Sterowanie drukarką (PCL5)

Data: 2010-06-02 13:57:11
Autor: PaLiwon
Sterowanie drukarką (PCL5)
Witam.
Moje pytanie dotyczy WYMUSZENIA wyboru podajnika papieru (korzystając właśnie z komend języka PCL).
Urządzenie którym dysponuję, to Ricoh Aficio 2018D. Ma ono jeden podajnik główny (na który składają sie 4 tace), podajnik ręczny. Potrzebuję wymusić (programowo) pobieranie papieru ze wskazanej tacy. Nie ma problemu, jeśli wskażę podajnik ręczny. Problem pojawia się, gdy odołuję sie do podajnika głownego. Ale tu nie wiem jak wskazać konkretną tacę. Jeszcze raz uściślam, że potrzebuję wykonać to sterując komendami języka PCL, a nie np. z poziomu sterownika drukarki lub panela sterowania.
Dziekuję za wszelkie ewentualne podpowiedzi.

PaLiwon

Data: 2010-06-02 14:23:32
Autor: Michal Jankowski
Sterowanie drukarką (PCL5)
Generalnie podajnikiem się steruje w PCL przez <esc> & l <numer> H
Jesli nie da sie w ten sposob wybrac konkretnej tacy, to nie wiem.

  MJ
PS. I chyba nie ta grupa.

Data: 2010-06-02 15:01:33
Autor: PaLiwon
Sterowanie drukarką (PCL5)
Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości news:kjzhbllwrln.fsfccfs1.fuw.edu.pl...
[...]

Z tą grupą, to pewnie fakt, ale...
Co do sekwencji sterującej w PCL, to oczywiście, ta, którą wskazałeś jest właściwa. Jednak definiuje ona PODAJNIK GŁÓWNY (<esc> & l "1" H), w ramach którego NIE MOŻNA (lub ja nie potrafię) wskazać konkretnej tacy. Opis PCL5 wyraźnie podaje, jak wybrać np. podajnik ręczny (lub alternatywny, cokolwiek to znaczy), natomiast milczy jak wskazać konkretną tacę :(.
Mile widziane kolejne propozycje...

PaLiwon

Data: 2010-06-02 15:17:39
Autor: W.P.
Sterowanie drukark��������
Użytkownik PaLiwon napisał:
UÂżytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisaÂł w wiadomoÂści news:kjzhbllwrln.fsfccfs1.fuw.edu.pl...
Generalnie podajnikiem siĂŞ steruje w PCL przez
<esc> & l <numer> H
Jesli nie da sie w ten sposob wybrac konkretnej tacy, to nie wiem.
 MJ
PS. I chyba nie ta grupa.

Z tÂą grupÂą, to pewnie fakt, ale...
Co do sekwencji steruj±cej w PCL, to oczywi¶cie, ta, któr± wskaza³e¶ jest w³a¶ciwa. Jednak definiuje ona PODAJNIK G£ÓWNY (<esc> & l "1" H), w ramach którego NIE MO¯NA (lub ja nie potrafiê) wskazaæ konkretnej tacy. Opis PCL5 wyra¼nie podaje, jak wybraæ np. podajnik rêczny (lub alternatywny, cokolwiek to znaczy), natomiast milczy jak wskazaæ konkretn± tacê :(.
Mile widziane kolejne propozycje...

Testowy wydruk do pliku i ogladanie poczatku?

W.P.

Data: 2010-06-02 15:44:56
Autor: PaLiwon
Sterowanie drukark????????
Użytkownik "W.P." <laurentp@wp.pl> napisał w wiadomości news:hu5lll$od1$1news.onet.pl...
Testowy wydruk do pliku i ogladanie poczatku?

Zrobiłem. Tam stoi napisane, że wykorzystywanym językiem komunikacji jest PCLXP (a więc PCL 6), a to już inna bajka... Kicha :(

PaLiwon

Data: 2010-06-02 15:48:05
Autor: PaLiwon
Sterowanie drukark????????
Użytkownik "PaLiwon" <paliwon@mm.pl> napisał w wiadomości news:4c066059$0$19178> Zrobiłem. Tam stoi napisane, że wykorzystywanym językiem komunikacji jest
PCLXP (a więc PCL 6), a to już inna bajka... Kicha :(

PCLXL rzecz jasna...

PaLiwon

Data: 2010-06-02 19:19:32
Autor: Baranek
Sterowanie drukarką (PCL5)
Dnia Wed, 2 Jun 2010 15:01:33 +0200, PaLiwon napisał(a):

[...]

Przepraszam za zgadywankę, nie miałem okazji przetestować:
Sprawdzałeś High Capacity Input 2-21?

Pozdrawiam

Baranek

Data: 2010-06-04 23:43:17
Autor: PaLiwon
Sterowanie drukarką (PCL5)
Użytkownik "Baranek" <baranek@home.invalid> napisał w wiadomości news:18g66tfviq9y$.1x5gb1kjahvat.dlg40tude.net...

Przepraszam za zgadywankę, nie miałem okazji przetestować:
Sprawdzałeś High Capacity Input 2-21?
Pozdrawiam
Baranek

Tak.
Ponieważ w komendzie:
Esc & l # H "#" z zakresu 20 - 39 (High Capacity Input) odpowiada teoretycznie Trays 2-21. Piszę "teoretycznie", ponieważ odnoszę wrażenie, że musiałyby to być jakieś inne podajniki (jakie?). Z tym głównym podzielonym na kilka tac nie działa.

PaLiwon

Data: 2010-06-02 17:31:49
Autor: zielony bazyliszek
Sterowanie drukarką (PCL5)
Użytkownik Michal Jankowski napisał:

PS. I chyba nie ta grupa.

jak nie ta? mozna wysunac jedna tace i bedzie pobierac z podajnika recznego ;)

Data: 2010-06-04 23:45:14
Autor: PaLiwon
Sterowanie drukarką (PCL5)
Użytkownik "zielony bazyliszek" <bazyliszekzielony@amorki.pl> napisał w wiadomości news:hu5th6$c6e$4news.onet.pl...
Użytkownik Michal Jankowski napisał:
PS. I chyba nie ta grupa.
jak nie ta? mozna wysunac jedna tace i bedzie pobierac z podajnika recznego ;)

Paradoksalnie tak też się to odbywa. Ale to rozwiązanie nieco toporne i wymaga ciągłego majdrowania przy drukarce... Ale jak sie nie ma, co sie lubi, to się lubi co sie ma... :)

PaLiwon

Sterowanie drukarką (PCL5)