Stawka wieksza niz smierc

Data: 2012-05-21 23:38:07
Autor: Titus Atomicus
Stawka wieksza niz smierc
Witam,
Bylem, widzialem, podobalo mi sie. Troche komiksowe, ale taka konwencja.
Scenariusz ok (poza kilkoma niedorzecznosciami), scenografia (ok, nie podobalo mi sie to spolszczanie - polskie dialogi jeszcze by przeszly, ale Niemcy korzystajacy z Biblii w wersji polskiej etc to juz przesada).
 Realizacja tez ok. Podobnie aktorzy - Mikulski, Karewicz, Bonczak, Olbrychcki, a nawet Kot (ale juz Adamczyk jak mlody Bruner juz nie). Fajna Anna Szarek jako Ingrid.
Generalnie 6/10. Moze nawet 7.
--
TA

Data: 2012-05-24 06:59:44
Autor: Habeck Colibretto
Stawka wieksza niz smierc
Dnia 21.05.2012, o godzinie 23.38.07, na pl.rec.film,
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):

[...]

Hmmm... wygląda nieźle. Czyli warto stracić te 2h?
Jak muzyka? Bo podobno nieklosowa jest.

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2012-05-24 21:32:32
Autor: Titus Atomicus
Stawka wieksza niz smierc
In article <qeump2ozmmha.dlg@habeck.pl>,
 Habeck Colibretto <habeck@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

> [...]

> Generalnie 6/10. Moze nawet 7.

Hmmm... wygląda nieźle. Czyli warto stracić te 2h?
Mi sie podobalo, mimo pewnych slabych punktow.
No i to taki tribute dla kultowego serialu i starych aktorow.

Jak muzyka? Bo podobno nieklosowa jest.
Fakt. Troche szkoda. Ale ok.

--
TA

Data: 2012-05-24 23:43:43
Autor: Habeck Colibretto
Stawka wieksza niz smierc
Dnia 24.05.2012, o godzinie 21.32.32, na pl.rec.film,
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):

Hmmm... wygląda nieźle. Czyli warto stracić te 2h?
Mi sie podobalo, mimo pewnych slabych punktow.
No i to taki tribute dla kultowego serialu i starych aktorow.

Ja nie widziałem żadnego odcinka Klossa w całości. W ogóle średnio się
orientuję o co biega. Da się ten film obejrzeć bez serialu?

Jak muzyka? Bo podobno nieklosowa jest.
Fakt. Troche szkoda. Ale ok.

No bo serialowa jest świetna.

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2012-05-25 01:25:17
Autor: Titus Atomicus
Stawka wieksza niz smierc
In article <1ojpcrz9aedy6$.dlg@habeck.pl>,
> [...]

Ja nie widziałem żadnego odcinka Klossa w całości. W ogóle średnio się
orientuję o co biega. Da się ten film obejrzeć bez serialu?
Chyba tak, ale szkoda 'smaczkow'.
Kup sobie oryginalnego Klossa na dvd. Sa 'na stolikach' w cenie 5zl za plytke (2-3 odcinki).

--
TA

Data: 2012-05-25 10:10:08
Autor: Habeck Colibretto
Stawka wieksza niz smierc
Dnia 25.05.2012, o godzinie 01.25.17, na pl.rec.film,
[...]

Ale ja nie dam rady tego zmęczyć. Wiele razy do serialu siadałem i nie
byłem w stanie obejrzeć jednego odcinka. Rozumiem za co ludzie lubią ten
serial, ale mnie akurat on nie kręci. Zresztą mam podobnie z Pancernymi.
Jakoś mam awersję do tego typu propagandy, nawet jak jest na najwyższym
poziomie. Dlatego interesuje mnie, czy nowy Kloss jest dobry jako film
zupełnie odcięty od serialu? :) A z Twoich odpowiedzi wynika, że się da.
Więc jak się pojawi w wypożyczalni to zmęczę. :)

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2012-05-25 11:39:46
Autor: Titus Atomicus
Stawka wieksza niz smierc
In article <4ja56moayrbj$.dlg@habeck.pl>,
[...]

To calkiem inna historia.

A z Twoich odpowiedzi wynika, że się da.
Nie do konca.
Wydaje mi sie, ze bez znajomosci serialu (przynajmniej pobieznej) z filmu zostje komiks...

Więc jak się pojawi w wypożyczalni to zmęczę. :)
E, co kino, to kino...

--
TA

Data: 2012-05-25 12:06:32
Autor: duddits
Stawka wieksza niz smierc
On 25.05.2012 10:10, Habeck Colibretto wrote:
Ale ja nie dam rady tego zmęczyć. Wiele razy do serialu siadałem i nie
byłem w stanie obejrzeć jednego odcinka. Rozumiem za co ludzie lubią ten
serial, ale mnie akurat on nie kręci. Zresztą mam podobnie z Pancernymi.

Jedne filmy (czy seriale) się bronią po latach, inne nie wytrzymują próby czasu. Ja sentyment z dzieciństwa do obu tych produkcji mam, bo miałem wtedy propagandę w d... :) i traktowałem ten serial na równi z, bo ja wiem, "Podróżą za jeden uśmiech" :) Nie zapominajmy, że miał jednak tzw. gwiazdorską obsadę. Pyrkosz, Pieczka, Gołas - moim zdaniem stworzyli tam naprawdę świetne kreacje.

[...]

Nie musisz się męczyć skoro to dla Ciebie takie bolesne :) Ja oglądałem niedawno wyrywkowo parę odcinków Klossa. Dla mnie z powyższych powodów, daje radę.

BTW, nie wiem jak z legalnością, ale zdaje się, że wszystkie pełne odcinki znajdziesz na YT. Jakość w jakiej to zostało tam wrzucone to już inna para kaloszy.

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-05-26 00:42:51
Autor: Habeck Colibretto
Stawka wieksza niz smierc
Dnia 25.05.2012, o godzinie 12.06.32, na pl.rec.film, duddits napisał(a):

[...]

Do wykonania i aktorstwa to nie ma co się przyczepić. Mało co w TVP
dorównuje tamtym serialom. Sentyment sentymentem, ale widać to też kwestia
wychowania.

[...]

Więc sie po prostu nie męczę. :)
Może kiedyś jednak uda mi się strawić. Trzeba znać historię... propagandy.
:)

BTW, nie wiem jak z legalnością, ale zdaje się, że wszystkie pełne odcinki znajdziesz na YT. Jakość w jakiej to zostało tam wrzucone to już inna para kaloszy.

Jak jest na YT to jest legalne. ;)

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2012-05-26 09:31:44
Autor: duddits
Stawka wieksza niz smierc
W dniu 2012-05-26 00:42, Habeck Colibretto pisze:
Sentyment sentymentem, ale widać to też kwestia
wychowania.

A tu to chyba nie zrozumiałem? Nie to żebym musiał, ale jakbyś mógł rozwinąć ... :)

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-05-26 12:00:16
Autor: Habeck Colibretto
Stawka wieksza niz smierc
Dnia 26.05.2012, o godzinie 09.31.44, na pl.rec.film, duddits napisał(a):

Sentyment sentymentem, ale widać to też kwestia
wychowania.
A tu to chyba nie zrozumiałem? Nie to żebym musiał, ale jakbyś mógł rozwinąć ... :)

Ojciec w Solidarności, siedział za to w kiciu, dom trzepany przez psy co
jakiś czas, podsłuchy, nielegalne wydawnictwa, ulotki, nielegalne
radiostacje, kolportaż, ogólnie opozycyjny jak cholera. Więc takiego
propagandowego gówna nie oglądaliśmy. :)
Wiesz - jak Mikulski pojawiał się w teatrze, to ludzie nie klaskali nawet
jak dobrze zagrał. Właśnie za Klossa i chętną współpracę z władzą...
Więc myślę, że to kwestia wychowania, że sentymentu nie mam do filmu, za
którym szaleją miliony. :)

A swoją drogą teraz ojciec czasem ogląda Klossa - mówi, że gówno, że
propagandowe, ale dobrze zagrane i dzisiaj takich dobrych seriali już nie
ma. Widać, że po tylu latach nabrał jakiegoś dystansu.

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2012-05-26 12:04:13
Autor: Habeck Colibretto
Stawka wieksza niz smierc
Dnia 26.05.2012, o godzinie 12.00.16, na pl.rec.film, Habeck Colibretto
napisał(a):

[...]

Aaa... z Mikulskim to był jeszcze jeden numer. Bywało, że jak na scenę
wchodził to zaczynały się oklaski. I klaskano dopóki nie zszedł. Gość miał
przerąbane. --
Pozdrawiam,
*Habeck*
- Schutzbach

Data: 2012-05-26 16:06:23
Autor: Mandinka
Stawka wieksza niz smierc
On 12-05-26 12:00, Habeck Colibretto wrote:

Wiesz - jak Mikulski pojawiał się w teatrze, to ludzie nie klaskali nawet
jak dobrze zagrał. Właśnie za Klossa

Osobiście - bardzo wątpię...
Gajosa ani Pieczki jakoś nikt nie bojkotował za Czterech Pancernych, a w porównaniu z Klossem - sławią nasz bojowy sojusz z armią czerwoną nieporównanie mocniej. No i jak dodamy do tego kto był autorem literackiego pierwowzoru pancernych... Powinni mieć szlaban na granie do końca życia. A jakoś nie mają.

i chętną współpracę z władzą...

To już bardziej prawdopodobne.
Inna sprawa, że - chyba na szczęście - ludzie na widowni często mieli w dupie poglądy polityczne aktora i walili drzwiami i oknami, żeby zobaczyć na scenie np. Łomnickiego (prywatnie członek KC PZPR a na scenie - gigant, któremu Barańczak specjalnie przetłumaczył Króla Leara i o którym Kuz napisał kiedyś: "To mnie bawiło (...) jak partyjny Tadeusz grać będzie partyjną kanalię. Stykał się zapewne z niejedną i ciekawiło mnie, jak to partyjne jadło przenosić będzie na scenę").

Tyle, że to dotyczy aktorów wybitnych. Mikulski takim aktorem nigdy nie był.

Data: 2012-05-26 21:33:31
Autor: duddits
Stawka wieksza niz smierc
W dniu 2012-05-26 16:06, Mandinka pisze:
Inna sprawa, że - chyba na szczęście - ludzie na widowni często mieli w
dupie poglądy polityczne aktora i walili drzwiami i oknami, żeby
zobaczyć na scenie np. Łomnickiego

Właśnie. Z zasady aktorowi w życie prywatne nie zaglądam, bo pewnie okazałoby się, że co drugi to jakaś kanalia :) Raczej skupiam się na tym co pokazują w filmie czy na scenie. Oczywiście w czasach reżimu było to, powiedzmy, trudno wykonalne - z przyczyn, które opisał wcześniej Habeck. Ja takich "obciążeń" nie miałem, serial traktowałem lekko, w oderwaniu do rzeczywistości (o której wtedy miałem niewielkie pojęcie). Tak tylko dla zrównoważenia dodam, że za serialem nie szalałem, po prostu był OK :) Od matki wiem, że Mikulski wielu paniom wtedy się podobał, więc to też jakoś tam ważyło ...

Dużo bardziej podobało mi się "Było sobie życie", goniłem z lekcji jak szalony by zdążyć ... :) Tylko teraz nie piszcie, że to też zrobił jakiś komunista, bo się załamię ;)

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-05-28 14:50:17
Autor: Jumal
Stawka wieksza niz smierc
On 26/05/2012 15:06, Mandinka wrote:

[...]

Wybitny nie - grał w miarę poprawnie :) Co do Stawki, to za najlepszego aktora tam uważam Karewicza. A postać jaką wykreował - miodzio.

Jumal

Data: 2012-05-28 16:28:15
Autor: duddits
Stawka wieksza niz smierc
On 28.05.2012 15:50, Jumal wrote:
Wybitny nie - grał w miarę poprawnie :) Co do Stawki, to za najlepszego
aktora tam uważam Karewicza.

Zgodzę się, ale Mikulski był ważnym uzupełnieniem dla Karewicza.
Albo odwrotnie ... :)

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-05-28 21:44:01
Autor: Titus Atomicus
Stawka wieksza niz smierc
In article <jq021v$2hsb$1@news2.ipartners.pl>,
 duddits <pawel@NOSPAM.gomoto.tv> wrote:

> [...]
> aktora tam uważam Karewicza.

Zgodzę się, ale Mikulski był ważnym uzupełnieniem dla Karewicza.

Dokladnie.
Zreszta naprawde z przyjemnoscia ogladalem ich w tej kinowej produkcji.
--
TA

Data: 2012-05-28 14:44:59
Autor: Jumal
Stawka wieksza niz smierc
On 26/05/2012 11:00, Habeck Colibretto wrote:

A swoją drogą teraz ojciec czasem ogląda Klossa - mówi, że gówno, że
propagandowe, ale dobrze zagrane i dzisiaj takich dobrych seriali już nie
ma. Widać, że po tylu latach nabrał jakiegoś dystansu.

No więc widzisz, ja jestem na świeżo, bo właśnie na YT obejrzałem wszystkie odcinki i mam nieco odmienne wrażenie. O ile Czterej Pancerni miejscami ociekają propagandą, to w Stawce tego nie widać, nie czuje się tak. Oczywiście wiadomo, dla kogo Kloss pracował i w jakim pięknym mieście znajduje się enigmatyczna Centrala :) Ale poza dosłownie kilkoma tekstami (na palcach jednej ręki do policzenia) propagandy tam nie widzę.

Jumal

Data: 2012-05-29 20:14:18
Autor: Habeck Colibretto
Stawka wieksza niz smierc
Dnia 28.05.2012, o godzinie 15.44.59, na pl.rec.film, Jumal napisał(a):

[...]

No to może się skuszę... próbując zapomnieć gdzie miał centralę.

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2012-05-30 09:38:26
Autor: Jumal
Stawka wieksza niz smierc
On 29/05/2012 19:14, Habeck Colibretto wrote:

[...]

Na pierwszym odcinku zaciśnij zęby :) Bo tam tego najwięcej :) Ale potem już leci. Nawet do Amerykanów mówią: sojusznicy :)

Jumal
PS. To gdzie mi Kloss podpadł to jak w jednym odcinku mówi, że nie ma szacunku do wrogów. IMO to błąd :)

Data: 2012-06-02 21:22:22
Autor: Titus Atomicus
Stawka wieksza niz smierc
In article <jpvvgq$3ke$1@inews.gazeta.pl>, Jumal <jumal@wp.pl> wrote:

No więc widzisz, ja jestem na świeżo, bo właśnie na YT obejrzałem wszystkie odcinki
Powtarzaja wladnie TVP.

--
TA

Data: 2012-06-03 18:06:20
Autor: Titus Atomicus
Stawka wieksza niz smierc
In article <jpvvgq$3ke$1@inews.gazeta.pl>, Jumal <jumal@wp.pl> wrote:

No więc widzisz, ja jestem na świeżo, bo właśnie na YT obejrzałem wszystkie odcinki
Powtarzaja w TVP wlasnie...
--
TA

Data: 2012-05-26 23:52:53
Autor: Titus Atomicus
Stawka wieksza niz smierc
In article <o9l298pc7ka3$.dlg@habeck.pl>,
> [...]

wychowania.

Może kiedyś jednak uda mi się strawić. Trzeba znać historię... propagandy.

Czy ty aby nie przesadzasz, Habeck?
:-(
Wiesz, ja tez pochodze ze 'spiskujacej' za komuny rodziny. I to w drugim pokoleniu (dziadek, przedwojenny nauczyciel, mial zakaz pracy do 56'). Rodzice - nielegalne gazetki etc, potem Solidarnosc (matka zwolniona z pracy 13 grudnia) i 'podziemie' po 1981...
A takich jazd jak ty jakos nie mam.
Co wiecej, co do rzeczonego Klossa (serial) to widze w nim mniej 'propagandy' niz w coponiektorych westernach. O produktach rambopodobnych nawet nie ma co mowic...

--
TA

Data: 2012-05-27 01:22:34
Autor: Habeck Colibretto
Stawka wieksza niz smierc
Dnia 26.05.2012, o godzinie 23.52.53, na pl.rec.film,
[...]

A co tu przesadzać?

:-(
[...]

Ale ja nie mam jazd. Ten film mnie po prostu nudzi. Możliwe, że powodem są
właśnie doświadczenia z dzieciństwa.
Zresztą Safjna ojciec scenarzysta i Safjan syn scenarzysty sędzia to
postacie, za którymi nie przepadam.

Co wiecej, co do rzeczonego Klossa (serial) to widze w nim mniej 'propagandy' niz w coponiektorych westernach. O produktach rambopodobnych nawet nie ma co mowic...

To jest inna propaganda. :)
Jakoś radziecki agent udający Niemca mnie nie kręci. A amerykański bohater
tak zszywający sobie sam skórę tak. ;) Zresztą to nie są filmy, która daje
się porównywać.

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2012-05-27 14:31:52
Autor: Titus Atomicus
Stawka wieksza niz smierc
In article <1w2pj943eeogd.dlg@habeck.pl>,
 Habeck Colibretto <habeck@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

A co tu przesadzać?
Przesadzasz z ta wszechobecnoscia propagandy>
Na dodatek - ta propaganda dotyczy wg ciebie tylko dziel z naszego kregu kulturowego.

> [...]
> A takich jazd jak ty jakos nie mam.

Ale ja nie mam jazd. Ten film mnie po prostu nudzi. Możliwe, że powodem są
Masz jazdy.
Albo film cie nudzi albo uwazasz go za propagandowe gowno. Zdecyduj sie.

Zresztą Safjna ojciec scenarzysta
Wspolscenarzysta. A ten drugi, Szypulski tez ci czyms podpadl?

i Safjan syn scenarzysty sędzia to
postacie, za którymi nie przepadam.
Nie rozumiem dlaczego? Czym ci podpadl Safjan junior. I jaki to ma zwiazek ze 'Stawka'?

> [...]

tak zszywający sobie sam skórę tak. ;) Zresztą to nie są filmy, która daje

Dlaczego nie?
'Stawke' oceniam znacznie wyzej niz 'Rambo' czy niektore rozrywkowe amerykanskie produkcje ostatnich lat. Armagedon, Dzien Niepodleglosci, etc

--
TA

Data: 2012-05-27 21:40:15
Autor: Habeck Colibretto
Stawka wieksza niz smierc
Dnia 27.05.2012, o godzinie 14.31.52, na pl.rec.film,
[...]

No tutaj to ostro przesadziłeś. I co najciekawsze nie wiem na jakiej
podstawie.

:-(
[...]

Albo gówno śmierdzi, albo jest brązowe - zdecyduj się.
Plis Titus - przecież filmy propagandowe mogą być wciągające. Chociażby
taki Moore - wkur...za, kręci pod konkretny temat i konkretną teorię, ale
nie nudzi. :)

Zresztą Safjna ojciec scenarzysta
Wspolscenarzysta. A ten drugi, Szypulski tez ci czyms podpadl?

Fakt - skoro współ, to już nie scenarzysta. Przepraszam.
I co ma fakt podpadnięcia jednego współ do drugiego współ?

i Safjan syn scenarzysty sędzia to
postacie, za którymi nie przepadam.
Nie rozumiem dlaczego? Czym ci podpadl Safjan junior. I jaki to ma zwiazek ze 'Stawka'?

Żaden obiektywnie.
Subiektywnie - złe skojarzenia jedynie.
[...]

Dlatego, że jeden jest
'Stawke' oceniam znacznie wyzej niz 'Rambo' czy niektore rozrywkowe amerykanskie produkcje ostatnich lat. Armagedon, Dzien Niepodleglosci, etc

Tyle, że one niosą inne przesłanie niż "Związek Socjalistycznych Republik
Radzieckich walczył z Niemcami w obronie uciśnionych krajów".

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Stawka wieksza niz smierc