Stażowe

Data: 2012-02-14 14:11:34
Autor: zoz
Stażowe
Może ktoś ćwiczył taki temat i coś pomoże.

Pracuję w miejscu A od 2002 roku. Na pół etatu.
W 2007 roku podjąłem dodatkowo pracę na pół etatu w miejscu B.
Od 1.02.2012 w miejscu B mam pełny etat, co za tym idzie wyższą pensję. Chciałbym aby tzw. stażowe było naliczane mi w miejscu B. Do tej pory naliczano mi je w A. Zostałem poinformowany że muszę zakończyć pracę w A, dostać świadectwo pracy i ewentualnie zawrzeć sobie dalszą umowę, aby można było mi naliczyć stażowe w B. Wydaje mi się że to trochę zbyt okrężna droga, nie można załatwić tego jakimiś oświadczeniami/zaświadczeniami? A sprawa jest dość istotna bo różnica w zarobkach jest duża, a i okres pracy w A liczą mi od początku zatrudnienia czyli od 1987 roku a w B od 2007.

Jak to rozwiązać?

Data: 2012-02-15 07:14:24
Autor: jureq
Stażowe
Dnia Tue, 14 Feb 2012 14:11:34 +0100, zoz napisał(a):

[...]

A co to jest stażowe?

Pytam poważnie. Bo od tego zależy odpowiedź. Czy te A i B to jakaś "budżetówka"? Czy komercyjne firmy? Jeśli zwykłe firmy to odpowiedzi musisz szukać w konkretnym regulaminie wynagradzania i umowie o pracę.

Data: 2012-02-15 08:59:01
Autor: Piotr
Stażowe

[...]

Budżetówka, ZOZ-y konkretnie. A "stażowe" to tzw. wysługa lat.

Data: 2012-02-15 09:00:42
Autor: jureq
Stażowe
Dnia Wed, 15 Feb 2012 08:59:01 +0100, Piotr napisał(a):

Budżetówka, ZOZ-y konkretnie. A "stażowe" to tzw. wysługa lat.

No to przykro mi, ale mają rację. Wg rozporządzenia liczy się praca w aktualnym zakładzie i poprzednie *zakończone* okresy zatrudnienia. Tego nie przeskoczysz. Dodatkowo mogą robić trudności twierdząc, że zatrudnieniem dodatkowym jest B a nie A, ale to jest do wygrania.

Data: 2012-02-15 15:43:44
Autor: Mark
Stażowe
Dnia Tue, 14 Feb 2012 14:11:34 +0100, zoz napisał(a):

Chciałbym aby tzw. stażowe było naliczane mi w miejscu B

A ja bym chcial zeby wszelkie te "stazowe", "trzynastki", "czternastki" i
inne dziadostwa wreszcie znikly i cala budzetowka zaczela byc traktowana jak
reszta normalnie zarabiajacych, bo mnie jasna krew zalewa jak widze bande
solidaruchow rozpieprzajaca miasto z haslami "domagamy sie zaleglych 13-tek"

W zyciu nie dostawalem takich wynalazkow, jakos mozna to zawrzec w normalnej
umowie o prace z konkretnym wynagrodzniem, ewentualnie premia.

Data: 2012-02-16 00:28:51
Autor: Gotfryd Smolik news
Stażowe
On Wed, 15 Feb 2012, Mark wrote:

[...]

  Wiesz... tu jest pytanie odwrotne: co, poza częstymi przypadkami
płacy w okolicach "minimalnej" (kiedy niżej wymienione działanie
nie ma sensu) powstrzymuje pracodawców niebudżetowych przed
stosowaniem tych wynalazków.
  Może dla ciekawości ktoś wyjaśni :)

W zyciu nie dostawalem takich wynalazkow, jakos mozna to zawrzec w normalnej
umowie o prace z konkretnym wynagrodzniem,

  Ale (poza niżej wymienionym) nie ma różnicy między 12*(12/12) pensji
a 13* odpowienio niższa kwota. Po prostu licząc zarobek trzeba
wziąć do rozważań nie 12/11 (urlop!) wynagrodzenia, lecz 13/11
i już.

ewentualnie premia.

  Właśnie "13" i podobne "wynalazki" pozwalają na relatywnie proste
działania motywacyjne, bo regulamin może dopuszczać wypłacanie
uzależnione m.in. od obecności.
  Przyznam że słyszałem np. o dodatkach "antyczterodniowych" (znaczy
pracownik korzysta z urlopu na żądanie -> traci dodatek) itp,
ale "13" jakoś nie bardzo.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-16 02:40:32
Autor: mvoicem
Stażowe
(16.02.2012 00:28), Gotfryd Smolik news wrote:
On Wed, 15 Feb 2012, Mark wrote:

[...]

Wśród pracodawców niebudżetowych modniejsze jest i uznawane za bardziej wiążące pracownika z firmą np. fundowanie ubezpieczenia zdrowotnego czy coś w tym stylu.

Poza tym, są różne premie, nagrody itd... które są mniej sztywne niż 13tki i deputaty węglowe :), a więc mogą być nie tylko marchewką ale i kijem :).

p. m.

Data: 2012-02-16 15:28:53
Autor: Gotfryd Smolik news
Stażowe
On Thu, 16 Feb 2012, mvoicem wrote:

Poza tym, są różne premie, nagrody itd... które są mniej sztywne niż 13tki
i deputaty węglowe :), a więc mogą być nie tylko marchewką ale i kijem :).

  A to się zgadza :)
  Ale "13" jest takim dość wyjątkowym kijem w stosunku do absencji, o to
zahaczałem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-16 16:07:06
Autor: mvoicem
Stażowe
(16.02.2012 15:28), Gotfryd Smolik news wrote:
On Thu, 16 Feb 2012, mvoicem wrote:

Poza tym, są różne premie, nagrody itd... które są mniej sztywne niż
13tki
i deputaty węglowe :), a więc mogą być nie tylko marchewką ale i kijem
:).

A to się zgadza :)
Ale "13" jest takim dość wyjątkowym kijem w stosunku do absencji, o to
zahaczałem.

Premia znowu, trochę wbrew prawu, może być kijem w stosunku do wszystkiego, z lubieniem przez kierownika włącznie.

p. m.

Data: 2012-02-16 10:57:10
Autor: Jacek S.
Stażowe
W dniu 2012-02-15 15:43, Mark pisze:

(...) cala budzetowka zaczela byc traktowana jak
reszta normalnie zarabiajacych (...)

Ale nie jest, gamoniu.

--
Jacek S.

Data: 2012-02-16 14:26:25
Autor: zoz
Stażowe
(...) cala budzetowka zaczela byc traktowana jak
reszta normalnie zarabiajacych (...)

Ale nie jest, gamoniu.

Oj panowie... dajcie spokój. Zamiast kłócić się o coś czego nie zmienimy lepiej byście poszukali rozwiązania problemu. Bo mi forsa przecieka przez palce...

Data: 2012-02-16 14:33:15
Autor: jureq
Stażowe
Dnia Thu, 16 Feb 2012 14:26:25 +0100, zoz napisał(a):

Oj panowie... dajcie spokój. Zamiast kłócić się o coś czego nie zmienimy
lepiej byście poszukali rozwiązania problemu. Bo mi forsa przecieka
przez palce...

Przecież rozwiązanie sam opisałeś - rozwiązać umowę z A podpisując jednocześnie następną (na tych samych warunkach).

Stażowe