Stery Ahead - czy mostek może wystawać ponad rurę sterow±?

Data: 2009-06-21 02:55:37
Autor: Michał 'miok' RzeĽnik
Stery Ahead - czy mostek może wystawać ponad rurę sterow±?
Czy mostek w sterach klasycznych może wystawać 2-3mm ponad rurę
sterow±?
 Chciałbym maksymalnie podnie¶ć kierownicę, ale może być tak że
podkładkami nie ustawię żeby mostek kończył się równo z rur±

Data: 2009-06-21 12:28:06
Autor: Tomasz Minkiewicz
Stery Ahead - czy mostek może wystawać ponad rurę sterową?
On Sun, 21 Jun 2009 02:55:37 -0700 (PDT)
Michał 'miok' Rzeźnik <michal.r90@gmail.com> wrote:

Czy mostek w sterach klasycznych może wystawać 2-3mm ponad rurę
sterowÄ…?

Nie tylko moĹĽe, ale powinien (w jakiejĹ› instrukcji do mostka albo moĹĽe
do sterów znalazłem informację, że może wystawać nawet dużo więcej –
zalecali tam, żeby przynajmniej 2/3 mostka obejmowało rurę).

 ChciaĹ‚bym maksymalnie podnieść kierownicÄ™, ale moĹĽe być tak ĹĽe
podkładkami nie ustawię żeby mostek kończył się równo z rurą

Jeśli się będzie kończył równo, to przy dokręcaniu sterów kapsel
siądzie na rurze sterowej i będziesz miał luzy, i zrobisz krzywdę
sobie i rowerowi.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-06-21 04:10:41
Autor: Michał 'miok' RzeĽnik
Michał 'miok' RzeĽnik <michal....@gmail.com> wrote:
>  Chciałbym maksymalnie podnie¶ć kierownicę, ale może być tak że
> podkładkami nie ustawię żeby mostek kończył się równo z rur±

Je¶li się będzie kończył równo, to przy dokręcaniu sterów kapsel
si±dzie na rurze sterowej i będziesz miał luzy, i zrobisz krzywdę
sobie i rowerowi.
A można obniżyć mostek przekładaj±c podkładkę powyżej mostka? Z
Ahead'ami nie miałem styczno¶ci już od prawie dwóch lat i konstrukcji
nie pamiętam...

Data: 2009-06-21 13:25:44
Autor: live_evil
Michał 'miok' RzeĽnik pisze:
[...]

Można, ale bardziej logiczne jest dla mnie skrócenie rury sterowej widelca.

--
  My homebuilt FWD recumbent, a welder's prank :-)
   -- > http://piotrowiak.info/poziom

Data: 2009-06-21 04:33:19
Autor: Michał 'miok' RzeĽnik
On 21 Cze, 11:25, live_evil <padd_niechcespa...@o2.pl> wrote:
Michał 'miok' RzeĽnik pisze:

> [...]
> nie pamiętam...

Można, ale bardziej logiczne jest dla mnie skrócenie rury sterowej widelca.
Na skręcanych czasami sobie zmieniam pozycję (może kilka razy w roku),
a i w klasycznych nie chciałbym z tego rezygnować:)

Data: 2009-06-21 17:13:32
Autor: click
Michał 'miok' RzeĽnik pisze:

[...]

to a-head juz jest klasyczny?
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-06-21 08:41:17
Autor: Michał 'miok' RzeĽnik
On 21 Cze, 17:13, click <click_n_r...@psychop.op.pl> wrote:
Michał 'miok' RzeĽnik pisze:

> Na skręcanych czasami sobie zmieniam pozycję (może kilka razy w roku),
> a i w klasycznych nie chciałbym z tego rezygnować:)

to a-head juz jest klasyczny?
Niewiem. Chyba namieszalem:P, mialem na mysli ze bede kupowal
klasyczne A-head (a nie zintegrowane czy półzintegrowane), chociaz w
tym temacie nie ma roznicy ktore Ahead to będ±.

Data: 2009-07-01 11:08:31
Autor: Raist
Stery Ahead - czy mostek może wystawać ponad rur ę sterow±?
Użytkownik "Michał 'miok' RzeĽnik" <michal.r90@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:dd749c82-c62e-46c4-9ecd-e9d9a2e7f986l2g2000vba.googlegroups.com...
Niewiem. Chyba namieszalem:P,

stery klasyczne - nakręcane
stery a-head to stery a-head :)

w kwestii pytania: u mnie w krosówce rura konczy się pol centymetra od krawędzi mostka, a w rowerze 4crossowym około 1 cm i jak na razie żyję
tfu tfu! ;)

Raist

Data: 2009-06-21 18:18:58
Autor: Coaster
Michał 'miok' RzeĽnik pisze:

[...]

No wlasnie, ja uwazam go za nowoczesne dziwactwo ;-)

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2009-06-21 13:35:58
Autor: Tomasz Minkiewicz
Stery Ahead - czy mostek może wystawać ponad rurę sterową?
On Sun, 21 Jun 2009 04:10:41 -0700 (PDT)
> [...]

> Jeśli się będzie kończył równo, to przy dokręcaniu sterów kapsel
> siądzie na rurze sterowej i będziesz miał luzy, i zrobisz krzywdę
A można obniżyć mostek przekładając podkładkę powyżej mostka?

Spytaj mnie za jakiś czas, bo sobie właśnie założyłem stery i mostek na
w ogóle nieprzyciętą rurę, z podkładkami i pod, i nad, żeby móc
eksperymentalnie ustalić, jaka wysokość kierownicy mi najbardziej
odpowiada (z tym, ĹĽe rowerek jeszcze przez chwilÄ™ nie pojedzie, bo
jak na złość wszystko, co sobie do niego wymarzę, akurat okazuje się
niesprowadzane przez polskiego dystrybutora :-|).

Ale tak sobie myślę, że będzie dobrze, bo po pierwsze – nie widzę,
czemu miałoby nie być, po drugie – Sheldon ze sterami ahead wyprawiał
jeszcze większe cuda i mu działało:
http://www.sheldonbrown.com/handsup.html
http://www.sheldonbrown.com/harris/surly-rohloff/index.html

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-06-21 13:20:41
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 21.06.2009 11:55 użytkownik Michał 'miok' RzeĽnik napisał :
Czy mostek w sterach klasycznych może wystawać 2-3mm ponad rurę
sterow±?

Piszesz o sterach klasycznych czyli nakręcanych? W nich mostek może wystawać z rury sterowej do linii zaznaczonej na rurze. Je¶li chodzi o a-head bez gwintu, to mostek powinien lekko tj. ok. 2-3 mm wystawać powyżej rury. Zdecydowanie najlepiej jest jednak, gdy mostek cał± długo¶ci± obejmuje rurę, a powyżej jest podkładka i dopiero ona wystaje.

Chciałbym maksymalnie podnie¶ć kierownicę, ale może być tak że
podkładkami nie ustawię żeby mostek kończył się równo z rur±

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-06-21 05:25:20
Autor: Michał 'miok' RzeĽnik
On 21 Cze, 13:20, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:
Piszesz o sterach klasycznych czyli nakręcanych? [...]
żyłem w prze¶wiadczeniu, że klasyczne=Ahead...

Zdecydowanie najlepiej jest jednak, gdy mostek cał±
długo¶ci± obejmuje rurę, a powyżej jest podkładka i dopiero ona wystaje.
Jeste¶ pewny, że tak miało być? Bo ta podkładka miałaby chyba luzu
trochę (nie byłaby osadzona na rurze).

Data: 2009-06-21 14:46:06
Autor: Tomasz Minkiewicz
Stery Ahead - czy mostek może wystawać ponad rurę sterową?
On Sun, 21 Jun 2009 13:20:41 +0200
"Mikołaj \"Miki\" Menke" <miki@menek.one.pl> wrote:

Dnia 21.06.2009 11:55 użytkownik Michał 'miok' Rzeźnik napisał :
> Czy mostek w sterach klasycznych może wystawać 2-3mm ponad rurę
> sterowÄ…?

Piszesz o sterach klasycznych czyli nakręcanych? W nich mostek może wystawać z rury sterowej do linii zaznaczonej na rurze. Jeśli chodzi o a-head bez gwintu, to mostek powinien lekko tj. ok. 2-3 mm wystawać powyżej rury. Zdecydowanie najlepiej jest jednak, gdy mostek całą długością obejmuje rurę, a powyżej jest podkładka i dopiero ona wystaje.

Hmmm… a co to ma dać?
Jeśli sterówka wystaje nad mostek, to OK – podkładka będzie się trzymać
na niej i całość będzie sztywna, ale jeśli sterówka kończy się równo
z mostkiem, to właściwie jaką funkcję taka podkładka pełni, prócz
zwiększenia chybotliwości układu szyszka-śruba-kapsel?

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-06-21 15:44:48
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 21.06.2009 14:46 użytkownik Tomasz Minkiewicz napisał :
[...]

Hmmm... a co to ma dać?
Je¶li sterówka wystaje nad mostek, to OK - podkładka będzie się trzymać
na niej i cało¶ć będzie sztywna, ale je¶li sterówka kończy się równo
z mostkiem, to wła¶ciwie jak± funkcję taka podkładka pełni, prócz
zwiększenia chybotliwo¶ci układu szyszka-¶ruba-kapsel?

To daje, że mostek cał± powierzchni± zaciska się na rurze sterowej, szczególnie ważne przy ultralekkich mostkach i rurach z kompozytów, ale ogólnie zdrowe dla czę¶ci w każdym przypadku. Natomiast nie bardzo rozumiem o jakiej chybotliwo¶ci piszesz. Kapsel służy tylko i wył±cznie do zaci¶nięcia sterów, po dokręceniu mostka nie pracuje, więc żadna chybotliwo¶ć nie występuje. Zreszt± nawet przy dokręcaniu nie powinna występować, bo niby sk±d?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-06-21 16:06:58
Autor: Tomasz Minkiewicz
Stery Ahead - czy mostek może wystawać ponad rurę sterową?
On Sun, 21 Jun 2009 15:44:48 +0200
> [...]

> z mostkiem, to właściwie jaką funkcję taka podkładka pełni, prócz
> zwiększenia chybotliwości układu szyszka-śruba-kapsel?

To daje, że mostek całą powierzchnią zaciska się na rurze sterowej, szczególnie ważne przy ultralekkich mostkach i rurach z kompozytów, ale ogólnie zdrowe dla części w każdym przypadku.

Ale pomijajÄ…c karbonowe rury, sÄ…dzisz, ĹĽe w przypadku normalnej,
stalowej, przy kilkucentymetrowej wysokości obejmy mostka te parę
milimetrów będzie miało jakiekolwiek znaczenie? Nie wydaje mi się.

Zresztą jeśli nawet miałoby to mieć znaczenie, to i tak uważam, że
lepiej byłoby wtedy zostawić nieco dłuższą sterówkę, żeby choć odrobinę
wchodziła do podkładki nad mostkiem – i mostek będzie wtedy obejmował
sterówkę całą wysokością, i żadnej niepotrzebnej ruchomości na żadnym
etapie montażu nie będzie.

Natomiast nie bardzo rozumiem o jakiej chybotliwości piszesz. Kapsel służy tylko i wyłącznie do zaciśnięcia sterów, po dokręceniu mostka nie pracuje, więc żadna chybotliwość nie występuje.

Ale będę miał na wierzchu mostka podkładkę, którą będę mógł palcem
przesunąć. Jasne, że to na zamocowanie mostka nie ma wpływu, ale po
cholerę ma mi coś latać w kokpicie.

 ZresztÄ… nawet przy dokrÄ™caniu nie powinna wystÄ™pować, bo niby skÄ…d?

Stąd, że podkładka przy dokręcaniu może jeździć w lewo i w prawo po
powierzchni mostka – nic jej przed tym nie chroni. A że stery trzeba
dokręcić nie za mocno, nie za słabo, lecz w sam raz, dodatkowa
ruchomość boczna na pewno nie będzie tu pomagać.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-06-21 16:23:36
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 21.06.2009 16:06 użytkownik Tomasz Minkiewicz napisał :
[...]

Jakieś tam znaczenie będzie miało, ale pomijalne. Zawsze lepiej żeby mostek całą powierzchnią obejmował rurę, ale dopiero przy lekkich częściach robi się to naprawdę ważne.

[...]

Jeśli nic nie będzie wystawać i nałożysz na to podkładkę to i tak nie ma prawa być żadnej ruchomości.

[...]

To nie przesuwaj jej palcem, ona nie jest do tego. A jeśli Ci to bardzo przeszkadza, to wyobraź sobie, że po zakręceniu mostka możesz sobie zdjąć tę podkładkę, śrubę i kapsel.

Zresztą nawet przy dokręcaniu nie powinna występować, bo niby skąd?

[...]

Dlaczego miałaby jeździć? Przecież nie działają na nią żadne siły w tej płaszczyźnie.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-06-21 16:40:18
Autor: Tomasz Minkiewicz
Stery Ahead - czy mostek może wystawać ponad rurę sterową?
On Sun, 21 Jun 2009 16:23:36 +0200
> [...]

> etapie montażu nie będzie.

Jeśli nic nie będzie wystawać i nałożysz na to podkładkę to i tak nie ma prawa być żadnej ruchomości.

No jak nie, jak tak? Przecież taka podkładka będzie po prostu leżała
na mostku.

> przesunąć. Jasne, że to na zamocowanie mostka nie ma wpływu, ale po
> cholerę ma mi coś latać w kokpicie.

To nie przesuwaj jej palcem, ona nie jest do tego.

Nigdy nie zdarza Ci się złapać ręką za mostek w celu podprowadzenia
roweru kawałek?

> [...]
> ruchomość boczna na pewno nie będzie tu pomagać.

Dlaczego miałaby jeździć? Przecież nie działają na nią żadne siły w tej płaszczyźnie.

Umiesz tak imbusem kręcić, żeby jego część robocza pozostawała idealnie
nieruchoma, nie przechylała się na boki i tylko obracała się wokół
swojej osi?
No cóż, gratuluję dłoni chirurga.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-06-21 17:30:05
Autor: kosik

Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomości news:20090621164018.3e931135sultan...
Umiesz tak imbusem kręcić, żeby jego część robocza pozostawała idealnie
nieruchoma, nie przechylała się na boki i tylko obracała się wokół
swojej osi?
No cóż, gratuluję dłoni chirurga.

Próbujesz udowodnić coś dziwnego i chyba jeszcze sam nie wiesz co...

Pozdrawiam
kosik

Data: 2009-06-21 20:59:44
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 21.06.2009 16:40 użytkownik Tomasz Minkiewicz napisał :
[...]

Wreszcie to zauważyłeś - podkładka będzie leżała na mostku. Dociśnięta.

Nigdy nie zdarza Ci się złapać ręką za mostek w celu podprowadzenia
roweru kawałek?

Zdarzało się, ale podkładki nie powinny się przy tym przesuwać, a nawet jeśli się przesuną to co z tego? Już pisałem - po dokręceniu śruba, kapsel i ewentualne podkładki (czyli wszystko co jest ponad mostkiem) nie pełnią kompletnie żadnej roli, no może jedynie estetycznej zatyczki.

[...]

Po pierwsze śruba po złapaniu już kilku zwojów gwintu nie chodzi na boki. Po drugie nawet jeśli śruba miałaby chodzić na boki to w pewnym momencie podkładka oprze się o mostek, kapsel ją dociśnie i przestanie się ruszać. Wiesz, że u mnie podkładki nie siedzą ciasno na rurze? Ba! Mają nawet całkiem sporo luzu i jakoś się nie przesuwają. A poza tym jak w akapicie wyżej.