Sterownik świateł przyczepy

Data: 2010-12-10 07:15:34
Autor: PeJot
Sterownik świateł przyczepy
Czołem.

Pytanie do samochodziarzy-elektroników: może ktoś z czystym sumieniem polecić/odradzić jakiś konkretny gotowy model ustrojstwa jak w tytule? W necie pełno tego, ale bez opinii. Ponieważ z hakiem mi się nie spieszy, mógłbym też sklecić coś samemu - jakieś sugestie, tzn. na przekaźnikach, czy może na MOSFETach ? Trochę się boję o prądy rozruchowe żarówek.

W sumie to i tak przyczepy nie chcę ciągnąć, tylko wozić rowery na haku, dodatkowe światła trzeba mieć. A gdyby te dodatkowe światła były na LEDach, pewnie elektryka samochodu nie protestowałaby.

No i na koniec: pacjent do przyszycia haka to Szkodnik Fabia II. Z informacji znalezionych w necie wynika że *można* podłączyć światła przyczepy bezpośrednio, tzn. bez dodatkowych sterowników, *pod warunkiem* przeprogramowania sterownika świateł samochodu z użyciem VAGa. Tymczasem w ASO o czymś takim nie słyszeli. Zna ktoś więcej szczegółów ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-12-10 09:23:53
Autor: J.F.
Sterownik œwiate³ przyczepy
On Fri, 10 Dec 2010 07:15:34 +0100,  PeJot wrote:
Pytanie do samochodziarzy-elektroników: mo¿e kto¶ z czystym sumieniem poleciæ/odradziæ jaki¶ konkretny gotowy model ustrojstwa jak w tytule? W necie pe³no tego, ale bez opinii. Poniewa¿ z hakiem mi siê nie spieszy, móg³bym te¿ skleciæ co¶ samemu - jakie¶ sugestie, tzn. na przeka¼nikach, czy mo¿e na MOSFETach ? Trochê siê bojê o pr±dy rozruchowe ¿arówek.

A jest w ogole taka potrzeba ? Tak jak pamietam stare samochody to hak byl po prostu wpiety w
instalacje, jedynie w mondeo cos probowali kombinowac.

J.

Data: 2010-12-10 09:52:08
Autor: PeJot
Sterownik �wiateł przyczepy
W dniu 2010-12-10 09:23, J.F. pisze:
[...]

A jest w ogole taka potrzeba ?

Na 100% będę wiedział, jak podepnę światła "na brudno". Tymczasem pogoda taka, że nawet w garażu się robić nie chce.

Tak jak pamietam stare samochody to hak byl po prostu wpiety w
instalacje, jedynie w mondeo cos probowali kombinowac.

Wg instrukcji auta przeprogramowanie sterownika świateł do funkcji przyczepy daje jakieś dodatkowe fiuczery, np. odłączenie czujników parkowania, kontrola świateł przyczepy. Obawiam się przede wszystkim o to, że elektryka po zwykłym podpięciu świateł przyczepy w ogóle nie zacznie wariować.

Jak masz czas to rzuć okiem:

http://www.hakihol.pl/DMS/PL/ME_eba/SET03359.pdf

strona 28, 29

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-12-10 12:14:28
Autor: yabba
Użytkownik "PeJot" <PeJot@02.pl> napisał w wiadomości news:idspno$dbd$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tylne światło przeciwgielne jest realizowane razem z pozycyjnym na jednej żarówce jednowłóknowej. Przy samym pozycyjnym napięcie zasilania jest obniżone (okolice 6V), razem z przeciwgielnym jest pełne napięcie 12V.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2010-12-10 12:28:14
Autor: PeJot
W dniu 2010-12-10 12:14, yabba pisze:

Tylne światło przeciwgielne jest realizowane razem z pozycyjnym na
jednej żarówce jednowłóknowej. Przy samym pozycyjnym napięcie zasilania
jest obniżone (okolice 6V), razem z przeciwgielnym jest pełne napięcie 12V.

W aucie czy w przyczepie ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-12-10 13:09:07
Autor: yabba
Użytkownik "PeJot" <PeJot@02.pl> napisał w wiadomości news:idt2se$hff$1inews.gazeta.pl...
[...]

W samochodzie. Takie rozwiązanie jest w samochodach grupy VAG, nie wiem tylko dokładnie od którego rocznika.

W przyczepie instalacja jest standardowo prymitywna. :)

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2010-12-10 19:52:13
Autor: PeJot
W dniu 2010-12-10 13:09, yabba pisze:
[...]

W samochodzie. Takie rozwiÄ…zanie jest w samochodach grupy VAG, nie wiem
tylko dokładnie od którego rocznika.

Sprawdziłem, w tym szkodniku ( rocznik 2008 ) są osobne żarówki pozycyjne i przeciwmgielne, każda zasilana pełnym napięciem.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-12-10 20:17:33
Autor: yabba
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:idtstb$cdb$1news.onet.pl...
[...]

A jak jest ze stopem? Jeszcze jedna żarówka?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2010-12-10 20:47:28
Autor: PeJot
W dniu 2010-12-10 20:17, yabba pisze:

[...]

Tak.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-12-10 23:22:32
Autor: yabba
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:idu04u$j4e$1news.onet.pl...
[...]

To mnie zaskoczyłeś. Widziałem rozwiązanie jednożarówkowe w Octavii i Toledo i byłem przekonany, że jest stosowane we wszystkich modelach. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2010-12-11 09:08:29
Autor: PeJot
W dniu 2010-12-10 23:22, yabba pisze:

To mnie zaskoczyłeś. Widziałem rozwiązanie jednożarówkowe w Octavii i
Toledo i byłem przekonany, że jest stosowane we wszystkich modelach.
Przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Nie ma problemu, na razie jeszcze nie rozkręciłem połowy samochodu :) Coś mi się wydaje że pozycja / stop działać będą, co najwyżej kierunkowskazy będą chodziły nieprawidłowo.

BTW: co może być wart *używany* hak holowniczy, zakładam że z tabliczką homologacyjną ? Na alledrogo bywają w ciekawych cenach.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-12-11 09:39:31
Autor: yabba
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:idvbib$40s$1news.onet.pl...
[...]

Jeśli tabliczka jest czytelna, to nie ma problemu. W znanym mi samochodzie został zamontowany i zarejestrowany.
Zapytaj się w najbliższej stacji diagnostycznej czy nie będą robić problemów.

--
Pozdrawiam,

yabba

Sterownik świateł przyczepy