Sterowanie radiem w kierownicy

Data: 2014-11-25 18:41:37
Autor: Trybun
Sterowanie radiem w kierownicy
..
Czy dałoby sie to jakoś podłączyć przy nieoryginalnym radiu? Sytuacja wygląda następująco: stare, oryginalne radio (Blaupunkt) zaczęło bzikować, Włożyłem nowe które znalazłem w garażu (Phillips), używane ale sprawne, głos jak kryształ.  Jedyny szkopuł to że nie mam pojęcia jak je zamontować aby do sterowania można było używać przycisków przy kierownicy..

Data: 2014-11-25 18:46:07
Autor: dddddddd
W dniu 2014-11-25 18:41, Trybun pisze:
.
[...]

można i nie można, w zależności od auta/modelu/rocznika i modelu radia

Łukasz

Data: 2014-11-25 21:19:16
Autor: Trybun
W dniu 2014-11-25 o 18:46, dddddddd pisze:
[...]

No tak, radio raczej dużo, bardzo dużo starsze od auta. Jednak ma super dźwięk.

Data: 2014-11-25 19:45:24
Autor: Nathan

http://www.tme.eu/pl/katalog/car-audio_71/#id_category=100573&s_field=artykul&s_order=ASC&page=1

--
Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew,  na które nie wchodzili" Charles Lindbergh

Data: 2014-11-25 21:18:43
Autor: Trybun
W dniu 2014-11-25 o 19:45, Nathan pisze:
[...]

No niestety, jak widać adapter jest tylko do Aveo i Captivy. Ja bym potrzebował do Rezzo. Tym nie mniej dzięki za zainteresowanie i namiary.

Data: 2014-11-25 19:50:18
Autor: z
Sterowanie radiem w kierownicy
W dniu 2014-11-25 o 18:41, Trybun pisze:
.
Czy daoby sie to jako podczy przy nieoryginalnym radiu? Sytuacja
wyglda nastpujco: stare, oryginalne radio (Blaupunkt) zaczo
bzikowa, Woyem nowe ktre znalazem w garau (Phillips), uywane ale
sprawne, gos jak kryszta.  Jedyny szkopu to e nie mam pojcia jak je
zamontowa aby do sterowania mona byo uywa przyciskw przy kierownicy..

Id z duchem czasu :-) np:
http://archiwum.allegro.pl/oferta/radio-samochodowe-sony-dsx-a30-usb-pilot-i4134737647.html
Ju 2 lata uywam tylko pilota przymocowanego przy dwigni zmiany biegw. Na pocztku mia to by taki gadet ale teraz ju nie potrafibym bez niego y. Radio mam praktycznie zabudowane z otworami na wywietlacz i czujnik pilota (nie kusi zodzieja a zdejmowania panelu za kadym razem bym nie zdziery). Pilot nie jest chisk zabawk i dziaa sprawnie od 2 lat.
Te mylaem o przyciskach w kierownicy ale to jest praktyczniejsze i grosze kosztuje. Sprbuj a bdziesz zadowolony :-)

PS. Minus: nie posiada napdu CD. Ale co to takiego to CD jest? :-)

Data: 2014-11-25 21:20:40
Autor: Trybun
W dniu 2014-11-25 o 19:50, z pisze:
[...]

Tym sterowaniem w kierownicy interesuj si tylko z tego powodu e auto je ma, a wic grzech nie wykorzystywa.

"Napd CD"? To chyba jest to gdzie mona woy pyt CD w celu odtworzenia. Dzisiaj to ju przeytek;. Koby tam kupowa nowe radio aby onglowa pytami. Wystarczy czytnik kart SD albo wejcie USB.

Data: 2014-11-27 08:57:11
Autor: Ghost
Sterowanie radiem w kierownicy

Uytkownik "Trybun"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:5474e48b$0$11150$65785112@news.neostrada.pl...

"Napd CD"? To chyba jest to gdzie mona woy pyt CD w celu odtworzenia. Dzisiaj to ju przeytek;. Koby tam kupowa nowe radio aby onglowa pytami. Wystarczy czytnik kart SD albo wejcie USB.

Kupowalimy z zona w okresie ostatnich 5-7 lat trzy nowe auta, ostatnie dwa lata temu - kade ma napd CD albo DVD. Przydaje si, bardziej ni sadzisz.

Data: 2014-11-27 16:16:48
Autor: Trybun
W dniu 2014-11-27 o 08:57, Ghost pisze:

[...]

No ale o co chodzi, czy ja mwi e w nowych autach producenci nie montuj radioodbiornikw z napdem CD?
  Moe i si przydaje, ale ja w razie koniecznoci zakupu nowego radia na pewno nie wybior takiego z tym napdem.

Data: 2014-11-27 18:10:53
Autor: Ghost
Sterowanie radiem w kierownicy

Uytkownik "Trybun"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:5477404a$0$2144$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

No ale o co chodzi

O "Dzisiaj to ju przeytek"

Data: 2014-11-27 18:34:16
Autor: Cavallino
Sterowanie radiem w kierownicy

Uytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.com> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:54775b23$0$2661$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Racj ma, kto dzisiaj nagrywa pyty CD/DVD, skoro to samo mieci si na karcie wielkoci paznokcia?
Ju wicej sensu widz w winylach.

W nowym aucie nie mam ju CD i ani razu nie tskniem.
Jakby co to w garau ley zmieniarka z dawnych lat, ale nawet mi do gowy nie przyszo, eby j wkada do auta, bo i po co?
Ot taki nieudany etap poredni midzy kaset a usb.

Data: 2014-11-27 22:51:33
Autor: tck
[...]

wiesz... niektorzy sa zboczeni i czasem kupuja oryginalna, tloczona plyte cd....

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2014-11-28 00:16:32
Autor: Cavallino
Sterowanie radiem w kierownicy

Uytkownik "tck" <tck@top.Wytnij.net.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:

[...]

Za czyje zboczenia nie odpowiadam.

cd....

Te idzie od razu si pozby kiepskiego nonika i przegra na sensowny.

Data: 2014-11-28 17:26:40
Autor: z
W dniu 2014-11-27 o 22:51, tck pisze:
wiesz... niektorzy sa zboczeni i czasem kupuja oryginalna, tloczona
plyte cd....

Ja tam syszaem e audiofile robi kopie do samochodu w trosce o swoje skarby :-) A skoro kopia to technologia tak posza do przodu e bawienie si pytami jest bez sensu :-)
Jeli nie flac to do auta porzdne mp3 w zupenoci wystarcza.

Data: 2014-11-28 17:35:34
Autor: m
W dniu 28.11.2014 17:26, z pisze:
[...]

Dla niektrych ukad jeden-nonik -- jeden album, albo jeden nonik -- jeden wykonawca jest optymalny. Dla nich s CDki.

p. m.

Data: 2014-11-28 18:30:59
Autor: J.F.
Sterowanie radiem w kierownicy
Uytkownik "m"  napisa w wiadomoci
Dla niektrych ukad jeden-nonik -- jeden album, albo jeden nonik -- jeden wykonawca jest optymalny. Dla nich s CDki.

Trzeba jednak czesto zmieniac i gdzies to przechowywac.
CD sie w miare dobrze przechowuje na oslonach slonecznych, ale wymiana nadal troche upierdliwa.
Wiec to raczej dla tych, co maja pasazera dla zmieniania.

Co prawda przeskoczenie do kolejnego folderu tez bywa klopotliwe w niektorych sprzetach.

Mozna zmieniarke ... ale zmieniarka czy duza pamiec flash - obslugowo zadna roznica, za to cenowo spora :-)

J.

Data: 2014-11-28 18:17:44
Autor: re
Sterowanie radiem w kierownicy

Uytkownik "z"

[...]

-- -
Bawienie pendrajwami czy kartami te, ale jako odtwarzacze tylko tyle oferuj

Data: 2014-11-30 18:43:14
Autor: re
Sterowanie radiem w kierownicy

Uytkownik "re"

[...]
Ostatnio trafiem jeszcze na co co umoliwia streamowanie z komrki po BT.

Data: 2014-11-28 22:17:46
Autor: Ghost
Sterowanie radiem w kierownicy

Uytkownik "z"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:5478a244$0$2655$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

niektorzy nie chca sie pierniczyc z kopiowaniem i odsluchuja z plyty, ba, np. kursy jezykow obych sa na mp3, na cd

Data: 2014-11-28 22:15:45
Autor: Ghost
Sterowanie radiem w kierownicy

Uytkownik "tck"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:m586d4$kn1$1@node2.news.atman.pl...

wiesz... niektorzy sa zboczeni i czasem kupuja oryginalna, tloczona plyte cd....

aktualizacja gpsa tez przychodzi na plytach

Data: 2014-11-28 01:27:46
Autor: J.F.
Sterowanie radiem w kierownicy
Dnia Thu, 27 Nov 2014 18:34:16 +0100, Cavallino napisa(a):
[...]

Ale co - fabryczne radio ma slota micro/SD ?
Bo producenci samochodow chyba ciagle na etapie CD/DVD.

Bo "USB" to juz raczej wieksze od paznokcia, choc niektore faktycznie
niewiele :-)

Jakby co to w garau ley zmieniarka z dawnych lat, ale nawet mi do gowy nie przyszo, eby j wkada do auta, bo i po co?
Ot taki nieudany etap poredni midzy kaset a usb.

Hm, ja bym tam rzekl ze dosc udany, ale faktycznie - ich czas sie
skonczyl.

J.

Data: 2014-11-28 07:10:52
Autor: Mirek Ptak
Sterowanie radiem w kierownicy
Dnia 2014-11-28 01:27,  *J.F.* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa:
W nowym aucie nie mam ju CD i ani razu nie tskniem.
Ale co - fabryczne radio ma slota micro/SD ?
Bo producenci samochodow chyba ciagle na etapie CD/DVD.

W Insigni po lifcie napd CD do radia jest ju jako opcja - nie sdz, eby to by jednostkowy przykad.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-11-28 16:52:18
Autor: Cavallino
Sterowanie radiem w kierownicy

Uytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:

[...]

USB.
Tyle e to nie jest zwyke radio, bo takie maj cay czas rwnie CD, ale radio z nawigacj.

Bo producenci samochodow chyba ciagle na etapie CD/DVD.

Bo "USB" to juz raczej wieksze od paznokcia, choc niektore faktycznie
niewiele :-)

W porwnaniu do wielkoci CD w opakowaniu, to praktycznie nie maj wymiarw.

Data: 2014-11-28 17:08:39
Autor: J.F.
Sterowanie radiem w kierownicy
Uytkownik "Cavallino"  napisa
[...]

A jeszcze tak z 5 lat temu Renault do nawigacji dodawal zmieniarke CD, no bo na jednej byla plyta startowa ...

[...]

Przecietny "usb pen" swoje wymiary ma. Nie sa moze az takie duze, ale wystaje z radia, latwo potracic, zlamac.

No ale sa peny w wersji mini, mikro i nano, sa nanoczytniki kart ...

Owszem, CD/DVD sa passe, ale jeszcze pare lat potrwa zanim znikna z samochodow.
No wlasnie, przypomnielisci mi, ze mam skompletowac kolejna plyte :-)

P.S. Jakos tak w czasie jazdy wole sluchac radia ... troche biezacych informacji sie przydaje.

Data: 2014-11-28 17:15:05
Autor: Cavallino
[...]

Zawsze mona na kablu podczy i do schowka woy.

No ale sa peny w wersji mini, mikro i nano, sa nanoczytniki kart ...

Dokadnie.
Niewiele wiksze ni sama karta.

P.S. Jakos tak w czasie jazdy wole sluchac radia ... troche biezacych informacji sie przydaje.

Mam tak samo.
Nawet za granic jak w tym roku musiaem w kko sucha muzy z pendrive (bo dziaa z niego program nawigacyjny w wersji innej ni fabryczna, ktra zagranicy nie ma) to brakowao mi radia.

Data: 2014-11-28 17:26:44
Autor: J.F.
Sterowanie radiem w kierownicy
Uytkownik "Cavallino"  napisa w wiadomoci
[...]

Jest to jaki pomysl, ale kabli i tak juz za duzo.

[...]

Przy coraz wiekszych nosnikach to "klko" sie wydluza, ale i tak jakos "na zywo" ma swoj urok.

J.

Data: 2014-11-28 22:13:26
Autor: Ghost
Sterowanie radiem w kierownicy

Uytkownik "Cavallino"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:m57nam$k62$1@node1.news.atman.pl...

[...]

Zdaje sie mnie splonkowales?

Ju wicej sensu widz w winylach.

Malo mnie to interesuje, i nie chce mi sie tlumaczyc.

Data: 2014-11-27 21:41:01
Autor: Trybun
W dniu 2014-11-27 o 18:10, Ghost pisze:

[...]

No bo jest przeytkiem. To e jest jeszcze seryjnie instalowane w niektrych autach nic nie zmienia.

Data: 2014-11-28 22:18:40
Autor: Ghost
Sterowanie radiem w kierownicy

Uytkownik "Trybun"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:54778c4c$0$2662$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Mam wraenie, ze sam masz 500 lat i jeste przeytkiem.

Data: 2014-12-04 09:48:58
Autor: Trybun
W dniu 2014-11-28 o 22:18, Ghost pisze:

Mam wraenie, ze sam masz 500 lat i jeste przeytkiem.

Na twoje wraenia nie mam adnego wpywu.

Data: 2014-11-25 21:51:29
Autor: re
Sterowanie radiem w kierownicy

Użytkownik "Trybun"

..
[...]
....a ja ciągle szukam integracji z CB

Data: 2014-11-25 21:59:52
Autor: t-1
Sterowanie radiem w kierownicy
W dniu 2014-11-25 o 21:51, re pisze:
-
...a ja cigle szukam integracji z CB

Jak by to miao dziaa? Podsuch kanau 19?

Data: 2014-11-25 22:01:41
Autor: re
Sterowanie radiem w kierownicy

Uytkownik "t-1"

...a ja cigle szukam integracji z CB

Jak by to miao dziaa? Podsuch kanau 19?
--
Jako tak, by mona byo uywa wsplnego regulatora gonoci

Data: 2014-11-26 10:15:06
Autor: MichaelData®
Sterowanie radiem w kierownicy
re wydumał(a) w news:m52ru1$rer$1mx1.internetia.pl :
Użytkownik "t-1"
...a ja ciągle szukam integracji z CB
Jak by to miało działać? Podsłuch kanału 19?

To raczej jakiegoś starocia szukaj. Było coś takiego kiedyś firmy Stabo ale generalnie nie polecam. Nigdy te "twory" nie były dobre w sensie parametrów. Lepiej jednak jesli sa to dwa osobne urzadzenia.

--
Michael________™
______/) /\ | /\  "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you

Data: 2014-11-26 17:36:03
Autor: t-1
Sterowanie radiem w kierownicy
W dniu 2014-11-25 o 22:01, re pisze:

Uytkownik "t-1"

...a ja cigle szukam integracji z CB

Jak by to miao dziaa? Podsuch kanau 19?
--
Jako tak, by mona byo uywa wsplnego regulatora gonoci

Jeli wybieramy radio lub CB (nie jednoczenie) i obu suchamy z gonikw radiowych to potrzebny jeden kabelek dla tej funkcjonalnoci.

Data: 2014-11-26 19:54:28
Autor: re
Sterowanie radiem w kierownicy

Uytkownik "t-1"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:m54vhi$qgn$1@pippin.nask.net.pl...

[...]

Ale, e co ? Mam CB i chc by mi gadao w normalnych gonikach w ten sposb, e wyciszao cakiem lub czciowo odtwarzan muzyk czy zwyke radio. Do tego chc by pokrto gonoci regulowao ogln gono tak, e zganiajc muzyk zganiam CB. Oglnie nie jest to trudne technicznie, ale czy da si to zrobi gotowym sprztem nadal nie wiem.

Data: 2014-11-27 00:39:14
Autor: MichaelData®
Sterowanie radiem w kierownicy
"re" wydumał(a) w wiadomości ID news:m558rh$sjb$1mx1.internetia.pl

...a ja ciągle szukam integracji z CB
Jak by to miało działać? Podsłuch kanału 19?
--
Jakoś tak, by można było używać wspólnego regulatora głośności
Jeśli wybieramy radio lub CB (nie jednocześnie) i obu słuchamy z

Stawiaj może trzy znaczki "-- -" bo po Twoich dwóch "-- " mój czytnik traktuje to jako "delimiter" i wycina Twoją odpowiedź uniemożliwiając kowersację.
-- -
Ale, że co ? Mam CB i chcę by mi gadało w normalnych głośnikach w ten
sposób, że wyciszało całkiem lub częściowo odtwarzaną muzykę czy zwykłe
radio. Do tego chcę by pokrętło głośności regulowało ogólną głośność tak, że
zgłaśniając muzykę zgłaśniam CB. Ogólnie nie jest to trudne technicznie, ale
czy da się to zrobić gotowym sprzętem nadal nie wiem.
-- -
Trochę się da ale to zależy od radia FM. Wiele odbiorników FM ma wejście na telefon...i funkcję głośnomówiącą i tym samym [mute] dla radia w momencie rozmowy. Wystarczy z tego skorzystać z drobnymi przeróbkami (przekaźnik z drobą elektroniką, jeśli automatycznie podłączony do sqelch radia CB)...CB radio nie posiada wyjścia "napięciowego/sygnałowego" więc w innym przypadku nalezy sobie zrobić "przełącznik" ręczny.
Oczywiście korzystając z wyjścia "jack" na głośnik dla CB radia, nalezy zastosować jakiś kondensator (np.1uF)celem ograniczenia mocy podawanej na wejście aux radia FM. Kazdy "mądry" elektronik Ci to wykona.
--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-11-27 09:37:04
Autor: A
Sterowanie radiem w kierownicy
MichaelData? wrote:

"re" wyduma(a) w wiadomoci ID news:m558rh$sjb$1mx1.internetia.pl

[...]

Stawiaj moe trzy znaczki "-- -" bo po Twoich dwch "-- " mj czytnik
traktuje to jako "delimiter"

Napraw sobie czytnik. Jako delimiter powinien traktowa "-- " (spacja na kocu), a nie "-- " (bez spacji).

--
A.

Data: 2014-11-27 09:49:08
Autor: MichaelData®
Sterowanie radiem w kierownicy
A wydumał(a) w news:m56nrg$jb7$1portraits.wsisiz.edu.pl :
MichaelData? wrote:
[...]
Napraw sobie czytnik. Jako delimiter powinien traktować "-- " (spacja na końcu), a nie "-- " (bez spacji).

Jak już się czepiasz, to niech przedpisca naprawi sobie czytnik aby cytował poprawnie "qp" a nie, że wstawia "protezy". Generalnie to on pyta i jesli chce uzyskac odpowiedź to niech kombinuje. Mi sie nie chce :)

Data: 2014-11-27 10:33:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
Sterowanie radiem w kierownicy
Hello MichaelData,

Thursday, November 27, 2014, 9:49:08 AM, you wrote:

[...]

Jak ju si czepiasz, to niech przedpisca naprawi sobie czytnik aby
cytowa poprawnie "qp"

Generalnie, to na grupach dyskusyjnych uywa si kodowania 8-bitowego
a nie mierdzcej QPy.

a nie, e wstawia "protezy".

QPa to te proteza.

Generalnie to on pyta i jesli chce uzyskac odpowied to niech
kombinuje. Mi sie nie chce :)

:)

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-11-27 19:25:01
Autor: re
Sterowanie radiem w kierownicy

Uytkownik "RoMan Mandziejewicz"

[...]

Kodowanie qp umoliwiajce zawijanie byo stosowane znacznie wczeniej ni powstay "nowoczesne" metody kodowania 8-bitowego

Data: 2014-11-27 23:55:30
Autor: MichaelData
Sterowanie radiem w kierownicy
"RoMan Mandziejewicz" wyduma(a) w wiadomoci ID
[...]

Ustawiem sobi "qp" i UTF-8 bo mkarwan ma problemy z odpowiedzi, gdy nie potrafi sign do prostych rozwiza dla jego OE :D
Tak, jestem "zoliwy" dla tego typa :)
--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-11-27 19:23:42
Autor: re
Sterowanie radiem w kierownicy

Użytkownik "MichaelData®"

[...]

Znaczy co miałbym z nim zrobić ? Zdekompilować, poprawić i skompilować ? Jak ? Chwilowo używam gotowego czytnika, więc go nie poprawię. Że ewidentnie kłopotliwy jest to, jak już pisałem, pewnie go zmienię, ale na własny, więc to jeszcze pewnie potrwa.

aby cytował poprawnie "qp" a nie, że wstawia "protezy".
-- -
Chyba nie ten problem. Ta wersja zdaje się w ogóle nie umie cytować.

Generalnie to on pyta i jesli chce uzyskac odpowiedź to niech kombinuje.
-- -
Jeśli to ma być jakieś ultimatum to informuję, że mam je w 4-ech. Poproszono o 3 kreseczki zamiast 2 to są ale to tyle. Dyskutujecie tu dla siebie a nie dla mnie.

Mi sie nie chce :)
-- -
Jak widać chce :-)

Data: 2014-11-27 23:24:42
Autor: MichaelData®
Sterowanie radiem w kierownicy
"re" wydumał(a) w wiadomości ID news:m57rdr$get$1mx1.internetia.pl
[...]

-- -
Chyba nie ten problem. Ta wersja zdaje się w ogóle nie umie cytować.

Hmm, http://www.grzegorz.net/oe/wlm.php :)

-- -

OK. Dzięki :)

--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-11-28 18:10:54
Autor: re
[...]

Ale, że co ? Pokazujesz mi program, który używam i który nie umie cytować ?

Data: 2014-11-28 22:22:24
Autor: MichaelData®
Sterowanie radiem w kierownicy
re wydumał(a) w news:m5abhd$ptv$1mx1.internetia.pl :
Użytkownik "MichaelData®"
-- -
Chyba nie ten problem. Ta wersja zdaje się w ogóle nie umie cytować.
Hmm, http://www.grzegorz.net/oe/wlm.php :)

Ale, że co ? Pokazujesz mi program, który używam i który nie umie cytować ?

To jak wytłumaczysz ten obrazek?
http://www.grzegorz.net/oe/pics/wlm8064_7.png
Zapomniales o kreseczce.

Data: 2014-11-30 19:14:56
Autor: re
[...]

Używaniem kolejnego programu ?

Zapomniales o kreseczce.
-- -
Odruch

Data: 2014-12-03 00:34:49
Autor: MichaelData®
Sterowanie radiem w kierownicy
"re" wydumał(a) w wiadomości ID news:m5fo1h$iup$1mx1.internetia.pl
Użytkownik "MichaelData®"
-- -

Jakiś problem się cofnąć?

--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-12-03 19:50:34
Autor: re
[...]

Ale, że co konkretnie ? Mamy koniec roku 2014. Mam się cofnąć w czasie ?

Data: 2014-12-05 00:43:53
Autor: MichaelData®
Sterowanie radiem w kierownicy
"re" wydumał(a) w wiadomości ID news:m5nn8g$4mb$1mx1.internetia.pl
Użytkownik "MichaelData®"
-- -
[...]

Może w oprogramowaniu? Masz jakąś niechęć że Twoja wersja programu (numerki) jest lepsza od tej, która potrafi "współżyć" z usenetem?

Zasada I aktualizacji. Nigdy nie aktualizuj tego, co działa dobrze :)

--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-12-06 22:38:22
Autor: re
[...]

Jaka aktualizacja ? Co działa dobrze ?

Używam komputera do różnych zadań a nie tylko do niusów. I właśnie przestał działać dobrze w tym zakresie w jakim go potrzebowałem. To se nowy zorganizowałem i zainstalowałem na nim nowe oprogramowanie by mi działał dobrze. Konsekwencją jest niestety słabe wsparcie niusów. Producent systemu takie wsparcie oferuje a inni niewiele lepsi są. Taki znak czasów w jakich żyjemy.

Data: 2014-11-28 13:01:12
Autor: __Maciek
Sterowanie radiem w kierownicy
Thu, 27 Nov 2014 19:23:42 +0100 "re" <re@re.invalid> napisa:

Jeli to ma by jakie ultimatum to informuj, e mam je w 4-ech. Poproszono o 3 kreseczki zamiast 2 to s ale to tyle. Dyskutujecie tu dla siebie a nie dla mnie.

A nie dao by si zrobi eby Twj czytnik cytowa normalnie, tzn. za
pomoc znaczka '>'?

Data: 2014-11-28 18:16:00
Autor: re
Sterowanie radiem w kierownicy

Uytkownik "__Maciek"

[...]

Jeli przez "Twj" rozumie ten, ktrego uywam to nie, nie ma takiej opcji po prostu.

Data: 2014-11-28 23:40:13
Autor: __Maciek
Sterowanie radiem w kierownicy
Fri, 28 Nov 2014 18:16:00 +0100 "re" <re@re.invalid> napisa:

Jeli przez "Twj" rozumie ten, ktrego uywam

A niby co innego miaby rozumie przez "Twj"? Taki ktry sam
napisae, ale go nie uywasz? ;-)

to nie, nie ma takiej opcji po prostu.

Odpal Ollydbg i dorb brakujc funkcjonalno ;-))

Data: 2014-11-30 18:42:07
Autor: re
[...]

Wiesz dobrze, e to bez sensu.

Data: 2014-12-01 10:34:10
Autor: __Maciek
Sterowanie radiem w kierownicy
Sun, 30 Nov 2014 18:42:07 +0100 "re" <re@re.invalid> napisa:

Odpal Ollydbg i dorb brakujc funkcjonalno ;-))
-- -
Wiesz dobrze, e to bez sensu.

Dy by smajlej, nie? :-)

Data: 2014-11-27 19:03:21
Autor: re
[...]

Czyli co konkretnie to zwykłe radio musi mieć by dało się do niego przyłączyć sygnał audio uaktywniany jakimś cyfrowym ? Masz takie coś ? Czemu nie masz ? Będziesz miał ? Mogę popracować nad tym bo mam ochotę na zmianę radia ale nie chcę koła odkrywać ani grzebać się samodzielnie w nie wiadomo jak skomplikowanym rozwiązaniu. Na razie chodzi mi o to jakie radio potrzebne a potem sobie CB znajdę albo dostosuję.

Data: 2014-11-27 23:51:44
Autor: MichaelData®
Sterowanie radiem w kierownicy
"re" wydumał(a) w wiadomości ID news:m57q7n$chn$1mx1.internetia.pl
[...]

Ok
-- -
[...]

Nie "cyfrowym" lecz podaniem (automatycznie) napięcia na złącze 'TEL'
http://obrazki.elektroda.pl/7390463900_1300978633_thumb.jpg

Można to zrobić na dwa sposoby. Najlepszym wyjściem jest modyfikacja radia CB o wyjście "napięciowe" z poziomu pokrętła "squelch". Po prostu, ustawiasz "squelch" na poziom odcinający szumy (próg), który ma za zadanie aktywować prosty układ elektroniczny (tranzystor+przekaźnik/bezpiecznie) gdzie przekaźnik aktywuje funkcję "tel" w radiu FM. Warunkiem jest aby radio FM posiadało funkcję "tel" i układ "głośnomówiący". W momencie podania napięcia przez przekaźnik na "tel" działa system [mute}, który scisza radio FM i przez podłączone wyjście z radia CB na głośnik (też trzeba to zabezpieczyć, szeregowo włączonym kondensatorem z uwagi na moc radia CB względem wejścia AUX do radia FM)oraz "zmostkować sygnał MONO na STEREO" i automatycznie przełącza na odbiór radia CB. Analogicznie robi tak z telefonem GSM z odpowienim złączem/gniazdem.

Masz takie coś ?

Nie, nie mam. Nie potrzebuję takiej funkci u siebie, bo nie mam nawyku "rozwalania" na MAX radia FM :) Słyszę oba naraz a do telefonu używam słuchawki BT.

Czemu  nie masz ?

j/w.

Będziesz miał ?

j/w.

[...]

Jest druga opcja bez ingerencji w samo radio CB. Można to wykonać na bazie wyjścia 'głośnikowego' z CB radia. Po pojawieniu się dzwięku na wyjściu głośnikowym (gniazdo jack/mono) stosujemy prosty układ elektroniczny (tutaj niestety również rozwiązanie dla elektronika, który posiada podstawową wiedzę) z przekaźnikiem lub bez, który ma możliwość podania (sygnału/napięcia) na wejście 'tel' w radiu FM, który działa jak wyjaśniłem wyżej. Całość jednak rozbija się o możliwości radia FM. Musi mieć funkcję "zestawu głośnomówiącego". Reszta w google :)
http://obrazki.elektroda.net/7_1195821941.jpg

--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2015-01-09 01:45:03
Autor: re
[...]

No to właśnie "cyfrowym".

[...]
Eee yyy, trochę się pointeresowałem i ... radia FM które mnie zainteresowały nie miały odpowiednich wejść. Celowałem w takie co mają BT a może i DAB. Może jeszcze nie dotarłem.

[...]

Ja też nie mam. W ogóle radia nie słucham :-) Telefonu też prawie nie używam :-) Słucham MP3'jek i mi przeszkadza, że jak np zatrzymuję się by o co zapytać i ściszam to CB dalej nap...a. I inne podobne sytuacje. Np zap... żwawo autostradą, więc silnik ryczy i o ile radio FM da się zgłośnić to CB już za cicho nadaje by było je słychać. Generalnie nie rozumiem jak można tak niskie standardy komfortu utrzymywać.

Czemu  nie masz ?

j/w.

Będziesz miał ?

j/w.

[...]

Wygląda na razie, że problem jest ze znalezieniem właściwego radia FM

Tak czy siak, dzięki za wskazówki

Data: 2014-11-27 01:02:57
Autor: MichaelData®
Sterowanie radiem w kierownicy
"t-1" wydumał(a) w wiadomości ID news:m54vhi$qgn$1pippin.nask.net.pl
[...]

Hmm, jaki kabelek i gdzie się to podłącza w sensie we/wyj? :)

--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-11-26 23:27:49
Autor: Pszemol
"re" <re@re.invalid> wrote in message news:m52ru1$rer$1mx1.internetia.pl...
Jako tak, by mona byo uywa wsplnego regulatora gonoci

W radiu wejcia AUX nie masz?
Tam si podcza rne takie iPady, czy CB...

Data: 2014-11-27 19:04:07
Autor: re
Sterowanie radiem w kierownicy

Uytkownik "Pszemol"

Jako tak, by mona byo uywa wsplnego regulatora gonoci

W radiu wejcia AUX nie masz?
Tam si podcza rne takie iPady, czy CB...
-- -
I jak niby chcesz to wejcie automatycznie aktywowa ?

Data: 2014-11-27 16:17:47
Autor: Trybun
[...]

Tu ci nie pomogę, moja wiedza w tym temacie jest praktycznie zerowa.

Data: 2014-11-27 19:25:41
Autor: re
[...]

Się zastanawiam ... nie ma rynku na takie sprzęgi ?

Data: 2014-11-28 01:41:59
Autor: MichaelData®
Sterowanie radiem w kierownicy
"Trybun" wydumał(a) w wiadomości ID news:54774084$0$2144$65785112news.neostrada.pl

Tu ci nie pomogę, moja wiedza w tym temacie jest praktycznie zerowa.

W wielu tematach... ale spox, ogarniam od dawna "co wiesz". Niewiele, dlatego pytasz :)
Mierzi ( http://sjp.pl/mierzi ) mnie jedynie twoja pycha... ale też ogarniam :)

BTW, z Twoim tematem mam rozwiązanie i jest dostępne w google, gdybyś jednak pytał mnie osobiście..to mis ię nie chce. Ponieważ masz (jak widać) ograniczenia, to odpowiem że na "elektrodzie" znajdziesz rozwiązanie, jeśli tylko chcesz :)

--
Michael________