SteriPen - ma ktoś to urządzenie?

Data: 2010-08-18 02:00:54
Autor: rabin
SteriPen - ma ktoś to urządzenie?
Witam,
szukam użytkowników tego urządzenia.
Mam tylko jedno pytanie dot. tego cuda : czy ta lampka jest w osłonie
szklanej czy plastikowej?
Ciekawi mnie odporność SteriPena na przypadkowe stłuczenie żarówki.

dzięki za pomoc
rabi

Data: 2010-08-18 16:15:20
Autor: J.F.
SteriPen - ma ktoœ to urzšdzenie?
On Wed, 18 Aug 2010 02:00:54 -0700 (PDT),  rabin wrote:
Mam tylko jedno pytanie dot. tego cuda : czy ta lampka jest w osłonie
szklanej czy plastikowej?

To nie moze byc zwykle szklo. Albo kwarcowe - albo plastik.

Ciekawi mnie odporność SteriPena na przypadkowe stłuczenie żarówki.

Nie zarowka, tylko specjalna lampa wyladowcza. Lub jeszcze co innego
... jednak kwarcowa lampa.

Kwarc jest dosc odporny, ale stluc sie da.

Hm, ciekaw jestem na ile to naprawde dziala.

J.

Data: 2010-08-18 16:27:03
Autor: Wojciech Wierba
SteriPen - ma ktoďż˝ to urzĹĄdzenie?
W dniu 2010-08-18 16:15, J.F. pisze:

Hm, ciekaw jestem na ile to naprawde dziala.

Z paramentrĂłw wynika, Ĺźe 1 l wody 'sterylizuje' w
kilkadziesiąt sekund. To może działać, bo woda nie przepływa.
Widziałem takie lampy/komory do sterylizacji wody w basenie
w Aqua City w Popradzie. Tam lampa wyładowcza (chyba rtęciowa)
miała moc 2 kW, ale też woda przepływała przez nia szybko.
Nie zapytałem o przepływ niestety.

Pozdrawiam
Wojtek
PS. Tylko ta cena ~500 zł

Data: 2010-08-18 11:25:36
Autor: rabin
SteriPen - ma kto to urzšdzenie?
Pozdrawiam
Wojtek
PS. Tylko ta cena ~500 zł

w USA koszt to 300 pln i tu już widzę jakąś szansę na zakup.
zastanawiam się czy nadaje się to to do plecaka ................

rabi

Data: 2010-08-18 20:34:49
Autor: Wojciech Wierba
rabin pisze:

zastanawiam się czy nadaje się to to do plecaka ................

Tylko po co?
Wybierasz sie do dżungli?

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-08-18 12:21:36
Autor: rabin
SteriPen - ma kto to urzšdzenie?

Tylko po co?
Wybierasz sie do dżungli?

Pozdrawiam
Wojtek

nie, do dżungli nie ,
ale w treku w Himalajach albo będę płacił za wodę właśnie traktowaną
UV albo będę sam ją sobie przygotowywał ile chcę i kiedy chcę.
O to mi głównie chodzi.

pozdrawiam
rabi

Data: 2010-08-20 01:28:19
Autor: Pr0NET
On Aug 18, 9:21 pm, rabin <tomasz.rabc...@gmail.com> wrote:
> [...]

ale w treku w Himalajach albo będę płacił za wodę właśnie traktowaną
UV albo będę sam ją sobie przygotowywał ile chcę i kiedy chcę..

Tabletki do 'uzdatniania' wody nie wystarczą? Chciałbym zobaczyć
porównanie skuteczności wszystkich sposobów. No i woda w Himalajach to
pewnie będzie miała zanieczyszczenia chemiczne (jak cała woda
powierzchniowa) a nie biologiczne.

Data: 2010-08-20 11:03:26
Autor: Stefan

Użytkownik "Pr0NET" <bolkow@gmail.com> napisał w wiadomości news:88edab4a-abb5-4e1c-98c8-9d262a046463i13g2000yqd.googlegroups.com...
> [...]

porównanie skuteczności wszystkich sposobów. No i woda w Himalajach to
pewnie będzie miała zanieczyszczenia chemiczne (jak cała woda

Gdzieś czytałem, że w potoku wypływającym z Lodowca Khumbu znaleziono bakterie kałowe...
Szczerze mówiąc nie zdziwiło mnie to po usłyszeniu opowiadań syna kolegi z trekingu do Base Camp pod Everestem.
pozdr
Stefan

Data: 2010-08-23 01:40:21
Autor: rabin
[...]

tabletki są ok ale: to kolejna porcja chemii albo niesmacznej albo w
dużych ilościach niebezpiecznej dla zdrowia.
a bakterie kałowe są skażeniem biologicznym a nie chemicznym :)
 widzę to tak że naprzód filtruję wodę a potem traktuję SteriPen-em i
jest git.
tylko jak wygląda odporność tego cuda na uderzenia czy upadek na
ziemię.

rabi

Data: 2010-08-24 09:23:28
Autor: Pr0NET
On Aug 20, 11:03 am, "Stefan" <stosz...@o2.pl> wrote:
Użytkownik "Pr0NET" <bol...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:88edab4a-abb5-4e1c-98c8-9d262a046463i13g2000yqd.googlegroups.com...

> [...]

bakterie kałowe...
Szczerze mówiąc nie zdziwiło mnie to po usłyszeniu opowiadań syna kolegi z

Skoro takie tłumy tam tam są, ale nikt z tego powodu nie umarł. Akurat
bakterie o których mówisz są obficie dostępne w powietrzu w każdym
pomieszczeniu.

SteriPen - ma ktoś to urządzenie?