52, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Szczera prawda, ale o czym wy tu panowie w ogole piszecie ?
"W 2009 roku stan techniczny pojazdu by³ przyczyn± 101 wypadków
drogowych, zginê³o w nich 8 osób, a rany odnios³o 147. Najwiêcej
stwierdzono braków w o¶wietleniu 41,6% oraz w ogumieniu 20,8%."

A 50tys wypadkow zostanie.
To nawet nie jest 1 %.

Braki w o¶wietleniu to nawet 3 miesiêczne samochody mog± mieæ. Bodaj¿e
w Toyocie IQ po kilku tygodniach przepali³a siê ¿arówka podczas
jakiego¶ testu (cena ¿arówki 200 z³). Braki w ogumieniu to mo¿e mieæ
ju¿ 2-3 letni samochód który ma du¿y przebieg.

No i na reszte wypadkow z przyczyn zlego stanu technicznego zostaje
ile ? Szukacie problemu tam gdzie go nie ma.

J.

P.S. Brak w oswietleniu przyczyna wypadku ? Chyba glownie w przypadku
rowerow. No i ewentualnie kombajnow, ale w polaczeniu z nadmierna
predkoscia :-)

Data: 2011-01-13 02:07:18
Autor: Tomasz Pyra
Stawiam tak� tezę w temacie aut nieno wych.
W dniu 2011-01-13 00:10, J.F. pisze:
On Wed, 12 Jan 2011 13:47:22 -0800 (PST),  Lew2 wrote:
On 8 Sty, 18:52, J.F.<jfox_xnosp...@poczta.onet.pl>  wrote:
Szczera prawda, ale o czym wy tu panowie w ogole piszecie ?
"W 2009 roku stan techniczny pojazdu był przyczyną 101 wypadków
drogowych, zginęło w nich 8 osób, a rany odniosło 147. Najwięcej
stwierdzono braków w oświetleniu 41,6% oraz w ogumieniu 20,8%."

A 50tys wypadkow zostanie.
To nawet nie jest 1 %.

Braki w oświetleniu to nawet 3 miesięczne samochody mogą mieć. Bodajże
w Toyocie IQ po kilku tygodniach przepaliła się żarówka podczas
jakiegoś testu (cena żarówki 200 zł). Braki w ogumieniu to może mieć
już 2-3 letni samochód który ma duży przebieg.

No i na reszte wypadkow z przyczyn zlego stanu technicznego zostaje
ile ? Szukacie problemu tam gdzie go nie ma.

Też nie samymi bezpośrednimi przyczynami żyjemy.

Nie wiadomo w ilu przypadkach niedostosowania prędkości do warunków jazdy, wypadku dałoby się uniknąć gdyby np. amortyzatory nie były na wykończeniu, albo opony nie były nastoletnimi trupami.

Bardziej rygorystyczne kontrole w stacjach kontroli (np. analiza spalin) również podniosłyby koszty utrzymania starszych pojazdów w należytym stanie i podniosły tym samym opłacalność wymiany samochodów na nowe, które są bezpieczniejsze.

Data: 2011-01-07 21:58:53
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Stawiam takÄ… tezÄ™ w temacie aut nienow ych.
W dniu 2011-01-07 21:18, Cavallino pisze:

A moim zdaniem sprawa albo będzie rozwiązana systemowo, tak że nie da
się oszukać, albo nie będzie rozwiązana wcale.
Akcje z nalotami mogą wykluczyć kilka stacji, ale problemu nie zlikwidują.

Jakby się rozniosło, że diagnosta Iksiński został ukarany grzywną w wysokości jego rocznych zarobków, to jego koledzy nie ryzykowaliby dla dwustu złotych lewego zysku. A ludziom, nie opłacałoby się wydawać 1000-2000zł na lewy przegląd, skoro za te pieniądze mogliby naprawić złoma.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-01-07 22:07:02
Autor: Cavallino
Stawiam takÄ… tezÄ™ w temacie aut nienowych.
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:ig7uqe$npb$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2011-01-07 21:18, Cavallino pisze:

A moim zdaniem sprawa albo będzie rozwiązana systemowo, tak że nie da
się oszukać, albo nie będzie rozwiązana wcale.
Akcje z nalotami mogą wykluczyć kilka stacji, ale problemu nie zlikwidują.

Jakby się rozniosło, że diagnosta Iksiński został ukarany grzywną w wysokości jego rocznych zarobków, to jego koledzy nie ryzykowaliby dla dwustu złotych lewego zysku.

Jasne, bo po pokazowych zamknięciach i karach dla lekarzy, reszta z miejsca przestała łapówki brać.
A diagności z natury rzeczy są jeszcze głupsi.

Data: 2011-01-07 15:46:16
Autor: Excite
Stawiam takÄ… tezÄ™ w temacie aut nienow ych.
W dniu 06.01.2011 22:30, Cavallino pisze:
Tacy starzy, a tacy naiwni.
Naprawdę wierzycie że coś takiego może mieć miejsce w tym kraju?

Jest możliwe bo dlaczego miało by nie być ? Kwestia tylko czy ekipie rządzącej będzie się chciało zająć tym problemem. Skoro panuje ignorancja w tym temacie ze strony każdej partii rządzącej od 1989r to nic dziwnego że brakuje zmian na lepsze. Ale to jest wykonalne.

Data: 2011-01-07 15:52:04
Autor: Cavallino
Stawiam takÄ… tezÄ™ w temacie aut nienowych.
Użytkownik "Excite" <niema@none.pl> napisał w wiadomości news:ig78vp$7bo$1news.net.icm.edu.pl...
W dniu 06.01.2011 22:30, Cavallino pisze:
Tacy starzy, a tacy naiwni.
Naprawdę wierzycie że coś takiego może mieć miejsce w tym kraju?

Jest możliwe bo dlaczego miało by nie być ?

Z tych samych powodów, dla których nie było możliwe przez ostatnie 20 lat?

Kwestia tylko czy ekipie rządzącej będzie się chciało zająć tym problemem. Skoro panuje ignorancja w tym temacie ze strony każdej partii rządzącej od 1989r to nic dziwnego że brakuje zmian na lepsze. Ale to jest wykonalne.

Teoretycznie - oczywiście.
Praktycznie - już dawno by było zrobione, gdyby komukolwiek zależało.

Jest jedna szansa - musi zginąć jakaś ważna osoba, w samochodzie w którym kupiono przegląd za flaszkę.

Data: 2011-01-07 22:30:03
Autor: Tomasz Pyra
Stawiam takÄ… tezÄ™ w temacie aut nienow ych.
W dniu 2011-01-06 22:30, Cavallino pisze:
Użytkownik "Wojtek Borczyk" <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał w
wiadomości
news:alpine.BSF.2.00.1101062055230.69189moon.astro.amu.edu.pl...
On Thu, 6 Jan 2011, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

Jedyne co jest tak naprawdÄ™ potrzebne w tym kraju, to wysokie kary za
łapownictwo na przeglądach, rzetelność tychże przeglądów i
horrendalnie wysokie kary za jazdÄ™ bez przeglÄ…du (poza oczywistymi
przypadkami, że się komuś zapomniało i sprawnym autem jeździ dwa dni
bez).

Amen - nic dodać, nic ująć! :)

Tacy starzy, a tacy naiwni.
Naprawdę wierzycie że coś takiego może mieć miejsce w tym kraju?

Tak samo jak da się wyegzekwować nabijanie utargu na kasę fiskalną, tak samo da się wyegzekwować rzetelne przeglądy.

To naprawdę nie byłoby ani przesadnie drogie, ani skomplikowane.

Oczywiście - jakaś szara strefa i tak zostanie.
Natomiast dziÅ› to jest po prostu szerokie olewactwo.
Bo niesprawne samochody przechodzą przegląd nawet bez żadnej łapówki.

Rynek sam z siebie w obecnej sytuacji działa tak, że jak jest diagnosta który się "czepia", to wszyscy pojadą do jakiegoś innego, który tylko zobaczy czy samochód jest w jednym kawałku, sprawdzi VIN i podbije dowód - do takiego gościa przyjedzie zaraz pół województwa.

Data: 2011-01-07 22:36:19
Autor: Cavallino
Stawiam takÄ… tezÄ™ w temacie aut nienowych.
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:

Tak samo jak da się wyegzekwować nabijanie utargu na kasę fiskalną,

A da siÄ™?
Obrzydzić nienabijanie idzie, i owszem - ale tylko tyle.
Ile razy dostałeś świstek z kasy od mechanika, hydraulika itd?

tak samo da się wyegzekwować rzetelne przeglądy.

To naprawdę nie byłoby ani przesadnie drogie, ani skomplikowane.

Oczywiście - jakaś szara strefa i tak zostanie.
Natomiast dziÅ› to jest po prostu szerokie olewactwo.
Bo niesprawne samochody przechodzą przegląd nawet bez żadnej łapówki.

Rynek sam z siebie w obecnej sytuacji działa tak, że jak jest diagnosta który się "czepia", to wszyscy pojadą do jakiegoś innego, który tylko zobaczy czy samochód jest w jednym kawałku, sprawdzi VIN i podbije dowód - do takiego gościa przyjedzie zaraz pół województwa.

Banał.

Data: 2011-01-07 23:41:37
Autor: Tomasz Pyra
Stawiam takÄ… tezÄ™ w temacie aut nienow ych.
W dniu 2011-01-07 22:36, Cavallino pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości
news:

Tak samo jak da się wyegzekwować nabijanie utargu na kasę fiskalną,

A da siÄ™?
Obrzydzić nienabijanie idzie, i owszem - ale tylko tyle.
Ile razy dostałeś świstek z kasy od mechanika, hydraulika itd?

Nie korzystam.
Ale korzystam pięć razy do roku z usług SKP i tam za każdym razem paragon dostaję.

Wystarczy zrobić więc to samo co robi się żeby w SKP nabijali usługi na kasę, do spowodowania żeby te usługi wykonywane były rzetelnie.
I problem zniknie.

Data: 2011-01-08 10:06:49
Autor: Cavallino
Stawiam takÄ… tezÄ™ w temacie aut nienowych.
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:
Ile razy dostałeś świstek z kasy od mechanika, hydraulika itd?

Nie korzystam.

Cudowne samonaprawiajÄ…ce sie samochody i mieszkania?

Ale korzystam pięć razy do roku z usług SKP i tam za każdym razem paragon dostaję.

Wystarczy zrobić więc to samo co robi się żeby w SKP nabijali usługi na kasę,

No i właśnie to proponuję.
Skoro jest dowód (pieczątka w dowodzie i pewnie też jakiś wpis gdzieś w rejestrze) że SKP wykonała przegląd, to musi być i paragon, bo inaczej sami by ukręcili bat na siebie.
Analogicznie - trzeba mieć też dowód JAK dana stacja wykonała ten przegląd.
Zapis video jest tu jak znalazł.

Data: 2011-01-08 13:16:37
Autor: Tomasz Pyra
Stawiam takÄ… tezÄ™ w temacie aut nienow ych.
W dniu 2011-01-08 10:06, Cavallino pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości
news:
Ile razy dostałeś świstek z kasy od mechanika, hydraulika itd?

Nie korzystam.

Cudowne samonaprawiajÄ…ce sie samochody i mieszkania?

Dobre samochody siÄ™ nie psujÄ….


Analogicznie - trzeba mieć też dowód JAK dana stacja wykonała ten przegląd.
Zapis video jest tu jak znalazł.

I potem będziesz z zapisu video analizował czy na sworzniu był luz, czy nie? Tak samo jak obowiązku wprowadzenia transakcji do kasy fiskalnej nikt zapisem video nie dokumentuje.

Żeby wyegzekwować urzędowy wymóg, typu kontrola samochodu w SKP, jedynym środkiem do tego jest kontrola tych stacji i takie dobranie wysokości kary żeby kombinowanie się nie opłacało.

Data: 2011-01-08 15:16:36
Autor: Cavallino
Stawiam takÄ… tezÄ™ w temacie aut nienowych.
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4d2855a1$0$2457$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-01-08 10:06, Cavallino pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości
news:
Ile razy dostałeś świstek z kasy od mechanika, hydraulika itd?

Nie korzystam.

Cudowne samonaprawiajÄ…ce sie samochody i mieszkania?

Dobre samochody siÄ™ nie psujÄ….

A jakie to sÄ… dobre?



Analogicznie - trzeba mieć też dowód JAK dana stacja wykonała ten przegląd.
Zapis video jest tu jak znalazł.

I potem będziesz z zapisu video analizował czy na sworzniu był luz, czy nie?

Raczej czy w ogóle ktoś ten sworzeń badał, bo na tym IMO polega problem.



 Tak samo jak obowiÄ…zku wprowadzenia transakcji do kasy fiskalnej
nikt zapisem video nie dokumentuje.

Żeby wyegzekwować urzędowy wymóg, typu kontrola samochodu w SKP, jedynym środkiem do tego jest kontrola tych stacji

Owszem i złapanie czterośladowego złoma na drodze, połączone z istnieniem zapisu video z jego ostatniego przeglądu daje właśnie POTĘŻNE narzędzie kontroli.
Nieporównywalne z przypadkowymi nalotami.

Data: 2011-01-08 16:00:39
Autor: Tomasz Pyra
Stawiam takÄ… tezÄ™ w temacie aut nienow ych.
W dniu 2011-01-08 15:16, Cavallino pisze:

Cudowne samonaprawiajÄ…ce sie samochody i mieszkania?

Dobre samochody siÄ™ nie psujÄ….

A jakie to sÄ… dobre?

Takie które się nie psują i nie trzeba ich prowadzać do mechaników.


I potem będziesz z zapisu video analizował czy na sworzniu był luz,
czy nie?

Raczej czy w ogóle ktoś ten sworzeń badał, bo na tym IMO polega problem.

Ale nie trzeba badać każdego sworznia po kolei żeby stwierdzić sprawność lub niesprawność samochodu.
M.in. dlatego zapis stwierdzający czy diagnosta jakiś element macał, czy nie macał jest bez sensu.
Badanie samo w sobie nie jest tu żadnym celem - chodzi o wyeliminowanie niesprawnych pojazdów z ruchu.

Tak samo jak obowiÄ…zku wprowadzenia transakcji do kasy fiskalnej
nikt zapisem video nie dokumentuje.

Żeby wyegzekwować urzędowy wymóg, typu kontrola samochodu w SKP,
jedynym środkiem do tego jest kontrola tych stacji

Owszem i złapanie czterośladowego złoma na drodze, połączone z
istnieniem zapisu video z jego ostatniego przeglądu daje właśnie POTĘŻNE
narzędzie kontroli.

Bardzo potężne to ono się może wydawać jedynie laikowi w zakresie mechaniki pojazdowej.
Bo niestety tego czy samochód miał czy nie miał usterki nie da się stwierdzić na postawie zapisu video z badania.
Kto i kiedy miałby taki zapis oglądać i co stwierdzać na jego podstawie?

Jedyna skuteczna kontrola, to stwierdzenie przypadku kiedy niespełniający przepisów samochód wyjeżdża z SKP z podbitym dowodem rejestracyjnym.
Wszelkie działanie później będzie już bardzo drogie i skomplikowane, bo wymagać będzie udowodnienia że dany stan rzeczy miał miejsce w trakcie kontroli.

Data: 2011-01-08 16:07:54
Autor: Cavallino
Stawiam takÄ… tezÄ™ w temacie aut nienowych.
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:

I potem będziesz z zapisu video analizował czy na sworzniu był luz,
czy nie?

Raczej czy w ogóle ktoś ten sworzeń badał, bo na tym IMO polega problem.

Ale nie trzeba badać każdego sworznia po kolei żeby stwierdzić sprawność lub niesprawność samochodu.

A przy kupnie przeglądów w ogole nie trzeba samochodu badać.


M.in. dlatego zapis stwierdzający czy diagnosta jakiś element macał, czy nie macał jest bez sensu.
Badanie samo w sobie nie jest tu żadnym celem - chodzi o wyeliminowanie niesprawnych pojazdów z ruchu.

Czteroślad po wypadku sprzed 5 lat był niesprawny od 5 lat, więc diagnosta, który nie raczył go zbadać zdecydowanie nie wykonał swoich obowiązków.
To samo dotyczy palenia oleju itd - to wszystko widać by było na zapisie.

Żeby wyegzekwować urzędowy wymóg, typu kontrola samochodu w SKP,
jedynym środkiem do tego jest kontrola tych stacji

Owszem i złapanie czterośladowego złoma na drodze, połączone z
istnieniem zapisu video z jego ostatniego przeglądu daje właśnie POTĘŻNE
narzędzie kontroli.

Bardzo potężne to ono się może wydawać jedynie laikowi w zakresie mechaniki pojazdowej.
Bo niestety tego czy samochód miał czy nie miał usterki nie da się stwierdzić na postawie zapisu video z badania.

Chyba że badania nie było, wtedy bardzo łatwo.


Kto i kiedy miałby taki zapis oglądać i co stwierdzać na jego podstawie?

Wystarczy ITS.



Jedyna skuteczna kontrola, to stwierdzenie przypadku kiedy niespełniający przepisów samochód wyjeżdża z SKP z podbitym dowodem rejestracyjnym.

Jedno drugiemu nie zaprzecza.



Wszelkie działanie później będzie już bardzo drogie i skomplikowane

Zwłaszcza dla takich, co to szukają dziury w całym.

Data: 2011-01-08 12:08:05
Autor: J.F.
Stawiam tak¹ tezê w temacie aut nienowych.
On Fri, 7 Jan 2011 22:36:19 +0100,  Cavallino wrote:
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci
Tak samo jak da siê wyegzekwowaæ nabijanie utargu na kasê fiskaln±,

A da siê?
Obrzydziæ nienabijanie idzie, i owszem - ale tylko tyle.
Ile razy dosta³e¶ ¶wistek z kasy od mechanika, hydraulika itd?

A slyszales o tych co dostali w jednym dniu dwa mandaty ? Bo kazde nienabicie to wykroczenie, przyszedl jeden inspektor, dokonal
zakupu kontrolowanego, wystawil mandat, poinformowal ze z braku kasy
nalezy zaprzestac sprzedazy .. a za 15 minut przyszedl drugi ..

A poza tym co w z tymi przegladami - jesli auto w ostrym hamowniu
obrocilo, to stawiam na to ze mialo 4 hamulce bardzo dobre i
zablokowaly ..

J.

Data: 2011-01-07 23:02:28
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Stawiam takÄ… tezÄ™ w temacie aut nienow ych.
W dniu 2011-01-07 22:30, Tomasz Pyra pisze:

Rynek sam z siebie w obecnej sytuacji działa tak, że jak jest diagnosta
który się "czepia", to wszyscy pojadą do jakiegoś innego, który tylko
zobaczy czy samochód jest w jednym kawałku, sprawdzi VIN i podbije dowód
- do takiego gościa przyjedzie zaraz pół województwa.


Ten co obsługuje pół województwa, często podbija tylko dowód. Samochodu nawet nie widząc. :/

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-01-06 19:07:32
Autor: jerry
Stawiam tak± tezê w temacie aut nienowych.
U¿ytkownik "Max_P" napisa³ w wiadomo¶ci news:ig4tsu$tcv$1news.onet.pl...
to z ograniczeniami, do których zaliczam wiek samochodu. Auta starsze
ni¿ 5 nooo 6 lat nie powinny przekraczaæ 120 km/h.
wiêkszych kretynizmów dawno nie czyta³em...
W±tek ma ju¿ kilkadziesiat postow, a nie wypowiedzial sie do tej pory nikt z nowym autem :(

Co znaczy "nowe" auto?
takie które ma <5 lat czy kupione 5min. temu w salonie
czy te¿ mo¿e te co dopiero zjecha³o z ta¶my.
Jakie auto jest "nowe":
3 letnie z przebiegiem 150 kkm czy stojacy w gara¿u 7 latek <50kkm?
Tak mam tego drugiego i pewnie przed sprzeda¿± bêdê musia³ przekreciæ mu licznik, bo nikt nie uwierzy, ¿e mo¿na prawie nie je¼dziæ autem.

Data: 2011-01-06 23:10:14
Autor: Adam P³aszczyca
Stawiam tak± tezê w temacie aut nienowych.
Dnia Thu, 6 Jan 2011 18:24:16 +0100, Max_P napisa³(a):

W±tek ma ju¿ kilkadziesiat postow, a nie wypowiedzial sie do tej pory nikt z nowym autem :(

No ja je¿dzê nowym (rocznym, mam od nowego) Berlingo i uwa¿am Ciê za dupka.
Dlaczego?
Bo problemem sa kierowcy. Niestety, zauwa¿am korelacjê, ¿e im nowsza fura,
tym wiêksza szansa na durnia w ¶rodku

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2011-01-06 18:31:04
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Stawiam takÄ… tezÄ™ w temacie aut nienow ych.
W dniu 2011-01-06 18:01, Olo pisze:
W dniu 2011-01-06 13:24, Max_P pisze:
Witam,
stałem prawie 3 godziny w najbliższym sąsiedztwie ostatniego karambolu
na A4; jeżdżę codziennie, robiąc w każdych warunkach pogodowych średnio
200 km. Poczynione i bieżace obserwacje skłaniają mnie do postawienia
pewnie dyskusyjnej tezy: z tym podniesieniem szybkości o dziesięć, a jak
wskazuje agitka w telewizorniach o 20 km/h nieco przesadzono. Jeśli już,
to z ograniczeniami, do których zaliczam wiek samochodu. Auta starsze
niż 5 nooo 6 lat nie powinny przekraczać 120 km/h.

większych kretynizmów dawno nie czytałem...

Dawno, czyli od poprzedniego występu Maxa P? On tak ma regularnie, jak neelix i spółka. Wpadnie, rzuci podobnego posta, weźmie chipsy i colę i będzie miał ubaw z udanego trollingu.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Stawiam tak± tezê w temacie aut nienowych.

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona