Sterowanie radiem w kierownicy

Data: 2014-11-25 21:51:29
Autor: re
Sterowanie radiem w kierownicy

Użytkownik "Trybun"

..
Czy dałoby sie to jakoś podłączyć przy nieoryginalnym radiu? Sytuacja
wygląda następująco: stare, oryginalne radio (Blaupunkt) zaczęło
bzikować, Włożyłem nowe które znalazłem w garażu (Phillips), używane ale
sprawne, gÅ‚os jak krysztaÅ‚.  Jedyny szkopuÅ‚ to że nie mam pojÄ™cia jak je
zamontować aby do sterowania można było używać przycisków przy kierownicy..
--
....a ja ciÄ…gle szukam integracji z CB

Data: 2014-11-25 21:59:52
Autor: t-1
Sterowanie radiem w kierownicy
W dniu 2014-11-25 o 21:51, re pisze:
-
...a ja ci±gle szukam integracji z CB

Jak by to mia³o dzia³aæ? Pods³uch kana³u 19?

Data: 2014-11-25 22:01:41
Autor: re
Sterowanie radiem w kierownicy

U¿ytkownik "t-1"

...a ja ci±gle szukam integracji z CB

Jak by to mia³o dzia³aæ? Pods³uch kana³u 19?
--
Jako¶ tak, by mo¿na by³o u¿ywaæ wspólnego regulatora g³o¶no¶ci

Data: 2014-11-26 10:15:06
Autor: MichaelData®
Sterowanie radiem w kierownicy
re wydumał(a) w news:m52ru1$rer$1mx1.internetia.pl :
Użytkownik "t-1"
...a ja ciÄ…gle szukam integracji z CB
Jak by to miało działać? Podsłuch kanału 19?

To raczej jakiegoś starocia szukaj. Było coś takiego kiedyś firmy Stabo ale generalnie nie polecam. Nigdy te "twory" nie były dobre w sensie parametrów. Lepiej jednak jesli sa to dwa osobne urzadzenia.

--
Michael________â„¢
______/) /\ | /\  "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you

Data: 2014-11-26 17:36:03
Autor: t-1
Sterowanie radiem w kierownicy
W dniu 2014-11-25 o 22:01, re pisze:

U¿ytkownik "t-1"

...a ja ci±gle szukam integracji z CB

Jak by to mia³o dzia³aæ? Pods³uch kana³u 19?
--
Jako¶ tak, by mo¿na by³o u¿ywaæ wspólnego regulatora g³o¶no¶ci

Je¶li wybieramy radio lub CB (nie jednocze¶nie) i obu s³uchamy z g³o¶ników radiowych to potrzebny jeden kabelek dla tej funkcjonalno¶ci.

Data: 2014-11-26 19:54:28
Autor: re
Sterowanie radiem w kierownicy

U¿ytkownik "t-1"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:m54vhi$qgn$1@pippin.nask.net.pl...

[...]

Ale, ¿e co ? Mam CB i chcê by mi gada³o w normalnych g³o¶nikach w ten sposób, ¿e wycisza³o ca³kiem lub czê¶ciowo odtwarzan± muzykê czy zwyk³e radio. Do tego chcê by pokrêt³o g³o¶no¶ci regulowa³o ogóln± g³o¶no¶æ tak, ¿e zg³a¶niaj±c muzykê zg³a¶niam CB. Ogólnie nie jest to trudne technicznie, ale czy da siê to zrobiæ gotowym sprzêtem nadal nie wiem.

Data: 2014-11-27 00:39:14
Autor: MichaelData®
Sterowanie radiem w kierownicy
"re" wydumał(a) w wiadomości ID news:m558rh$sjb$1mx1.internetia.pl

...a ja ciÄ…gle szukam integracji z CB
Jak by to miało działać? Podsłuch kanału 19?
--
Jakoś tak, by można było używać wspólnego regulatora głośności
Jeśli wybieramy radio lub CB (nie jednocześnie) i obu słuchamy z

Stawiaj może trzy znaczki "-- -" bo po Twoich dwóch "-- " mój czytnik traktuje to jako "delimiter" i wycina Twoją odpowiedź uniemożliwiając kowersację.
-- -
Ale, że co ? Mam CB i chcę by mi gadało w normalnych głośnikach w ten
sposób, że wyciszało całkiem lub częściowo odtwarzaną muzykę czy zwykłe
radio. Do tego chcę by pokrętło głośności regulowało ogólną głośność tak, że
zgłaśniając muzykę zgłaśniam CB. Ogólnie nie jest to trudne technicznie, ale
czy da się to zrobić gotowym sprzętem nadal nie wiem.
-- -
Trochę się da ale to zależy od radia FM. Wiele odbiorników FM ma wejście na telefon...i funkcję głośnomówiącą i tym samym [mute] dla radia w momencie rozmowy. Wystarczy z tego skorzystać z drobnymi przeróbkami (przekaźnik z drobą elektroniką, jeśli automatycznie podłączony do sqelch radia CB)...CB radio nie posiada wyjścia "napięciowego/sygnałowego" więc w innym przypadku nalezy sobie zrobić "przełącznik" ręczny.
Oczywiście korzystając z wyjścia "jack" na głośnik dla CB radia, nalezy zastosować jakiś kondensator (np.1uF)celem ograniczenia mocy podawanej na wejście aux radia FM. Kazdy "mądry" elektronik Ci to wykona.
--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-11-27 09:37:04
Autor: A
Sterowanie radiem w kierownicy
MichaelData? wrote:

"re" wyduma³(a) w wiadomo¶ci ID news:m558rh$sjb$1mx1.internetia.pl

[...]

Stawiaj mo¿e trzy znaczki "-- -" bo po Twoich dwóch "-- " mój czytnik
traktuje to jako "delimiter"

Napraw sobie czytnik. Jako delimiter powinien traktowaæ "-- " (spacja na koñcu), a nie "-- " (bez spacji).

--
A.

Data: 2014-11-27 09:49:08
Autor: MichaelData®
Sterowanie radiem w kierownicy
A wydumał(a) w news:m56nrg$jb7$1portraits.wsisiz.edu.pl :
MichaelData? wrote:
[...]
Napraw sobie czytnik. Jako delimiter powinien traktować "-- " (spacja na końcu), a nie "-- " (bez spacji).

Jak już się czepiasz, to niech przedpisca naprawi sobie czytnik aby cytował poprawnie "qp" a nie, że wstawia "protezy". Generalnie to on pyta i jesli chce uzyskac odpowiedź to niech kombinuje. Mi sie nie chce :)

Data: 2014-11-27 10:33:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
Sterowanie radiem w kierownicy
Hello MichaelData®,

Thursday, November 27, 2014, 9:49:08 AM, you wrote:

[...]

Jak ju¿ siê czepiasz, to niech przedpisca naprawi sobie czytnik aby
cytowa³ poprawnie "qp"

Generalnie, to na grupach dyskusyjnych u¿ywa siê kodowania 8-bitowego
a nie œmierdz¹cej QPy.

a nie, ¿e wstawia "protezy".

QPa to te¿ proteza.

Generalnie to on pyta i jesli chce uzyskac odpowiedŸ to niech
kombinuje. Mi sie nie chce :)

:)

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-11-27 19:25:01
Autor: re
Sterowanie radiem w kierownicy

U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz"

[...]

Kodowanie qp umo¿liwiaj¹ce zawijanie by³o stosowane znacznie wczeœniej ni¿ powsta³y "nowoczesne" metody kodowania 8-bitowego

Data: 2014-11-27 23:55:30
Autor: MichaelData®
Sterowanie radiem w kierownicy
"RoMan Mandziejewicz" wyduma³(a) w wiadomoœci ID
[...]

Ustawi³em sobi "qp" i UTF-8 bo mkarwan ma problemy z odpowiedzi¹, gdy¿ nie potrafi siêgn¹æ do prostych rozwi¹zañ dla jego OE :D
Tak, jestem "z³oœliwy" dla tego typa :)
--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-11-27 19:23:42
Autor: re
Sterowanie radiem w kierownicy

Użytkownik "MichaelData®"

[...]

Znaczy co miałbym z nim zrobić ? Zdekompilować, poprawić i skompilować ? Jak ? Chwilowo używam gotowego czytnika, więc go nie poprawię. Że ewidentnie kłopotliwy jest to, jak już pisałem, pewnie go zmienię, ale na własny, więc to jeszcze pewnie potrwa.

aby cytował poprawnie "qp" a nie, że wstawia "protezy".
-- -
Chyba nie ten problem. Ta wersja zdaje się w ogóle nie umie cytować.

Generalnie to on pyta i jesli chce uzyskac odpowiedź to niech kombinuje.
-- -
Jeśli to ma być jakieś ultimatum to informuję, że mam je w 4-ech. Poproszono o 3 kreseczki zamiast 2 to są ale to tyle. Dyskutujecie tu dla siebie a nie dla mnie.

Mi sie nie chce :)
-- -
Jak widać chce :-)

Data: 2014-11-27 23:24:42
Autor: MichaelData®
Sterowanie radiem w kierownicy
"re" wydumał(a) w wiadomości ID news:m57rdr$get$1mx1.internetia.pl
[...]

-- -
Chyba nie ten problem. Ta wersja zdaje się w ogóle nie umie cytować.

Hmm, http://www.grzegorz.net/oe/wlm.php :)

-- -

OK. Dzięki :)

--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-11-28 18:10:54
Autor: re
[...]

Ale, że co ? Pokazujesz mi program, który używam i który nie umie cytować ?

Data: 2014-11-28 22:22:24
Autor: MichaelData®
Sterowanie radiem w kierownicy
re wydumał(a) w news:m5abhd$ptv$1mx1.internetia.pl :
Użytkownik "MichaelData®"
-- -
Chyba nie ten problem. Ta wersja zdaje się w ogóle nie umie cytować.
Hmm, http://www.grzegorz.net/oe/wlm.php :)

Ale, że co ? Pokazujesz mi program, który używam i który nie umie cytować ?

To jak wytłumaczysz ten obrazek?
http://www.grzegorz.net/oe/pics/wlm8064_7.png
Zapomniales o kreseczce.

Data: 2014-11-30 19:14:56
Autor: re
[...]

Używaniem kolejnego programu ?

Zapomniales o kreseczce.
-- -
Odruch

Data: 2014-12-03 00:34:49
Autor: MichaelData®
Sterowanie radiem w kierownicy
"re" wydumał(a) w wiadomości ID news:m5fo1h$iup$1mx1.internetia.pl
Użytkownik "MichaelData®"
-- -

Jakiś problem się cofnąć?

--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-12-03 19:50:34
Autor: re
[...]

Ale, że co konkretnie ? Mamy koniec roku 2014. Mam się cofnąć w czasie ?

Data: 2014-12-05 00:43:53
Autor: MichaelData®
Sterowanie radiem w kierownicy
"re" wydumał(a) w wiadomości ID news:m5nn8g$4mb$1mx1.internetia.pl
Użytkownik "MichaelData®"
-- -
[...]

Może w oprogramowaniu? Masz jakąś niechęć że Twoja wersja programu (numerki) jest lepsza od tej, która potrafi "współżyć" z usenetem?

Zasada I aktualizacji. Nigdy nie aktualizuj tego, co działa dobrze :)

--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-12-06 22:38:22
Autor: re
[...]

Jaka aktualizacja ? Co działa dobrze ?

Używam komputera do różnych zadań a nie tylko do niusów. I właśnie przestał działać dobrze w tym zakresie w jakim go potrzebowałem. To se nowy zorganizowałem i zainstalowałem na nim nowe oprogramowanie by mi działał dobrze. Konsekwencją jest niestety słabe wsparcie niusów. Producent systemu takie wsparcie oferuje a inni niewiele lepsi są. Taki znak czasów w jakich żyjemy.

Data: 2014-11-28 13:01:12
Autor: __Maciek
Sterowanie radiem w kierownicy
Thu, 27 Nov 2014 19:23:42 +0100 "re" <re@re.invalid> napisa³:

Je¶li to ma byæ jakie¶ ultimatum to informujê, ¿e mam je w 4-ech. Poproszono o 3 kreseczki zamiast 2 to s± ale to tyle. Dyskutujecie tu dla siebie a nie dla mnie.

A nie da³o by siê zrobiæ ¿eby Twój czytnik cytowa³ normalnie, tzn. za
pomoc± znaczka '>'?

Data: 2014-11-28 18:16:00
Autor: re
Sterowanie radiem w kierownicy

U¿ytkownik "__Maciek"

[...]

Je¶li przez "Twój" rozumieæ ten, którego u¿ywam to nie, nie ma takiej opcji po prostu.

Data: 2014-11-28 23:40:13
Autor: __Maciek
Sterowanie radiem w kierownicy
Fri, 28 Nov 2014 18:16:00 +0100 "re" <re@re.invalid> napisa³:

Je¶li przez "Twój" rozumieæ ten, którego u¿ywam

A niby co innego mia³by¶ rozumieæ przez "Twój"? Taki który sam
napisa³e¶, ale go nie u¿ywasz? ;-)

to nie, nie ma takiej opcji po prostu.

Odpal Ollydbg i dorób brakuj±c± funkcjonalno¶æ ;-))

Data: 2014-11-30 18:42:07
Autor: re
[...]

No tak.

to nie, nie ma takiej opcji po prostu.

Odpal Ollydbg i dorób brakuj±c± funkcjonalno¶æ ;-))
-- -
Wiesz dobrze, ¿e to bez sensu.

Data: 2014-12-01 10:34:10
Autor: __Maciek
Sterowanie radiem w kierownicy
Sun, 30 Nov 2014 18:42:07 +0100 "re" <re@re.invalid> napisa³:

Odpal Ollydbg i dorób brakuj±c± funkcjonalno¶æ ;-))
-- -
Wiesz dobrze, ¿e to bez sensu.

Dyæ by³ smajlej, nie? :-)

Data: 2014-11-27 19:03:21
Autor: re
[...]

aux radia FM. Kazdy "mÄ…dry" elektronik Ci to wykona.
-- -
Czyli co konkretnie to zwykłe radio musi mieć by dało się do niego przyłączyć sygnał audio uaktywniany jakimś cyfrowym ? Masz takie coś ? Czemu nie masz ? Będziesz miał ? Mogę popracować nad tym bo mam ochotę na zmianę radia ale nie chcę koła odkrywać ani grzebać się samodzielnie w nie wiadomo jak skomplikowanym rozwiązaniu. Na razie chodzi mi o to jakie radio potrzebne a potem sobie CB znajdę albo dostosuję.

Data: 2014-11-27 23:51:44
Autor: MichaelData®
Sterowanie radiem w kierownicy
"re" wydumał(a) w wiadomości ID news:m57q7n$chn$1mx1.internetia.pl
[...]

Ok
-- -
[...]

Nie "cyfrowym" lecz podaniem (automatycznie) napięcia na złącze 'TEL'
http://obrazki.elektroda.pl/7390463900_1300978633_thumb.jpg

Można to zrobić na dwa sposoby. Najlepszym wyjściem jest modyfikacja radia CB o wyjście "napięciowe" z poziomu pokrętła "squelch". Po prostu, ustawiasz "squelch" na poziom odcinający szumy (próg), który ma za zadanie aktywować prosty układ elektroniczny (tranzystor+przekaźnik/bezpiecznie) gdzie przekaźnik aktywuje funkcję "tel" w radiu FM. Warunkiem jest aby radio FM posiadało funkcję "tel" i układ "głośnomówiący". W momencie podania napięcia przez przekaźnik na "tel" działa system [mute}, który scisza radio FM i przez podłączone wyjście z radia CB na głośnik (też trzeba to zabezpieczyć, szeregowo włączonym kondensatorem z uwagi na moc radia CB względem wejścia AUX do radia FM)oraz "zmostkować sygnał MONO na STEREO" i automatycznie przełącza na odbiór radia CB. Analogicznie robi tak z telefonem GSM z odpowienim złączem/gniazdem.

Masz takie coÅ› ?

Nie, nie mam. Nie potrzebuję takiej funkci u siebie, bo nie mam nawyku "rozwalania" na MAX radia FM :) Słyszę oba naraz a do telefonu używam słuchawki BT.

Czemu  nie masz ?

j/w.

Będziesz miał ?

j/w.

[...]

Jest druga opcja bez ingerencji w samo radio CB. Można to wykonać na bazie wyjścia 'głośnikowego' z CB radia. Po pojawieniu się dzwięku na wyjściu głośnikowym (gniazdo jack/mono) stosujemy prosty układ elektroniczny (tutaj niestety również rozwiązanie dla elektronika, który posiada podstawową wiedzę) z przekaźnikiem lub bez, który ma możliwość podania (sygnału/napięcia) na wejście 'tel' w radiu FM, który działa jak wyjaśniłem wyżej. Całość jednak rozbija się o możliwości radia FM. Musi mieć funkcję "zestawu głośnomówiącego". Reszta w google :)
http://obrazki.elektroda.net/7_1195821941.jpg

--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2015-01-09 01:45:03
Autor: re
[...]

No to właśnie "cyfrowym".

[...]
Eee yyy, trochę się pointeresowałem i ... radia FM które mnie zainteresowały nie miały odpowiednich wejść. Celowałem w takie co mają BT a może i DAB. Może jeszcze nie dotarłem.

Masz takie coÅ› ?

Nie, nie mam. Nie potrzebujÄ™ takiej funkci u siebie, bo nie mam nawyku
"rozwalania" na MAX radia FM :) Słyszę oba naraz a do telefonu używam słuchawki
BT.
-- -
Ja też nie mam. W ogóle radia nie słucham :-) Telefonu też prawie nie używam :-) Słucham MP3'jek i mi przeszkadza, że jak np zatrzymuję się by o co zapytać i ściszam to CB dalej nap...a. I inne podobne sytuacje. Np zap... żwawo autostradą, więc silnik ryczy i o ile radio FM da się zgłośnić to CB już za cicho nadaje by było je słychać. Generalnie nie rozumiem jak można tak niskie standardy komfortu utrzymywać.

Czemu  nie masz ?

j/w.

Będziesz miał ?

j/w.

[...]

Wygląda na razie, że problem jest ze znalezieniem właściwego radia FM

Tak czy siak, dzięki za wskazówki

Data: 2014-11-27 01:02:57
Autor: MichaelData®
Sterowanie radiem w kierownicy
"t-1" wydumał(a) w wiadomości ID news:m54vhi$qgn$1pippin.nask.net.pl
[...]

Hmm, jaki kabelek i gdzie się to podłącza w sensie we/wyj? :)

--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-11-26 23:27:49
Autor: Pszemol
"re" <re@re.invalid> wrote in message news:m52ru1$rer$1mx1.internetia.pl...
Jako¶ tak, by mo¿na by³o u¿ywaæ wspólnego regulatora g³o¶no¶ci

W radiu wej¶cia AUX nie masz?
Tam siê pod³±cza ró¿ne takie iPady, czy CB...

Data: 2014-11-27 19:04:07
Autor: re
Sterowanie radiem w kierownicy

U¿ytkownik "Pszemol"

Jako¶ tak, by mo¿na by³o u¿ywaæ wspólnego regulatora g³o¶no¶ci

W radiu wej¶cia AUX nie masz?
Tam siê pod³±cza ró¿ne takie iPady, czy CB...
-- -
I jak niby chcesz to wej¶cie automatycznie aktywowaæ ?

Data: 2014-11-27 16:17:47
Autor: Trybun

.
[...]

Tu ci nie pomogÄ™, moja wiedza w tym temacie jest praktycznie zerowa.

Data: 2014-11-27 19:25:41
Autor: re
[...]

Się zastanawiam ... nie ma rynku na takie sprzęgi ?

Data: 2014-11-28 01:41:59
Autor: MichaelData®
Sterowanie radiem w kierownicy
"Trybun" wydumał(a) w wiadomości ID news:54774084$0$2144$65785112news.neostrada.pl

Tu ci nie pomogÄ™, moja wiedza w tym temacie jest praktycznie zerowa.

W wielu tematach... ale spox, ogarniam od dawna "co wiesz". Niewiele, dlatego pytasz :)
Mierzi ( http://sjp.pl/mierzi ) mnie jedynie twoja pycha... ale też ogarniam :)

BTW, z Twoim tematem mam rozwiązanie i jest dostępne w google, gdybyś jednak pytał mnie osobiście..to mis ię nie chce. Ponieważ masz (jak widać) ograniczenia, to odpowiem że na "elektrodzie" znajdziesz rozwiązanie, jeśli tylko chcesz :)

--
Michael________