Stefan Niesiołowski zbudował swoją pozycję polityk a oraz image nieugiętego herosa na kłamstwie?

Data: 2010-03-02 22:33:56
Autor: mkarwan
Stefan Niesiołowski zbudował swoją pozycję polityk a oraz image nieugiętego herosa na kłamstwie?
(...)do tego, że pękł w śledztwie przyznał się już w 1989 r. w swojej książce "Wysoki brzeg":
Nie miałem odwagi ani siły odmówić zeznań i to był mój największy błąd.
Potem nie rozumiałem dlaczego.
Nic mnie właściwie nie usprawiedliwiało, poza strachem.
(...)Z dokumentów jasno wynika, że to Niesiołowski obciążył swoją narzeczoną.
źródło http://www.pardon.pl/artykul/7056/niesiolowski_sypal_kolegow_sb_nowy_dziadek_z_wehrmachtu

(...)Narzeczony ją wsypał bez mrugnięcia okiem. Fragment protokołu z przesłuchania Niesiołowskiego z 29 czerwca 1970 r. [przesłuchujący: kpt. mgr Leonard Rybacki] "Pragnę jeszcze wyjaśnić, że pozyskałem, wiosną l969 roku jako członka naszej nielegalnej organizacji również Elżbietę Nagrodzką, zam. w Łodzi przy ul. Bydgoskiej 30 m.39.
Nagrodzką zorientowałem kto jest członkiem organizacji na terenie Łodzi oraz poznałem z Andrzejem Czumą z Warszawy.
Wiadomym mi jest, że Nagrodzka miała wziąć udział w akcji podpalenia muzeum Lenina w Poroninie" [pisownia zgodna z oryginałem]
Protokoły hańby
Zeznanie Niesiołowskiego dotyczące narzeczonej to nie jedyny dowód współpracy z MSW podczas śledztwa.
Z protokołów z przesłuchań, znajdujących się w Instytucie Pamięci Narodowej (nr sprawy II 3 Ds. 25/70, tom VI, strona 11 ? 11) dowiadujemy się, że por. Dariusz Borowczyk z KM MO w Łodzi zanotował 20 czerwca 1970 r. o, godz.15.10, że Stefan Myszkiewicz Niesiołowski przyznaje się do tego że istniał ,,Ruch", że był organizacją konspiracyjną.
Twierdzi, że nie było przywódców [pisownia zgodna z oryginałem].
To dopiero początek.
Z protokołów z przesłuchań, znajdujących się w Instytucie Pamięci Narodowej (nr sprawy II 3 Ds. 25170, tom VI, strona 11 -76) wynika już, że prominent PO zdradzał wszystkich naokoło:
21 czerwca 1970r. Niesiołowski wymienia podczas przesłuchania nazwiska swojego brata Marka, Andrzeja i Benedykta Czumów, Andrzeja Woźnickiego.
25 czerwca 1970 r. Niesiołowski rozszyfrowuje kto kryje się pod pseudonimami, m.in. "Emil" [Emil Morgiewicz], "Jurek" [Benedykt Czuma].
Sam zaprzecza swojej przynależności do "Ruchu" i współredagowania "Biuletynu".
28 czerwca 1970 r. kaja się na całej linii: Wyjaśnienia, jakie wówczas (przed 28 czerwca 1970 r - przyp. aut) składałem odnośnie mojej przynależności i działalności w nielegalnym związku, częściowo były nieprawdziwe(..). Pragnę dziś wyjaśnić udział w nielegalnej organizacji w sposób szczery i zgodny z prawdą [fragment protokołu z przesłuchania; godz. 8.40, przesłuchujący kpt. mgr Leonard Rybacki z Biura Śledczego MSW w Warszawie; (pisownia zgodna z oryginałem)]
1 lipca 1970 r. Niesiołowski, wymieniając z nazwiska Andrzeja Czumę, ujawnia, że był bardzo aktywnym członkiem naszego Ruchu i inicjatorem rożnych akcji.
11 lipca 1970 r. mówi: Pragnę uzupełnić oraz sprostować pewne wyjaśnienia jakie złożyłem do protokółów w czasie poprzednich przesłuchań na temat podjętej przez nasz Ruch akcji spalenia muzeum Lenina w Poroninie. Celowo zatajałem pewne fakty, ażeby uchronić niektóre osoby od odpowiedzialności karnej. Dziś całkowicie zrozumiałem swoje niewłaściwe stanowisko w tej kwestii i dlatego pragnę, tak jak i w innych sprawach, mówić tylko szczerą prawdę [pisownia zgodna z oryginałem].
Królikowska-Nagrodzka tak m.in. pisała do "Ozonu": Stefan Niesiołowski zbudował swoją pozycję polityka oraz image nieugiętego herosa na kłamstwie. Załamał się już pierwszego dnia śledztwa i sypał nas, swojego brata Marka, przyjaciół Andrzeja i Benedykta Czumów i mnie, swoją narzeczoną od pierwszego przesłuchania!
źródło http://www.rodaknet.com/rr_lustracja_niesiolowski1.htm
(...)Stefan Niesiołowski zaczął współpracować ze Służbą Bezpieczeństwa. Podczas przesłuchań opowiadał o spotkaniach organizacji, po kolei ujawniał, kto krył się za poszczególnymi pseudonimami. Sypał swoich towarzyszy organizacyjnych, a zarazem przyjaciół, w tym brata Marka. Wbrew temu, co dziś twierdzi, informacje były cenne - bezpieka miała jedynie szczątkową wiedzę na temat "RUCH-u". W toku śledztwa Niesiołowski zaprzeczał, że odgrywał ważną rolę w organizacji (dekonspirował nazwiska przywódców), że chciał spalić muzeum Lenina w Poroninie. Kajał się, przepraszał.
Na tym nie koniec. 9 września 1970 r. Niesiołowski zobowiązał się udzielić wszystkich informacji w zamian za nadzwyczajne złagodzenie kary. Zapewne czuł się rozczarowany, gdy mimo tego, w procesie członków "RUCH-u" w październiku 1971 r. dostał wysoki wyrok siedmiu lat więzienia.
Do tego niechlubnego epizodu Niesiołowski przyznał się już wcześniej - w 1989 r. w swojej książce "Wysoki brzeg": "Musiałem się zdecydować - albo zaprzeczać wszystkiemu i odmówić zeznań, albo zeznawać wykrętnie. Nie miałem odwagi ani siły odmówić zeznań i to był mój największy błąd. Potem nie rozumiałem dlaczego. Nic mnie właściwie nie usprawiedliwiało, poza strachem".
źródło http://www.asme.pl/122869385295501.shtml
(...)ELŻBIETA KRÓLIKOWSKA-AVIS I tu jest dowód właśnie. 30 czerwca mówię:" Stefan Niesiołowski nigdy nie proponował i wstąpienia do tajnej organizacji, nigdy też nie informował mnie, że taka organizacja istnieje".
I tym miejscu "podejrzanej okazano przedstawiono protokół zeznania podejrzanego Niesiołowskiego z dnia 29 czerwca 1970 roku" i parę innych.
"Podejrzano oświadczyła, że rozpoznaje charakter pisma swojego narzeczone oraz jego podpis po czym zapoznała się treścią protokołu rozpoczynającego się do słów " Pragnę jeszcze wyjaśnić, że pozyskałem wiosną 1969 jako członka nielegalnej organizacji również Elżbietę Nawrocką", a kończącą się "Nawrocka miała wziąć udział w akcji podpalenia Muzeum Lenina">
Za to, to ja mogłam dostać kilkanaście lat więzienia.
źródło http://blogmedia24.pl/node/5840

Data: 2010-03-04 18:07:54
Autor: Jadrys
W dniu 2010-03-02 22:33, mkarwan pisze:
[...]

I dobrze zrobił dla Polski i polaków że poszedł na współpracę z legalnymi polskimi służbami.  To raczej godne potępienia są te szumowiny co siedziały  w kieszeni u kapitalistycznych imperialistów.

Data: 2010-03-04 18:33:19
Autor: -heÂŽsk-
On Thu, 04 Mar 2010 18:07:54 +0100, Jadrys <Che@yahoo.com> wrote:

I dobrze zrobił dla Polski i polaków że poszedł na współpracę z legalnymi polskimi służbami.  To raczej godne potępienia są te szumowiny co siedziały  w kieszeni u kapitalistycznych imperialistów.

 czyzby byli to kwasniewski albo cimoszewicz ? ;o)))
 --

 HeSk

Data: 2010-03-05 09:09:16
Autor: Jadrys
W dniu 2010-03-04 18:33, -heÂŽsk- pisze:
On Thu, 04 Mar 2010 18:07:54 +0100, Jadrys<Che@yahoo.com>  wrote:

I dobrze zrobił dla Polski i polaków że poszedł na współpracę z
legalnymi polskimi słuĹźbami.  To raczej godne potępienia są te szumowiny
co siedziały  w kieszeni u kapitalistycznych imperialistĂłw.

  czyzby byli to kwasniewski albo cimoszewicz ? ;o)))

Nie, chodzi mi o nieomal wszystkich przywódców dawnej tzw. opozycji demokratycznej. - Oni szkodzili Polsce za pieniądze "zachodu".

Data: 2010-03-05 11:07:03
Autor: cytryna
> [...]

Nie, chodzi mi o nieomal wszystkich przywódców dawnej tzw. opozycji demokratycznej. - Oni szkodzili Polsce za pieniądze "zachodu".

-- Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..

W końcu nie źle im płacili, przez Bank Amrosiano przeszło 200 mil USD, a przez
znanego kapusia UB - szefa delegatury "S" w Brukseli - TW Franciszka - Jerzego Milewskiego, późniejszego sekretarz stanu - szefa BBN (1991-1994) u TW Bolka -
dalsze 400 mil USD. Tylko chłopcy z wierchuszki SOWY wiedzą komu sie i jaki grosz do łapy przykleił, dlatego też skutecznie trzymają swołocz za mordy. Ot
i cała prawda o opozycji z "SII".

Data: 2010-03-05 19:36:44
Autor: Jadrys
W dniu 2010-03-05 11:07, cytryna pisze:

[...]

Jasne, ale napisałaś  cytryno tylko o szczycie góry lodowej. - Prawie cały aktyw "demokratycznej opozycji" w PRL-u siedział w kieszeni u kapitalistów z "zachodu".

Data: 2010-03-05 12:02:53
Autor: =heÂŽsk=
On Fri, 05 Mar 2010 09:09:16 +0100, Jadrys <Che@yahoo.com> wrote:

>   czyzby byli to kwasniewski albo cimoszewicz ? ;o)))
Nie, chodzi mi o nieomal wszystkich przywódców dawnej tzw. opozycji demokratycznej. - Oni szkodzili Polsce za pieniądze "zachodu".

 nie POLSCE, a twojej ukochanej PZPR. wbijali jej osikowy kolek.

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-03-05 19:38:42
Autor: Jadrys
W dniu 2010-03-05 12:02, =heÂŽsk= pisze:
On Fri, 05 Mar 2010 09:09:16 +0100, Jadrys<Che@yahoo.com>  wrote:

   czyzby byli to kwasniewski albo cimoszewicz ? ;o)))

Nie, chodzi mi o nieomal wszystkich przywĂłdcĂłw dawnej tzw. opozycji
demokratycznej. - Oni szkodzili Polsce za pieniądze "zachodu".

  nie POLSCE, a twojej ukochanej PZPR. wbijali jej osikowy kolek.

Niestety ale szkodzili Polsce i polskim interesom. Gdyby nie te ciągłe strajki, to w PRL-u dałoby się żyć.

Stefan Niesiołowski zbudował swoją pozycję polityk a oraz image nieugiętego herosa na kłamstwie?